Telewizory Ultra HD LCD firmy Sony serii XG9505-niektóre ich właściwości

malin00

New member
..... mam jakieś dziwne wrażenie jakbym słuchał pracownika SC :) ))

dokładnie, i dlatego na koniec napisałem, że warto też kupić u Kikiego (bo on akurat ma bardzo dobre ceny i pakiet dodatków)

Po prostu interesowałem się długo tym modelem, porównywałem ceny, obserwowałem jak i gdzie cena spada (a spada bardzo i cały czas) i orientuje się gdzie za ile i na jakich warunkach można go kupić. Po prostu chciałem posłużyć dobrą radą. Żeby nie było: w SC w cenie bez rabatu pewnie można uznać, że nie warto go kupować (pomimo, że cena zazwyczaj i tak jest zbliżona do właśnie elektromarketów). Dlatego zapewne jak nie ma żadnej akcji promocyjnej, podejrzewam, że można się dogadać na jakiś rabat. Warto zapytać. Wziąć najniższą cenę z ceneo i podejrzewam, że za taką lub niższą każde SC sprzeda. Dla przykładu: przed świętami w SC i innych marketach było 16999 ale 1800 do zwrotu w SC czyli sam TV za jakieś 15200 czyli obecna cena marketowa. Wnioski można wyciągnąć samemu.
 

malin00

New member
..... mam jakieś dziwne wrażenie jakbym słuchał pracownika SC :) ))



Aha no i sklepy SC z tego co kojarzę nie są własnością marki Sony i zapewne też nie są jednego właściciela także jeżeli miałbym jakiś interes w tym, żeby ktoś tam coś kupił to musiałbym jeszcze podać dokładnie w którym SC trzeba kupić także teges...no nie :)
 
Ostatnia edycja:

malin00

New member
Ale ciekawe jak z takim SC walczy się później z gwarancja, rękojmią itd...skoro to nie sklep sony :)

To, że sklepy nie są własnością Sony (może to franczyza, nie wiem) nie znaczy, że nie mają ich autoryzacji. Są to oficjalni dystrybutorzy Sony i jak chcesz coś kupić najbardziej u Sony jak się da to chyba właśnie tam lub sklep internetowy). I to tam masz gwarancję producenta (z którą pewnie nie trzeba walczyć) jak w przypadku ubezpieczenia w markecie, gdzie musisz zapewne dochodzić swojego - jak to w ubezpieczeniach. Czytaj kolego ze zrozumieniem i myśl trochę. Przecież nie wzięli by sobie nazwy Sony i nie zrobili sklepów bo tak im się podoba. A poza tym podstawową gwarancję masz producenta, nie sklepu (czy to kupujesz w markecie czy SC).
 
Ostatnia edycja:

KECCAJ

New member
Witam serdecznie i pozdrawiam Wszystkich użytkowników forum.
Posiadam sony 55XG9505, przesiadka z 10 letniego sony 46W5470 FHD / już lcd, ale jeszcze nie led, kurcze miał genialną czerń i ostrość jak żyleta.Niestety padła płyta logiki t-con i nie mogę jej już dostać /.
Mam pytanie i serdeczną prośbę do sznownych Kolegów, może ktoś podać kalibrację- parametry i ustawienia do tego XG9505?
Opiszę problem , który występuje w moim modelu:
Tragicznie działa układ poprawiania ruchu w obrazie motionflow,na ustawionej pozycji 1 nadal smuży i obraz drży, a w pozycji 2-3 obraz traci ostrość, takie mydło powidło i wszystko na okrągło,a do tego układ szuka tej ostrości,ogólnie brak ostrości tzw żyletki, natomiast przy wyłączonym całkowicie motionflow w ogóle nie da się oglądać, ponieważ obraz już bardzo smuży, drży i matryca wchodzi w natywną rozdzielczość 60 hz.
Najgorzej jest przy szybkim ruchu poziomym kamery, bo wtedy obraz traci ostrość.W tym modelu bardzo brakuje opcji motionflow standard, w której obraz był bardzo ostry i wyraźny i delikatnie była poprawiona płynność obrazy, ale bez pogorszenia ostrości, a w tym XG9505 w ogóle nie ma motionflow standard, tylko automat, własny i wyłączony.W drugim pokoju mam sony 55XF8596 i tam jest wszystko w porządku na motionflow standard.
Przez ostatnie 20 lat miałem kilka soniaków ,również wysokie modele i zawsze obraz był ostry i wyrazisty jak żyletka, z tego słynął zawsze sony, właśnie z jakości obrazu, a w tym nowym modelu XG9505 jest totalna wtopa, katastrofa właśnie z ostrością obrazu.Dodam , że moja opinia nie jest odoosobniona, temat wypływa już w różnych opiniach użytkowników oraz poruszony był również w teście HDTV.Sygnał jakiego używam , to odtwarzacz br UHD, netfix z 4k, obraz z cyfry+, sygnał internetu bardzo dobry 100mb/s, wymieniłem również kable hdmi 2.0, ale to nic nie pomogło.Może ktoś zwrócił również na to uwagę, ma podobny problem i poradził sobie z nim, może coś doradzić? z gory serdecznie dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.Jacek.
Doszedlem wreszcie co jest z tym tv:
1.w tym tv XG9505 trzeba bezwzględnie ustawić ręcznie overscan w opcjach formatu obrazu tj przestawić na funkcje pełne wykorzystanie pikseli, a nie na normal , czy -1.W automacie tv sam nie wybiera wszystkich pokseli / bardzo to dziwne / i nadrabia sztucznie cyfrowo klatki co objawia się właśnie pewnym rozyciem, brakiem ostrości , tv poszukuje tej ostrości cały czas.Po przełączeniu overcanu na pełne, faktycznie duża zmiana na plus, obraz nie rozmywa się, nie traci tak bardzo na ostrości , jest stabilniejszy i płynniejszy,już znacząca poprawa
2. tv jest wrażliwy na jakość kabli hdmi i przy tańszych kablach jest gorzej, dopiero wymiana na lepsze powoduje widoczną poprawę
3. w sygnale zewnętrznym UHD należy przełączyć wejście hdmi na Ulepszony Format
4. Motionflow na automat, natomiast funkcja Tworzenie realizmu na ręczne i tam ostrość na 70, a rozdzielczość na 85
5. Automatyczne lokalne przyciemnienie na Duża
6. Cyfrowa redukcja zakłóceń na Wyłączona
Po tych zmianach ustawień zupelnie inny tv, znacząca zmiana, choć nadal uważam , że tv ma pogorszone możliwości optymalnej konfiguracji systemu Motionflow z powodu braku opcji motionflow standard.W niektorych scenach nadal widać braki w płynności i stabilności obrazu.
 

