Telewizor Samsung 3DF6400 i same problemy. Przestroga

mehiel

New member
Witam,


Jak to jest z tym modelem?


Może ktoś go ma i mi napisze czy tylko ja mam takie "szczęście"? Model 32"...O co chodzi? Ano telewizor był już naprawiany 5 razy w serwisie w Olsztynie (Serwis "Zbyszko") i nadal jest niesprawny. Problemy zaczęły się w grudniu - tv sam się włączał (zresztą nawet pisałem o tym na tym forum), więc zgłosiłem usterkę na infolinii Samsunga. Przyjechał serwisant z wspomnianej firmy i zabrał tv. W serwisie panowie wymienili mi panel lcd, niestety problem dalej występował, więc zabrali go 2 raz. Tym razem trafili - wymienili płytę główną, niestety tv przyjechał do mnie w stanie nieakceptowalnym - całą plastikowa ramka był porysowana, pęknięta i żle spasowana, dodatkowo przez całą matrycę przebiegała ciemna pionowa linia (tak jakby jakiś problem z matrycą od wewnątrz).


Panowie z Olsztyna kolejny raz zabrali tv do siebie i podczas tej naprawy wymienili ramkę i chyba dokręcili matrycę prawidłowo bo linia z matrycy zniknęła. Telewizor do mnie wrócił, niestety po uruchomieniu okazało się, że nie działa mi wi-fi, pilot smart touch oraz okulary 3D. TV nie parował ni okularów ani pilota. Po skardze na infolinii Samsunga, serwisanci z Olsztyna kolejny raz zabrali tv do naprawy ( w sumie 4 raz). Okazało się, że to jakiś moduł nie domagał..
Po tej naprawie przez ok. 3 tyg. tv działał prawidłowo, no ale....po tych 3 tyg. nagle przestały mi odbierać kanały telewizyjne, dodatkowo obraz obrócił mi się o 180 stopni. Zadzwoniłem więc do serwisu "Zbyszko" i opisałem całą sytuację. Panowie po raz 5 zabrali tv do naprawy, dzie wymieniono mi po raz 2 płytę główną. TV wczoraj wrócił o mnie do domu, niestety ale.......
z kolejnym problemem...


Tym razem nie działa mi 3D. Opcja 3D zniknęła z menu tv, przycisk 3D na pilocie nie działa, dodatkowo znowu problem z pilotem smart touch - znowu nie paruje, a klikając na dowolny przycisk, na ekranie tv pojawia się komunikat "niedostępny". Nie wiem czy oni mi założyli płytę główną nie od tego modelu czy jak? Mój tv z tv 3D stał się zwykłym tv 2D.


Nie mam już siły na to wszystko. Dzwoniłem na infolinię Samsunga, domagając się wymiany na nowy model, pozbawiony wad, ale jak grochem o ścianę. Pani z infolinii poradziła mi, żeby przesłać pismo do działu reklamacji Samsunga listem poleconym. Wysłałem już zgłoszenie mailowo, ale przeczuwam że nic to znowu nie da.


I pytanie do Was drodzy Forumowicze - co mam dalej robić? W sumie od 2 miesięcy mam ciągle niesprawny tv, spece serwisu naprawiając jedno psują drugie i tak w koło. 2 razy wymieniana płyta główna, raz matryca, dodatkowo ramka, jakiś moduł a tv ciągle niesprawny.
W życiu już nic z Samsunga nie kupię, bo jak widać swoich klientów ma w pupie i zamiast wymienić mi tv na nowy to będą go naprawiać do oporu, aż w końcu Panom z Olsztyna uda się go za n-tym razem skutecznie naprawić...
 

quasimodek

Member
Bez reklam
Rzecznik Praw Konsumenta i pismo do gwaranta z żądaniem wymiany na nowy, wolny od wad bądź zwrot pieniędzy.
Kiedy TV był zakupiony?
 

astw

New member
Zakup przed 25.12.2014 - zgłoszenie wady do sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową. Żądanie - zwrot ceny. Sprzedawca może w miejsce zwrotu ceny wymienić tv.
 

mehiel

New member
Rzecznik Praw Konsumenta i pismo do gwaranta z żądaniem wymiany na nowy, wolny od wad bądź zwrot pieniędzy.
Kiedy TV był zakupiony?

