Bravia - miesiąc po gwarancji- do kosza!

astw

New member
Wybór sądu w Polsce przez konsumenta nie jest problemem. Może ta osoba prowadziła działalność gospodarczą i nabyła TV w ramach prowadzonej działalności?
 
D

Deleted member 121090

Guest
Wybór sądu w Polsce przez konsumenta nie jest problemem. Może ta osoba prowadziła działalność gospodarczą i nabyła TV w ramach prowadzonej działalności?
No kolega nam to przedstawiał zgoła inaczej. Był nawet taki temat. Chciał przed naszym sądem i z Sony się nie dało.
 

Riv11

New member
Bez reklam
Wybór sądu w Polsce przez konsumenta nie jest problemem. Może ta osoba prowadziła działalność gospodarczą i nabyła TV w ramach prowadzonej działalności?
Nie można pozwać firmy , ktora nie ma osobowości prawnej. Niby jak to zrobisz? Można pozwać Sony Europe, ale tylko przed sądem brytyjskim bo tam jest zarejestrowana.
 

astw

New member
Nie można pozwać firmy , ktora nie ma osobowości prawnej. Niby jak to zrobisz? Można pozwać Sony Europe, ale tylko przed sądem brytyjskim bo tam jest zarejestrowana.

Proszę przeczytać w/w przepisy rozp. 44/01 - podstawowego regulującego kwestię jurysdykcji. Ono wypiera kpc. Zatem można pozwać w miejscu zamieszkania konsumenta, zarówno firmę z siedzibą w innym państwie UE, jak oddział (oczywiście wyłącznie w sprawach konsumenckich!).
http://europa.eu/legislation_summar...al_cooperation_in_civil_matters/l33054_pl.htm
 

astw

New member
Opis bardzo ciekawego orzeczenia tyczącego zakupów dokonanych (fizycznie) w innym państwie członkowskim UE. Spór można toczyć przed sądem swojego miejsca zamieszkania, gdy ....

Strona Rzeczp. art. pod tytułem: "Większa ochrona kupujących przez internet" z 22.10.2012 r.

Ale tak na marginesie: nie rozumiem tych narzekań. Sony ma chyba najlepszy (obok IKEI) program serwisowy tyczący elektroniki domowej. Gdzie jeszcze otrzymamy 5 lat gwarancji, serwis door-to-door i wiele innych usług? Gdzie mamy możliwość dokupienia gwarancji producenta do wielu produktów?
 
Ostatnia edycja:

Riv11

New member
Bez reklam
Proszę przeczytać w/w przepisy rozp. 44/01 - podstawowego regulującego kwestię jurysdykcji. Ono wypiera kpc. Zatem można pozwać w miejscu zamieszkania konsumenta, zarówno firmę z siedzibą w innym państwie UE, jak oddział (oczywiście wyłącznie w sprawach konsumenckich!).
Jurysdykcja, uznawanie orzeczeń sądowych oraz ich wykonywanie w sprawach cywilnych i handlowych („Bruksela I”)
Czy to czytałeś? Możesz pozwać firmę jeżeli od niej kupiłeś produkt, możesz tez pozwać ubezpieczyciela. Tylko, że sony niczego ci nie sprzedaje, co więcej wykupując 5 letnia gwarancję, nie jest to ubezpieczenie, więc też nie pozwiesz Sony. Innymi słowy możesz pozwać każdy sklep, który sprzedał ci telewizor sony albo ubezpieczyciela, o ile wybrałeś opcję ubezpieczenia telewizora a nie przedłużenia gwarancji. Firmę sony mógłby pozwać w Polsce tylko sklep, który kupił od nich telewizor. Ty możesz pozwać tylko tego, który ci sprzedał sprzęt a nie tego, który wyprodukował sprzęt. Nie wiem gdzie ty widzisz możliwość pozwania producenta sprzetu?
 
