42PFL8404 Problem z autoformatowaniem z "N" Recordera

g-p

New member
A może by tak napisać o tym na forum n-ki? Nie wiem czy ktoś poruszał tam ten temat. Jeśli znajdzie sie sporo użytkowników z podobnym problemem to jest szansa, że może coś z tym zrobią.
 

kutkus

New member
g-p napisał:
A może by tak napisać o tym na forum n-ki? Nie wiem czy ktoś poruszał tam ten temat. Jeśli znajdzie sie sporo użytkowników z podobnym problemem to jest szansa, że może coś z tym zrobią.

Czytałem co i jak u nich na forum. I wychodzi na to, że to nie jest kwestia dekodera. Po prostu N'ka (poszczególne kanały) nadaje wiele materiałów w 4:3 przez co są własnie te pasy. Dlatego, może się wydawać, że kiepskie skalowanie, albo że raz wyskalował a raz nie, po prostu raz jest materiał 2 4:3 a raz 16:9.
 
Ostatnia edycja:

Waldorff

Member
g-p napisał:
A może by tak napisać o tym na forum n-ki? Nie wiem czy ktoś poruszał tam ten temat. Jeśli znajdzie sie sporo użytkowników z podobnym problemem to jest szansa, że może coś z tym zrobią.

Też szukałem info o tym w na różnych forach i ktoś coś wspominał o jednym z minusów jakim jest "egzotyka" z formatami obrazów jakie nadaje N. Coś trzeba by było zrobić w tym kierunku. Jakieś pomysły? Z chęcią się przyłącze.
 

cosmo1

Klub HDTV.com.pl
VIP
Nie wiem jak u Was, ale u mnie po ostatniej aktualizacji dekodera tv jakby zaczął częściej formatować. Co prawda do ideału jeszcze baaaardzo daleka droga, ale mam wrażenie, że coś się ruszyło. Niestety wystarczy włączyć info lub pasek głośności dekodera, a obraz znów wraca do ustawień początkowych. No i dostosowanie obrazu do ekranu zajmuje mu z 10 s na każdym kanale - strasznie irytujący i wydłużający się okres czasu. No i oczywiście na kanałach HD autoformat nie działa.
 
Ostatnia edycja:

Waldorff

Member
kutkus napisał:
Czytałem co i jak u nich na forum. I wychodzi na to, że to nie jest kwestia dekodera. Po prostu N'ka (poszczególne kanały) nadaje wiele materiałów w 4:3 przez co są własnie te pasy. Dlatego, może się wydawać, że kiepskie skalowanie, albo że raz wyskalował a raz nie, po prostu raz jest materiał 2 4:3 a raz 16:9.

Ok to że nadają różne formaty, z tym nie mam problemu to jest oczywiste, tylko dlaczego ten "wspaniały NBOX podaje sygnał na TV w takie sposób, że raz działa autoformatowanie, a przez większość czasu wygląda na to, jakby TV był blokowany przez dekoder i nie może prawidłowo za pomocą swojego oprogramowania przeskalować obrazu na cały ekran, skoro czyni to bez problemu z sygnałem z np. kablówki... To mnie wkurza.
 

Waldorff

Member
cosmo1 napisał:
Niestety wystarczy włączyć info lub pasek głośności dekodera, a obraz znów wraca do ustawień początkowych. No i dostosowanie obrazu do ekranu zajmuje mu z 10 s na każdym kanale - strasznie irytujący i wydłużający się okres czasu.
Hehehe, też się dziwiłem, czemu Autoformat działał przed chwilą a już teraz nie.... To dlatego, że pasek głośności przestawał ponad obrys skalowanego obrazu i tym samym zachodził na boczne pasy. Soft TV traktował to jako sygnał i nie rozciągał wtedy obrazu, wystarczyło jednak wygasić pasek i po wspomnianych ok, 10 sekundach, z poprzedzającym jak ja to określam-krótkim strzałem obrazu-TV przeskalował odpowiednio sygnał. Tak miałem np. na TVP Historia (nie jest to mój ulubiony kanał:D, ale tam przeważnie są boczne pasy) ostatnio znowu format nie chce tam zaskoczyć. Nie mam już pomysłów.
Teraz doczytałem EDIT-widzisz, a u mnie na TVN HD jak był jakiś film Harry Potter jak dobrze pamiętam, pasy były po bokach, zarzuciłem doświadczalnie "Autoformatowanie" i Philips rozciągnął obraz:lol: I niech ktoś mi wytłumaczy, o co tu chodzi...
 
Ostatnia edycja:

piotrsnt

New member
Nie mam dekodera n, mam za to Fergusona Arivę 200 i telewizor Philipsa (dodane: połączone przez HDMI) i problem również występuje, co potwierdza teorię, że to nie jest wina dekodera. Co ciekawe, gdy wcisnę "Format" na pilocie od TV i wybiorę "Format 16:9", obraz elegancko się skaluje, pasy znikają. Soft mam najnowszy :(

Dodane: Aha, mail do supportu Philipsa poszedł, ale nie sądzę, żeby mi coś mądrego poradzili, ale może zauważą problem i w następnym sofcie ten błąd będzie poprawiony.
 