Tv zakupiony 11.06.2013 r. Prawdopodobnie dlatego nie chcą go wymienić na nowy.
Z drugiej strony jest jeszcze na gwarancji kilka miesięcy, więc nie wyobrażam sobie kolejnych napraw do czerwca w tym serwisie.
Dzisiaj napisałem do federacji konsumentów z prośbą o radę. Na razie czekam na ich odpowiedź.
Poza tym dzisiaj napisałem i wysłałem listem poleconym pismo do Działu Reklamacji Samsunga, w którym ze szczegółami opisałem poszczególne naprawy i całą sytuację. W piśmie poprosiłem także o wymianę telewizora na nowy, pozbawiony wad. Zobaczymy jak się ustosunkują do tego. Chora sytuacja jak dla mnie i chory producent. Niestety ale wciąż jesteśmy krajem 3-ciego świata dla takich firm jak Samsung, stąd takie traktowanie klienta.


Zakup przed 25.12.2014 - zgłoszenie wady do sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową. Żądanie - zwrot ceny. Sprzedawca może w miejsce zwrotu ceny wymienić tv.


Tzn. że mam "uderzać" teraz do Electro.pl? Bo to u nich kupiłem ten telewizor, przez internet. Na co mam się powołać? Jakiś konkretny paragraf?
 
Ostatnia edycja:

mehiel

New member
Dzięki. Na pewno tego tak nie zostawię. Będę walczył. Pewnie bez wizyty u rzecznika praw konsumenta się nie obędzie.
 

mehiel

New member
Jeszcze tak w ramach ciekawostki, spece z serwisu z Olsztyna chyba faktycznie wsadzili mi płytę główną od jakiegoś innego telewizora - zauważyłem że w opcjach obrazu dodatkowo nie mam Motion Plus. To wszystko to jakiś ponury żart...Fajnego mam składaka w domu nie ma co.
 

astw

New member
Odstąpienie od umowy tylko do 6 miesięcy od zakupu. Sklep już nie odpowiada za wady tylko gwarant, czyli Samsung. Polecam wizytę u Rzecznika jak pisałem bo w wielu przypadkach takie samo pismo sporządzone przez konsumenta nie odniesie zamierzonego skutku jak to sygnowane przez urzędnika państwowego. Sprawdzone na własnym przykładzie.

Wysłane z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej za pomocą Poczty Polskiej

Sklep odpowiada z tytułu niezgodności z umową przez 24 miesiące a nie 6. Przez 6 miesięcy obowiązuje odwrócenie ciężaru dowodu.
Proszę poszukać w google pod hasłem "niezgodność z umową uprawnienia".
 

mehiel

New member
No dobra, czyli co jednak pisać do Electro? No ale na jaki konkretnie przepis, paragraf się powołać?
@astw jeśli jesteś obyty w temacie, to prosiłbym o pomoc w tej kwestii.
 

quasimodek

Member
Bez reklam
Sklep odpowiada z tytułu niezgodności z umową przez 24 miesiące a nie 6. Przez 6 miesięcy obowiązuje odwrócenie ciężaru dowodu.
Proszę poszukać w google pod hasłem "niezgodność z umową uprawnienia".
Owszem, ale po 6 miesiącach udowodnienie, że TV był wadliwy w momencie zakupu, tzn. wada była ukryta, ciąży na konsumencie. Do 6 miesięcy bezdyskusyjnie odpowiada sprzedawca. Także powodzenia w powoływaniu rzeczoznawców i walce ze sklepem... TV był już kilkakrotnie w serwisie z mizernym skutkiem więc lepiej skupić się na gwarancie i tam skierować armaty.

Wysłane z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej za pomocą Poczty Polskiej
 

astw

New member
Owszem, ale po 6 miesiącach udowodnienie, że TV był wadliwy w momencie zakupu, tzn. wada była ukryta, ciąży na konsumencie. Do 6 miesięcy bezdyskusyjnie odpowiada sprzedawca. Także powodzenia w powoływaniu rzeczoznawców i walce ze sklepem... TV był już kilkakrotnie w serwisie z mizernym skutkiem więc lepiej skupić się na gwarancie i tam skierować armaty.