D

Deleted member 121090

Guest
Ale tak na marginesie: nie rozumiem tych narzekań. Sony ma chyba najlepszy (obok IKEI) program serwisowy tyczący elektroniki domowej.
No jak porównany serwis elektroniki domowej to faktycznie mogą być na poziomie IKEI.
Ja na własnej skórze przekonałem się jaki to jest ,, poziom'', opis moich przygód znajdziesz na forum. Poczytaj zamiast pisać bzdury.
 

astw

New member
Czy to czytałeś? Możesz pozwać firmę jeżeli od niej kupiłeś produkt, możesz tez pozwać ubezpieczyciela. Tylko, że sony niczego ci nie sprzedaje, co więcej wykupując 5 letnia gwarancję, nie jest to ubezpieczenie, więc też nie pozwiesz Sony. Innymi słowy możesz pozwać każdy sklep, który sprzedał ci telewizor sony albo ubezpieczyciela, o ile wybrałeś opcję ubezpieczenia telewizora a nie przedłużenia gwarancji. Firmę sony mógłby pozwać w Polsce tylko sklep, który kupił od nich telewizor. Ty możesz pozwać tylko tego, który ci sprzedał sprzęt a nie tego, który wyprodukował sprzęt. Nie wiem gdzie ty widzisz możliwość pozwania producenta sprzetu?

O ile wiem problem opisywany tyczył zakupu TV w salonie producenta, a nie w podmiocie trzecim i taką konstelację mam na myśli.

HQ 150,

otrzymałeś po określonym okresie (zakładam, że po ponad 2 latach, gdyż wcześniej korzystałbyś z roszczenia o wymianę z tytułu niezgodności z umową) korzystania z TV zwrot pełnej kwoty zakupu, bez potrącenia proporcjonalnego za okres korzystania z TV.
Moim zdaniem to jest dobra obsługa. Którzy jeszcze producenci oferują 5 lat gwarancji, ze zwrotem pieniędzy w 3-5 roku i bez potrącenia 2/5 ceny tytułem zużycia eksploatacyjnego (przy niezgodności/ rękojmi, proporcjonalne odliczenie jest niedopuszczalne, tu jest możliwe)?

A jeśli koniecznie chcesz mieć ówczesny model: może można dziś kupić w dobrej cenie używany?
 
D

Deleted member 121090

Guest
O ile wiem problem opisywany tyczył zakupu TV w salonie producenta, a nie w podmiocie trzecim i taką konstelację mam na myśli.

HQ 150,

otrzymałeś po określonym okresie (zakładam, że po ponad 2 latach, gdyż wcześniej korzystałbyś z roszczenia o wymianę z tytułu niezgodności z umową) korzystania z TV zwrot pełnej kwoty zakupu, bez potrącenia proporcjonalnego za okres korzystania z TV.
Moim zdaniem to jest dobra obsługa. Którzy jeszcze producenci oferują 5 lat gwarancji, ze zwrotem pieniędzy w 3-5 roku i bez potrącenia 2/5 ceny tytułem zużycia eksploatacyjnego (przy niezgodności/ rękojmi, proporcjonalne odliczenie jest niedopuszczalne, tu jest możliwe)?

A jeśli koniecznie chcesz mieć ówczesny model: może można dziś kupić w dobrej cenie używany?
Nie masz racji. Twój wpis sugeruje że Sony oddaje kasę za padnięty TV na gwarancji. TO NIEPRAWDA. Nigdzie w gwarancji nie ma takiego zapisu! W moim przypadkum tak postąpili mimo że żądałem wymiany na inny równorzędny model. Nie dostałem ani jednej propozycji.
W moim przypadku tak postąpili bo uważali że to będzie dla nich tańsze rozwiązanie mimo że niezgodne z gwarancją.
I jeszcze dla Twojej informacji mój TV miał 1.5 roku. I padł. I już nie było do niego części zamiennych. Owszem mogłem skorzystać z ustawy, byłem nawet u Rzecznika Praw Konsumenta który również stwierdził, że Sony ZŁAMAŁO WARUNKI GWARANCJI w moim przypadku.
Ale nie miałem zamiaru chodzić z nimi po sądach. Po co?
To tylko TV. Wybrałem konkurencję. A co do sądów to jak widzisz Sony robi co mu się podoba, bo jest bezkarne. Dobrze że sobie ten sąd odpuściłem, bo jakbym założył sprawę to bym stracił kasę żeby tylko się dowiedzieć, że mam jechać do Anglii.
Po to jest gwarancja żeby jej przestrzegać i każdego traktować tak samo a nie tak jak sobie firma wymyśli, mając gdzieś paragrafy umowy zawartej z klientem
 

