KD-75XH9096 - zawiechy i samoczynne wyłączanie

Ampersand

New member
A to nie jest tak, że jak eARC jest wyłączony to działa zwykły ARC? Nie mam jeszcze TV to nie mam jak przetestować. Powielam co czytałem.


Tu kilka opcji:
Audio Questions
I keep getting audio drop outs in Netflix and other internal apps?

  • The following are a selection of suggested TV settings that can help with this issue. Try one or more (or all) of the below settings to see if they make any difference in your setup.
  • Settings > Display & Sound > Audio output > Sound mode sync (Disable)
  • Settings > Display & Sound > Audio output > eARC mode (Off)
  • Settings > Display & Sound > Audio output > Pass through mode (Off)
  • Settings > Device Preferences > Sounds > System sounds (Disable)
  • Settings > Network & Internet > Home network > IP control > Simple IP control (Enable)
  • Settings > Remotes & Accessories > Bluetooth settings > Bluetooth (Disable)
  • Settings > Remotes & Accessories > RS232C control (Via serial port or Off)
How do I get Atmos audio from the internal Netflix app?

  • Your TV must have Android TV 9.0 or better or be a 2018 (F-series) or newer model.
  • You have to be subscribed to a Netflix Ultra HD account.
  • Use the following settings on the TV to get Dolby Atmos on the internal speakers (if supported) or on your HDMI connected soundbar or receiver.
  • Settings > Display & Sound > Sound > Sound mode (Dolby Audio)
  • Settings > Display & Sound > Audio output > Sound mode sync (Disable)
  • Settings > Display & Sound > Audio output > A/V sync (Auto)
  • Settings > Display & Sound > Audio output > eARC mode (Auto or Off)
  • Settings > Display & Sound > Audio output > Digital audio out (Auto 1)
  • Settings > Display & Sound > Audio output > Dolby Digital Plus output (Dolby Digital Plus)
Why doesn't TrueHD or DTS-HD audio output work from the internal apps? Both my TV and my soundbar/receiver support eARC and its enabled.

  • It doesn't work because on Sony TV's the internal apps only output audio to an external device via HDMI ARC or Optical, eARC support is only used for external devices connected to the TV's HDMI ports
  • If connected to your soundbar or receiver via HDMI cable the internal apps will support output of the following audio formats.
  • Dolby Digital (up to 5.1)
  • Dolby Digital Plus (up to 7.1 or Atmos)
  • DTS (up to 6.1)
  • PCM (mono or stereo only)
  • If connected to your soundbar or receiver via optical cable the internal apps will support output of the following audio formats.
  • Dolby Digital (up to 5.1)
  • DTS (up to 6.1)
  • PCM (mono or stereo only)
  • To get surround sound output to your soundbar or receiver from the internal apps or external devices connected to the TV's HDMI ports the following settings should be set.
  • Settings > Display & Sound > Audio output > Speakers (Audio system)
  • Settings > Display & Sound > Audio output > Audio system prioritization (Enable)
  • Settings > Display & Sound > Audio output > Sound mode sync (Disable)
  • Settings > Display & Sound > Audio output > A/V sync (Auto)
  • Settings > Display & Sound > Audio output > eARC mode (Auto or Off)
  • Settings > Display & Sound > Audio output > Digital audio out (Auto 1)
  • Settings > Display & Sound > Audio output > Dolby Digital Plus output (Dolby Digital Plus [for HDMI] or Dolby Digital [for Optical])
  • Settings > Display & Sound > Audio output > Pass through mode (Auto [for untouched Dolby & DTS pass through] or Off [for Dolby Digital transcoding])
 
Ostatnia edycja:

SEBOL74

Member
Bez reklam
A to nie jest tak, że jak eARC jest wyłączony to działa zwykły ARC? Nie mam jeszcze TV to nie mam jak przetestować. Powielam co czytałem.


Tu kilka opcji:


Dzieki, pobawie sie wieczorem, Z tym simple IP zadzialalem wczesniej i pomoglo (ściąga z you tube). Nie chce po prostu podłączać optyka dodatkowo. Juz pare dni mi nie gubi dzwięku po ostatniej aktualizacji.
 

mindphaser

New member
Sam się przymierzałem do 75" ale chyba trzeba się będzie wstrzymać. Miał ktoś może okazję przetestować ten telewizor z PC na 120Hz w 4k?
 

SEBOL74

Member
Bez reklam
powiedzialem w zla godzine ze wszystko juz ok. tv nadal po wlaczeniu nie rozpoznaje systemu audio. zadna konfiguracja ustawien audio nie pomaga.
 

smaskenss

New member
Oddaje telewizor w ramach rękojmi:
- twardy reset wykonany już 4 krotnie
w dalszym ciągu występuje resetowanie telewizora, w godzinach szczególnie rannych dziwne działanie jakiś przekaźników mimo wyłączonego telewizora, gubienie dźwięku oraz niedoświetlone wszystkie 4 narożniki matrycy.

Mam zwyczajnie dość tego telewizora

dotyczy 65XH9005
 
Ostatnia edycja:

gidyja

New member
Ja się cieszę że wziołem starszy model XF jak na razie odpukać zero problemów.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
 

SEBOL74

Member
Bez reklam
ciemniejsze rogi to normalka dla podswietlenia direct led. Ale zawiechy i gubienie dzwieki to juz nie jest normalka. Wgralem najnowsza wersje 4141 dostepna z poziomu tv. Pobserwuje i dam znac czy nastapila jakakolwiek poprawa. Poki co tego tv broni tylko swietna jakosc obrazu, no moze poza drobnym efektem dse ale to spotyka nawet oledy.
 

smaskenss

New member
ciemniejsze rogi to normalka dla podswietlenia direct led. Ale zawiechy i gubienie dzwieki to juz nie jest normalka. Wgralem najnowsza wersje 4141 dostepna z poziomu tv. Pobserwuje i dam znac czy nastapila jakakolwiek poprawa. Poki co tego tv broni tylko swietna jakosc obrazu, no moze poza drobnym efektem dse ale to spotyka nawet oledy.

no to czekamy na informację, a masz też zjawisko że przy wyłączonym TY słychać jakieś przekaźniki (kilka sekund jakby się załączał i wyłączał)?
 

j@j

Member
HTML:
a masz też zjawisko że przy wyłączonym TY słychać jakieś przekaźniki
co to te TY?u mnie faktycznie na jasnym tle minimalnie coś tam widać ale dla mnie to pierdoła.
 
Do góry