Wysłane z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej za pomocą Poczty Polskiej

Jestem odmiennego zdania. Podjęto już wielokrotne próby skorzystania z gwarancji. Bez efektu. Zatem warto wybrać roszczenie z tytułu niezgodności. A w ewentualnym sporze istotne będzie stanowisko biegłego. Czy spór będzie potrzebny? To zależy od poziomu obsługi posprzedażnej sklepu.
Jeśli będzie taka jak np. w Amazonie - nie będzie problemu.
 

quasimodek

Member
Bez reklam
No ale właśnie te nieudane wizyty w autoryzowanym serwisie gwaranta działają pięknie na jego niekorzyść. Myślę, że pismo od rzecznika postawi producenta do pionu i wymieni wadliwy model.

Wysłane z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej za pomocą Poczty Polskiej
 

mehiel

New member
Rzecznik praw konsumenta z którym dzisiaj rozmawiałem jest podobnego zdania co kolega @astw.
Czyli najlepiej uderzać do sprzedawcy tego telewizora. Tyle, że na razie poczekam na decyzję Samsunga, bo niepotrzebnie wczoraj wysłałem pismo do Działu Reklamacji. Tak teraz muszę poczekać. Dopiero jak Samsung po raz kolejny zaproponuje naprawę, wtedy z pomocą Rzecznika mam "uderzać" do sklepu. W każdym razie o wyniku tej nieprzyjemnej dla mnie sytuacji na pewno napiszę.
 

astw

New member
Rzecznik praw konsumenta z którym dzisiaj rozmawiałem jest podobnego zdania co kolega @astw.
Czyli najlepiej uderzać do sprzedawcy tego telewizora. Tyle, że na razie poczekam na decyzję Samsunga, bo niepotrzebnie wczoraj wysłałem pismo do Działu Reklamacji. Tak teraz muszę poczekać. Dopiero jak Samsung po raz kolejny zaproponuje naprawę, wtedy z pomocą Rzecznika mam "uderzać" do sklepu. W każdym razie o wyniku tej nieprzyjemnej dla mnie sytuacji na pewno napiszę.

Proszę sprawdzić, czy w warunkach gwarancji jest opcja zwrotu ceny (mało prawdopodobne) lub wymiany (i pod jakimi warunkami). Jeśli nie - oczekiwanie na odpowiedź nie jest niezbędne. Pismo jest bowiem wówczas prośbą o zastosowanie tzw. dobrej woli, a nie o realizację warunków gwarancyjnych.
 

mehiel

New member
Proszę sprawdzić, czy w warunkach gwarancji jest opcja zwrotu ceny (mało prawdopodobne) lub wymiany (i pod jakimi warunkami). Jeśli nie - oczekiwanie na odpowiedź nie jest niezbędne. Pismo jest bowiem wówczas prośbą o zastosowanie tzw. dobrej woli, a nie o realizację warunków gwarancyjnych.

Jest punkt 4 gwarancji, który cyt:
"W przypadku stwierdzenia przez Autoryzowany Serwis braku możliwości naprawy, produkt zostanie wymieniony na nowy, ten sam model lub model o zbliżonych parametrach w punkcie serwisowym. W przypadku gdy wymiana nie będzie możliwa, klient otrzyma dokument "Akceptacja Wymiany" upoważniający go do wymiany na nowe urządzenie lub zwrotu zapłaty przez sprzedawcę w miejscu zakupu po uzgodnieniu tego ze sprzedawcą".
 

mehiel

New member
Odświeżę trochę gwoli informacji - dostałem w końcu dzisiaj nowy telewizor model 32H6400, czyli lepszy następca mojego felernego F6400. Pierwsze wrażenia? Rewelacja! Jestem bardzo zadowolony i oby się nie psuł.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Ile na niego dostałeś gwarancji. Znowu dwa lata jak na nowy, czy tylko te parę miesięcy które zostały z poprzednika?
 
Do góry