Ekran fabryczny kontra kombinacje domowej roboty

ArieLoOoPL

New member
Jaką proponujecie farbę do projektora lg an215?
Obraz jaki będe chciał uzyskać ok. 100-110cali.
a niestety nie będę mógł zamontować ekranu, więc zostaje mi tylko ścianę pomalować.
 

Piotrek1989

New member
Sam dużo myślałem o robieniu ekranu ramowego wcześniej miałem dwa ekrany ręcznie rozwijane i strasznie były pofalowane i ogólna jakość była bardzo słaba teraz zmieniłem projektor na W1080ST i postanowiłem że zakupie jakiś ekran elektryczny wybór był taki budżet do 800zł i zakupiłem BuenoScreen HD mat white elektryczny 260x147 czyli jakieś 120'' i jestem bardzo ale to bardzo zadowolony ekran wykonany bardzo dobrze czarna kasta i bordery silnik pracuje dobrze obraz wyświetlany jest przyzwoity i praktycznie wolny od falowania dodatkowym atutem jest to że na tyle ekranu są 2 dziurki i można ustawić pozycje automatycznego zatrzymania ekranu w wybranej wcześniej pozycji i teraz wystarczy że wł projektor i kino wciskam na pilocie od ekranu jeden guzik i ekran automatycznie się rozwija i zatrzymuje się w takiej pozycji w której projektor wyświetla obraz nie trzeba stać i pilnować za każdym razem czy wyświetlany obraz z projektora już jest idealnie między borderami i zatrzymywać rozwijanie pilotem szczerze polecam ten ekran bo jest bardzo dobrej jakości i jak kogoś strasznie denerwuje falowanie ekranu to w tym modelu raczej tego nie uświadczy przynajmniej tak jest w moim przypadku i jest to bardzo dobrze wydane 800zł z których nie żałuje ani zł wydanej na niego. tu mój filmik https://www.youtube.com/watch?v=eacj2wNgguQ
 
Ostatnia edycja:

argoncyc

New member
Witam,

czy ktoś testował mieszankę Tikkurila G499 z Aluminium Auto Air (nowa seria) ?
Jednocześnie wg. obliczeń PC wyszedł mi ekran o gainie 0.7, ktoś wie jaki gain ma orientacyjnie G499?
 

lll

New member
Zaczynam adaptować pokój na potrzeby domowego kina. A raczej będę próbował wygospodarować w nim miejsce do oglądania filmów, żeby z jednej strony warunki do oglądania były możliwie dobre, a z drugiej żeby funkcja kinowa nie wadziła normalnej funkcji pokoju. Wszelkie kompromisy to oczywiście "wina" punktu widzenia mojej lepszej połowy, ale co zrobić. :) Salka kinowa z prawdziwego zdarzenia to może za kilka lat. ;)

Posiadam projektor Optoma HD131Xe. Chciałbym poprosić praktyków o radę odnośnie ekranu do projektora.
Pokój w tym momencie wygląda mniej więcej tak:

1zg6vly.jpg


Ekran będzie na ścianie w miejscu o szerokości 280 cm pomiędzy ścianą z oknem a szafą. Obraz będzie oglądany z odległości niecałych 4 metrów. Dlatego, przez pryzmat wymiarów pokoju, chcę przekątną ekranu nie mniejszą niż 90 cali, ale i nie większą niż 100 cali - po bokach ekranu muszę jeszcze zmieścić kolumny (Pylon Audio Pearl 25) o szerokości 20 cm każda (choć będą trochę wysunięte do przodu, a nie upchnięte przy ścianie z jednej strony i szafie z drugiej).
Ważne - cała ściana z ekranem i pas sufitu (w odległości takiej, jak obecnie kończy się ten szary pas na ścianie z oknem) będą pomalowane na szary mat, a bok szafy na czarny mat.
Filmy oglądam głównie wieczorami, z zewnątrz nie wpada żadne światło, wewnątrz również nie świeci nic prócz projektora. Niestety pokój jest pomalowany głównie na biało i z białymi meblami.