astw

New member
To jest trochę bardziej skomplikowane. Po 1, 5 roku pomyślałbym o skorzystaniu z uprawnień wobec sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową (tu sprzedawca i gwarant to chyba ten sam podmiot, więc problem nie powstał) Tylko, że "niezgodność" nie gwarantuje bezawaryjnego działania TV przez 2 lata, a jedynie brak wady w chwili wydania rzeczy. A po upływie 6 mcy ciężąr dowodu spoczywa na konsumencie. W przypadku wielu zobowiązań można zwolnić się - na zasadach ogólnych - z zobowiązania płacąc daną kwotę w pieniądzu (w miejsce świadczenia w naturze).
W RFN za 1, 5 roku używania TV (18 m-cy z 60) zmniejszono by kwotę o 9/30, czyli blisko 1/3 ceny zakupu. U nas nie ma takiego zwyczaju.
 
D

Deleted member 121090

Guest
W RFN za 1, 5 roku używania TV (18 m-cy z 60) zmniejszono by kwotę o 9/30, czyli blisko 1/3 ceny zakupu. U nas nie ma takiego zwyczaju.
Teoretyzujesz.
A ja chciałem po prostu, żeby Sony dotrzymało warunków gwarancji.
Nie korzystałem z Ustawy. Nie egezekowałem niczego od sprzedawcy.
 
D

Deleted member 121090

Guest
nie może być czegoś takiego, że sprzedają i nie ponoszą odpowiedzialności w naszym kraju - czyli mam rozumieć nie ma "Polskiej dystrybucji produktów firmy Sony" - nie ma oficjalnych serwisów itd.

Państwowa Inspekcja Handlowa nie działa - pismo o niezgodności Towaru z umową też nie działa? UOKIK nie istnieje?

Przecież można to było załatwić tak - jeśli gwarant zaproponował towar zamienny o niższych parametrach - to stosuje się pismo o niezgodności towaru z umową, z uzasadnieniem, iż towar nie posiada tych cech za które zapłaciłeś tj. na gwarancji dali ci sprzęt o gorszych parametrach.

UOKIK jest w stanie bezpłatnie udzielić porady w tej sprawie - mogą też nałożyć karę gwarantowi.

Rzecz ostatnia jaką możesz zrobić to oczernić nazwę firmy sony udając się do mediów z tą sprawą ( interwencja, uwaga itp).

Generalnie skoro sprzedają w Polsce to muszą mieć tu jakiś swój oddział.
Nie ponoszą odpowiedzialności w naszym kraju. TO FAKT NIE DO PODWAŻENIA.
Mają sieć dystrybucji i serwisy. UOKiK działa, PIH działa i co z tego?
Ja miałem ich orzeczenie, że złamali warunki gwarancji ale miałem sądzić się z nimi może i na wyspach?
Co do oddziału to już pisałem. Sony nie ma siedziby w Polsce. Funkcjonuje u nas jako Sony Europe.
 

dune2

New member
Bez reklam
Nie masz racji. x4500 jak ja kupowałem TV już był modelem historycznym.
Najwyższym modelem z oferty Sony był Z5500.
Pokaż mi gdzie TV Sony dostają, od paru ładnych lat, najwyższe noty jako najlepsze TV?
Jako najlepsze TV LED może, chociaż też nie do końca bo np. na Eisa Awards 2012-2013 się nie dostali, ale nie jako najlepsze TV?
Mam racje za to Ty sie mylisz.
Model x4500 byl dluzej dostepny na rynku od z5500.
Nie wiem gdzie kupowales zetke ale dla Sony liczy sie rynek ogolny i na nim x4500 byl dostepny dluzej.Wiem to glownie dzieki temu ze chcialem dokupic x4500 ale szkoda mi bylo kasy.
Jestem z trojmiasta wiec to spora agolmeracja jednak pozwala mi to stwierdzic ze nigdy model z5500 nie byl najwyzszym modelem w ofercie Sony.
Zreszta nawet jakby nie bylo x4500 to nie upowaznia to kupujacego do uznania zetki za najwyzszy model.W ofercie sony seria X byla najwyzsza a nie Z.Przegrasz ta sprawe w kazdym sadzie.