neoeinz

New member
To, że sklepy nie są własnością Sony (może to franczyza, nie wiem) nie znaczy, że nie mają ich autoryzacji. Są to oficjalni dystrybutorzy Sony i jak chcesz coś kupić najbardziej u Sony jak się da to chyba właśnie tam lub sklep internetowy). I to tam masz gwarancję producenta (z którą pewnie nie trzeba walczyć) jak w przypadku ubezpieczenia w markecie, gdzie musisz zapewne dochodzić swojego - jak to w ubezpieczeniach. Czytaj kolego ze zrozumieniem i myśl trochę. Przecież nie wzięli by sobie nazwy Sony i nie zrobili sklepów bo tak im się podoba. A poza tym podstawową gwarancję masz producenta, nie sklepu (czy to kupujesz w markecie czy SC).

poczytaj np to: to ze maja nazwe SONY to nie znaczy ze sam salon nie może nam robić pod gorke....
Wykop.pl - Zobacz: Moja (przegrana?) walka z Sony o dźwięk w telewizorze
 

malin00

New member
poczytaj np to: to ze maja nazwe SONY to nie znaczy ze sam salon nie może nam robić pod gorke....
Wykop.pl - Zobacz: Moja (przegrana?) walka z Sony o dźwięk w telewizorze

No spoko, tzn smutne jest to, że są takie sytuacje ale nie do końca rozumiem pewne kwestie.
Koleś od początku pisze, że nie działa mu dźwięk w TV. Zakładam, że jest w stanie stwierdzić czy problemem jest dźwięk w tv czy w soundbarze. I teraz nagle pisze, że wymieniają mu płytę główną w soundbarze - po co? dlaczego? To co w końcu nie działa? TV czy soundbar? Jeżeli tv - po co ruszają soundbara? Jeżeli soundbar? Czemu pisze cały czas o tv? Może nie działa po prostu wyjście optyczne czy inne. No ale tego już nie napisał.

I nie kwestionuje, że coś tu nie gra ale naprawdę ciężko uwierzyć, że takie sytuacje mają miejsce - że coś ewidentnie jest z produktem nie tak (bo z opisu wynika, że jest) a producent nie uznaje reklamacji - na jakiej podstawie? Musiał mieć jakąś odpowiedź. Pismo - jak wiadomo, nie odpowiedzenie na pismo w ciągu iluśtam dni uznaje się za przyjęte do reklamacji. Czemu nie zgłosił tego do UOKIK? Zarówno SC jak i Sony. Przecież oni muszą przyjąć sprzęt skoro jest niezgodny z umową. Niestety czasami też trzeba umieć zawalczyć o swoje. I rozumiem jakby to było wszystko po podstawowej gwarancji lub problem dotyczył dyskusyjnych kwestii - nierównomierne podświetlenie matrycy czy bad pixele czy zafarb. Ale taka podstawowa wada jak niedziałający dźwięk? Kamaaaan. Coś jednak mi tu nie gra (dźwięk? hue hue:) taki okrutny żart)

Koleś też nie powinien czekać na żadne aktualizacje tylko wcisnąć im ten sprzęt w d%$* i walczyć o swoje. Wziąć ten TV, iść do sklepu, puścić film, dźwięk się wyłączy - czyli coś nie działa. Na jakiej podstawie sklep ma niby nie przyjąć takiego zgłoszenia?

