Epson EH-TW3200

sviru

New member
TW2900 nie bedzie mial nizszej ceny niz 4kz. Niestety ale takie sa realia jesli chodzi o EPSONA. Tyczy sie to calej Europy a nie tylko Polski. Taką mają politykę cenową - nie bez przyczyny. W tym segmencie prawie nie mają konkurencji jesli chodzi o LCD. Widocznie dobrze im to idzie skoro tak sztywno trzymają.

2900 ma przewage 1 roku gw. Jak ktos wspomnial przy LCD jest to istotna sprawa. Wyskoczą plamy jakieś lub inne ciekawe artefakty po 2 latach i masz problem z głowy.

Poza tym odsprzedanie tw2900 po 2 latach bedzie korzystniejsze niz odsprzedanie po 2 latach tw3200 - a to wlasnie z powodu dodatkowej gwarancji rocznej na projektor.

Sadze ze jesli chodzi o sprawy finansowe i oplacalnosc zakupu mozna to pominac.

Jedyny powod dla ktorego nie wizialem jeszcze 2900 to czerowne rogi - mam wielka nadzieje, ze nowa seria nie bedzie miala tego problemu. Moze tez maja lepiej ustawione matryce wzgledem siebie? Takie glosy tez slyszalem.

Ja mam do granicy 200km wiec do Drezna moge podjechac w kazdej chwili. Zwyczajnie nie mam na to czasu.
 

choina

New member
Swiru gdzieś mi się przewineło, że miałeś już 2900 tylko oddałeś z powodu tych przebarwień. Czy były tak uciążliwe, że zdecydowałeś się oddać czy oddałeś dlatego, że nie powinno mieć to miejsca w tych projektorach.
Pytam bo piszesz, że zastanawiasz się jeszcze nad 2900 a przecież ciężko trafić egzemplarz bez plam.
 

sviru

New member
Tak mialem. Tak ponoc ciezko. Jednak ja mam mozliwosc zwrotu jesli beda plamy. Sklep mam na miejscu u siebie.

Powiem tak - obraz z 2900 byl tak fajny, ze ciezko mi wueirzyc zebym widzial roznice miedzy 2900 a 3200 w moich kkonkretnych warunkach. Pokoj nie jest pomalowany na czarno, mam trohce jasnych mebli wiec sugerowanie sie wiekszym kontrastem nie ma sensu (no chyba, ze gdzies kots naprawde potwierdzi lepsza czern w 3200 - narazie to sa jakies takie domysly...)

2900 to kawal sprzetu z kawalem gwarancji. Gdyby nie purpura byloby idealnie.
 

dekiel

New member
Nie podoba mi się polityka niektórych handlarzy, zresztą niektóre praktyki nadają się do rzecznika praw konsumentów. O ile dobrze kojarzę fakty to wczoraj Sanyo PLV-Z800 kosztował 5,5 kzł a dzisiaj 5,8 kzł (a już miałem u Was kupować komplet proj, ekran, uchwyt, kabel). Z dnia na dzień zdrożał 3 stówy pomimo, że waluta poleciała na łeb. Moim zdaniem raczej podwyżka cen podyktowana była wejściem na rynek jakiegoś nowego modelu projektora :).
No co Panowie handlowcy macie nas za "idyjotów"?
Ja poczekam na rozwój wydarzeń... Jeszcze raz mówię, że nie kupię drożej niż u Niemca. Uważajcie cobyście nie zostali z ręką w nocniku.
Rynek projektorów to nie rynek rajstop?
Niech żyje konkurencja! Jak kupię proja dzisiaj to następny za jakieś 3 lata...
Mam zasady i wydam tauzena albo dwa więcej dla zasady, żeby jakiemuś cwaniakowi kopara opadła... i wcale mi nie chodzi o 5 stówek w jedną czy w drugą stronę.
 
Ostatnia edycja:

sviru

New member
Mi w sumie wszystko jedno komu zaplace. Wazne zebym mial sprzet. Reszta mnie nie obchodzi. Cena ma byc konkurencyjna - nie sile sie zeby bylo taniej niz u Niemca. Gdybym tak myslal to polowe rzeczy bym kupowal w DE ;).

