Telewizor LG C2 Evo, Oled Ultra HD 4K zapowiedziany w rozmiarach 42'', 48'', 55'', 65'', 77'' i 83''.

kola01

Well-known member
Bez reklam
Na infolinii oraz wprost od serwisanta LG.

No to mamy rozbieżne informacje. Ja od LG mam info, że każde dodatkowe włączanie czyszczenia matrycy bez powodu niepotrzebnie ją zużywa. Zalecają robić tylko wtedy, jak wyłapiemy pierwsze wady matrycy (wypalenia). Jak obraz jest czysty, to nie zalecają włączać tego w ogóle.
A na infolinii siedzą najczęściej przypadkowe osoby, stażyści, praktykanci lub po prostu nowi pracownicy. Jakiś czas temu był dobry przykład na tym forum, jaką wiedzą dysponuje "infolinia" gdzie jedna pani na infolinii, w trakcie rozmowy poleciła użytkownikowi zdjąć folię z powierzchni matrycy TV (chyba Samsunga). I użytkownik uszkodził sobie matrycę bo ta folia okazała się jej wierzchnią warstwą.
 
Ostatnia edycja:

VitoCx

Member
No to mamy rozbieżne informacje. Ja od LG mam info, że każde dodatkowe włączanie czyszczenia matrycy bez powodu niepotrzebnie ją zużywa. Zalecają robić tylko wtedy, jak wyłapiemy pierwsze wyplenia. Jak obraz jest czysty, to nie zalecają włączać tego w ogóle.
A na infolinii siedzą najczęściej przypadkowe osoby, stażyści, praktykanci lub po prostu nowi pracownicy.
No to idąc twoim tokiem myślenia, pokaż teraz to swoje info od LG i udowodnij ze to nie stażysta Ci to wysłał :krol:
Dla twojej świadomości: Ja nie bazowałem na randomowej osobie. :hihi:
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
No to idąc twoim tokiem myślenia, pokaż teraz to swoje info od LG i udowodnij ze to nie stażysta Ci to wysłał :krol:
Dla twojej świadomości: Ja nie bazowałem na randomowej osobie. :hihi:

Zrobisz z moim info co chcesz. Dodam tylko, że jako serwis, czasami współpracujemy też z serwisem LG. W branży pracuję już ponad 20 lat. Spotykamy się tez na szkoleniach czy prezentacjach. Mam też do swojej dyspozycji dedykowanego handlowca w LG Polska, choć zamawiamy głównie monitory i to w dużych ilościach pod projekty przetargowe.
 
Ostatnia edycja:

VitoCx

Member
Niezła laurkę sobie wystawiłeś ale dla mnie nie ma to w ogóle znaczenia. Poza tym nie będę cię przekonywał skoro nawet Oleda nie posiadasz. Niech każdy robi ze swoim sprzętem co chce. Kończąc temat: od dwóch lat przeprowadzam te odświeżania na swoim tv co miesiąc a obraz dalej jak żyleta. I co najważniejsze, nie zamierzam przestać :)
 

*Krzysiek*

New member
Jako nowy użytkownik telewizora LG C2 nie do końca rozumiem o jakim odświeżaniu tu mowa. W menu C2 jest opcja czyszczenia matrycy po każdym wyłączeniu telewizora, a utaj czytam informacje wasze że robicie to odświeżanie raz ns miesiąc lub raz na rok. Możecie mi wytłumaczyć o jakim odświeżaniu mowa ? .
 

Vex

Member
Bez reklam
To automatyczne, które działa po 4h ciągłego oglądania to nie to samo co czyszczenie pikseli wywoływane z menu. To drugie nawet nie jest zalecane częściej niż raz w roku, bo degraduje obraz.
 

Vex

Member
Bez reklam
No, ale to jak to jest? Samo LG nie zaleca tego robić często. VitoCX, a jaki masz punkt odniesienia? Jak korzystasz z TV i robisz to regularnie to nie masz szans zauważyć, że coś się zadziało. Dopiero jakbyś postawił drugi taki sam TV, to można by coś wywnioskować.


Dodam jeszcze, że ja używam C1 jako monitora i jest potwierdzone info na wielu kanałach, że po kilku takich czyszczeniach, czcionka już nie jest taka ostra jak kiedyś m.in. Linus Tech Tips o tym wspomina w swoich filmach oraz David Zhang na swoim kanale.
 
Ostatnia edycja:

VitoCx

Member
No, ale to jak to jest? Samo LG nie zaleca tego robić często. VitoCX, a jaki masz punkt odniesienia? Jak korzystasz z TV i robisz to regularnie to nie masz szans zauważyć, że coś się zadziało. Dopiero jakbyś postawił drugi taki sam TV, to można by coś wywnioskować.


