Toshiba 40TL838 - martwy piksel

ponczula

New member
Cóż powiedzieć, trochę loteria z zakupem TV - albo jest piksel, albo nie ma. U mnie nie przeszło, klienta detalicznego zasadniczo firmy mają głęboko w d..., taka prawda.
 

jay1988

New member
Dziś udało mi się wymienić Toshibę na inny egzemplarz wolny od martwego piksela. Z problemem udałem się prosto do kierowniczki Euro RTV AGD powołując się na artykuł 8 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Rzeczowa rozmowa i znajomość paragrafów, to podstawa by walczyć o swoje sprawa, a w tym przypadku o w pełni sprawny sprzęt, który będzie w pełni satysfakcjonował klienta.
 

Cyanide

New member
Nic tylko pogratulować wytrwałości i zaangażowania :) - bo tak trzeba
Jeśli jesteś w stanie możesz dla innych wypisać na co się dokładnie powołałeś itp.
 

wlodek1001

New member
w lutym minęło 6 lat jak mam swojego LG, od około 4 miesięcy mam "martwy" na 1/2 gwizdka jeden piksel.świeci słabym kolorem niebieskim i na początku myślałem,że to drobina kurzy, praktycznie go nie widać, tylko jak ekran jest czarny to pod dużym zbliżeniem ok 10 cm coś tam świecie, jednak na początku jak wchodziły LCD robiono lepsze matryce
 

smiechulec

New member
Znalazłem na sieci takie oto wskazówki i mam zamiar się powołać na to.... moja ToSHIBA ma niecałe 5 miechów( ustawa obejmuje 6) wiec jeszcze zdaze...jedynie musze przy zgloszeniu powiedziec ze wada nastapiła maksymalnie 2 miesiace wstecz..ZACHECAM DO LEKTURY




USTAWA KONSUMENCKA
- Ustawa Konsumencka z dnia 27 lipca 2002r. inaczej ,,Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej" (polecam lekturę dla lepszego zrozumienia swoich praw)
Ustawa mówi o 2 latach ochrony na rzecz konsumenta, nadmienię od razu, że możemy wybierać w okresie 2 lat z dwóch możliwości GWARANCJA a USTAWA. Dowolnie jeśli pojawia się awaria w okresie 2 lat.
Z ustawy może korzystać każdy z nas gdzie na dowodzie zakupu czy to faktura a w szczególności Faktura musi być na osobę fizyczną czyli imienna.
Kiedy zgłaszamy sprzęt z tytułu ustawy nie jest wymagana karta gwarancyjna jedynie

Podstawa prawna:
Art. 1.
1. Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą (towar konsumpcyjny).


Możemy się powołać na ustawę, jednak musimy pamiętać o kilku ważnych sprawach związanych z terminami:

1. Uznanie roszczeń klienta przez sprzedawcę może mieć miejsce, gdy w pierwszych 6 mieś od zakupu pojawiła się wad.

Art. 4.

1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wy- dania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.


-Wtenczas sprzedawca uzna nasze roszczenia w myśl w/w przepisu. I sprzęt zostanie naprawiony w myśl przepisów prawnych. Jednak po 6 mieś. od daty zakupu to my jako konsumenci musimy udowodnić w tym przypadku, że wada istniała w dniu wydania. Jednak najważniejsze, sprzedawca nie może zrobić czegoś takiego w chwili przyjmowania zgłoszenia, że z góry odmówi wam i odrzuci wasze roszczenia. Decyzja musi być oparta na opinii serwisu, w innym przypadku jest to nadużycie ze strony sprzedawcy. (jedyny ratunek w takiej sytuacji jest pisemne potwierdzenie odrzucenia reklamacji przez sprzedawce w chwili zgłoszenia) i wtenczas sprawa jest już wygrana.....
Czyli mamy 50 na 50% szans w tym przypadku

Kolejna ważna sprawa, a mianowicie żądania klienta względem sprzedawcy:

Art. 8.

1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.


Możemy żądać wymiany sprzętu na wolny od wad jednak, jeśli naprawa nie przewyższa wartości sprzętu, sprzęt zostanie naprawiony. Natomiast jeśli naprawa jest nieopłacalna sprzęt zostanie wymieniony na taki sam model lub wyższy z lepszymi parametrami.

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.


