Telewizory 4K firmy Sony serii X8509C-pierwszy ogląd

Mrc81

New member
Update do 7.0 przez pendriva poszedł bez bólu. Mam wrażenie, że trwało to dłużej niż zazwyczaj, więc warto się uzbroić w cierpliwość. Na co najbardziej liczyłem HDRu nie da się wyłączyć (nowsze modele miały to od początku). Chociaż sama jakość ulega poprawie (na produkcjach serialowych Netflixu), to Anhiliation dalej nie wygląda za dobrze (w zwiastunach bez hdru wygląda zdecydowanie lepiej).
Co do wyłączenia HDR'u to zostaje jedynie opcja poprzez zew. urządzenie np. Ps4. Wylaczasz w konsoli opcję żeby Tv nie wykrywał automatycznie HDR i po sprawie.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Ale to tylko Twój problem i będziesz musiał taki TV oglądać. Do tego TV wymieniłbym kabel zasilający, żeby "grał lepiej" :cool:

Ale to nie jest żaden problem - przynajmniej dla mnie, bo jak będę kupował to coś z poziomu X8505c, a ta półka już generuje całkiem dobry obraz.. Dla mnie drogie tv to tak sobie myślę , że o innych tv mówimy... Ale jakby byli inni to kupiłbym coś właśnie z takiej półki jak kiedyś był HX 955. A każdy zrobi tak jak uważa.
 
Ostatnia edycja:

jk_seeker

New member
Na pewno nie powinno się myśleć pod kątem "jak kupię wysoki i drogi model, to jak się popsuje, to stracę". W moim przekonaniu powinno się kupić taki, jaki się chce i na jaki człowieka stać. A od problemów ma być gwarancja, a nie jakieś chore gierki z amortyzacją. I takie podejście muszą mieć klienci i muszą chcieć "tracić" czas na walkę o swoje. Inaczej, jak się będzie odpuszczać, to producenci będą nas doić. Sami sobie jesteśmy i będziemy winni.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Oczywiście, że nie jest to normalne i każdy do tematu podchodzi indywidualnie, ja tak jak pisałem wcześniej patrząc to co się dzieje jeśli chodzi o tv przyjąłem taką taktykę o której pisałem we wcześniejszych postach. Każdy zrobi po swojemu tak żeby pasowało danej osobie. A jedno jest pewne ja zdrowia i pieniędzy, a tym samym nie będę poświęcał czasu swojego latając po Sądach, rzeczoznawcach, adwokatach i innych instytucjach, które to by mogły mi pomóc w danym sporze. Kupię taki tv, gdzie to co stracę nie będzie mnie boleć, a oni i tak stracą (mam na myśli wszystkich Producentów tv), bo przecież gdyby było inaczej to kupiłbym dużo droższy tv co się przekłada na mniejszy zysk Producentów..
 

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Ale to nie jest żaden problem - przynajmniej dla mnie, bo jak będę kupował to coś z poziomu X8505c, a ta półka już generuje całkiem dobry obraz.. Dla mnie drogie tv to tak sobie myślę , że o innych tv mówimy... Ale jakby byli inni to kupiłbym coś właśnie z takiej półki jak kiedyś był HX 955. A każdy zrobi tak jak uważa.

Całkiem dobry? Na obecne standardy mooocno średni :) Szczególnie bardzo słaby kontrast natywny. Nawet mój projektor ma lepszy...
 

jk_seeker

New member
Po pierwsze to model sprzed trzech lat. Po drugie - seria D85 była zdecydowanie gorsza. Być może E zrobiły taki kolosalny progres - nie wiem, ale x85c może pochwalić się naprawdę dobrym obrazem i odwzorowaniem barw.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Ja uważam tak jak napisałem, że całkiem dobry jest obraz w stosunku do ceny za ile można było kupić ten tv, a w szczególności Ci co kupili znacząco później od premiery. Ale szału nie ma co widać, ze tv stoi w sypialni, a nie w salonie. A starszy o dwa lata tv FHD full led stoi w salonie.
 

(Cy)Gorg

New member
Bez reklam
Całkiem dobry? Na obecne standardy mooocno średni :) Szczególnie bardzo słaby kontrast natywny. Nawet mój projektor ma lepszy...

Akurat ten model był dość udany (mimo wielu problemów z andkiem). Kolejny (model xd) był na matrycy IPS i rzeczywiście miał niski kontrast a model xe, ponownie wrócił do matryc VA i niczym nie odbiegał od swoje poprzednika sprzed dwóch dwóch, poza brakiem 3D. Jak słusznie dodał kolega Lolek126, kupując go tuż przed premierą kolejnego modelu, można było go ustrzelić w super cenie, zwłaszcza modele 65 calowe. Jedynie do czego mogę mieć zastrzeżenia to do HDRu, nie zawsze on się sprawdza, ale zgrubnie daje radę, z aktualizacji na aktualizację jest coraz to lepiej. Ogólnie to była w sumie średnia półka, kiedy się pojawił i miał nad sobą dwa linie modeli (w ramach Sony) o wiele lepszych i cenowo o wiele droższych. Dla mnie to TV przejściowy do OLED'a, który jak przypuszczam zanim ten trafi do sypialni to OLED znacząco z ceną spadnie.
 