Jaki ekran zastosować?
Na pewno nie rozwijany. To jest mój wybór i chcę się go trzymać. A więc ramowy. Wolałbym jednak wykonać go sam, a nie kupować gotowy. Jak więc radzicie go wykonać, który sposób wykonania wybrać do moich warunków? Waham się jeszcze nad namalowaniem ekranu bezpośrednio na ścianie, ale ogólnie bardziej odpowiada mi zaakcentowanie go ramami. No właśnie - a może zrezygnować z borderów, gdyż faktycznie ich głęboka czerń może zwracać uwagę na niedosknałości czerni na obrazie z mojego budżetowego projektora.. Myślałem nawet nad dokładnym wyszpachlowaniem/wygładzeniem ściany i po prostu pomalowaniem jej całej na jasno-szary, dzięki czemu mógłbym wyświetlać materiał w różnych wielkościach i formatach. Jednak ekran ramowy z borderami wygląda dla mnie najlepiej, a jak wspomniałem pokój będzie pełnił również, a właściwie przede wszystkim, swoją funkcję "dzienną".
Ekran chciałbym pomalować "normalnymi" farbami (np. Tikurilla), a nie drogimi Screen Goo. Chciałbym ekran szary (od zawsze ważniejsze są dla mnie ciemne czernie niż śnieżnobiałe biele, od lat posiadam telewizory plazmowe a nie LCD/LED) - czy są jakieś przeciwskazania, czy wręcz przeciwnie, w moich warunkach wskazany jest szary?
Może zmienić coś w planownym sposobie pomalowania okolicznych ścian/sufitu?
Czy macie jakieś dobre rady? :)
 

owain

New member
Post swój podzielę na dwie części, w pierwszej postaram Ci coś doradzić, w drugiej sam będę prosił o pomoc;)

A więc przede wszystkim powinieneś zacząć od powieszenia projektora. A nawet nie od tego, tylko od tego byś z włączonym projektorem, najlepiej z lepszą połówką;) byście umiejscowili projektor gdzie powinien wisieć (oczywiście „na plecach”), ponieważ nie masz lens shiftu. A brak lens shiftu to poważne utrudnienie w instalacji projektora, choć jak się dobrze zainstaluje to nie jest pewnie potrzebne tak bardzo. A więc jak wyświetlisz sobie projektor trzymając w rękach, zaznacz jakoś na ścianie (tam pewnie między tymi pasami tapety jak z gazety) gdzie się będzie znajdował obiektyw i wówczas tam zamontuj proja (na uchwycie lub na półce, jak zrobisz ładną półkę będzie mniej rzucająca się w oczy niż uchwyt, ale Twój proj nie ma płaskiego grzbietu więc musiałbyś go jakoś grzbietowo wypoziomować. Półeczka dodatkowo może nieco ograniczyć szum). Popowieszaniu będziesz wówczas wyświetlał na ścianę prostokąt ekranu, z poziomicą możesz skorygować poziom krawędzi ekranu, zmierz też górną i dolną krawędź by były równe tj. by oś obiektywu była prostopadła do ściany (aby nie było trapezu i nie trzeba regulować keystonem.
Potem zaznaczasz sobie ołówkiem i wiesz gdzie budować ekran. Jeśli nie masz jeszcze pomalowanej ściany na szaro, spróbuj na normalnej białej ścianie go pooglądać, ale raczej wydaje mi się, że faktycznie nieco szary ekran by się przydał, bo Twój proj jest dość jasny.
A sam ekran proponowałbym Ci zrobić tak, jak ja zamierzam, choć też nie wiem jeszcze do końca jak. Radzę zainwestować w roletę zewnętrzną, na takie drzwi balkonowe będzie trochę droga ale myślę, że za jakieś 600 zł znajdziesz. I nie będziesz musiał czekać na nockę z oglądaniem:) Co do kolumn, to spokojnie postawisz je pod ekranem, mają 98 cm wysokości więc Twój ekran spokojnie może mieć dolną krawędź tuż nad kolumnami, warto mieć szerszy ekran, wielkość ma znaczenie;) Jak widzę z kalkulacji, z 3,6 metra (musisz odjąć na wymiar projektora) osiągniesz szerokość 2,4 m.