-Możemy żądać zwrotów kosztów od sprzedawcy, jednak pamiętajmy, że zastosowanie nie ma się do tego jeśli mieszkamy w tym samym mieście gdzie znajduje się sklep, bo nie sądzę, że będziecie się wygłupiać za wołanie za bilety bądź za paliwo jakie wykorzystaliście na o ma zastosowanie do faktu jeśli kupiliście w innym sklepie nie w miejscu zamieszkania wtenczas jak najbardziej możecie żądać zwrotu kosztów, jednak konieczna będzie przedstawienie faktury na usługę transportową czyli za np paliwo za samochód, lub Taxi albo wysłanie firmą kurierską przesyłki na swój koszt do sklepu.

Sprzedawca ma obowiązek odpowiedzieć pisemnie klientowi na jego roszczenia w przeciągu 14 dni od zgłoszenia sprzętu do naprawy.

Art. 8.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.


Pamiętajmy o tym, jeśli nie dotrze do nas pismo droga pocztową lub kurierską do naszego domu a nie otrzymamy go w przeciągu 14 kalendarzowych znaczy że sprzedawca uznał nasze roszczenia.
Tutaj również jest haczyk związany z tym, iż prawo konsumenckie nie mówi o tym w jakim czasie ma być dokonana napraw, jedynie jak widnieje to wyżej ewidentnie zaznacz że sprzedawca ma obowiązek ustosunkowania się do naszych roszczeń w terminie 14 dni.

-Zgłoszenie usterki u sprzedawcy w jakim okresie?

Art. 9.

1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.


-Musimy pamiętać o tym jeśli pojawi się wada to trzeba zgłosić jak najszybciej. Jednak gdy zgłaszamy usterkę a sprzedawca zadaje pytanie w jakim czasie powstała usterka a my odpowiemy, że po 3 mieś ustawa nas już nie obowiązuje zgodnie z w/w przepisem.
Ciekawostka jest fakt że możemy pójść jeszcze do sprzedawcy i starać się o swoje żądania nawet i pod koniec 22 mieś od daty zakupu czyli możemy powiedzieć że miało to miejsce przed 2 mieś i ustawa nas obowiązuje. To tak dla ciekawostki na przyszłość....

-Kolejna sprawa, uznanie przez sprzedawce roszczeń i dokonanie bezpłatnej wymiany na rzecz kupującego nowego sprzętu:

Art. 10.

1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.


-Obowiązkiem sprzedawcy jest wystawić na nowy sprzęt nowego paragonu lub faktury imiennej. Gdzie okres gwarancji biegnie na nowo, czyli 1 rok producencki natomiast ustawowo 2 lata.

To są najważniejsze zagadnienia jakie wiążą się z zapewnieniami jakie otrzymujemy ze strony ustawy konsumenckiej.​
 

Cyanide

New member
rozumiem że za sprzedawce mamy na myśli sklep/salon w którym zakupiony jest sprzęt? Czyli nie ma to nic do producenta - sprawę załatwiamy ze sklepem/siecią sklepów w której kupiliśmy TV.
 

smiechulec

New member
ja jutro ide na rozmowe do kierownika euro rtv agd w sprawie toshiby.
jay_1988 dostales nowa toshibe od reki po rozmowie? sprawdzales ja na sklepie?
 

Cyanide

New member
A mam jedno tylko pytanie jeszcze - rozumiem, że reklamując sprzęt zanoszę go do salonu/sklepu i zgłaszam reklamacje tak? Czy musi to być na piśmie czy słownie wystarcza bo rozumiem że od tego momentu sprzedawca ma 2tyg na odp. pisemnie. Tylko ja też musiałbym mieć na papierku informacje kiedy i co zgłosiłem prawda?
 

jay1988

New member
ja jutro ide na rozmowe do kierownika euro rtv agd w sprawie toshiby.
jay_1988 dostales nowa toshibe od reki po rozmowie? sprawdzales ja na sklepie?

