Telewizor firmy Sony KDL-50W829 - pierwszy ogląd tego nowego telewizora firmy Sony.

gwidongwidon

New member
Bez reklam
wstepnie ustawilem go tak:

Profil obrazku: Kino 1
Podswietlenie auto /czujnik swiatla wlaczony
Kontrast 89 mozna mniej ale..........
Jasnosc: 50
Kolor: 52
Odcien: 0
Temperatura barwowa neutralny
Ostrosc 52 mozna ciut mniej ale.......
Redukcja szumów Z
Redukcja szumów kropka / mpeg Z
Reality Creation Z
Gladkie stopniowanie Z
Motionflow plynny
Moda Film Automatyczny
Zaawansowane Contrast Enhancer Z
Gamma -1
Auto Limiter swiatla Z
Clear White Z
Kolor na zywo Z
Detail Enhancer Z
Wzmacniajaca krawedz Z
R Zysk -4
G Zysk -13
B Zysk 0
R Odchylenie 0
G Korekta -1
B Odchylenie -2
Eco (czujnik swiatla) Off

narazie z dekodera ariva 202e ustawionego wszystko na zero,rozdzielczosc na 202e 1080i,
zauwazylem , ze obraz z kablowki gorszy, jeszcze gorszy pewno z DVB_T ale nie sprawdzalem,
niebawem bede testowal modul cam z cp w tym tv.

przetestujcie te ustawki i podzielcie sie wrazeniami


moje ustawienia do do tunerow wbudowanych w ten tv:

Profil obrazku: standardowy
Podswietlenie 7 lub 8
Kontrast 89 mozna mniej ale..........
Jasnosc: 46
Nasycenie: 48
Odcien: 0
Temperatura barwowa neutralny
Ostrosc 52 mozna ciut mniej ale.......
Polepszacze wylaczone
Tworzenie realizmu Recznie
Rozdzielczosc 30
Motionflow plynny
Zaawansowane jak wyzej
Eco (czujnik swiatla) wylaczony

co wy na to?

EPG na tym tv dziala super,odbior przez modul cam cp extra
:)
 
Ostatnia edycja:

Jenot3

New member
Mam pytanko do posiadaczy tego modelu. Czy występuje w nim DSE oraz banding ? Posiadam obecnie Samsunga UE48 H6700 i przyznam, że tam jest to dosyć widoczne, jestem ciekawy jak to wypada w tym modelu Sony.
 

gwidongwidon

New member
Bez reklam
u mnie nie ma cloudindu,bandingu ani DSE ani ciemnych rogow, jakosc obrazu bardzo wysoka jedynie jakosc dzwieku moze byc niezadowalajaca choc nie musi,ale soundbar rozwiazuje problem :)
 
Ostatnia edycja:

WuMike

New member
Bez reklam
Jak z podświetleniem matrycy, a przede wszystkim kątami bocznymi? Pytam nawet bardziej o TV 55". Da się żyć? Ja jestem bardzo wrażliwy na to, z racji posiadania plazmy. Dzięki.
 

Jenot3

New member
@kiki - Czyli w ogóle zjawisko bandingu/DSE w telewizorach Sony nie występuje ? Myślałem, że to występuje wszędzie, niezależnie od producenta.
 

WuMike

New member
Bez reklam
Ciekawa informacja: model 55" jest kompatybilny ze standardem VESA.

Jakość obrazu 2D oceniona na 10/10!
 
Ostatnia edycja:

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

W dniu 29 września 2014 r. znany brytyjski recenzent sprzętu wideo John Archer na łamach portalu
Trusted Reviews przedstawia swoją recenzję telewizora firmy Sony , model KDL-55W829 .

Sony KDL-55W829 review - TV - Trusted Reviews

Recenzent zwraca uwagę na bardzo dobrą jakość obrazu 2D , oraz bardzo dobrą relację stosunku
ceny do jakości wyświetlanego obrazu przez ten telewizor firmy Sony .:neutral:



Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

Jenot3

New member
Panowie, a lepszy będzie KDL-50 829B czy 815B ? Czy któryś z nich ma mniejsze szanse trafienia na banding/DSE bądź clouding ? Po ostatnim chybionym zakupie tv Samsunga, który posiada banding i DSE teraz zamierzam kupić tv przez sklep internetowy ale chciałbym wiedzieć czy te modele różnica się czymś zauważalnym poza srebrną ramką w 815B.
 

dominlesne

New member
Szanse na wystąpienie tych wad są podobne, bo wszystkie są na edge led. Może lepiej szukać wśród telewizorów z tylnym podświetleniem, czyli direct led. Najlepszy byłby full led, tylko to już zupełnie inna półka cenowa.
 

creht

New member
Witam uprzejmie,
Aby zobaczyć ile godzin telewizor pracował , trzeba ustawić telewizor firmy Sony , aby odbierał
sygnał analogowy czyli ustawienia analogowe , następnie go wyłączyć przy użyciu pilota zdalnego
sterowania telewizorem do stanu czuwania . Następnie szybko kolejno na pilocie zdalnego sterowania
telewizorem przycisnąć cztery przyciski :
i+ , 5 , vol- , power-zielony wł/wył .
Pokaże się SELF CHECK i w ostatnim wierszu na dole pokaże się takie coś . Podaję dla przykładu :
00055 - 00046 - 00039 . Taki zapis oznacza , że telewizor przepracował 55 godzin , włączony był 46 razy .