***
Teraz moja część i moje pytanie. Jak pisałem wyżej, nie jestem zadowolony a raczej jestem wściekły na gości z Aversa co wcisnęli mi tkaninę do projektorów prezentacyjnych, choć pisałem że do kina domowego. Mój Sanyo Z5 jest nieco ciemny więc potrzebowałem białą. Na tej tkaninie ogląda się dużo gorzej niż na zwykłej ścianie, bo nie jest matowa ale jakby satynowa, zbyt odbijająca i ogląda się tragicznie. Teraz materiał projekcyjny naciągnięty jest na ramę z płyty meblowej o gr. 18 mm. Niestety, ekran zdążyłem okleić cegłopodobnymi płytkami, co nieco komplikuje mi sprawę.


Początkowo chciałem zdjąć wszystko i dać rusztowanie z listewek a na nie płytę HDF białą 3mm gr. i pomalować tikkurillą. Ponieważ chcę pomalować ekran jak już będzie wisiał (nie mam gdzie takiej szpalety rozłożyć a ponadto mógłby się przy wieszaniu pobrudzić czy porysować), taka konstrukcja może się w czasie malowania uginać w pustych miejscach.


Nie wiem dlaczego, ale odradzają mocowanie od razu do ściany na jakimś kleju, bo grzyb czy coś, że ściana musi oddychać, stąd konieczność listewek. Potem stwierdziłem, że zrobię rusztowanie szersze, by było mniej pustych przestrzeni pod właściwą płytą ekranu.

Ale dalej nie wiem z czego ją robić, czy z HDF 3mm białego (powierzchnia ma takie malutkie pomarszczenia, które nawet mogą pomagać) czy z surowego HDF lub MDF ale wówczas może się farba tak ładnie nie kłaść, choć powierzchnia będzie równiutka. Chyba na białym lakierowanym HDF powinno się lepiej kryć niż na surowym, surowa może różnie wchłaniać. Innym pomysłem jest spienione PCV o gr. 4 czy 5 mm ale chyba jest dość drogie, arkusz 1,5m x 3 m kosztuje coś koło 200 zł chyba. Tak że moje pytanie, na czym, najlepiej sztywnym, malować tikkurillą ekran? Jak Wasze doświadczenia z HDF, czy robiliście na białym czy na surowym, ile płaciliście i gdzie ewentualnie kupowaliście spienione PCV, i jak się Wam je malowało? Oczywiście rusztowanie, jak widac na grafikach będzie nieco (ok. 1 cm) cofnięte względem ekranu by zawinąć ordery, które robię z weluru samoprzylepnego dostępnego na allelalle na metry. Z szerokości 45cm wycinam 4 pasy po ok. 11 cm.
 

lll

New member
@owain dzięki za rady, jasna sprawa, dokładnie tak zamierzam postąpić.

Natomiast widzę, że jesteśmy na mniej więcej podobnym etapie, zarówno logistycznym jak i "czynnościowym", budowy ekranu. I mamy podobną wstępną koncepcję oraz oczekiwania. Fajnie, we dwóch raźniej! :)
Prosimy zatem forumowiczów o podpowiedzi odnośnie pytań zawartych zwłaszcza w ostatnim akapicie Twojego posta.