Co do not to praktycznie co roku najwyzsze modele Sony sa uwazane za najlepsze.
Nie bede pisal gdzie poczytaj sobie w internecie.Polecam glownie testy z zagranicznych serwisow.
Co do Eisy to moze faktycznie tym razem sie nie dostali.Widocznie inni wydali wiecej na marketing/łapówki a Sony stwierdzil ze ma na tyle mocna pozycje wsrod tv ze nie musza przebijac stawek konkurencji.

Ty czytasz w ogóle to co piszesz?
Pokaż mi inne firmy , znane i cenione koncerny światowe, które podobnie jak Sony uciekają przed naszym wymiarem sprawiedliwości?
Ja rozumiem, że sprzedaż TV to po prostu biznes, ale powinien być uczciwy. Powinni w takim razie uczciwie klientom mówić, że kupując ich produkt w razie sporu spotykamy się w sądzie na wyspach!
Dlaczego tego nie robią? Mało tego dlaczego o tym nie wiedzą nawet sprzedawcy w centrum Sony?
Gdzie ty tutaj do dyskusji wplatasz wymagania względem Panstwa. Co ma piernik do wiatraka?
Nie potrafisz rzeczowo rozmawiać? Musisz robić bagno jak na wiecu PIS?
Ja piszę o łamaniu warunków gwarancji a ty o tym że zdrowie jest najważniejsze?!!
To już naprawdę aż tak brakuje Ci argumentów, żeby wprowadzać tu taki bełkot?

Biorac pod uwage polski wymiar sprawiedliwosci to fakt takowej ucieczki mnie nie dziwi.
Wytlumaczyl bym ci co i jak ale uzyles argumentu o "bagnie na wiecu PIS" a to oznacza jak mniemam ze jestes lemingiem od sepleniacego płemieła wiec pozostawie to bez komentarza.
No moze tylko tyle ze wlasnie przez peło mamy taki syf w kraju.
Panowie z peło duzo dyskutuja i pieknie nas okradaja wiec jesli to sa twoje wartosci to nie mam zamiaru z toba dyskutowac.

Jeśli nie ponoszą odpowiedzialności na terenie naszego kraju, to znaczy, że nie mogą sprzedawać swoich produktów na terenie naszego kraju.

Druga sprawa - możesz złożyć wniosek o przeniesienie rozprawy do Polski. W końcu jesteśmy w unii europejskiej i jak to co wyżej napisałeś Sony Europe to nie Sony UK.

Państwowa inspekcja handlowa i UOKiK zajmuje się skargami nt. towarów i usług sprzedawanych na terenie RP, jak ktoś nie próbował uderzać do tych instytucji to niech nie pisze, że się nie da.
Oczywiscie ze sony ponosi odpowiedzialnosc na terenie naszego kraju.
Jest to odpowiedzialnosc posrednia ale zawsze.Wyglada to tak ze firme Sony reprezentuje kazdy sprzedawca ktory decyduje sie sprzedawac ich produkty.
Dlatego tez warto kupowac w pewnych sklepach takich jak duze sieci handlowe.
Daje to jednak tylko bezpieczenstwo przez 2 lata z tytulu niezgodnosi towaru z umowa.
Jesli chodzi o gwarancje 5 letnia sony to juz kwestia ryzyka.Tutaj pozostaje dobra wola sony bo sprawa sadowa moze byc bardzo nieoplacalna.
Wiem ze sa na forach ryzykanci co kupuja w sklepach internetowych ktore sa najczesciej prosta witryna i w kazej chwili moga przestac istniec jednak to miejsca dla naiwnych.

Osobiscie staram sie unikac produktow sony bo zazwyczaj sa za drogie w stosunku do tego co oferuja oraz podejscie firmy do sprzedazy w Polsce jest denerwujace.
Nie zmienia to jednak fakty ze wiekszosc ich produktow jest wysokiej jakosci i niestety czesto nie ma lepszego wyboru.
 
