F1 2010 - liga ps3

Kizior79

New member
Bikson - pomysł rewelacyjny, lecz moim zdaniem trudny do zrealizowania (rozlokowanie graczy:-()

Ayrton - też śmigalem w Kinepolis, z kolegami z pracy robimy sobie czasami wypady, będe nieskromny:p - zawsze wygrywam:lol:, ale w najmniejszym stopniu, nie mozna z tego wywnioskować, czy śmigam dobrze, czy nie:lol: poprostu lubię wszystko co ma kierownicę, gaz i hamulec (ilość kół nie ma znaczenia), ale to mam po ojcu:D

Mayer - śmiało rób losowanie
 

DrWredman

Active member
Skoro mamy już ustawienia wyścigów na nowy sezon przechodzimy do następnych rzeczy-bolidy.
Wredman nic się nie odzywa na temat losowania(pewnie jest zapracowany) więc jak jak chcecie to ja mogę zatrudnić moje pociechy i urządzę małe losowanie bolidów. Oczywiście relację wideo z losowania wrzucę. Co Wy na to?

Pomału przechodzimy do ustalania kar więc każdy niech sobie już tam myśli w głowie co by chciał a co nie. Jakubus pozbiera nasze złote myśli i wszystko nam przedstawi a my będziemy głosować za poszczególnymi punktami przedstawionymi przez nas wszystkich

Spoko spoko kontroluję sytuację, a zarobiony rzeczywiście jestem. Pozbierałem już z forum cześć opinii, w międzyczasie pracuję nad sondami. Wszystko już prawie przygotowane.
Napiszcie zatem propozycję pytań i możliwych odpowiedzi, a ja to przygotuję jak test, wystarczy kliknąć i będzie zagłosowane. :)

Mayer zrób to losowanie bolidów jeśli możesz, bo będę wolniejszy dopiero w przyszłym tygodniu.
 

nimm2

New member
a ktos pisal ze ma kamerke internetowa... wiec moze udalo by sie zrobic losowanie na zywo?
 
Ostatnia edycja:

scooby99

New member
Mam mala propozycje dla wszystkich czlonkow ligi, moze zorganizowali bysmy sobie wyscig na torze gokartowym :D taki w realu
Mieszkam obecnie w Norwegii ale pochodze ze Szczecina, gdzie znajduje sie tor Silver Hotele Szczecin - SILVER HOTEL & GOKART CENTER w Szczecinie co do daty to wszystko mozna ustalic, nawet nasz Robercik latal po tym torze. Napiszcie co o tym myslicie.

Fajny pomysł, ale ja nie dam rady. Mieszkam kolo Rzeszowa więc podobnie jak Mayerr do Szczecina mam kawał drogi.

Jeżeli chodzi o losowanie to jestem za, Mayerr losuj, tylko szczęsliwie... ;)
 

mayerr

New member
noo, losowanie na żywo było by fajne :)

Jeżeli chodzi o kary to moje propozycje:
1. Spowodowanie kolizji w pierwszym zakręcie w którym poszkodowany traci pozycję- żółta kartka + 2 miejsca do tyłu.
Myślę, że w pierwszym zakręcie po kolizji nie czekamy aż poszkodowany nas wyprzedzi tylko jedziemy dalej a kara tak czy siak się należy.

2. Podczas kolizji w pozostałej części wyścigu oczywiście oddajemy miejsce poszkodowanemu. Jeżeli w tym czasie poszkodowanego wyprzedzą jakieś inne bolidy i dojadą do mety przed poszkodowanym- żółta kartka + cofnięcie (ilość miejsc do tyłu będziemy ustalać po oglądnięciu powtórek i analizie)

3. powrót na tor(po wypadnięciu z trasy) przed jakimkolwiek bolidem i tym samym skuteczne przyblokowanie albo kolizja karane na wniosek poszkodowanego. Jeżeli większość uzna winę sprawcy- żółta kartka + ewentualne cofnięcie pozycji

4. 3 żółte kartki - pauza w następnym GP albo kara punktowa (ilość pkt do uzgodnienia).

5. Pkt 2 można egzekwować na wniosek poszkodowanego ale w przypadku 1 zakrętu raczej byłbym za karaniem z urzędu.

Na razie tyle, jak co mi wpadnie do głowy to napisze.
 

scooby99

New member
Co do propozycji kar to mam póki co mam 2 punkciki :

1. Spowodowanie kolizji w pierwszym okrążeniu - żółty kartonik + cofnięcie o tyle miejsc ile ustalimy po wyścigi i po analizie wideo.