Jeśli chodzi o mnie, to planuję płytę spienioną PCW o grubości co najmniej 4 mm, podobnie jak kolega profitgw w poniższym opisie:
Screen Goo - opis projektu, samodzielny projekt wykonany przez użytkownika Screen Goo
Nawet pomalować chciałbym natryskowo u lakiernika. Jednak użyć zwykłej farby zamiast drogiej Screen Goo. Czy wiesz już, jakiej Ty dokładnie Tikurilli użyjesz? Ja spróbuję rozpoznać ten temat w weekend. Podobnie rozpoznam ceny płyt i dam znać. Powodzenia!
 

owain

New member
Ja zamierzam pomalować farbą Tikkurila Feelings Interior Paint F499. To najbardziej jasny szary z tej palety ale ja mam słaby projektor, dla Ciebie albo G499 albo H499, zależy od warunków oświetleniowych, zaciemnienia pomieszczenia i osobistych preferencji czerń/jasność (na ciemniejszej farbie H499 czerń będzie głębsza ale obraz ogólnie nieco ciemniejszy).
Ponieważ ekran chyba będę robił dopiero w marcu (żonie obiecałem że nie wcześniej;) to mam czas na zastanowienie się, chyba zrobię jakieś próbki, kupie tą farbę i pomaluję mniejsze formatki z HDF i spienionego PCV wałkiem welurowym. Nie chce mi się szukać i bulić za lakiernika, poza tym w transporcie może się taka płyta zniszczyć, porysować, pobrudzić itp. Spróbuję wałkiem welurowym o jak najdrobniejszej fakturze, takim zaoblonym na końcu aby nie było widać odcięć. Najważniejsze, by malować niemal suchym, wówczas nie będzie dużo farby zostawał o w postaci porów, a dzięki cienkiej warstwie będzie można spokojnie pomalować drugą.
Co do Twojego rozwiązania to jednak chyba nie wstawisz frontów poniżej dolnej krawędzi ekranu bo masz niższą niż ja wysokość pomieszczenia a sama wysokość ekranu też będzie koło 140 cm. Ale spokojnie po bokach dasz radę, nawet jakby fronty lekko zasłaniały welurowe bordery po 25 cm na każda kolumnę to daje szerokość ekranu 230 cm, spokojnie wystarczy z tych 3,5m. Ramę proponuję zrobić z płyty MDF o mniejszej grubości niż płyta meblowa, bo szkoda kasy a poza tym mniejszy ciężar to mniejsze obciążenie dla ściany oraz lepsza precyzja przy montażu, tak że proponuję 6mm lub 8mm grubości MDF np coś takiego Płyta MDF 8 mm Surowa 1/1 (2070x2800) - Płyty budowlane - Centrum.meble.pl A płytę PCV możesz albo przykleić jakimś klejem ze średnim czasem otwarcia (tak aby móc po przyłożeniu skorygować kilka cm przy włączonym projektorze ale nie tak długim byś musiał trzymać do wyschnięcia;) Możesz też przykręcić wkrętami do tego MDFu albo gwoździkami czy zszywkami ale tylko na brzegach, tam gdzie później dokleisz bordery maskujące to mocowanie.
 

lll

New member
@owain jak duży ekran będziesz robił, jaka przekątna? Ja około 95 cali.
Notabene płyty spienione Anwipor mają m.in. wymiary 122 x 244 cm, co po przycięciu tylko jednego (dłuższego) boku do długości 217 cm da ekran o wymiarach 122 x 217 cm, czyli o przekątnej 98 cali. I być może tak sobie ułatwię (w sensie konieczności docinania tylko jednego boku).
Natomiast wczoraj rozmawialiśmy z kobietą o Twoim zamyśle użycia jako borderów wyłącznie naklejonego paska weluru. Naszym zdaniem o wiele lepiej wyglądałby u Ciebie (i u każdego) ekran z borderami z drewna - np. z listewek o odpowiedniej szerokości i profilu. Oczywiście mogą być one pokryte welurem, to już w ogóle super. Jednak sam naklejony welur naszym zdaniem nie będzie wyglądał za dobrze.. Ot, kwestia do przemyślnia dla Ciebie. Pozdrawiam!
 