Pozdrawiam,:)
accu
:kom:

Mam tylko jedno głupie pytanie :).
Jak potem z tego bezpiecznie wyjść? Jest jakaś opcja EXIT w menu serwisowym czy wystarczy po prostu wyłączyć tv zielonym przyciskiem wł/wył na pilocie?
Pewnie nie ma to znaczenia, ale mój model to 50W805B
 
Ostatnia edycja:

accu

New member
Bez reklam
Mam tylko jedno głupie pytanie :).
Jak potem z tego bezpiecznie wyjść? Jest jakaś opcja EXIT w menu serwisowym czy wystarczy po prostu wyłączyć tv zielonym przyciskiem wł/wył na pilocie?
Pewnie nie ma to znaczenia, ale mój model to 50W805B

Witam uprzejmie,

Tak jak napisałeś :neutral:, po prostu wyłączyć telewizor zielonym przyciskiem wł/wył na pilocie .
Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

creht

New member
Dzięki... działa jak najbardziej :)

Nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa. Widziałem w sprzedaży telewizory 55'' z serii 805B. Wiem, że w tamtym roku były w sprzedaży niespecjalnie cenione wersje 47'' i 55" z serii 805 właśnie..
Ciekawi mnie czy ten model 55W805B nie ma nic wspólnego z zeszłorocznym i czy jest na innej matrycy?
 

accu

New member
Bez reklam
Dzięki... działa jak najbardziej :)

Nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa. Widziałem w sprzedaży telewizory 55'' z serii 805B. Wiem, że w tamtym roku były w sprzedaży niespecjalnie cenione wersje 47'' i 55" z serii 805 właśnie..
Ciekawi mnie czy ten model 55W805B nie ma nic wspólnego z zeszłorocznym i czy jest na innej matrycy?

Witam uprzejmie,

Nie mają nic wspólnego . Były na końcu z literką "A" i miały matrycę IPS . Miały gorszą czerń ,
ale lepsze kąty .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

creht

New member
Czyli jakby nie patrzeć 50W805B, 50W815B i 50W829B to podobnie jak i 55W829B i 55W805W to jedno i to samo... Bo ten marketingowy bełkot o różnicach między 400, 600 i 800 Hz upłynniaczu trudno brać na poważnie...
 

accu

New member
Bez reklam
Czyli jakby nie patrzeć 50W805B, 50W815B i 50W829B to podobnie jak i 55W829B i 55W805W to jedno i to samo... Bo ten marketingowy bełkot o różnicach między 400, 600 i 800 Hz upłynniaczu trudno brać na poważnie...

Witam uprzejmie,

Moim , skromnym zdaniem różnica jest tylko w oprogramowaniu i zaawansowanym ustawieniu
dla Motionflow .:|
Ja jednak wybrałbym 50W829B lub 55W829B .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

wlacha

New member
Mam TV Sony 50W829B. Mam mały problem. Dlaczego raz tv działa głośniej a raz z ciszej np w ciągu dnia jak zrobię na full to jest dla mnie za głośno a wieczorem jak zrobię na full to spokojnie mogę oglądać.
Przeważnie oglądam TV głośność 23 w ciągu dnia a wieczorem muszę zrobić na 40....
Można to zmienić...
 

creht

New member
Ale miałem przygodę z moją 50W805B. Byłem tak napalony na ten tv, że jak ostatni kretyn wziąłem telewizor z ekspozycji, bo pozostała im ostatnia sztuka i idą ponoć jak woda.
Sprzedawca zapewniał mnie kilka razy, że stoi tam od 2 dni.
Oczywiście mu nie wierzyłem, ale sądziłem że może przesadził o kilka dni, ale po wejściu w menu serwisowe okazało się ma przepracowane prawie 2 tyś godzin i coś koło 250 włączeń. Ale dostałem paragon, zlecenie sprzedaży bez żadnych adnotacji, że sprzęt jest powystawowy.

Co ciekawe, nie miałem żadnych zastrzeżeń co do pracy tego telewizora... jak i do podświetlenia...

W menu serwisowym nic nie grzebałem, wszedłem i wyszedłem. Dzwoniłem wcześniej do Sony Center i dostałem info od jakiejś kobitki, że mogę być spokojny o gwarancję.
Narobiłem fotek, zrobiłem ksero paragonu i zlecenia i w te pędy do marketu....
Pokazuje kobiecie wszystko, ta trochę zdębiała, ale zaraz zaczęła wydzwaniać, przyszła jakaś kierowniczka i mówi, że przez to, że wszedłem w menu serwisowe, straciłem gwarancję, a produkt stał się bezwartościowy i tym samym nie przysługuje mi żadne odwołanie.
A mnie po prostu już całkiem wtedy szlag trafił i zacząłem się awanturować przy grupce ludzi..
Wpadł ten przesympatyczny sprzedawca, oczywiście udawał głupa, że nie jest w stanie powiedzieć skąd 2000 godzin w 2 dni... I że dostał wtedy oficjalną informację z Sony, że nawet wejście w menu serwisowe powodują utratę gwarancji...
Miałem im już powiedzieć, że mam ch... mnie obchodzi ta ich gwarancja, skoro moim zdaniem zostałem wprowadzony celowo w błąd.
Trzymałem się wersji, że dzwoniłem wcześniej do serwisu w Sony, bo to prawda. W końcu odpuścili i zabrałem pieniądze.

Co ciekawie później w trakcie rozmowy ze sprzedawcą z innej sieci, dowiedziałem się, że faktycznie każde wejście w menu serwisowe powoduje utratę gwarancji.

I w końcu wziąłem 55W805B, oczywiście w innym sklepie.
 
Ostatnia edycja:
Do góry