Zwrot TV do MM

cezary69

New member
Bez reklam
Będzie ciężko jeśli kupowałeś w sklepie stacjonarnym i sam odbierałeś. Co innego jak kupujesz przez internet masz 14 dni na zwrot bez podawania przyczyny, a towar ma być w nienaruszonym stanie.
 

collider

New member
Bez reklam
Lata temu probowalem zwrocic monitor od kompa w MM kupiony stacjonarnie. Nie przyjeli. Moze od tego czasu cos sie zmienilo.
 

lycone

Banned
Bez problemu zwracałem w MM i Saturnie towar kupiony na miejscu. Jeżeli nie było to konieczne to folii nie ruszałem. Niestety zależy to tylko i wyłącznie od sprzedawcy czy przyjmie. Z doświadczenia wiem, że warto spróbować. Chociaż w moim przypadku były to jakieś tanie sprzety. Router LTE, który ledwo działał na mojej ulicy i nie trafiony prezent w postaci podstawki pod telefon (nie ten model).
 
Ostatnia edycja:

Seizo

Active member
Bez reklam
NA pewno będzie ciężko. Pozostaje wymiana na inny towar, ale to już zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
A oni nie mieli( nie maja) promocji że można zwrócić towar w ciągu 30 dni ... ktoś tutaj chyba nawet o tym pisał... zawsze warto sprawdzić...
 

cezary69

New member
Bez reklam
A oni nie mieli( nie maja) promocji że można zwrócić towar w ciągu 30 dni ... ktoś tutaj chyba nawet o tym pisał... zawsze warto sprawdzić...
Jest, ale tyczy się zakupów przez sieć... "Dokonujący zakupu Towaru Konsument który zawarł umowę na odległość może od tej umowy odstąpić bez podania przyczyn składając oświadczenie na piśmie w terminie do trzydziestu (30) dni od dnia wydania Towaru, lub jego ostatniej części. Aby skutecznie odstąpić od umowy wystarczy wysłać do Sprzedającego przed upływem ww. terminu podpisane oświadczenie Konsumenta o odstąpieniu od umowy...."
 

accu

New member
Bez reklam
Jest, ale tyczy się zakupów przez sieć... "Dokonujący zakupu Towaru Konsument który zawarł umowę na odległość może od tej umowy odstąpić bez podania przyczyn składając oświadczenie na piśmie w terminie do trzydziestu (30) dni od dnia wydania Towaru, lub jego ostatniej części. Aby skutecznie odstąpić od umowy wystarczy wysłać do Sprzedającego przed upływem ww. terminu podpisane oświadczenie Konsumenta o odstąpieniu od umowy...."

Witam uprzejmie,
Niekoniecznie , poznaj swoje prawa :-|. Dla przykładu towar niezgodny z opisem .

Kupiłeś towar niezgodny z opisem? Sprawdź, co możesz z nim zrobić - Porady

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Dobrze a jak ktoś zamówi przez net a odbierze w sklepie to już rozumiem nie dotyczy to o czym piszesz? Ale teraz i tak jest lepiej bo lepsza jest Ustawa Konsumencka to o czym pisze Accu...
 

cezary69

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,
Niekoniecznie , poznaj swoje prawa :-|. Dla przykładu towar niezgodny z opisem .

Kupiłeś towar niezgodny z opisem? Sprawdź, co możesz z nim zrobić - Porady

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:

Panowie nie mieszajmy pojęć towar niezgodny z opisem, a ustawowa możliwość zwrotu towaru kupionego na odległość. To są dwie różne sprawy. Co w tym tv jest niezgodne z opisem? Zawsze mogą się wytłumaczyć, że takie dane mają od producenta bo błędy w opisach bywają na stronach firmowych to jest walka z wiatrakami.
 

cezary69

New member
Bez reklam
Dobrze a jak ktoś zamówi przez net a odbierze w sklepie to już rozumiem nie dotyczy to o czym piszesz? Ale teraz i tak jest lepiej bo lepsza jest Ustawa Konsumencka to o czym pisze Accu...
Przed odbiorem sprzętu w sklepie istniej możliwość sprawdzenia go więc taki towar nie podlega temu przepisowi.
 

accu

New member
Bez reklam
Panowie nie mieszajmy pojęć towar niezgodny z opisem, a ustawowa możliwość zwrotu towaru kupionego na odległość. To są dwie różne sprawy. Co w tym tv jest niezgodne z opisem? Zawsze mogą się wytłumaczyć, że takie dane mają od producenta bo błędy w opisach bywają na stronach firmowych to jest walka z wiatrakami.