Ostatnia edycja:

Waldorff

Member
piotrsnt napisał:
Nie mam dekodera n, mam za to Fergusona Arivę 200 i telewizor Philipsa i problem również występuje, co potwierdza teorię, że to nie jest wina dekodera. Co ciekawe, gdy wcisnę "Format" na pilocie od TV i wybiorę "Format 16:9", obraz elegancko się skaluje, pasy znikają. Soft mam najnowszy :(

Dodane: Aha, mail do supportu Philipsa poszedł, ale nie sądzę, żeby mi coś mądrego poradzili, ale może zauważą problem i w następnym sofcie ten błąd poprawiony.

Sygnał przez HDMI?
 

Waldorff

Member
Jaki model TV posiadasz? Po tym co piszesz, coraz gorzej jest namierzyć stronę problemu. Na HDMI są takie problemy, po SCARCie też, za to niektórzy pisali, że na białym dekoderze wszystko było ok...
 

piotrsnt

New member
Waldorff napisał:
Jaki model TV posiadasz? Po tym co piszesz, coraz gorzej jest namierzyć stronę problemu. Na HDMI są takie problemy, po SCARCie też, za to niektórzy pisali, że na białym dekoderze wszystko było ok...

Telewizor: Philips 47PFL8404H/12
Dekoder: Ferguson Ariva 200
Platforma: Cyfra +
Połączenie: HDMI, rozdzielczość 1080i

Problem występuje wyłącznie na HDMI i rozdzielczości (ustawianej w dekoderze) 1080i. Gdy przestawię na 576i już samo się skaluje. Na SCART-cie jest OK.
 

eRaf

New member
U mnie aby wymusić autoformatowanie przez 42pfl8404 sygnału po HDMI z TurboRecordera wystarczy przełączyć źródło na inne HDMI, nieważne czy obsadzone czy puste. U mnie N'ka chodzi na HDMI2, na HDMI1 mam WD TV a HDMI3 mam nieużywane - tak więc przełączając na 1 lub 3 na parę sekund i po powrocie na N'kę sygnał już się poprawnie skaluje, tzn. czasami trwa to dłużej czasami krócej (5-10s) ale skaluje OK. Po wyłączeniu i włączeniu TV trzeba powtórzyć ww. procedurkę. Jestem ciekawy czy u Was zadziała ten sposób ?
 

Waldorff

Member
W wolnej chwili spróbuję czy u mnie też działa. Chociaż przyzwyczaiłem się już trochę do ustawienia "nieskalowany" i "rozciąganie" gdzie jakoś obrazu jest lepsza przynajmniej tam gdzie nie jest rozciągany.
 

Waldorff

Member
Faktycznie, działa. Wypróbowałem i jest ok. Pozostaję jednak przy swoim ustawieniu, bo chyba jest jednak trochę lepsze.

Swoją drogą taka prosta opcja a nie wpadłem na to, przekładałem wtyk do innych portów, aktualizowałem soft, kombinowałem z ustawieniami NBOXa a tu wystarczyło przełączyć na chwilę na inny kanał HDMI i wrócić do właściwego :fool: Z drugiej strony wygląda to na błąd oprogramowania i aż dziwne, że tak znanej marce zdarzają się takie kwiatki... Na dodatek gdzieś czytałem, że "fachowcy" z pomocy technicznej odpisali komuś na e-maila z odpowiedzią, że autoformatowanie po HDMI NIGDY nie będzie możliwe :confused: A jednak da radę i wiedziałem o tym, tylko problem tkwił w tym, że czasem format działał a potem już nie i nie było wiadomo, co zrobić aby działało za każdym razem, teraz już wiadomo, trochę na okrętkę ale wiadomo.
 
Ostatnia edycja:

mechuu

New member
ja wlasnie odeslalem mojego philipsa do serwisu z tym problemem - serwisant u mnie w domu widzial w czym jest problem - natomiast dostalem odpowiedz z centralnego serwisy MIK ze tv jest sprawny i tak ma byc !!
Ktos tu mnie olewa twierdzac ze formatowanie moze dzialac przez jakis czas a potem sie zawiesza i to jest SPRAWNE !!
Cos czuje ze sprawa zakonczy sie u rzecznika konsumentow.
 

Waldorff

Member
Próbuj, może potrzeba kogoś kto będzie na tyle uparty aby wymóc na nich poprawę tego błędu. I niech przestaną wciskać ciemnotę, że tak ma być bo każdy dobrze wie że to działa tyle, że źle. I niech zrobią aby było dobrze.
 

Waldorff

Member
moze jak by wiecej osob to zglosilo to by bylo latwiej !!

Pisałem kiedyś e-maila gdzie sam zapytałem się czy aktualizacja pomogłaby w tym przypadku i dostałem taką lakoniczną odpowiedź, że więcej już tam nie napiszę bo wiem więcej od nich:) Odpowiedź brzmiała jakby wygenerował ją jakiś automat.
 
Do góry