Sprawa ekranu to bardzi indywidualna sprawa, zależna także od pomieszczenia.
Można zgeneralizować temat:
- powierzchnia Matt White do ciemnych projektorów,
- powierzchnia High Contrast do jasnych.
Przy czym nie mam na myśli danych producenta, ale rzeczywistych wartości.
Z reguły DLP mają intensywniejszy kolor biały, są często przy tym jaśniejsze - więc ja bym na początku spróbował z HC.
Referencyjne ekrany Stewarta przeważnie mają kolor szary, ale w Cinematicu np. obraz z Mitsubishi HC5000 podobał mi się bardziej na powierzchni MW.
Na pewno na powierzchni HC uzyskamy głębszą czerń, ale jeżeli projektor będzie miał słabą moc lampy, to może okazać się, że cierpi na tym biały kolor.
Ja mam to szczęście, że posiadam dwa identyczne modele Projecty z powierzchniami MW i HC. Dzięki znajomemu, który pomagał mi zmieniać doświadczalnie stwierdziłem, że MW w przypadku mojego Epsona, przy obrazie 100 calowym daje żywszy, dynamiczniejszy obraz.
Ale dobór ekranu, to sprawa bardzo indywidualna - zależy także od własnych upodobań.
Co do jakości połączen, w kolejności:
- hdmi,
- komponent, ale dedykowany, a nie zwykłe 3 kable cinch!,
- s-video - już dużo gorsza jakość,
- kompozyt (1 cinch) - najgorszy.
Między hdmi i dobrym komponentem w zasadzie nie ma dużej różnicy.