EDIT: dobra poczytałem trochę komentarzy - zarówno innych jak i samego zainteresowanego. Koleś ewidentnie nie wie co może a co nie i chyba woli robić wszystko na około. On nawet nie zgłosił reklamacji z racji rękojmi - co wg mnie jest tutaj podstawą. Także jak lubi tak się bawić...niech się bawi.
Przecież to jest absurd, żeby to trwało od pół roku a to tyle trwa tylko i wyłącznie na życzenia kupującego (nie odstąpienie od umowy, chodzenie do salony, dzwonienie i pisanie maili do Sony. Ba - nawet napisał do oddziału w USA i Japonii ponoć - SIC. Dziękuję, nie mam więcej pytań :p
 
Ostatnia edycja:

deusexe

Member
Planuję kupić SONy KD-55XG9505 ale trafiłem na post @KECCAJ i trochę się zmartwiłem tą płynnością i stabilnością obrazu w niektórych scenach, może ktoś to jeszcze potwierdzić... I mam pytanie o eARC bo planuję pozbyć się odtwarzacza zewnętrznego ZIDOO X9S i chcę wszystko na tv oglądać czy może ktoś powiedzieć czy eARC faktycznie działa z wszystkimi formatami dźwięku HD, tj. Dolby ATMOS i True HD?
 

ubity

New member
Planuję kupić SONy KD-55XG9505 ale trafiłem na post @KECCAJ i trochę się zmartwiłem tą płynnością i stabilnością obrazu w niektórych scenach, może ktoś to jeszcze potwierdzić... I mam pytanie o eARC bo planuję pozbyć się odtwarzacza zewnętrznego ZIDOO X9S i chcę wszystko na tv oglądać czy może ktoś powiedzieć czy eARC faktycznie działa z wszystkimi formatami dźwięku HD, tj. Dolby ATMOS i True HD?


Mam tego Sonego od 2 tygodni testuje ile sie da.Na netflixie rewelacja.Co do płynności .Oglądam duuuużo sportu i nie zauważyłem problemów z płynnością.Na HDR bije po oczach
 

deusexe

Member
Mam tego Sonego od 2 tygodni testuje ile sie da.Na netflixie rewelacja.Co do płynności .Oglądam duuuużo sportu i nie zauważyłem problemów z płynnością.Na HDR bije po oczach

O dzięki za info, a masz amplituner z eARC HDMI (kanał zwrotny z TV po HDMI) możesz sprawdzić jak się sprawdza puszczony film z dysku z dźwiękiem DTS_HD albo True HD. Czy amplituner rozpoznaje prawidłowo sygnał?
Na stronie SONY znalazłem taki wpis: "Telewizor nie obsługuje DTS-HD Master Audio i Dolby TrueHD z plików USB, usług przesyłania strumieniowego wideo i transmisji." Czyli dla mnie ten model odpada chyba, że coś się zmieniło z aktualizacją Androida 9?
 
Ostatnia edycja:

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Nie ma żadnych problemów z płynnością !
Zawsze możesz zwrócić lub wymienić.
Masz ofertę specjalną z pakietem gratisów.
 

deusexe

Member
Nie ma żadnych problemów z płynnością !
Zawsze możesz zwrócić lub wymienić.
Masz ofertę specjalną z pakietem gratisów.

OK dzięki już byłem zdecydowany, ale ten wpis SONY "Telewizor nie obsługuje DTS-HD Master Audio i Dolby TrueHD z plików USB, usług przesyłania strumieniowego wideo i transmisji. (tłumaczone google z belgijskiego)" Mnie wstrzymał, bo to jedna z ważniejszych funkcji dla mnie czyli passthrough, żeby nie używać już żadnego android box (mam ZIDOO X9S) i wszystko oglądać na telewizorze. Ale z tego co widzę to jeszcze żaden producent nie wypuścił telewizora z w pełni wykorzystującym eARC...
 
Ostatnia edycja:

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Pewnie i 20 lat nie wyprodukują telewizora idealnego. I trzeba czekać kolejne lata. Moje telewizory grą jak dla nie extra, a o potrzeby wykorzystywane za 5 lat będę się martwi .... za 5 lat.
 

deusexe

Member
Niby tak, ale to co ja potrzebuję to już jest tylko nie działa tak jak powinno w założeniu. Bo jeżeli eARC puszcza nawet atmos z Netflixa to dlaczego nie może z USB? To ewidentnie ograniczenie sprzętowe które odblokują w następnym modelu. Mam tylko nadzieję, że już w modelu na ten rok...
 
Do góry