Witam uprzejmie,

Napiszę krótko . Nie masz racji , a nieznajomość swoich praw konsumenckich tylko szkodzi .
A może pytający kupił telewizor Sony lub Philips z systemem Android , które specyfikacje mają
niezgodną z opisem , a sprzedawca o tym nie poinformował kupującego .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

cezary69

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Napiszę krótko . Nie masz racji , a nieznajomość swoich praw konsumenckich tylko szkodzi .
A może pytający kupił telewizor Sony lub Philips z systemem Android , które specyfikacje mają
niezgodną z opisem , a sprzedawca o tym nie poinformował kupującego .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
Nie bardzo rozumiem Twój tok myślenia ;) ale co ma piernik do wiatraka? Nie raz byłem światkiem podobnej sytuacji, że człowiek kupił coś np.: tv, wieże czy coś innego i przy zakupie nie wypytał się wszystkiego, a później przychodzi z pretensjami, że coś mu tam nie działa. Hola hola przy takim założeniu to wszyscy i wszystko mogli by zwrócić do sklepu, a domniemanie, że sprzedawca nie poinformował to jest słowo przeciw słowu. Ostatecznie decyzję o przyjęciu podejmuje kierownik albo menadżer, bo można sobie poczytać, że każdy sklep ma swoje wewnętrzne przepisy co i jak można zwrócić.
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Nic nie szkodzi , nie musisz rozumieć . Wpierw może spróbuj zapoznać się z odpowiednimi zapisami
dotyczącymi sprzedaży konsumenckiej , a później może zmienisz swój pogląd . Tyle tytułem krótkiej odpowiedzi .:|

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

cezary69

New member
Bez reklam
Powtarzam jeszcze raz każda sieciówka ma swoje wewnętrzne rozporządzenia i nimi się kierują. Jeśli chcesz się ze sklepem sądzić, że nie przyjęli towaru to życzę powodzenia.
 

accu

New member
Bez reklam
Powtarzam jeszcze raz każda sieciówka ma swoje wewnętrzne rozporządzenia i nimi się kierują. Jeśli chcesz się ze sklepem sądzić, że nie przyjęli towaru to życzę powodzenia.

Witam uprzejmie,

Nie muszę się sądzić ze sklepem , gdyż wewnętrzne rozporządzenia sklepu nie mogą być sprzeczne z
odpowiednimi zapisami ustawy konsumenckiej , bo inaczej sklep od razu jest w niekorzystnej sytuacji .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

cezary69

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Nie muszę się sądzić ze sklepem , gdyż wewnętrzne rozporządzenia sklepu nie mogą być sprzeczne z
odpowiednimi zapisami ustawy konsumenckiej , bo inaczej sklep od razu jest w niekorzystnej sytuacji .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
Ojejku jejku jak ludzie mało potrafią rozumieć... co innego mały sklepik, a co innego wielka przeważnie zagraniczna sieciówka. Porozmawiaj z kimś kto pracuje w jednej z nich na temat godzin pracy, zarobków itd... przecież są na to przepisy co i jak powinno wyglądać, a jak to wygląda w rzeczywistości. Tak samo jest ze zwrotami idź i kup tv w auchan i na drugi dzień spróbuj go zwrócić. Sklep jak sklep działa na terenie Polski, ale mają własne wewnętrzne rozporządzenia i tego nie przeskoczysz. Przy kasie masz kartę z opisem co nie podlega zwrotowi i praktycznie wynika z niej, że nic :)


"
Wewnętrzne przepisy sklepu

Aktualne przepisy pozostawiają to jednak w gestii sklepu. Zawsze warto się zatem upewnić jaka jest polityka w danym miejscu. Niektóre sklepy wywieszają informacje o tym, że przyjmują zwroty do danej ilości dni po zakupie, lub że nie przyjmują ich w ogóle. Czasem informują też o tym sprzedawcy podczas płatności. Jeśli nigdzie nie ma takiej informacji to lepiej się oczywiście upewnić.
Na pewno każdy z nas słyszał kłótnię klienta, który przekonywał sprzedawcę, że ten według prawa musi przyjąć mu zwrot. No więc niestety nie musi. Jeśli towar jest w pełni sprawny oczywiście, reklamacje to już bowiem zupełnie inna sprawa. Często spotykamy się z tym, że sieci takie jak H&M lub C&A dają nam kilka dni na zwrot. To również ich wewnętrzny przepis i dobra wola."
 
Ostatnia edycja:

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Nie jest to temat o kupnie telewizora w Auchan , gdzie nigdy nie kupiłbym telewizora .
Kupowałem telewizor firmy Sony w Media Markt (sieć sklepów , których właściciel jest niemiecki).
Wystawiony był interesujący mnie model. Szef działu RTV sam włączył
telewizor i zaczął mnie tłumaczyć co i jak . Jak zorientował się , że ja
orientuję się w obsłudze tego telewizora , to sam zaproponował , że
nie otwierany nowy telewizor mnie sprzeda i żebym sam spokojnie sprawdził
go sobie w domu i że jeżeli coś zauważę niewłaściwego w działaniu
telewizora to mogę w ciągu dwóch tygodni go zwrócić i jeżeli nie będzie
już takiego samego telewizora na wymianę to otrzymam zwrot gotówki .

Reasumując , jeżeli trafi się na kierownika działu , który jest frontem
do klienta to wszystko można załatwić w miłej atmosferze polubownie .
Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

slawko_23

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Nie muszę się sądzić ze sklepem , gdyż wewnętrzne rozporządzenia sklepu nie mogą być sprzeczne z
odpowiednimi zapisami ustawy konsumenckiej , bo inaczej sklep od razu jest w niekorzystnej sytuacji .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
Tak, tylko żadna ustawa nie nakłada na sklep przyjęcia zwrotu że sprzedaży stacjonarnej, bo ze sprzedaży z sprzedaży na odległość to co innego.
 
Do góry