Ostatnia edycja:

jędrzejj 1957

Active member
Bez reklam
Czytam i czytam , ale teraz mnie zaczeło naprawdę śmieszyć
; Co do not to praktycznie co roku najwyzsze modele Sony sa uwazane za najlepsze.
Nie bede pisal gdzie poczytaj sobie w internecie.Polecam glownie testy z zagranicznych serwisow.
Co do Eisy to moze faktycznie tym razem sie nie dostali.Widocznie inni wydali wiecej na marketing/łapówki a Sony stwierdzil ze ma na tyle mocna pozycje wsrod tv ze nie musza przebijac stawek konkurencji.;
jeżeli piszesz o zagranicznych pochwałach to przedstaw je tu na forum , a dla czego u nas nie są już tak bardzo chwalone tv Sony ? przecież Polacy też kupują , Na koniec jeżeli coś wiesz o łapówkach to trzeba to zgłosić jak najszybciej .
 
D

Deleted member 121090

Guest
Mam racje za to Ty sie mylisz.
Model x4500 byl dluzej dostepny na rynku od z5500.
Nie wiem gdzie kupowales zetke ale dla Sony liczy sie rynek ogolny i na nim x4500 byl dostepny dluzej.Wiem to glownie dzieki temu ze chcialem dokupic x4500 ale szkoda mi bylo kasy.
Jestem z trojmiasta wiec to spora agolmeracja jednak pozwala mi to stwierdzic ze nigdy model z5500 nie byl najwyzszym modelem w ofercie Sony.
Zreszta nawet jakby nie bylo x4500 to nie upowaznia to kupujacego do uznania zetki za najwyzszy model.W ofercie sony seria X byla najwyzsza a nie Z.Przegrasz ta sprawe w kazdym sadzie.

Co do not to praktycznie co roku najwyzsze modele Sony sa uwazane za najlepsze.
Nie bede pisal gdzie poczytaj sobie w internecie.Polecam glownie testy z zagranicznych serwisow.
Co do Eisy to moze faktycznie tym razem sie nie dostali.Widocznie inni wydali wiecej na marketing/łapówki a Sony stwierdzil ze ma na tyle mocna pozycje wsrod tv ze nie musza przebijac stawek konkurencji.



Biorac pod uwage polski wymiar sprawiedliwosci to fakt takowej ucieczki mnie nie dziwi.
Wytlumaczyl bym ci co i jak ale uzyles argumentu o "bagnie na wiecu PIS" a to oznacza jak mniemam ze jestes lemingiem od sepleniacego płemieła wiec pozostawie to bez komentarza.
No moze tylko tyle ze wlasnie przez peło mamy taki syf w kraju.
Panowie z peło duzo dyskutuja i pieknie nas okradaja wiec jesli to sa twoje wartosci to nie mam zamiaru z toba dyskutowac.


Oczywiscie ze sony ponosi odpowiedzialnosc na terenie naszego kraju.
Jest to odpowiedzialnosc posrednia ale zawsze.Wyglada to tak ze firme Sony reprezentuje kazdy sprzedawca ktory decyduje sie sprzedawac ich produkty.
Dlatego tez warto kupowac w pewnych sklepach takich jak duze sieci handlowe.
Daje to jednak tylko bezpieczenstwo przez 2 lata z tytulu niezgodnosi towaru z umowa.
Jesli chodzi o gwarancje 5 letnia sony to juz kwestia ryzyka.Tutaj pozostaje dobra wola sony bo sprawa sadowa moze byc bardzo nieoplacalna.
Wiem ze sa na forach ryzykanci co kupuja w sklepach internetowych ktore sa najczesciej prosta witryna i w kazej chwili moga przestac istniec jednak to miejsca dla naiwnych.

Osobiscie staram sie unikac produktow sony bo zazwyczaj sa za drogie w stosunku do tego co oferuja oraz podejscie firmy do sprzedazy w Polsce jest denerwujace.
Nie zmienia to jednak fakty ze wiekszosc ich produktow jest wysokiej jakosci i niestety czesto nie ma lepszego wyboru.
Nieprawda. jak kupowałem Z5500 to na pewno X4500 już był niedostępny.
Co do not, to oczywiście nie ma to jak zapodać swoją nieczym nie popartą teorię. Szkoda że nie ma odzwierciedlania w praktyce.
Szkoda, że jak Ci się kończą argumenty to zaczynasz ataki słowne, personalne.
Możesz wytłumaczyć co to jest odpowiedzialność pośrednia Sony na terenie naszego kraju?
Wydaje mi się że to tak ciekawe sformuowanie, że nie tylko mnie interesuje co to jest?
Czy ma to jakieś umocowanie w ustawodastwie czy tylko jest to Twoja twórczość?
Pisząc o gwarncji mamy na uwadze odpowiedzialność PRODUCENTA czyli w tym wypadku SONY. Ty mieszasz bez powodu i zrozumienia istoty rzeczy ustawę do tego, która określa nasze stosunki względem SPRZEDAWCY. Warto żebyś trochę się poduczył i poczytał a nie mieszał wszystkiego do jednego wora. To są zupełnie odrębne rzeczy. Wprowadzasz do dyskusji bełkot. Z punktu widzenia ustawodastwa zupełnie bez sensu.
Na forach internetowych sprzedają również autoryzowane salony Sony.
 