Dawac 3200 w dobrej cenie i tyle ;)
 

misiekc

New member
Zamowilem TW3200 u Niemcow - tzn. poprzez strone epson.pl
Juz do mnie jedzie i wg UPS'a dotrze w poniedzialek. Jak go dostane i obejrze to moze cos we wtorek napisze, choc to moj pierwszy projektor w domu, wiec nie mam za bardzo go z czym porownywac. Do tej pory mialem kontakt wylacznie z projektorami prezentacyjnymi. Niemniej mysle, ze ewentualne czerwone rogi zauwaze (choc mam nadzieje ze nie). Co do cen to wiadomo, ze jak sie poczeka to beda nizsze... a potem bedzie nowy, lepszy model... i tak mozna sobie czekac. Ja juz sie naczekalem :)
 

dekiel

New member
Nie wiem czy w tych okolicznościach nie powinien stanowiska zająć przedstawiciel Epsona.
Ciekawe co na to Państwo, że mu (czyli nam) kasa z podatku koło nosa przechodzi, a nabija się kabzę sprzedawcy zza granicy (obcemu kapitałowi).
Ciekawa sytuacja, że jesteśmy zmuszeni do kupowania za granicą z uwagi na różnicę cen. Już nie mówię, gdzie poziom dochodów jest wyższy...
Nawet cena sugerowana na stronie Epsona jest znacząco niższa od cen wywindowanych w niektórych sklepach.
Jednym słowem granda...
Najgorsze jest to, że za moje pieniądze ktoś chce ze mnie łosia zrobić...
Ale jako klient mam broń: mogę kupić gdzie indziej, albo sprzęt innego producenta.
Ten rządzi, kto ma pieniądze...
 
Ostatnia edycja:

sviru

New member
Jest jeden szkopul. Czy sprzet zakupiony przez strone epsona z DE nie ma przypadkiem tylko 12 miesiecy gwarancji???

Ja tez chcialem tak zrobic ale... ten zapis mnie rozwalil.
 

dekiel

New member
Ze strony Epson EH-TW3200
Projektor- und Lampengarantie: Projektor: 2 Jahre Carry-In, Lampengarantie: 3 Jahr oder 2.000 Stunden (was zuerst eintrifft
I cena 999 eurasów (3,9 x 999=3896 zł)
Tyle samo co TW-2900, z tym że Nimców kuszą lepszą gwarancją na ten model (3 lata).
Tam się szanuje klienta bo to dzięki niemu i jego pieniądzowi firma funkcjonuje...
 
Ostatnia edycja:

sviru

New member
Jesli tak jest w rzeczywistosci to sam zamowie.

Mozesz dokladnie opisac proces zamowienia? Na stronie
Epson Store - Projektory

Czyli w PL wersji nie ma modelu 3200? Kupowales przez EPSON-store.DE?

Dzieki.

Ps. Sorry dopiero teraz zauwazylem link. Widze, ze kupiles przez strone niemiecka. Swoja droga faktycznie Polski oddzial Epsona ma lekki poslizg...

Daj znac prosze jak juz towar dotrze. Jesli wszystko bedzie ok to ja jestem nastepny w kolejce. Dam zarobic sasiadom w takim ukladzie.
 
Ostatnia edycja:

cezar1972

New member
Kod:
Nie wiem czy w tych okolicznościach nie powinien stanowiska zająć przedstawiciel Epsona. 
Ciekawe co na to Państwo, że mu (czyli nam) kasa z podatku koło nosa przechodzi, a nabija się kabzę sprzedawcy zza granicy (obcemu kapitałowi).

Przedstawiciel Epsona na Polskę i Państwo Polskie może nas w tym przypadku pocałowac w d..ę. Jesteśmy członkiem UE, w której obowiązuje zasada swobodnego przepływu towarów i ludzi, więc zakupy w kraju UE i sprowadzenie towaru do Polski jest w świetle przepisów prawa wspólnotowego (które notabene jest nadrzedne nad prawem krajowym) jak najbardziej legalne. To polski dystrybutor chcąc mieć odpowiednią sprzedaż powinien tak dobrac cenę, aby kupowanie za granicą było nieopłacalne.