jk_seeker

New member
Mały off topic: Przeglądam regularnie oferty producentów TV i zastanawiam się, dlaczego do tej pory nie upowszechniły się (ba, w ogóle ich nie ma w ofercie) TV w formacie 21:9. O ile się nie mylę, jest to typowy format obrazu z taśmy filmowej, jaki można oglądać w kinach. Co więcej, oglądając filmy, mam deja vu z przełomu XX i XXI wieku, kiedy to upowszechniały się TV w formacie 16:9, wypierając 4:3. Wówczas coraz częściej osoby, mające TV w formacie 4:3, skazane były na czarne pasy u góry i dołu ekranu. Tego kłopotu nie mieli posiadacze ekranów 16:9. Co prawda, np. wiadomości i inne niedostosowane programy, trzeba było oglądać albo w wymuszonym 4:3 albo z rozciągniętymi twarzami, ale z czasem wszyscy dostosowali się do nowego formatu. Na co producenci czekają obecnie?
 

Mrc81

New member
Skończyłem temat wymiany gwarancyjnej.
Dostałem "nowy" tv ( prawie 200 właczeń), nową gwarancję 2 letnią, piloty zostały stare,czyli sama wymiana tv. Sam tv nie jest nigdzie porysowany itp. jak nowy. Gwarant mógł zrobić taką wymianę (na nie fabrycznie nowy) i tak zrobił, jest na prawie.
Teraz może fakt który pomoże innym w takich sytuacjach, tj.prawo rękojmi.
Za późno zacząłem się tym interesować ale wygląda na to że jest to dużo lepsza opcja niż gwarancja, bo wtedy można np. żądać zwrotu pieniędzy czy większości rzeczy o których pisał kolega jk_seeker. Za rekojmię odpowiada sprzedawca a nie gwarant, czyli od sklepu domagamy się praw na zasadach rękojmi właśnie a nie praw z gwarancji.
W skrócie :jeżeli jest to drobna wada np. przepalony jakiś kabelek, może sprzedawca wyznaczyć naprawę. Jeżeli jest to np. Brak jakiejś funkcji (np. Telegazety) a była opisana można obniżyć cenę produktu. Więc jeśli są to jakieś mniejsze sprawy to jeszcze można wybrnąć bez wymiany/zwrotu pieniędzy. Jednak jeżeli jest to już druga reklamacja, nawet jakiejś drobnostki to wtedy można żądać już zwrot pieniędzy. Jeżeli duża awaria od razu można żądać zwrotu.
Również jeżeli nie dostaniemy odpowiedzi w ciągu 14 dni nasza reklamacja automatycznie zostaje uznana na naszych warunkach /żądaniach, co ciekawe nawet jeżeli będzie to wada nie kwalifikująca do wymiany /zwrotu ( np. Wbita siekiera w ekran :))
Tak że warto zgłębić ten temat bo może przydać się i może być lepsza alternatywą niż gwarancja.
 

jk_seeker

New member
Dzięki za rozpoznanie tematu, wiele cennych uwag :)
Piszesz o różnicy między rękojmią a gwarancją. Ale co w przypadku, kiedy ktoś kupował bezpośrednio w Sonym? Czy w tym momencie nadal jest różnica? Tak, czy inaczej, zwracasz się bezpośrednio do sklepu, który jednocześnie jest firmą producenta. Pamiętam też rozmowę, że sklep jako taki nie realizuje obsługi gwarancyjnej, on sprzedaje i koniec, o resztę martwi się serwis i "góra".
 

Mrc81

New member
Też się zastanawiałem nad taką sytuacją i chyba nie ma co dumać. Jako że sklep sony (czy też przedstawiciel) to taki sam sprzedawca jak np. Media, to obowiązuje go takie samo prawo,oczywiście pod warunkiem że zaznaczamy że chcemy korzystać z prawa rękojmi a nie gwarancji.
Nie mają zbyt co kombinować bo prawo rękojmi obejmuje każdego sprzedającego.
Nie wiem jak sytuacja ma się do sprzedającego będącą osobą prywatną ( sprzedaż nie przez firmę), ale sklepy muszą to prawo respektować bez żadnego widzimisię.
 

jk_seeker

New member
Oczywiście. Tylko nie wiem, czy dobrze kojarzę, że z rękojmi nie można korzystać przez cały okres trwania gwarancji. Chyba, że coś kręcę..
 

yellowmen

New member
Odkopie trochę temat,
mam problem z oglądaniem filmów.
Mianowicie dochodząc do czasu filmu 1h06m każdy film jaki oglądam ( z pendrive czy Servio z laptopa) naglę przyspiesza (przelatuje) o 2-3 min do przodu i rozjeżdża się głos względem obrazu .
Jest to irytujące gdyż robi się tak za każdym razem.
Resetowanie TV nic nie daje. Rożne formaty filmów próbuję i jest to samo.

Jakieś pomysły ?
 

DrWredman

Active member
A próbowałeś zmienić pendrive?

Odkopie trochę temat,
mam problem z oglądaniem filmów.
Mianowicie dochodząc do czasu filmu 1h06m każdy film jaki oglądam ( z pendrive czy Servio z laptopa) naglę przyspiesza (przelatuje) o 2-3 min do przodu i rozjeżdża się głos względem obrazu .
Jest to irytujące gdyż robi się tak za każdym razem.
Resetowanie TV nic nie daje. Rożne formaty filmów próbuję i jest to samo.

Jakieś pomysły ?
 
Do góry