TV LG Seria LA740S – 60/55/47” - wszystko o serii 2013

Seba1988

New member
Witam. Mam od piątku LG 42LA691S i jeśli chodzi o skalowanie obrazu to wydaje mi się że mogło być lepiej. Natomiast mam problem z internetem. Nie jest możliwe oglądanie filmów w jakości HD z youtube-a. Wczytuje się w miarę szybko ale zmieniając jakość na 1080p po prostu tak zacina że nie da się oglądać. Próbowałem trochę poczekać na załadowanie-pół godziny i szło płynnie przez 6 minut. Dalsze oglądanie nie było możliwe. Mam router Wi-Fi TIASPOT 20MB.

Mam ten sam problem, jednak w moim przypadku dodatkowo zawiesza się TV. Spróbuj ewentualnie po kablu, być może będzie szybciej. A powiedz mi czy próbowałeś odpalić 4, 5 filmów na YouTubie i przejść później do smarta? U mnie w tym momencie następuje zawiecha. W sumie chce dzisiaj jeszcze zadzwonić do LG Support aby wyjaśnili w czym tkwi problem. Może to wina softa? Jeżeli ktoś z was ma możliwość nagrania płynności przechodzenia między aplikacjami Smarta, np. z neta do aplikacji, później znowu na neta i ponownie TV. Być może tak ma być, jestem przyzwyczajony do używania mocnego komputera gdzie wszystko działa na kliknięcie. Z góry dzięki.

:krol:
 

Krzysiek1024

New member
Rozwiązaniem problemu będzie z pewnością zakup lepszej bramy lokalnej, mówię tutaj o urządzeniu typu koncentrator sieciowy, czyli router. Pewnie jak ściągacie coś z torrentów to też wam zrywa połączenie. Musicie mieć za słaby router jeżeli ma problemy z wideo o takiej rozdzielczości, w serii LA LG spoko ogląda się filmy z youtuba.
 

pawelito1985

New member
Rozwiązaniem problemu będzie z pewnością zakup lepszej bramy lokalnej, mówię tutaj o urządzeniu typu koncentrator sieciowy, czyli router. Pewnie jak ściągacie coś z torrentów to też wam zrywa połączenie. Musicie mieć za słaby router jeżeli ma problemy z wideo o takiej rozdzielczości, w serii LA LG spoko ogląda się filmy z youtuba.

Wydaję mi się że nie po to kupuję sie tv z wi-fi aby kupować dodatkowy sprzęt jak w tym przypadku koncentrator czy ciągnąc internet do TV LAN-em przez cały pokój! Router już jeden mam w pokoju obok tak jak wyżej pisałem 20MB. Działa on nie zależnie od komputera więc nic w czasie korzystania z tv nie ściągam. Na speedtest.pl na kompie pokazało mi wczoraj 16,5 MB a na tv 3,5 MB-powtarzam router w pokoju obok. Na starym laptopie wszystko płynnie śmiga a na tv NIE mimo tego że laptop ma słabszy procesor...
 

Kaja1991

New member
No to skoro masz router obok tv to co to za problem sprawdzić czy po kablu też występują te problemy? wtedy przynajmniej będziesz wiedział czy jest coś nie tak z samym wifi w tv czy z całym tv ;)
 

Kaja1991

New member
Przepraszam nie doczytałem.
Sprawdziłem u siebie i też za kolorowo nie jest ale też nie aż tak tragicznie. Posiadam internet 25mb. Router jest dwa pomieszczenia dalej czyli na samym końcu mieszkania. Laptop przy tv na speedtest pokazuje 12,5mb a Tv zaledwie 7,5mb :/

Niedługo na nowo będę kładł kable od neta w domu, jak podłącze tv kablowo to sprawdzę czy coś się zmieniło.
 

pawelito1985

New member
No niestety ja już nie położę bo mam pokój po remoncie i puściłem w ścianach tylko kable do głośników i dwa antenowe...myślałem ze wi-fi rozwiąże sprawę ale chyba nie w przypadku tv od LG.
 

Kaja1991

New member
A może to faktycznie wina routera? w końcu mój tv lepiej odbiera sygnał a ma dalej do routera. Na dodatek router mój to zabytek, stary d-link obsługujący zaledwie standard b,g
 

SDman

Banned
A może to faktycznie wina routera? w końcu mój tv lepiej odbiera sygnał a ma dalej do routera. Na dodatek router mój to zabytek, stary d-link obsługujący zaledwie standard b,g

Witam,
nie obwiniałbym routera (chociaż tutaj nie ważne czy n czy g liczy się jakość i producent).
Mam blu samsunga bd-f6500 i po wifi z routera siemens iad sli-5300-i na dialogu ~10000 Kbps
filmy HD ze wszystkich serwisów iplex plus, ipla ,tvn i YT -1080 działają bez problemu.