2. Kolizja w trakcie wyścigu po pierwszym okrążeniu – żółta kartka (3 żółte i pałza w kolejnym gp)



A tu przesyłam trening ze Spa w deszczu na zapoznanie się z torem.:)

YouTube - Liga HDTV- Trening Belgia p1

YouTube - Liga HDTV- Trening Belgia p2
 

mayerr

New member
...
4. 3 żółte kartki - pauza w następnym GP albo kara punktowa (ilość pkt do uzgodnienia)...
tutaj mała poprawka. 3 żółte kartki to pauza w następnym GP albo jeżeli zawodnik chce jechać bierzemy mu przed wyścigiem tyle pkt ile średnio zdobywa w wyścigach.
Przykładowo jeżeli taki mayer średnio zajmuje 3 miejsce czyli 15 pkt to po trzeciej żółtej ma do wyboru: pauza albo odejmujemy 15pkt. I wtedy jest mała kalkulacja. Bo jak mayer pojedzie i zajmie gorzej niż 3 miejsce to jest stratny. Ale jeżeli wyżej niż 3 to jest troszkę do przodu. Jeżeli postanowi pauzować to nic nie traci i nic nie zyskuje.

Proszę o wypowiedzi szczególnie na temat karania:
- w pierwszym zakręcie
- w 1 okr
- w innej części wyścigu
- ile żółtych kartek kwalifikuje się do ukarania
- jaka kara po żółtych kartkach

Oczywiście jeżeli macie jeszcze jakieś inne propozycję to pisać. Czekamy na opinie. Potem postaramy się to wszystko zebrać do kupy i ułożyć sensowny sondaż.
 

Tomi1985

New member
Moje propozycje odnośnie kar:
1. Spowodowanie kolizji w pierwszym okrążeniu - żółty kartka + cofnięcie 1-2 miejsca w zaleznosci od incydentu( zapis video) i w pierwszym okr nie oddajemy pozycji bo i tak mamy kare straty pozycji:)

2. Spowodowanie kolizji w pozostalej czesci wyscigu żółta kartka na wniosek poszkodowanego( zapis video) i oczywiscie bez dyskusji oddanie pozycji poszkodowanemu

3. Trzy żółte kartki pauza w nastepnym GP lub odjecie punktów w generalce:)
 

Keyusu

New member
Powiem tak,zgadzam się z zasadami mayera czyli nie będę pisał czego oczekuje w kwestii kar.
Mam tylko jeden dylemat odnośnie oddawania pozycji w dalszej fazie wyścigu:moim zdaniem gdy walka jest wyrównana i do kontaktu dojdzie w bezpośredniej walce moim zdaniem jest to incydent wyścigowy,wina obu str także myślę,że to oddawanie pozycji uzależnione jest też od danej sytuacji.Wiadomo ,że jak ktoś w kogoś uderzy bezpardonowo to tak,musi oddac pozycję.Ale jeżeli jest to walka z obu str myślę ,że nie ma co czekać na drugą osobę(podkreślam,że takie coś może mieć miejsce tylko wtedy ,gdy walka jest obustronna ).Tak samo jest w real F1-gdy walczą dwa bolidy,dochodzi do kontaktów i nikt nie czeka na nikogo_Oczywiście gdy będzie taka sytuacja,gdy walczą dwa bolidy i dojdzie do kontaktu i jeden z nich stwierdzi ,że to nie jego wina itp to jedzie dalej.Ale gdy okaże się po analizie wideo,że jest to nieprawda itp(zdecydują o tym ludzie na forum) to na kolege wymierzana jest taka i taka kara.Oczywiście poszkodowany musi się z tym zgłośić,że miała miejsce taka sytuacja.Co wy na to?(pewnie mnie potępicie:)) Oczywiście wymagany zapis wideo.
 

DrWredman

Active member
Powiem tak,zgadzam się z zasadami mayera czyli nie będę pisał czego oczekuje w kwestii kar.
Mam tylko jeden dylemat odnośnie oddawania pozycji w dalszej fazie wyścigu:moim zdaniem gdy walka jest wyrównana i do kontaktu dojdzie w bezpośredniej walce moim zdaniem jest to incydent wyścigowy,wina obu str także myślę,że to oddawanie pozycji uzależnione jest też od danej sytuacji.Wiadomo ,że jak ktoś w kogoś uderzy bezpardonowo to tak,musi oddac pozycję.Ale jeżeli jest to walka z obu str myślę ,że nie ma co czekać na drugą osobę(podkreślam,że takie coś może mieć miejsce tylko wtedy ,gdy walka jest obustronna ).Tak samo jest w real F1-gdy walczą dwa bolidy,dochodzi do kontaktów i nikt nie czeka na nikogo_Oczywiście gdy będzie taka sytuacja,gdy walczą dwa bolidy i dojdzie do kontaktu i jeden z nich stwierdzi ,że to nie jego wina itp to jedzie dalej.Ale gdy okaże się po analizie wideo,że jest to nieprawda itp(zdecydują o tym ludzie na forum) to na kolege wymierzana jest taka i taka kara.Oczywiście poszkodowany musi się z tym zgłośić,że miała miejsce taka sytuacja.Co wy na to?(pewnie mnie potępicie:)) Oczywiście wymagany zapis wideo.

