Auro-3D.

RAF1977

Banned
Czemu ma nie działać?
7.1 jest na dole ale auro przecież nie musi korzystać z tylnych surround, ale podłączone mogą być, procesor zdecyduje które głośniki wybrać. Czemu ma nie być dźwięku w tylnych górnych przy odtwarzaniu atmos, przecież każdy głośnik będzie miał końcówkę mocy, tylne górne będą przez preout i drugi wzmacniacz zasilane.(tak jest w instrukcji przy ustawieniu 11.1)
Terminale dla 4 górnych głośników sa te same nie zależnie od systemu, to czemu mają nie grać. Vog nie będzie w ogóle, bo to jedyny problematyczny głośnik, żeby zgrać auro z innymi systemami.

Yamaha ma system własny dsp i u mnie obsługuje on górne przednie głośniki ale kiedy używam dsp nie grają tylne surround, bo procesor przełącza ich końcówki na przednie górne. Jak włączę DTS, to mam 7.1 na dole, bez górnych przednich. mimo że są podłączone.
Chyba Maratz nie jest glupszy od Yamahy i potrafi sobie wybrać które głośniki użyć.
Po postu w auro nie włączy tylnych surround, będzie grał na konfiguracji 9.1 Zresztą atmos pewnie też. Podejrzewam, że tylko systemy parterowe będą używać 7.1 na dole.

Edycja.
Właśnie naszła mnie pewna refleksja.
Mógł byś coś dla mnie i dla siebie też, sprawdzić...
Rozumiem, że masz subwoofera podłączony do wyjścia sub1.
Czy mógłbyś podłączyć go do sub2 i sprawdzić, czy jest normalnie dźwięk z suba,taki sam jak wtedy kiedy jest podłączony do sub1?
Sprawdzić to przy takiej konfiguracji jak masz teraz a potem dodać w ustawieniach "vog" i zostawić subwoofer podłączony do sub2 .
Wtedy na materiale auro, powinien tam być dźwięk dla vog ale czy na innych materiałach, DTS, DD, Atmos, wróci tam dźwięk dla subwoofera, czy nie będzie żadnego dźwięku???
Jak by wtedy się okazało że nie ma tam wogole dźwięku, to by było super.
Znaczyło by że amplituner na stałe odcina to wyjście i rezerwuje go tylko dla vog ii można wtedy robić śmiało głośnik sufitowy a dwa suby podłączyć z pierwszego wyjścia sub1 i rozdzielić sygnał.

Ale się opisałem, mam nadzieję że w miarę jasno.
 
Ostatnia edycja:

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
No właśnie Kolego. Teoria i praktyka. ;)
Nie potrafię odpowiedzieć, co by było, gdybym dysponował dodatkowymi głośnikami i wzmacniaczami i wykorzystał pre-out. Nie mam takiej możliwości. To, o czym pisałem, opieram na czystej konfiguracji Auro w oparciu o wzmacniacze amplitunera i instrukcję, zresztą zgodną z zaleceniami Auro i wszystko działa tak, jak powinno.

Co do drugiej części postu, to przyczynił się on do poznania kilku ciekawostek.
Moja konfiguracja Auro to 9.1, co bardzo istotne dla tematu.
Zacznę może od końca. Tak jak można było się spodziewać, w trybie DTS i DD sygnał LFE podawany jest na oba wyjścia pre-out subwooferów. Mało tego. W trybie Auro, również mogą grać oba woofery. Ale kosztem głośnika Top – VOG. Jak to możliwe? Odpowiedź jest w poście nr. 81. Chodzi tu o pierwsze uruchomienie i kalibrację w konfiguracji Auro, a konkretnie zaznaczenie, a właściwie wskazanie braku głośnika Top. Przypominam – 9.1. Po prostu, moja konfiguracja nie widzi kanału VOG, gdyż nie został on przypisany na wyjście drugiego woofera. Dlatego mogą grać oba woofery. I tak będzie przy konfiguracji od 9.1 w dół. Co jest zupełnie logiczne. Tak więc, aby dokładnie sprawdzić zachowanie kanału Top, potrzebny jest dodatkowy wzmacniacz z głośnikiem i ponowna kalibracja w formacie 10.1. Ale to przede mną.

A przy okazji. Przy teście użyłem ścieżek Auro 11.1. Okazało się, że kanał górny-centralny został odtworzony przez oba głośniki górne-przednie, zaś kanał Top, przez wszystkie (4) głośniki górne.

