Wymieniłem 4 cechy blokujące dalszy rozwój PDP.
Z pewnością były to cechy skłaniające producentów do zamknięcia produkcji.
Czyli brak perspektyw.
Pytania:
1. jaka ilość konsumentów pragnie zakrzywionego, a jaka płaskiego tv? Zakrzywione tv już były - crt. I czym mniej zakrzywiony - tym lepiej
Zakrzywiony tv to marketing, a nie korzyść dla konsumenta.
2. Problem 50 Hz. Miał go tylko Panasonic i chyba dopiero od 2010 r. Samsung i LG - nie.
4. 4-K - a gdzie mamy masowe programy telewizyjne w tej rozdzielczości? Gdzie mamy płyty z filmami? Najwięcej sprzedaje się (nie tylko u nas) dvd, nie blu-ray.
Z całą pewnością tv lcd mają niewątpliwą przewagę w słonecznych pomieszczeniach. Ale dlaczego przestano (Sharp, Toshiba, LG) produkować naprawdę matowe tv, idealne do takich pokoi?
Czy niedoświetlone rogi, "białe chmurki", przycięcia obrazu - nie pokazują granic LCD?
W Saturnie w warszawskiej Arkadii wymieniono podwieszane pod sufitem matowe tv LCD LG (dosyć "grube") - prezentujące reklamy - na tv Panasonica 650 - model z dramatycznie ciemnymi rogami. Konsumenci patrzą na to (jasne obrazy reklamowe) i komentują. Nie przytoczę komentarzy, które słyszałem. Najdelikatniejszy: nasz stary tv w domu jest dużo lepszy.