Niestety w Polsce wciąż klienta ma się głęboko w d..ie. Zresztą sami jesteśmy sobie winni. Bo jak traktować leszcza, który zarabiając kilkakrotnie mniej od klienta z cywilizowanego kraju kupuje produkt, który jest sporo droższy od tego samego produktu w tym cywilizowanym kraju. Ja nie pracuję w handlu, ale jakbym trafił takiego łosia, to miałbym go za kompletnego idiotę. I jakby taki idiota przyszedł do mnie z zepsutym sprzetęm, to pamietając cały cza, że to idiota starałbym mu się wmówić, że usterka powstała z jego winy, a jezeliby sie to nie udało, to że ten typ usterki nie podlega bezpłatnej naprawie (wymianie) w ramach gwarancji. I tak właśnie się nas traktuje podczas składania reklamacji.
Jakby tym wszystkim byznesmenom obroty spadły o 90 - 95%, bo ludzie kupowaliby w cywilizowanych krajach, to byłby korzystny klimat do zmian. Ale to nierealne, więc jeszcze bardzo długo będziemy traktowani tak jak dotychczas. Niestety na własne życzenie.
 

redlum

New member
Bez reklam
no i TW3200 znikną z oferty na polskiej stronie epsona - a jeszcze parę dni temu podawałem tutaj sugerowane ceny wzięte właśnie z tej strony

link do produktu działa http://content.epson.pl/product/imaging/epson_eh-tw3200/index.htm - można dodać nawet produkt do koszyka - ale przy probie finalizacji pisze że niestety ten produkt chwilowo nie jest dostępny

na stronie de pojawił się nowy TW3600 - Epson EH-TW3600 Light Power Edition

http://content.epson.de/product/imaging/epson_eh-tw3600_light_power_edition/index.htm
 
Ostatnia edycja:

cezar1972

New member
Ciekawa sytuacja, że jesteśmy zmuszeni do kupowania za granicą z uwagi na różnicę cen. Już nie mówię, gdzie poziom dochodów jest wyższy...
No właśnie nie jesteśmy zmuszani. zawsze możemy coś kupić w Polsce kilkadziesiąt procent drożej ze złudną nadzieją, że przecież "jest gwarancja". Tyle tylko, ze ta "gwarancja" jest takiej samej jakości, jak oferta cenowa dystrybutora. Kupując za granicą nie przepłacimy, a w przypadku gwarancji - może i będziemy dłużej czekać na sprzęt, za to poziom usługi gwarancyjnej i serwisowej będziemy mieli nieporównywalnie większy jak w Polsce. Moim zdaniem tak naprawdę każdy klient w Poslce stoi przed wyborem: kupić sprzęt taniej za granicą z lepszym serwisem, ale bez polskiej instrukcji, czy drożej w Polsce z kiepskim serwisem i z polską instrukcją obsługi.
 
Ostatnia edycja:

cezar1972

New member
Nie wiem czy w tych okolicznościach nie powinien stanowiska zająć przedstawiciel Epsona.
Ciekawe co na to Państwo, że mu (czyli nam) kasa z podatku koło nosa przechodzi, a nabija się kabzę sprzedawcy zza granicy (obcemu kapitałowi).
Ciekawa sytuacja, że jesteśmy zmuszeni do kupowania za granicą z uwagi na różnicę cen. Już nie mówię, gdzie poziom dochodów jest wyższy...

Przedstawiciel Epsona na Polskę i Państwo Polskie może nas w tym przypadku pocałowac w d..ę. Jesteśmy członkiem UE, w której obowiązuje zasada swobodnego przepływu towarów i ludzi, więc zakupy w kraju UE i sprowadzenie towaru do Polski jest w świetle przepisów prawa wspólnotowego (które notabene jest nadrzedne nad prawem krajowym) jak najbardziej legalne. To polski dystrybutor chcąc mieć odpowiednią sprzedaż powinien tak dobrac cenę, aby kupowanie za granicą było nieopłacalne.