 
Ostatnia edycja:

RAF1977

Banned
Czyli pierwsza część eksperymentu zgadza się z tym co przewidziałem.
Teraz musiał byś zmienić tą pierwszą konfigurację i podać że głośnik jest.
Twoim głośnikiem i wzmacniaczem jest subwoofer podpięty do wyjścia sub2.
Po zmianie konfiguracji powinien próbować zagrać to co jest dla vog.
A przy DTS i DD powinien milczeć i to jest cały sens eksperymentu.
 

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Zgadza się. Gdy będę miał sposobność, bo nie da się tego zrobić od ręki - kalibracja, to przeprowadzę ten test z wooferem na pozycji VOG. Wówczas będzie to konfiguracja 10.0.
A przy DTS i DD powinien milczeć
Nie jest to takie oczywiste. Zależy, co mamy na myśli. Czy chodzi o przesłanie dźwięku w formacie DTS i DD przez kodek Auro, czy też o ścieżki DTS i DD odtworzone przez własne kodeki, na konfiguracji Auro. Bo jest to istotne.
 

darekrocznik

New member
Witam, mam pytanie może zdecydowałbym się na taką aktualizację na swoim Marantzu 7009, która nie jest niestety tania - ok. 600 zł, mam konfigurację 9.1, ten głos boga - sufitowy na razie bym sobie darował - nie będę rozwalał sufitu, plus musiałbym zerezygnować z drugiego suba. Przednie górne mam, teraz kwestia bocznych i tylnych, boczne mam pod sufitem - czyli pasuje, tylko kwestia tylnych, które mam ok 2 metry za bocznymi, z 20 cm wyżej od bocznych. Co doradzicie, czy w takiej kombinacji będzie to dobrze chodzić ? We wtorek z kumplem maluje ściany, może z tymi surrandami bym zrobił lekką przeróbkę. Na ścianach mam gniazda głośnikowe, to wystaczyłoby małe kucie, w razie potrzeby przesunięcia bocznych lub tylnych, czy boczne przesunąć na poziom tylnych, czy tylne na poziom bocznych, czy w Auro jest jakaś wymagana odległość od słuchacza ? Surrandy lepiej żeby były za głową, czy też lepiej żeby były na równi z uszami ? Ciekawe jak zwykłe filmy - nagrane w 5.1, 7.1 sprawują sie w Auro 3D ?
Auro w zwykłych filmach z dźwiękiem HD - DTS HD, True Hd bez problemu to wszystko przetworzy na wszystkie kanały ? Też myślałem o tych tylnych żeby zmienić ich położenie, tylko u mnie nie wypali żeby one stały, tylko jedynie mógłbym je dać na wysokości uszu i je przymocowć pod tymi co już wiszą na bocznej ścianie, kwestia połączenia kabla z tylnych i puszczenie go pod boczne. Czy przy takiej konfiguracji surrandy mają być z boku głowy, czy z tyłu ? W necie są różne rysunki. Kanapę mogę przesunąć śmiało do przodu i surrandy skierować w stronę głowy

Tak w ogóle jaka powinna być odległość między surrandem dolnym a górnym ?


Górne przednie powinny być na tej samej wysokości co górne boczne ?
Boczne z boku głowy, czy z tyłu ?
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
 

firestorm7

Well-known member
Bez reklam

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Wracając do zagadnień z poprzednich postów. Niektóre z nich wymagają dokładniejszego wyjaśnienia.

Odnośnie nie odtwarzania ścieżki Atmosa przez głośniki tylne-górne, to sprawa wygląda tak. Generalnie, format Atmos odtwarzany na konfiguracji Auro, wypada słabo. Cały tył gra ciszej, niż fronty. I tak. Jeżeli Atmosa odtworzymy kodekiem Auro, to o ile tyły jako tako słychać, to górne tyły grają bardzo cicho, wręcz niezauważalnie. Natomiast Atmos, odtworzony swoim kodekiem, na głośnikach Auro, wypada jeszcze gorzej. I tutaj muszę zmartwić. Tak, jak pisałem, głośniki tylne-górne nie grają. Trudno też powiedzieć, czy sama realizacja nagrań również nie ma na to wpływu - post nr 117, dotyczący porównania dwóch koncertów.