dune2

New member
Bez reklam
jeżeli piszesz o zagranicznych pochwałach to przedstaw je tu na forum , a dla czego u nas nie są już tak bardzo chwalone tv Sony ? przecież Polacy też kupują , Na koniec jeżeli coś wiesz o łapówkach to trzeba to zgłosić jak najszybciej .
Masz palce masz google wiec dasz rade a jak ci sie nie chce to kup u uzytkownika kiki on poleca najlepsze tv hehe

Nieprawda. jak kupowałem Z5500 to na pewno X4500 już był niedostępny.
Co do not, to oczywiście nie ma to jak zapodać swoją nieczym nie popartą teorię. Szkoda że nie ma odzwierciedlania w praktyce.
Szkoda, że jak Ci się kończą argumenty to zaczynasz ataki słowne, personalne.
Możesz wytłumaczyć co to jest odpowiedzialność pośrednia Sony na terenie naszego kraju?
Wydaje mi się że to tak ciekawe sformuowanie, że nie tylko mnie interesuje co to jest?
Czy ma to jakieś umocowanie w ustawodastwie czy tylko jest to Twoja twórczość?
Pisząc o gwarncji mamy na uwadze odpowiedzialność PRODUCENTA czyli w tym wypadku SONY. Ty mieszasz bez powodu i zrozumienia istoty rzeczy ustawę do tego, która określa nasze stosunki względem SPRZEDAWCY. Warto żebyś trochę się poduczył i poczytał a nie mieszał wszystkiego do jednego wora. To są zupełnie odrębne rzeczy. Wprowadzasz do dyskusji bełkot. Z punktu widzenia ustawodastwa zupełnie bez sensu.
Na forach internetowych sprzedają również autoryzowane salony Sony.

Jakbys kupil teraz z5500 to x4500 bedzie takze niedostepny ale to zaden argument dla Sony.
Oczywiscie ze moja teoria jest niczym nie poparta.
TV sony sa gdzies w okolicy manty a moze i nizej.To oczywiscie sarkazm jesli znasz takie slowo.
Szkoda mi czasu na pisanie z kims takim jak ty i kolega wczesniej.
Macie tutaj na forum jakis interes w tym zeby oczerniac Sony ale to juz wasz problem i firmy Sony.
Mi to wisi bo ja i tak zawsze wybieram model ktory mi sie podoba po obejrzeniu "na zywo".
A odnosnie atakow i braku argumentow to wlasnie ty to zrobiles a co gorsze wtraciles do tego polityke.Ja ci tylko odpowiedzialem atakiem na atak.
O odpowiedzialnosci posredniej napisalem w poprzednim poscie.Napisalem wyraznie ze nie sony ponosi odpowiedzialnosc tylko sprzedawca ktory oferuje produkty tej firmy.
Tak wiec zamiast do sadu zglos sie do sprzedawcy.Oczywiscie ze jest to prawnie okreslone i zwie sie "niezgodnosc towaru z umowa".
A gwarancja sony to inna sprawa i jest to kiepski zart dlatego nie patrze na to i jak juz cos kupie tej firmy to na pewno nie dla gwarancji.
Co do mieszania to mieszasz to ty bo oczekujesz od sony czegos czego nie ma nawet w gwarancji.
Wymysliles sobie bajke ze jak kupowales to z5500 byl najwyzszym modelem i teraz chcesz takze najwyzszego.
Nie masz pojecia o ustawowych obowiazkach sprzedawcy oraz interpretacji gwarancji producenta i niestety zajmujesz publicznie glos na forum.
Doucz sie albo nie pisz bo sie zwyczajnie osmieszasz.
 
Ostatnia edycja:
Do góry