owain

New member
Mój ekran (na razie, bo pewnie za rok czy dwa będę zmieniał Sanyo Z-5 na Epsona tw3200) będzie miał ok. 230 cm szerokości i 127 cm wysokości, w tym bordery. Niby fajnym pomysłem jest zrobienie borderów osobno, co pozwoli uniknąć komplikacji z zawijaniem weluru pod ekran czy jego ramę. Z drugiej strony jest pewna trudność z docięciem na rokach pod kątem 45 stopni. gwarantuję, że nawet mając korytko czy specjalny stojak do wyżynarki nie przytniesz tak równo, nie przyszlifujesz też. Może łatwiej byłoby z takimi profilami styrobianowymi, jakie daje się na wykończenia sufitów, gdzieś już, nie wiem czy nie na tej stronie ktoś podobnych używał, tylko zamiast weluru, malował na czarno. Mi jakoś welur bezpośrednio nie przeszkadza, wygląda bardziej jak ekran w kinie a nie jak obraz z ramami;) Ale i tak najważniejsza jest powierzchnia projekcyjna. Ciągle nie wiem: HDF czy spienione PCV? Waham się też nad malowaniem wałkiem vs. lakiernik. Metodą natryskową idzie więcej farby, jeśli mówimy o tikkurili to może pójść ze dwa litry czyli 130 zł plus taka usługa 100 czy 200 zł, plus spienione PCV 200 zł, plus stelaż i bordery i mamy ponad 500 zł:)
 

lll

New member
Fakt, za 100 zł się tego nie zrobi, niestety. Ale efekt może być całkiem dobry, wart tych kilkuset złotych.
Czy ktoś, malując farbą Tikkurila Feelings Interior Paint, malował wcześniej warstwę farbą podkładową Tikkurila Feelings Uniwersal Primer? Ten podkład jest generalnie polecany do tych farb, ale nie wiem czy zasadny akurat przy naszym "problemie ekranowym".
 

lll

New member
Jak udało się niektórym z Was oprawić ekran w szerokie ramy za 100 czy 150 zł? Kolega profitgw w opisie na stronie Cinematic podaje koszt wykonania ramy w wysokości 80 zł. Przecież to wręcz niemożliwe, nawet 5 lat temu, gdy powstawał ten opis. Ja spotykam się z dużo wyższymi cenami, zwłaszcza jeśli chodzi o ramy szerokie (powiedzmy 8 cm, takie byłyby dla mnie idealne) i wyfrezowane. Wszak na ekran 16:9 o przekątnej około 95 cali potrzeba prawie 7 metrów takiej ramy, nie licząc robocizny.

Jaki sposób zawieszenia ekranu DIY zrobionego na płycie (spienionej lub karton-gips, obojętnie) najlepiej zastosować? To chyba największa trudność w całej zabawie.
 
Ostatnia edycja:

owain

New member
Zrób sobie ramkę jak chcesz z takiego weluru: OKLEINA SAMOPRZYLEPNA WELUR ZAMSZ PLUSZ 6KOLORÓW (4771065871) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Kup 250 cm czyli 50 zł i przetnij wzdłuż by powstały CI 4 pasy szerokie na 11 cm z hakiem i długie na 250 cm. Zaręczam, że wyjdzie estetyczniej niż ramy robione z czegokolwiek, wygodnie się też nakleja (klej nie łapie na początku tak mocno i możesz poprawić). Przy innych technologiach nie przytniesz w warunkach domowych rogów pod kątem 45 st. Z drugiej strony, ja chyba odpuszczę bordery, przynajmniej czarne, bo dla mnie tak jak ktoś pisał, to pic na wodę. Subiektywne (czyli najważniejsze;) wrażenie jest takie, że czerń projektora zawsze będzie światłem, więc zawsze będzie jaśniejsze niż bordery welurowe, więc będzie wyglądać na szarość. Ewentualnie bordery mogą swoim kształtem zapobiegać rozchodzeniu się światła odbitego od ekranu na np. otaczającą ekran białą ścianę, bo spowoduje to dodatkowe światło dookoła powodujące pogorszenie kontrastu.
Wszystko zależy, jaki będzie kolor (i gain czyli odbijalność) ścian dookoła ekranu, czy powierzchnia ekranu będzie przed powierzchnią ściany (ekran będzie wystawać) itp.
Co do mocowania to zależy od użytych materiałów. Jak pisałem, mocowanie płyty meblowej bez dylatacji może zaowocować grzybem, płytę g-k możesz chyba przykleić klejem. Nie ryzykuj przykręcania płyty bezpośrednio do ściany, teraz są pustaki a nie pełne cegły, wiertło zawsze ci może zejść w środku ściany, ze trzy milimetry, dybel i wkręt też i będziesz miał ekran pół cm wyżej lub niżej, będzie wkurzać.