Inna sprawa.
Czy jest gdzieś, w manualu SR7010, konfiguracja Auro inna niż 9.1 lub 10.1?
A czy Auro może korzystać z układu 7.1? Może. Tyle tylko, że w konfiguracjach od 13.1 w górę.
W przypadku tego amplitunera, nie znam żadnego innego, który robiłby to inaczej, Auro nie wykorzysta układu 7.1 tylko 5.1 ponieważ, zasilanie kanałów tylnych surroundowych (SB) zostaje przekierowane na zasilanie terminali głośnikowych wyjść Front-Wide/Height2 (SH), które z kolei zasilają głośniki górne-tylne w Auro. I zawsze będzie tak, niezależnie od konfiguracji, aby Auro miało zapewnione przynajmniej 4, podstawowe kanały górne, bo przecież na tym opiera się idea Auro. Podobnie jak w Atmosie - co najmniej dwa głośniki sufitowe. Oczywiście to wszystko ma miejsce w przypadku korzystania ze wzmacniaczy amplitunera, tak jak w moim przypadku. A jak to wszystko będzie działało przez Pre-Outy? Nie wiem. Ale chyba analogicznie.
 
Ostatnia edycja:

Snikers89

New member
Bez reklam
No to chlopaki. Mowcie czy oplaca sie to Auro kupic. 130f droga mi nie chodzi czy jest sens czy nie.
Tak czy siak jutro bede montowal tylne gorne glosniki.
 

darekrocznik

New member
Panowie z zainteresowaniem przeczytałem wszystkie posty i myślę zdecyduję się na aktualizację swojego Marantza 7009 do Auro 3D. Pozostanę przy konfiguracji 9.1, odpuszczę sobie sufitowy, ponieważ prucie sufitu nie wchodzi w rachubę a dodatkowo używam dwa suby. Na te chwilę mam surrandy boczne i tylne oraz przednie górne, wszystko to jest napędzane końcówka mocy Marantz MM8077 oraz wzmacniaczem stereo Marantz K. I Pearl Lite ( przody). We wtorek będę miał w salonie mały remont i planuje tylne przenieść pod boczne ( mam je pod sufitem na ścianie bocznej) Teraz kwestia sensu aktualizacji - na Atmosie mi nie zależy, tylko przede wszystkim, żeby Auro dobrze brzmiało na zwykłych pozycjach w DTS, DD oraz DTS HD, True HD itp... oraz dobrze w przypadku pozycji w Atmos przerabiało do Auro.Do tej pory praca tylnych nie rzucała na kolana, a co będzie jak je zamienię do konfiguracji Auro 3D ? Czy zabrzmi to lepiej niż poprzednia konfiguracja ? Czy jest jakaś wymana odległość bocznych dolnych do bocznych górnych, rozumiem boczne górne powinny być na tej samej wysokości, co przednie górne ? Czy boczne dolne powinny byc dokladnie na wysokości uszu, czy tez trochę nad ? Zerknijcie na zdjęcia, prosiłbym o doradzenie.
 

Attachments

  • 20151015_134434.jpg
    20151015_134434.jpg
    17,1 KB · Wyś: 51
  • 20151015_134115.jpg
    20151015_134115.jpg
    15,6 KB · Wyś: 50
  • 20160822_143933.jpg
    20160822_143933.jpg
    24,6 KB · Wyś: 45
Ostatnia edycja:

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Panowie, napiszę tak. Gdybyście mieli możliwość posłuchania Auro np. z płyty „Lichtmond 3” (Auro 9.1), nie byłoby wątpliwości. Poza tym, czytając wątek, sami wyciągnijcie wnioski. Ale jest i druga strona medalu. Kto wie, czy nie istotniejsza - dostępność natywnych treści i sama ich treść. Dotyczy to również DTS-a:X. Pod tym względem, nie ma porównania z Atmosem.
Musi to być Wasza, świadoma decyzja a nie, czyjaś namowa.
 
Ostatnia edycja:

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Zależne jest to również od samych nagrań. Chyba jednak nie uważnie czytaliście wątek. ;) Przynajmniej od postu nr. 88.
 

darekrocznik

New member
Ja czytałem, tylko może przeoczyłem, panowie proste pytanie film nagrany w zwykłym DTS lub DTS HD Master lepiej zabrzmi przepuszczony przez Auro czy oryginalny format, jak przez Auro to dzisiaj robię aktualizację. Tak w ogóle przelew idzie od razu online i mogę od razu wejść w zakładkę w amplitunerze i aktualizować ?
 

RAF1977

Banned
Wracając do zagadnień z poprzednich postów. Niektóre z nich wymagają dokładniejszego wyjaśnienia.