Dodam jeszcze, że ja używam C1 jako monitora i jest potwierdzone info na wielu kanałach, że po kilku takich czyszczeniach, czcionka już nie jest taka ostra jak kiedyś m.in. Linus Tech Tips o tym wspomina w swoich filmach oraz David Zhang na swoim kanale.
Gdzie jest napisane, że LG nie zaleca tego robić? Wiadomo, nie ma co przesadzać, ale jak ktoś korzysta z tv na co dzień po kilka godzin to lepiej takie odświeżanie zrobić.

Nie będę robił specjalnie pomiarów, żeby przekonać się czy panel świeci równie mocno jak na początku, skoro po takim czasie nie zauważyłem różnicy to znaczy, że dla mnie jest w dalszym ciągu na super poziomie. Radzę wszystkim użytkownikom podejść do tematu z chłodną głową. Ja na przykładzie swojego tv przekonałem się, że comiesięczne ręczne odświeżanie nie wpłynęło wyświetlany obraz. Jest petarda jak po wyjęciu z pudła po zakupie ;-)
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
A jak masz zauważyć różnicę skoro degradacja następuje na tyle powoli, że nie da się zauważyć zmian z dnia na dzień . Kolega wyżej dobrze Ci napisał. Jakbyś postawił obok nowy TV lub zrobił pomiary, to możliwe, że by wyszła równica.
Nawet jak się okaże, że jeszcze nie ma spadku jasności, to bardzo możliwe, że wykorzystałeś już zapas napięciowy bardzie zużytych pikseli i już zaraz panel zacznie się zaciemniać a nie robiąc co chwilę czyszczenia miałbyś ten "zapas" na dłużej.
Tak sobie myślę, że w pewnym sensie, ten serwisant mógł Ci dobrze powiedzieć: chcesz mieć jednolity panel - rób co miesiąc czyszczenie, z tym, że nie dodał Ci, że tym częstym czyszczeniem jednocześnie zarzynasz panel. Teraz jest dobrze ale niewykluczone, że już np. za kilka miesięcy pożałujesz swojej decyzji. Oczywiście życzę Ci ładnego obrazu jak najdłużej.
 

VitoCx

Member
Użytkuje tv od dwóch lat. To chyba jest wystarczający okres, aby móc zaobserwować jakiekolwiek zmiany. Jeśli po tym czasie jest wszystko super to ile mam jeszcze czekać? Poza tym nie będę uprawiał wróżenia z fusów na zasadzie dywagacji czy wykorzystałem zapas napięcia na danym pikselu bo jest to zwyczajnie bujda na resorach w twoim wykonaniu. Nikt do końca nie wie na czym owa kompensacja polega. Jeśli pomaga utrzymać panel w świetnym stanie to dlaczego miałbym tego nie robić? LG tego nie objęło restrykcjami, wręcz zachęca do systematycznego wykonywania.
„Nie kupie Oleda bo wypalenia” Nie zrobię odświeżania bo może panel zacznie słabiej świecić” „Nie pogram zbyt długo bo statyczne elementy”
Ludzie czy Wy całe życie o coś się martwicie?
Kola ty Oleda nie masz a bardziej się martwisz o mojego niż ja sam:shock: dzięki, nie trzeba :p
 

Vex

Member
Bez reklam
Samo LG informuje, aby wykonywać to co 2000h/365 dni, czyli mniej więcej po roku jeżeli użytkujesz TV dziennie po 5h oraz (doraźnie) jeżeli zauważyłeś retencję obrazu (tymczasowe pozostałości po jakiejś ramce/logo/pasku itd.)
LG nie zachęca tylko wymaga, aby TV był stale podłączony do prądu, bo po każdym dłuższym oglądaniu (w sumie 4h+) TV wykonuje czyszczenie pikseli (trwa to 7-10 minut), ale to nie jest to samo co włączasz sam z poziomu menu.

Dodam, że zużycie po takim częstym czyszczeniu może być niezauważalne jeżeli użytkujesz TV jako TV :) - tak może być. Dla wszystkich innych, którzy użytkują ten TV jako monitor nie polecam tego robić, bo jest sporo o tym na yt/reddit itd.

Tak czy inaczej jeżeli robiłeś to raz na mc czyli już 24x lub więcej i ekran jest dalej ok, to jest to bdb informacja dla mnie. Mam jednolity ekran, a nie robiłem tego jeszcze ani razu także mam spory zapas :p Co do użytkowania TV i niezauważania zmian, to będzie tak samo i po 5 latach. Tak długo dopóki nie postawisz innego TV, który był inaczej traktowany, wtedy możesz porównywać.

