Gucio
ponownie zainstalowałem traila - tylko dla ciebie bo jesteś taki "niepozbierany" że aż mi cię żal
Transitions (przejscia) robisz tak:
- wrzucasz dwa klipy na TL (albo tniesz za pomocą S) - ripple editing dowolny
- przesuwasz myszą jeden klip na drugi, powstaje cross-fade; dopasuj sobie długość tego cross-fade'u
- na ten cross-fade wrzucasz przejście
- masz ochotę dopasować długość klipu do przejścia - najazd myszą na pionową krawędź Transition w jej górnej części, pojawi się symbol "ćwierć okręgu", lewy klawisz i presuwasz
- masz ochotę dopasować długość przejścia - chwytasz klip i przesuwasz go względem pozostałego
Wszystko pięknie działą dla dwóch klipów, ale dla bogatszego TL (więcej klipów) koniecznie włącz ripple editing. Dzięki temu twoje zabawy z jednym klipem nie będą miały wpływu na inne klipy. Jak tego nie zrobisz to przesunięcie klipu oddziałuje na "obu końcach klipu". Przy ripple edit przesunięcie klipu oddziałowuje tylko na klip wcześniejszy. A teraz wyobraź sobie jak utrzymać porządek na 10 ścieżkach video jeśli nie masz ripple editing
Usuwanie przejścia - kliknij na "pasek przejścia" (oznaczony grubym x) na TL wyskoczy okienko z propertiesami i w prawym górnym rogu są dwia zielone "krzyżyki", jeden z czerwonym x u spodu. Kliknie ten z x'em - usuwa efekt, a przejście jest efektem.
Powiesz po co to? B. proste. Wrzuć na TL muzyczkę; wstaw kluczowe zdjęcia twojej prezentacji z Włoch w miejscach gdzie jest akcent dzwiękowy (najpiękniejsze zdjęcia z wycieczki tam gdzie grają forte), dopasuj długość tych zdjęć; dorzuć następne zdjęcia ale tak żeby nie ruszyć tych kluczowych bo one są już na swoim miejscu; nie wszystkie zdjęcia będą właściwe, wymień te co nie pasują ale znowu tak żeby kluczowe nie ruszyły się.
Zrobisz to w Pinnacle'u?
NIE, a w Sony to trywiał
Z filmem jeszcze trudniej osiągnąć efekt dopasowania zdjęć do muzyki. Nawet jeśli stać cię na zakontraktowani kompozytora - on też poprosi, żeby tu i tam dodać/ująć po pół taktu bo się nie wyrabia z muzyką. W Pinnacle'u to byłby koszmar.