Pozdr.
 

pawelito1985

New member
Czasami mam z tym routerem problemy typu- czasami potrafi kilka razy na dzień się po prostu rozłączyć i trzeba go restartować aż do skutku. Czasem raz a czasem 5. Może rzeczywiście mam coś nie tak z routerem
 

piotrson

New member
La740s 55cali

Witam wszystkich . To mój pierwszy post na tym forum .
Mam ten TV od piątku ale wczoraj go dopiero odpaliłem , ponieważ wywiozłem go zagranicę (powód cena niższa w Polsce na ten model około 1500 zł !).
Wracając do TV , pierwsze wrażenie bardzo pozytywne mam porównanie do Samsunga 47 cali seria 5050 (sprzedany po dwóch latach dobrego odbierania )
stary był dobry (obraz ) ale LG zdecydowanie lepszy. Dźwięk bardzo dobry minimum 30% lepszy od mojego starego TV. Przeglądarka chodzi dobrze chodź strony wczytują się trochę wolniej jak moim lapku ale to telewizor a nie komputer.
Zgadzam się z moimi przedmówcami że potrafi zacinać się na youtube z filmami HD moje łącze to 27 Mb/s sprawdzone dzisiaj router asus RT-N56U ma dopiero pół roku . Myślę że trzeba najpierw dobrze skonfigurować router i wtedy zobaczymy czy to wina telewizora czy sieci wi-fi.
Podepnę do routera dysk twardy z filmem 3D i puszczę po sieci domowej po 5Ghz i zobaczę czy się będzie przycinać. Podzielę się wnioskami . Nie wiem jaka jest karta wi-fi w tv ? może ktoś wie ?
Ogólnie powiem tak za mało czasu (niestety pracuję:-( ) aby przetestować wszystko całe jego dodatki myślę że po tygodniu będę miał większe rozeznanie co do możliwości tego tv, na dzień dzisiejszy to nie żałuje wydanej kasy.
Obraz jest naprawdę dobry (Nc+) ,pilot bajka nie chcę innego, ci co mają samsungi z aplikacjami wiedzą o czym piszę . Myślę że jak reszta będzie działała ok to za 5,5 tyś to dobry wybór .
Resztę napiszę za parę dni mam nadzieję że dużo wad nie będzie. Piotrson
 

pawelito1985

New member
A oto odpowiedź serwisu LG na pytanie dlaczego filmiki na youtube w 1080p nie chodzą:

""dziękujemy za kontakt z naszym działem.

Informujemy, że w zaistniałej sytuacji należy zweryfikować przepustowość łącza poprzez TEST. Należy wejść zakładkę MENU > PREMIUM > HBO GO > WIĘCEJ > USTAWIENIA > TEST POŁĄCZENIA. Jeżeli na teście nie będzie min. 15 Mb/s to materiały 1080p i 720p nie będą działać poprawnie.""

Chyba sobie jaja robią!!!??? 15? To dlaczego nie ma w specyfikacji SMART TV (płynność >15Mb/s)
!!!!OSZUŚCI!!!!
 

SDman

Banned
A oto odpowiedź serwisu LG na pytanie dlaczego filmiki na youtube w 1080p nie chodzą:

""dziękujemy za kontakt z naszym działem.

Informujemy, że w zaistniałej sytuacji należy zweryfikować przepustowość łącza poprzez TEST. Należy wejść zakładkę MENU > PREMIUM > HBO GO > WIĘCEJ > USTAWIENIA > TEST POŁĄCZENIA. Jeżeli na teście nie będzie min. 15 Mb/s to materiały 1080p i 720p nie będą działać poprawnie.""

Chyba sobie jaja robią!!!??? 15? To dlaczego nie ma w specyfikacji SMART TV (płynność >15Mb/s)
!!!!OSZUŚCI!!!!
Cześć
Absolutne jaja w dialogu mam 10 i na blu samsunga f6500 bez najmniejszych
Kłopotów dziala i to podczas serfowania na 2-3 notebookach jednocześnie !
Pozdr.
 

Andet

New member
@wenon
Dzięki za linka do testu. Szukałem kiedyś i nic tak obszernego nie było.
Były tu wprawdzie linki do innych, ... a wniosek?

Co test to inne wnioski. Poprzednie testy mocno krytykowały jakość obrazu, a ten test jest całkiem pozytywny.

Jak zwykle na temat tego samego produktu można znaleźć skrajnie różne opinie w internecie.
 

enforces

New member
Może to sygnał że metody badawcze przyjęte przez testujących nie są miarodajne? Może to jest kwestia indywidualna czy jakość jest ok czy nie. Przecież źródła obrazu za każdym razem mogą być inne w innym bit rate.
 

Seba1988

New member
Witam

Kupiłem niedawno model LG 47LA740S i efekt brandingu jest nie do zniesienia. Podczas mecz to draństwo zabiera całą przyjemność z oglądania... Może jest jakiś sposób ( zmiana ustawień ) aby się go pozbyć?
 
Do góry