CANON HV20-uwagi uzytkownikow

fransua

New member
Z cmos-ami tak. Nie jest to jakiś super błąd ale jest. W CCD tego nie ma. Zastanawia mnie jak Panasonic z tym "walczy". Mają podobną technologię o nazwie MOS. Moim zdaniem SONY na CMOS-ach już się przejechało i to na kamerach semi pro gdzie tam tego błędu juz nie powinno być. No ale mimo tych wad myślę że HV30 warta jest grzechu. Ile tych błysków w filmie się pojawi a o unikaniu szybkiej panoramy można pamiętać. Czekam na kolegę aż ją kupi wtedy sam zobaczę :)
 

bloobstudio

New member
To dobra kamera w tej klasie cenowej, można w niej lubić lub nie lubić paru rzeczy, można wybrać inną o podobnych parametrach ale jeśli kupisz hv30 to na pewno nie będzie zły wybór.
Najlepiej sprawdź samemu co ci w niej pasuje a co nie, porównaj z innymi.
 

carax

New member
INFO, canon HV30

Witam serdecznie,
Przeglądnąłem wiele tematów, jednak nie znalazłem satysfakcjonującej mnie do końca odpowiedzi. Pewnie wynika to z faktu, ze jestem bardzo początkującym forumowiczem i przyszłym użytkownikiem kamery HD.

Po spędzeniu kilku godzin na tym i innych forach zdecydowałem się na zakup kamery HV30. Mam jednak kilka pytań:

1. czy jest to dobra kamera dla osoby, która nigdy nie bawiła się w obrabianie filmów i nigdy wcześniej nie miała do czynienia z kamerą.:confused:

2. w jaki sposób najlepiej przesłać film na dysk komp. (firewire?):confused:

3. Jaki program potrzebuję do prostej obróbki i ewentualnego konwertowanie nagrań?:confused:

4. w jaki sposób przesłać komuś 60min film zrobiony HV30 tak żeby mógł go zobaczyć w możliwie najlepszej jakości (czy można go np. po zgraniu na komp, zgrać na płytę DVD?, chyba nie skoro skoro płyta ma tylko 4,7 a film 13 GB)? czy można go jakoś zmniejszyć, czy lepiej wypalić na kilku płytach - mam nadzieję, że nie piszę tu jakiś herezji?:confused:

Będę bardzo wdzięczny za w miarę prostą odpowiedź i przepraszam jeżeli w jakiś sposób się powtarzam czego pewnie nie uniknąłem.

Pozdrawiam,
P.
 

bloobstudio

New member
1. Zależy czy umie czytać instrukcje :) To jednak cyfrowa kamera amatorska choć o dobrym obrazku, a nie analogowy aparat bez światłomierza, więc każdy średnio inteligentny człowiek sobie z nią poradzi.

2. Firewire

3. Do zgrywania - najprościej HDVSplit, do obróbki: z tego co wiem ludzie używają Vegas, ja pracuję w After Effects i Premiere, ale z pewnością jakieś proste programy tez łykną ten format, sprawdz w necie lub spytaj na forum o obróbce i montażu.

4. Eksportujesz z programu do obróbki film w jakimś kodeku dającym relatywnie mały plik wynikowy (divx, wmv, qt, co sobie zazyczysz) lub robisz dvd
 

carax

New member
bloobstudio napisał:
4. Eksportujesz z programu do obróbki film w jakimś kodeku dającym relatywnie mały plik wynikowy (divx, wmv, qt, co sobie zazyczysz) lub robisz dvd

Wielkie dzięki za odpowiedź.

A jaki kodek polecasz?

P.
 

bloobstudio

New member
Wszystkie które wymieniłem są ok, jak na windowsa to wmv będzie dobry, ma bardzo dobry współczynnik kompresji do jakości, ewentualnie QT Apple Motion JPEG A lub H264, pokombinujesz sam to zobaczysz, o divx dużo mozna znaleść w sieci, jak tylko do ogladania a nie dalszej obróbki to też będzie w sam raz. W ogóle jak już coś sobie zmontujesz to zapisuj bez kompresji albo bardzo słabą i archiwizuj, potem dopiero z tego rób małe pliki do oglądania.
 

pxl666

Member
Bez reklam
http://vimeo.com/2847740

najnowsza produkcja

goly canon hv20 + mikrofon VIVANCO (krawatowy - 60zl) + shotgun za 200 zeta (nie pamietam nazwy ale na przejsciowce z XLR > maly jack), sklad w vegasie, render w x264 (bitrate 1200), post dzwieku w izotope RX (denoise)
...aha kwestie komentarza (tesciowa gada w offie na poczatku i pod koniec) nagrywalem na mikrofonie pecetowym i zgrywalem na REAPERze (freeware)

mysle ze niezle wyszlo... niestety nie bylo czasu wystabilizowac ujecia z powietrza ale niezle wychodzi filtrem do vduba DESHAKER

commentsy mile widziane
 

seneka

Member
pxl666 commentsy mile widziane

1. Jakim programem robiłes przejście w 2:24 albo 2:36 s ?
2. Te zbliżenia od 3:05 to są z fotek ?
3. Jak zbliżałeś płynnie tego faceta od 4:07 ?
4. Tesciowa ma dobry głos, ale czyta za wolno i niektóre wyrazy mówi osobno. Gadka powinna być szybsza i bardziej płynna.
 

pxl666

Member
Bez reklam
seneka napisał:
pxl666 commentsy mile widziane

1. Jakim programem robiłes przejście w 2:24 albo 2:36 s ?
2. Te zbliżenia od 3:05 to są z fotek ?
3. Jak zbliżałeś płynnie tego faceta od 4:07 ?
4. Tesciowa ma dobry głos, ale czyta za wolno i niektóre wyrazy mówi osobno. Gadka powinna być szybsza i bardziej płynna.