Niestety w Polsce wciąż klienta ma się głęboko w d..ie. Zresztą sami jesteśmy sobie winni. Bo jak traktować leszcza, który zarabiając kilkakrotnie mniej od klienta z cywilizowanego kraju kupuje produkt w Polsce, który jest sporo droższy od tego samego produktu w tym cywilizowanym kraju. Ja nie pracuję w handlu, ale jakbym trafił takiego łosia, to miałbym go za kompletnego idiotę. I jakby taki idiota przyszedł do mnie z zepsutym sprzetęm, to pamietając cały czas, że to idiota starałbym mu się wmówić, że usterka powstała z jego winy, a jezeliby sie to nie udało, to że ten typ usterki nie podlega bezpłatnej naprawie (wymianie) w ramach gwarancji. I tak właśnie się nas traktuje podczas składania reklamacji.
Jakby tym wszystkim byznesmenom obroty spadły o 90 - 95%, bo ludzie kupowaliby w cywilizowanych krajach, to byłby korzystny klimat do zmian. Ale to nierealne, więc jeszcze bardzo długo będziemy traktowani tak jak dotychczas. Niestety na własne życzenie.
 
Ostatnia edycja:

FunkyKoval

New member
Bez reklam
Ja tez juz zrobilem zamowienie, ale na TW3600. Projektor powinien byc okolo srody-czwartku. Kupilem w UK. Troche drozej niz w PL, ale stwierdzilem, ze koszta przesylki i zabawa z gwarancja nie sa warte kombinacji.
Co do gwarancji, to z doswiadzczenia wiem, ze UK sprzedawca nic tu nie ma do gadania. To producent decyduje czy uznac reklamacje czy nie. Jesli ja uznaje to przysylaja mi autoryzacje dla dystybutora na wymiane lub calkowity zwrot kosztow. Dajac to do sklepu, sklep MUSI to uszanowac i kropka! Caly proces reklamacji trwa ok 2-3 dni, wiec tutaj nie ma mowy o jakims widzimisie sklepu i robienie klienta w kulki :)

Jeszcze jedno... gadalem dzis z Epsonem przez "Live Chat" zapytac jak jest z gwarancja europejska. Dziala na cala europe. Dodatkowo koles proponowal mi TW5500 za 2500 funtow(w sklepach ok 4000) prosto ze sklepu epsona. Jak ktos chetny to prosze :)
 
Ostatnia edycja:

sviru

New member
Ciekawe ceny. Ja dosltam info ze sprzet kupiony w DE bedzie serwisowany w PL a nie w DE. Czyli serwis na terenie danego kraju - chyba ze na wlasny koszt wyslesz do DE. Co do gwarancji i tego wprowadzania w blad - na stronie produktu widnieje 2 lata/3 lata gw. Na stronie epson store widnieje 12 miesiecy... zadzownilem w tej sprawie do epson.pl - Pan na infolinii nie potrafil odpowiedziec na pytanie czy przy zakupie z epson store produkt bedzie mial tylko 12 miesiecy gw czy tez normlana.

Obiecal odpisac na maila jak juz sprawe wyjasni...
 

sviru

New member
Dostałem odpowiedź z EPSON POLSKA.


"W nawiazaniu do rozmowy telefonicznej odnosnie gwarancji na urzadzenia zakupione na Epson Store obowiazuje jak jest napisane 12 miesieczna gwarancja.

Jesli chodzi o specyfikacje tego projektora, ktora Pan widzial, jest napisane 24 miesiace (angielska specyfikacja, dotyczy rynku brytyjskiego). W zwiazku z tym, ze projektor nie jest w sprzedazy na terenie Polski dlugosc gwarancji moze ulec zmianie. Prosze sprawdzac nasza strone internetowa Witamy na stronie firmy Epson Polska w celu aktualnych zmian.
"

Czyli - zakup w epson store = wtopa.
 

pa3

New member
Bez reklam
Powoli ta cała sytuacja przypomina czeski film, najpierw niewiadome co do zastosowanych matryc (jedni piszą tak, drudzy inaczej) teraz różne wersję okresu gwarancji: od 12 po 36 m-cy, problemy z dostępnością jak i ceną - woow

Epson z naszego rynku wielkich zysków zapewne miał nie będzie (cena a nasze zarobki), co nie znaczy żeby przetrzymywać stary model (kosztem nowego) aż osiągnie zadowalającą dla nich sprzedaż.
 
Do góry