Ja póki co chcę zamówić formatki z płyty surowej mdf o grubości 6 mm ale takie szerokie, np. 30 cm i je przykręcić do ściany a potem płytę ze spienionego pcv przykleić jakimś klejem nanoszonym pędzlem o czasie wiązania kilkuminutowym, by przyłożony ekran z płyty pcv jeszcze lekko skorygować. Oczywiście rusztowanie z mdf nieco mniejsze, dokładnie tak jak na wklejanych przeze mnie grafikach. Przy obecnej koncepcji pomyślę o jakiś cienkich, szarych borderach tylko by jakoś wykończyć nimi brzegi płyty, bo jak pisałem, dla mnie czarne bordery pogarszają a nie polepszają odczucie czerni.
Jednocześnie gdyby ktoś miał pomysł na klej do klejenia spienionego pcv do mdf, byłbym wdzięczny. Tylko nie może to być taki klej do pcv który topi to pcv, tylko jakiś nakładany na dużą powierzchnię, nie musi być aż tak silny.
 

lll

New member
@owain - wiele cennych uwag.
Jeśli chodzi o kolor borderów, a u mnie właściwie ramek, to cały czas się zastanawiam. Jednak ważniejsze od koloru jest u mnie to, że muszą być "3D" - wystawać ze ściany, być prawdziwymi ramkami (szerokość około 8 cm) - wymóg mojej lepszej połowy, który chciałbym spełnić (chociaż ten, hehe). Jak pisałem wcześniej, koszt szerokich ram drewnianych jest wysoki (gdzie to "80 zł z wykonaniem", o których pisał profitgw, chyba we śnie). Obecnie myślę zatem o zastosowaniu naklejonych na brzegi płyty "imitacji" ram - gipsowych, a może nawet styropianowych - byle jakoś wyglądało.
Twój pomysł z rusztowaniem z MDF wydaje się dobry, bo możliwie prosty. Ja w międzyczasie zmieniłem koncepcję płyty ze spienionego PVC na płytę karton-gips (tańsza, choć pewnie gorsza; chciałem ją przykręcić bezpośrednio do ściany w narożnikach, potem wkręty ukryłbym pod naklejonymi ramami), podobrazie malarskie bawełniane, a nawet ostatnio na wyszpachlowanie/wygładzenie fragmentu ściany pod ekran (mam znajomego, który przyłożyłby się, żeby uzyskać dobry efekt) - właśnie żeby uniknąć trudnej kwestii wieszania ekranu. Po wygładzeniu ściany można puścić obraz z projektora i wtedy po prostu nakleić ramy z gipsu lub styropianu, pomalować. Jeszcze nie wiem, który sposób wybiorę.
 