Odnośnie nie odtwarzania ścieżki Atmosa przez głośniki tylne-górne, to sprawa wygląda tak. Generalnie, format Atmos odtwarzany na konfiguracji Auro, wypada słabo. Cały tył gra ciszej, niż fronty. I tak. Jeżeli Atmosa odtworzymy kodekiem Auro, to o ile tyły jako tako słychać, to górne tyły grają bardzo cicho, wręcz niezauważalnie. Natomiast Atmos, odtworzony swoim kodekiem, na głośnikach Auro, wypada jeszcze gorzej. I tutaj muszę zmartwić. Tak, jak pisałem, głośniki tylne-górne nie grają. Trudno też powiedzieć, czy sama realizacja nagrań również nie ma na to wpływu - post nr 117, dotyczący porównania dwóch koncertów.

Inna sprawa.
Czy jest gdzieś, w manualu SR7010, konfiguracja Auro inna niż 9.1 lub 10.1?
A czy Auro może korzystać z układu 7.1? Może. Tyle tylko, że w konfiguracjach od 13.1 w górę.
W przypadku tego amplitunera, nie znam żadnego innego, który robiłby to inaczej, Auro nie wykorzysta układu 7.1 tylko 5.1 ponieważ, zasilanie kanałów tylnych surroundowych (SB) zostaje przekierowane na zasilanie terminali głośnikowych wyjść Front-Wide/Height2 (SH), które z kolei zasilają głośniki górne-tylne w Auro. I zawsze będzie tak, niezależnie od konfiguracji, aby Auro miało zapewnione przynajmniej 4, podstawowe kanały górne, bo przecież na tym opiera się idea Auro. Podobnie jak w Atmosie - co najmniej dwa głośniki sufitowe. Oczywiście to wszystko ma miejsce w przypadku korzystania ze wzmacniaczy amplitunera, tak jak w moim przypadku. A jak to wszystko będzie działało przez Pre-Outy? Nie wiem. Ale chyba analogicznie.
Jak będzie przez preout sam się niedługo przekonam.
7010 kiknięty i lichtmond3 też😀
 

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Ja czytałem, tylko może przeoczyłem, panowie proste pytanie film nagrany w zwykłym DTS lub DTS HD Master lepiej zabrzmi przepuszczony przez Auro czy oryginalny format, jak przez Auro to dzisiaj robię aktualizację. Tak w ogóle przelew idzie od razu online i mogę od razu wejść w zakładkę w amplitunerze i aktualizować ?
Odnośnie DTS-HD MA, jednak lepiej.
Co do aktualizacji, to wszystko przebiegło właściwie błyskawicznie i bez problemów. Post nr. 81.
A cha. W zamówieniu adresowym nie używać polskich znaków. Zamiast "Ó" - "O" itd.
 

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Na niektórych wydaniach tak. Np. wspomniany Rammstein – „In America”. Nie sposób, abym sprawdził wszystko, co mam.

Kolego @RAF. Brałem się za te testy z VOG, ale tak mnie to przełączanie poirytowało, że dałem sobie z tym spokój. Nie ma to jak konkretna konfiguracja. Zresztą, teraz to bez znaczenia. Będąc posiadaczem własnego SR-a, sam Kolega sobie wszystko dokładnie sprawdzi.

Czyli, zwiększy się grono posiadaczy Auro. Z chęcią będę czytał to, co Szanowni Koledzy będziecie mieli do przekazania. Człowiek uczy się cały czas. ;)

W trakcie ostatnich poczynań konfiguracyjnych, naszła mnie taka refleksja. Mając wcześniej Denona AVR-4311, konfigurowanie współczesnych amplitunerów, to koszmar. A to za sprawą Atmosa i Auro. Szukanie odpowiednich opcji, funkcji konfiguracyjnych, niekiedy wertowanie instrukcji, gdzie znowu skaczemy ze strony na stronę za odnośnikami, to wszystko sprawia, że jak dla mnie, i z tego co widzę nie tylko, to porażka. Czyż nie prościej byłoby aby konfiguracja odbywała się za pomocą jednego kliknięcia? Np. w menu mamy opcję Auro 9.1, Auro 10.1, Atmos 7.1.4 itd. Wystarczyłoby kliknąć interesujący nas wariant i gotowe. Czy to naprawdę takie trudne i nie wykonalne? Ludzie w kosmos latają. Myślę, że byłoby to z pożytkiem dla wszystkich. ;)
 
Do góry