- calosc w vegasie, poza postem dzwieku
- ze zdjec
- burmistrza przyzoomowalem w poscie ale mam patent na wygodne zoomowanie na statywie - pilot ze zblokowanym tempem zooma na najnizszy, podlaczony na swiatlowodzie
- tesciowa nie jest zawodowym lektorem heheh ale biorac pod uwage warunki (pecetowy mikrofon, zero wygluszonego pomieszczenia, lekki kaszelek...) to bardzo jestem zadowolony z efektu

wczoraj bylem na sporej imprezie (wreczenie laura umiejetnosci i kompetencji w zabrzu) i krecilem sobie sportowo - w porownaniu do gosci z kamerami broadcastowymi (xdcam, sloiki fujinon,majki na direct feed itd) co stali zaraz pod scena aja z 30 metrow (filmowalem na pelnym zoomie i z shotgunem za 200zeta NOXO z allegro) to wypadlo zadziwiajaco dobrze hehe, zero szumu bo wlaczylem spotlight i luzik

jak cos z tego wyjdzie to wstawie na vimeo

pozdro
 

bemx2k

New member
pxl666

Napisalbys moze jakie miales ustawienia podczas nagrywania burmistrza
jakies extra swiatlo ??? bo wyglada bardzo ,bardzo ladnie
napisz moze czy mam jakas szanse nagrac tak jasny/czysty obraz
w domciu przy sztucznym swietle ;)

trzeba przyznac ze wszytko wyglada bardzo profesionalnie
 

pxl666

Member
Bez reklam
bemx2k napisał:
pxl666

Napisalbys moze jakie miales ustawienia podczas nagrywania burmistrza
jakies extra swiatlo ??? bo wyglada bardzo ,bardzo ladnie
napisz moze czy mam jakas szanse nagrac tak jasny/czysty obraz
w domciu przy sztucznym swietle ;)

trzeba przyznac ze wszytko wyglada bardzo profesionalnie

calosc krecona na CINE ale nie 24 tylko 60i.
cine jest doskonaly do postu bo sporo mozna ustawic na krzywych i o wiele mniej sie traci w polcieniach i swiatlach.

jedyne czego uzywalem to duza blenda ale nie miala jakiegos specjalnego znaczenia, planuje zakup jakichs lampek i softboxow ale narazie nie mam wielkiego zapotrzebowania. nalezy wybierac ladne dni o ile jest mozliwosc i unikac swietlowek (na staroscie widac migotanie). zawsze polecam sprawdzic ile mamy gain poprzez przejscie na SUNSET/SPOT i wtedy wiadomo sporo nt swiatla(zreszta czesto gesto mozna krecic na tym i potem ewentualnie zrobic post WB w NLE)

obecnie marzy mi sie RODE stereo i taka lampa http://akuratlighting.com/pl/seria_ll100/ noi kurde jakis super ciezki statyw z potezna olejowa glowica...
aha powiem wam ze na mrozie olej w glowicach tak gestnieje ze praktycznie nie mozna krecic (velbon) strasznie mnie to w....wialo
 

slimak

New member
Bez reklam
pxl666 napisał:
i unikac swietlowek (na staroscie widac migotanie).

Typowy objaw kręcenia kamerą z USA w sztucznym świetle (60i podstawowa migawka 1/60s) . Niestety świetlówki oraz żyrandole z dużą ilością słabych (15-30W) żarówek dają migoczące światło i jeżeli nie nastawimy 1/50s to miganie będzie widoczne na nagraniu.

Oświetlone świetlówkami terrarium w zoo i migotania nie widać.
konik.jpg

http://rapidshare.com/files/88056351/konik.mpg
migawka 1/50s
[exp] -3 około +6dB +9dB
soczewka makro +4.

patent na wygodne zoomowanie na statywie - pilot ze zblokowanym tempem zooma na najnizszy, podlaczony na swiatlowodzie

Światłowód? Nie można zwykłym pilotem.
http://rapidshare.com/files/184564578/zoom10.mpg
 
Ostatnia edycja:

pxl666

Member
Bez reklam
slimak napisał:
Typowy objaw kręcenia kamerą z USA w sztucznym świetle (60i podstawowa migawka 1/60s) . Niestety świetlówki oraz żyrandole z dużą ilością słabych (15-30W) żarówek dają migoczące światło i jeżeli nie nastawimy 1/50s to miganie będzie widoczne na nagraniu.

Światłowód? Nie można zwykłym pilotem.
http://rapidshare.com/files/184564578/zoom10.mpg

ad 1- sprawdzimy - fajnie by bylo jakby to byla prawda
ad2 - zwykly ale niewiem oco chodzi...nie zawsze jest od czego odbic a zwlaszcza jak stoisz za kamera w wielkim pomieszczeniu
 

slimak

New member
Bez reklam
:D Mój błąd nie napisałem ze mam HV10 „pal”, a temat jest o HV20.

Ślimak
http://slimak.republika.pl/hv10.htm

-----------------------------------------------------------------
W kamerach z USA (60i) „NTSC” chyba nie da się ustawić 1/50s tylko 1/48s :-(
 
Ostatnia edycja:
Do góry