Tak. Po rozmowie oddałem tv, koleś sprawdził zawartość i przyniósł inną sztukę. Zażądałem podłączenia jej na sklepie. Na tyle, na ile było to możliwe, to przejrzałem ekran czy wszystko było ok.
 

jay1988

New member
A mam jedno tylko pytanie jeszcze - rozumiem, że reklamując sprzęt zanoszę go do salonu/sklepu i zgłaszam reklamacje tak? Czy musi to być na piśmie czy słownie wystarcza bo rozumiem że od tego momentu sprzedawca ma 2tyg na odp. pisemnie. Tylko ja też musiałbym mieć na papierku informacje kiedy i co zgłosiłem prawda?
Ja niczego na piśmie nie składałem. Porozmawiałem konkretnie z kierowniczką i po rozmowie zgodziła się na wymianę. Fakt, że składa się na piśmie reklamacje i mają 14 dni na ustosunkowanie się do tego. Jednak, jeśli żądasz wymiany towaru na nowy, a mają go na stanie, to powinni to zrobić od ręki. Jednak trafić na takie osoby, która zrobią to od ręki, to też jest loteria.
 

smiechulec

New member
NO ja dzisiaj koło 19 udałem sie do euro rtv agd i zglosilem reklamacje powolujac sie na ustawe konsumencka. Bez problemu sporzadono takowe zgloszenie i poinformowano mnie ze przyjedzie do mnie serwisant i musi sporzadzić orzeczenie i na tej podstawie dopiero zostanie w ciagu 14 dni przedstawiona mi odpowiedz na moje roszczenie. Gosciu był dosc zasadniczy nawet chciał mnie zlapac na to kiedy wada powstała( mamy czas 2 miesiace wstecz od momentu zgloszenia) ale oczywiscie nie dalem sie zlapac. Pytal tez jaka forma rozwiazania mnie interesuje: wymiana , zwrot gotowki. Ja wybrałem wymiane. Wiec teraz czekam i o dalszych losach poinformuje:)
Tak miedzy bogiem a prawda to widac bylo ze kolesiowi nie bylo w smak to ze korzystam z ustawy a nie z gwarancji bo z rozmowy wynikło ze wada w pierwszych miesiacach uzytkowania..obojetnie jaka by była to zawsze bedzie domniemywana ze była od nowosci...jedynie np. jakbym mechanicznie cos uszkodził no to wiadomo ze moglem to zrobić sam.
Podsumowujac i nie cieszac sie za mocno..licze ze wymienia tv na nowy i bedzie git :)
 

Cyanide

New member
no brawo :) co do tych dwóch miesięcy bo się zakręciłem. Nie możemy zgłosić z większym opóźnieniem niż 2miesięcy od wystąpienia problemu tak? W ciągu tych 6 miesięcy?
 

ponczula

New member
Cóż, cieszy mnie jedynie fakt, że nasza świadomość jest coraz większa. Ja swoją Toshibę sprzedałem tracąc znacznie na wartości ze względu na piksel. Takie życie. Irytowało mnie to megastycznie więc poszła na handel. Następnym razem już bym wiedział jak śpiewać w sklepie.
 

spavnosky

New member
Witam serdecznie, zakupiłem telewizor w kwietniu, i po okolo dwoch miesiacach zauwazylem, ze mam niebieski martwy piksel na czarnym tle.. I teraz pytanie jak to jest z gwarancją? Zadzwonilem do serwisu, ma facet do mnie przyjechac w przyszlym tygodniu i go wziac "na diagnoze serwisowa", czy to normalne? Myslalem, ze takie rzeczy to widac od razu i diagnoza powinna byc od razu postawiona?
 

jawamdame

New member
Mam ten sam problem - telewizor ma prawie rok wczoraj dostrzeglem zielony sub-pixel ok 10cm od prawego boku na 1/3 wysokosci ekranu, na poczatku siecil ostrym swiatlem teraz nieco sciemnial i jest prawie niezauwazalny, zastanawiam sie czy wysylac tv- czy to cos da.... kobieta w w-wie powiedziala ze jesli zostanie dostrzezony na ekranie testowym tv zostanie wymieniony na nowy....ale co innego kobieta ktora odbiera tel a co innego pokazuje zycie.... - w kazdym razie - nigdy wiecej toshiby.... to juz moje drugie urzadzenie tej marki i przynosi kolejne rozczarowanie
 

jawamdame

New member
O samsungu tez nie mam dobrego zdania, jakos z LG nie mam problemow gra mi 5 lat i stara plazma i lcd..... komorki samsunga tez nigdy nie kupie - uzywam htc albo motoroli
 

robsonbyd_77

New member
Ja nauczony doświadczeniem wykupiłem dodatkowe ubezpieczenie TV obejmujące również uszkodzenia mechaniczne (głównie to ze względu na małe dzieci, jeden TV 42" został załatwiony przez porysowanie matrycy klockami), ubezpieczenie gwarantuję wymianę matrycy już od jednego martwego lub niewłaściwie święcącego (RGB) piksela.
 
Do góry