owain

New member
Co do płyty gips karton to lepiej byś ją przykleił specjalnym klejem, szkoda zabawy z wierceniem bo będzie krzywo, uszczypie się itp. Ale chyba ten pomysł i tak się nie sprawni bo płyta g-k ma jedynie 12 cm po krótszym boku a jak liczyliśmy, będziesz miał ze 20 cm więcej. Jak już coś chcesz montować to może po prostu zwykłą płytę meblową np. 10 mm albo 16 mm grubą (koszt dla siebie sprawdzałem 130 zł). Przykręcać możesz 4 cm od krawędzi, tak by zasłonić tymi ramami. Na początek możesz dwoma wkrętami w dyblach w górnych rogach. Jak któryś będzie wyżej, wykręcisz wkręta i podpiłujesz/podfrezujesz np. pół cm dziurkę, i tak pod ramami nie będzie widać. Wówczas cienkim wiertłem przy tak wiszącej płycie przewiercasz w kilku miejscach na obwodzie, zdejmujesz, w tych miejscach dajesz dyble i masz. Poza tym płyta meblowa nie będzie robić niespodzianek z chłonnością, a g-k nawet zagruntowana może. A ta tikkurila nadaje się do malowania po płytach meblowych. W moim mieście za płytę o wielkości ekranu ze spienionego pcv krzyknęli mi 230 zł przy 4 mm gr i 460 zł przy 6 mm gr. Absurd.
 

lll

New member
Również wolałbym klej, ale ściana jest nierówna, boję się o trzymanie. Natomiast fakt, płyty g-k mają 120 cm na krótszym boku, trochę mało - nie zwróciłem na to uwagi, dzięki. Oj chyba skończy się na szpachlowaniu i wygładzeniu ściany. Zdam relację z postępu prac, póki co gromadzę sprzęt. Pozdrawiam!
 

lll

New member
Jestem po próbach z zawieszonym projektorem i po ostatecznych obliczeniach.
Właściwie, 120 cm płyty g-k na krótszym boku, w formacie 16 : 9 da mi 213,33 cm na dłuższym boku, czyli ekran o przekątnej ponad 96 cali (poprawcie mnie jeśli się mylę). A więc wręcz idealny dla moich warunków.
Płyta na ścianę na klej (jednak dam tak radę), póki co tylko pomalowana Tikkurilą H499 (na jakiś podkład), a kiedyś jeśli będę chciał dorobię sobie bordery (z drewna, gipsu lub styropianu) poza płytą, po prostu przymocuję (dokleję) do ściany przy krawędziach płyty (jedynie muszę dostosować grubość listew do grubości płyty, żeby to jakoś wyglądało).
 

foczasty

New member
Ja nabyłem okazjonalnie rzutnik SANYO PLV Z-2000 w zamian za wykonanie termografów i po powieszeniu go na kilka dni został już na stałe. Obiecałem tylko narzeczonej że przemaluje jej za to pokój i tak zrobiłem ale prace poszły o wiele dalej. Ja pomalowałem 2 ściany na kolor żółty, jedną na czerwony a ścianę na której rzucam obraz pomalowałem na biało i przemalowałem ramkę.

Koszty.

- Kolor żółty DULUX 57pln
- Kolor czerwony DULUX 57pln
- Kolor Biały na ekran TIKKURILA ANTI REFLEX white (2) koszt 67pln
- Kolor Czarny ramka. TIKKURILA S9000 + 10ml CH
- uchwyt 100pln
- korytka na kabel 30pln
- Roleta zaciemniająca o wymiarach 188/235

Czas na wykonanie tych prac to 2 dni po 8h. W tym się rozpędziłem i przemalowałem kuchnie i przedpokój na kołory czekoladowe i niebieskie (morski).

Farba czarna jak i biała mi została na nie jeden ekran czy ramkę więc jak coś to mogę odstąpić. Jestem z Wrocławia więc jak ktoś potrzebuje wykonać taką prace to służę pomocą.
 

Attachments

  • 20150216_134452.jpg
    20150216_134452.jpg
    750,1 KB · Wyś: 176
  • 20150216_134500.jpg
    20150216_134500.jpg
    641,7 KB · Wyś: 217
  • 20150216_134619.jpg
    20150216_134619.jpg
    642,2 KB · Wyś: 171
  • 20150216_134828.jpg
    20150216_134828.jpg
    741,4 KB · Wyś: 210
Ostatnia edycja:
Do góry