I jeszcze info od LG:
https://www.lg.com/ca_en/tvs/oled-tvs/oled-reliability/main.jsp

How is Image Retention Recovery Technology activated?
Automatic Pixel Refresher — For Effortless Image Retention Recovery

After every four hours of cumulative use

Pixel Refresher is automatically operated when you turn off the TV after watching it for more than four hours in total. For example, if you watched TV for two hours yesterday and three hours today (more than four hours in total), Pixel Refresher will automatically run, deal with potential image retention issues and reset its operation time.
* This function does not initiate if the TV is not plugged in.

After 2,000 hours of cumulative use

After watching for a total of 2,000 hours or more (five hours per day for a period of one year) the Pixel Refresher is automatically operated, and the function runs for about an hour once you turn off the TV. You may see some Vertical lines on the screen during this process, however, this is not a malfunction. It is designed to remove Image Retention by scrolling a horizontal bar down the screen.

The Pixel Refresher automatically runs according to your TV’s condition or you can run it manually whenever you need. Manual Pixel Refresher — For Control of Image Retention Recovery

Manual Pixel Refresher is also available in case you notice any image retention or when you get a reminder to run it after 2,000 hours of watching. Follow these steps for manual start:

First, long press the setting button on the remote control to enter the settings menu
[Setting] → [Picture] → [OLED Panel Setting] → [Pixel Refresher]
* Please note that the Pixel Refresher function will stop if the TV is turned on while it is in operation.
 

VitoCx

Member
Myśle ze dla osób, które używają oledy jako monitory takie odświeżenie pikseli z uwagi na rodzaj wyświetlanego obrazu, powinno być robione częściej niż raz w roku. Osoby, które oglądają sporadycznie tv mogą sobie wydłużyć te sesje. Ale doprowadzać matryce do stanu, gdzie widoczne są powidoki albo wypalenia to wg mnie głupiego robota. Lepsza profilaktyka niż leczenie :)
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
Myśle ze dla osób, które używają oledy jako monitory takie odświeżenie pikseli z uwagi na rodzaj wyświetlanego obrazu, powinno być robione częściej niż raz w roku. Osoby, które oglądają sporadycznie tv mogą sobie wydłużyć te sesje. Ale doprowadzać matryce do stanu, gdzie widoczne są powidoki albo wypalenia to wg mnie głupiego robota. Lepsza profilaktyka niż leczenie :)

No właśnie, czy aby na pewno profilaktyka? Czy może bardziej "marnowanie jedynej butelki leku na zdrowy organizm". Skoro zalecane jest jak najrzadsze robienie czyszczenia matrycy to raczej to drugie.
 
Ostatnia edycja:

VitoCx

Member
„Uprzejmie informujemy, iż przeprowadzanie odświeżania pikseli minimalizuje ryzyko powstania wypaleń panelu OLED.
Skorzystać z tej funkcji można także w momencie uwidocznienia się już martwych pikseli czy też powidoków będących skutkiem wypalenia panelu. Takie odświeżanie pikseli może wyeliminować wszelkie nieprawidłowości w działaniu matrycy.

Nie jest określony czas co jaki zalecane jest przeprowadzenie odświeżania pikseli.
Pragniemy dodać, iż telewizor samodzielnie po każdym wyłączeniu przeprowadza krótkie kompensacje pikseli w przeciągu 15 minut.

Zaznaczamy także, że odświeżanie pikseli nie jest procesem negatywnie wpływającym na działanie telewizora.”
Oficjalna odpowiedź LG. Dziękuję, dobranoc.
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
To zapytaj się ich, czy aby maksymalnie zminimalizować ryzyko wypalenia, możesz robić to czyszczenie np. codziennie. Tak profilaktycznie. Założę się, że dostaniesz odpowiedź, że może jednak lepiej będzie, żebyś nie robił tego częściej jak 1-2 razy w roku + ewentualnie w "uzasadnionych przypadkach".
Weź jeszcze dużą poprawkę na to, że to wypalenia są powodem reklamacji a nie obniżenie jasności matrycy, które można nie zauważyć w czasie gwarancji. Stąd często takie a nie inne sugestie producenta, który ma gdzieś, że ci się panel ściemni o nawet połowę i nie pokusi się, by wybrać złoty środek aby nie było wypaleń i utraty jasności, co ma miejsce gdy robimy ręczne czyszczenie jak najrzadziej.
 
Ostatnia edycja:
Do góry