Uważam że masz rację Key.
 

mayerr

New member
Powiem tak,zgadzam się z zasadami mayera czyli nie będę pisał czego oczekuje w kwestii kar.
Mam tylko jeden dylemat odnośnie oddawania pozycji w dalszej fazie wyścigu:moim zdaniem gdy walka jest wyrównana i do kontaktu dojdzie w bezpośredniej walce moim zdaniem jest to incydent wyścigowy,wina obu str także myślę,że to oddawanie pozycji uzależnione jest też od danej sytuacji.Wiadomo ,że jak ktoś w kogoś uderzy bezpardonowo to tak,musi oddac pozycję.Ale jeżeli jest to walka z obu str myślę ,że nie ma co czekać na drugą osobę(podkreślam,że takie coś może mieć miejsce tylko wtedy ,gdy walka jest obustronna ).Tak samo jest w real F1-gdy walczą dwa bolidy,dochodzi do kontaktów i nikt nie czeka na nikogo_Oczywiście gdy będzie taka sytuacja,gdy walczą dwa bolidy i dojdzie do kontaktu i jeden z nich stwierdzi ,że to nie jego wina itp to jedzie dalej.Ale gdy okaże się po analizie wideo,że jest to nieprawda itp(zdecydują o tym ludzie na forum) to na kolege wymierzana jest taka i taka kara.Oczywiście poszkodowany musi się z tym zgłośić,że miała miejsce taka sytuacja...
dokładnie tak.
Jeżeli jesteś pewny, że nic nie zrobiłeś jedziesz dalej. Jeżeli ten drugi zgłosi sprawę do rozpatrzenia i większość uzna, że zawiniłeś to wtedy nakładamy kare.
 

Kizior79

New member
Podsumowanie Spa

Q - wszystko ok, czyste okrążenie i 4 pozycja, jak na moje wcześniejsze GP bdb:smile:

Wyścig - start na miękkich, pierwszy zakręt, błąd Jakubusa i jestem trzeci, poźniej błąd Arka i jestem 2. Tak jadę do 5 lub 6 okrążenia, opony w dobrym stanie, kropi deszcz, za późno hamuje przed ostatnią szykaną, wyjazd z toru, wracam na tor i co? I k.... dyswalifikacja!!! Szkoda gadać:sad:

F1 2010 jest jak Miriam - wszystko ładnie pięknie, a tu ch....

Co zrobic, trudno i czekam na Monze:p
 

DrWredman

Active member

No komar, przyznaj się czy te wyścigi cię nie nudzą? :), tak cały czas prowadzić?
W drugiej lidze przynajmniej siłą Cię z toru wyrzucają :). Ale moja teoria jest taka, że to G27 sporo ci pomaga :)

Ale zobaczmy jak to było u mnie,

SPA - wyścig.... nieeee to była KATASTROFA

Tak fatalnego wyścigu to jeszcze chyba nie miałem,
Fakt, zmęczenie, dużo pracy ostatnio i brak odpowiedniej ilości treningu zrobiły swoje.
Ale dzięki temu mam kilka rad na przyszłość dla siebie i innych:
- nie ufać obcym setup'om (przeważnie są robione w TT i na innych bolidach)
- nie jechać na nieprzetestowanym setup'ie,
- trenować, trenować, trenować,i jeszcze raz trenować, ale przed wyścigiem,
- zachowywać dobre relacje z inżynierami nt. wcześniejszego planowania wymiany opon (czyt. nauczyć się obsługi przycisków na kierownicy),
- częściej patrzyć wstecz,
- podczas dublowania trzymać się raz obranej strony trasy, prawej lub lewej, a nie optymalnego toru jazdy.

A teraz popatrzcie (można się śmiać), ja z trudem powstrzymywałem się od komentarzy w obcym języku. Wybrałem inne fragmenty niż zwykle... bo lepszych nie było.

YouTube - F1 SPA

Kara dla DrWredmana (czyli mnie) za pierwszy zakręt na Woytasie (wnioskuję już za poszkodowanego).

17 okrążenie.
Arek podczas dublowania mnie na pierwszym zakręcie może rzeczywiście miał mało czasu na reakcję, a może bardziej skupił się na walce z niewiem kim, bo nie zdążyłem zauważyć. Ja chciałem odjechać do tyłu, bo widziałem zbliżające się dwie kropki, a on chyba chciał mnie wyprzedzić właśnie z tyłu, albo nie miał czasu na reakcję, nie wiem. (chętnie zobaczę to z innej kamery).
Na razie wnioskuję o ukaranie Arka za nieuwagę.

A zaraz potem szykana pod lasem i druga sytuacja z Arkiem, zostawiłem mu miejsce po zewnętrznej, więc chyba ok. ale on chciał inaczej. Flagi nie było więc nic nie musiałem robić.
Zostałem staranowany dla kogo więc powinna być kara?
Tu też wnioskuję o ukaranie Arka za nieuwagę.
 

mayerr

New member
- podczas dublowania trzymać się raz obranej strony trasy, prawej lub lewej, a nie optymalnego toru jazdy.
święte słowa


z mojego punkty widzenia w obydwu przypadkach Arek był całkowicie bez winy. Pierwszy zakręt: Gdybyś Wredman nie zaczął cofać (wiem, chciałeś jak najszybciej zjechać z toru) nic by się prawdopodobnie nie stało. Arek pewnie widział kropkę ale nie widział że ta kropka stoi bokiem. Jak już się zbliżył nie miał żadnych szans Ciebie ominąć, tym bardziej że padało. Incydent wyścigowy.

Ale moje zdanie na temat takich sytuacji jest takie. Jeżeli kogoś obróci czy coś w tym stylu a widzimy zbliżające się kropki najlepiej nic nie robić, ani do przodu ani do tyłu bo nie wiadomo, którą drogę wybierze ten z tyłu. No chyba, że jesteśmy pewni, że zdążymy uciec.

Na prostej po prostu się nie zrozumieliście a w zasadzie Arek nie zrozumiał Ciebie. Ty się nie mogłeś zdecydować którędy jechać.

Żadnych kar dla Arka w tych sytuacjach nie widzę.
Pierwszy zakręt oczywiście żółta dla Ciebie. O przesunięciach do tyłu nic nie piszę bo tego nie ustaliliśmy na tip top.

Prośba do osób, które nie wypowiedziały się w kwestii kar żeby wyraziły swój pogląd na ten temat. W połowie tygodnia zbierzemy wszystko do kupy i Wredman przygotuje sondę.
 

DrWredman

Active member
święte słowa


Na prostej po prostu się nie zrozumieliście a w zasadzie Arek nie zrozumiał Ciebie. Ty się nie mogłeś zdecydować którędy jechać.

Żadnych kar dla Arka w tych sytuacjach nie widzę.

Dzięki Mayer za opinię, ale...
No nie wiem wg mnie trzymałem się prawej strony i jeszcze zdjąłem nogę z gazu. Arek zapewne myślał, że pójdę po optymalnym torze, a ja konsekwentnie trzymałem prawą stronę. Proszę o wypowiedzi innych osób na ten temat.
 

Keyusu

New member
Gp Belgii-Spa Francorchamps
Q:
Kwalifikacje nieudane-stac mnie było na wiele więcej,nie zrobiłem ani jednego czystego okrążenia-na każdym coś się działo-albo jakiś bolid przedemną zaliczył bączka albo albo delikatne ścięcie zakrętu i okr niezaliczone.Jedynie pocieszał mnie fakt obecności deszczu w wyścigu.
Wyścig:
Start z 6 pozycji,wejście w pierwszy zakręt-uderzenie z tyłu i zmarnowany wyścig-prosze o przesłanie video od kogoś kto był za mną gdyż ta sytuacja powinna się wyjaśnic.
Dalej też miałem przygody,które znajdują się na filmiku.Ogółem miałem szanse na dobrą pozycję w pózniejszej fazie wyścigu ,gdyż setupy miałem pod deszcz ale niestety ***** mnie rozłączyło.To tyle ,nic kur.. nie będe pisał ,bo poprostu żal dupe ściska,zresztą z Kiziorem rozmawialiśmy o tym na czacie.
Filmik(obejrzcie cały sory za jakośc szczególnie na początku),najważniejsze fragmenty w moim 5 okrążeniowym wyścigu:
YouTube - Kanał użytkownika Keyusu1

Widze Wredman po twoim filmiku,że strasznie miałeś nerwowe chwile podczas zmieniania opon na deszczowe :)
 
Ostatnia edycja:
Do góry