Sony Vegas 11 HD

fransua

New member
Zrobiłem przed chwilą test eksportu do 1280x720 w 50p
- kodek AVC nie daje nam możliwości zapisu z taką ilością klatek
- w mpeg2 udało mi się to zrobić bezproblemowo

Oczywiście trzeba wejść w ustawienia Custom i ręcznie to ustawić. Sprawdzałem na wersji 10 ale sądzę, że w 11 powinno być identycznie. Po eksporcie tak to wygląda

Plik źródłowy AVCHD 720p. Oczywiście bitrate można zwiększyć.
 
Ostatnia edycja:

Gucio50

New member
Bez reklam
Między 1080i a 720p nie ma za wielkich różnic na takich telewizorach. No chyba, że porównujemy 1080p vs 720p. Niestety przeplot ma swoje wady jeżeli chodzi o ilość szczegółów w nagraniu.

Bzzzzzzzzzzzz, Eeeeeeeeeeeeeeeeeeee tam :confused:
Niewielka, czyli 2,5 raza mniejsza rozdzielczośc.
 
Ostatnia edycja:

fransua

New member
Niewielka, czyli 2,5 raza mniejsza rozdzielczośc.
W jedną ramkę 1920x1080i wpisane są dwa różne półobrazy - matematyka się kłania. Dopiero sygnał 1080p zapewnia odpowiednią ilość szczegółów. Na szczęście zbliża się AVCHD 2.0 gdzie 50p będzie standardem/
 
Ostatnia edycja:

viValdi

New member
Bez reklam
obraz z przeplotem i bez przeplotu mają dokładnie tyle samo szczegółów - matematyka się kłania w połączeniu z umiejętnością logicznego myślenia :)
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
W jedną ramkę 1920x1080i wpisane są dwa różne półobrazy - matematyka się kłania. Dopiero sygnał 1080p zapewnia odpowiednią ilość szczegółów. Na szczęście zbliża się AVCHD 2.0 gdzie 50p będzie standardem/

to dobrze, znowu trze będzie zmianić sprzęt co do 720 a 1080 różnie to bywa, kwestia jak materiał był nagrany, widziałem 1080i takie że szok a 1080p nędzne że szok.
Na TV ciężko zobaczyć różnice 1080i a 1080p. Chyb a że wiesz, który materiał to który :)
 

fransua

New member
obraz z przeplotem i bez przeplotu mają dokładnie tyle samo szczegółów - matematyka się kłania w połączeniu z umiejętnością logicznego myślenia :)
Rozdzielczość tak ale z ilością detali będę się spierał, że nie. Pół biedy jak są to statyczne ujęcia. Wystarczy nagrać szubko poruszające się obiekty i zrobić wychwyt klatki. By obraz był ostry musimy pozbyć się jednego z półobrazów - tracimy detale. W 50p tego problemu nie ma. Niektóre stacje sportowe wolą 720p niż 1080i nie tlko by robić płynne zwolnienia. Jak już wspomniałem 1080 w 50p da nam odpowiednią jakość i elastyczność w montażu.
 

fransua

New member
obraz z przeplotem i bez przeplotu mają dokładnie tyle samo szczegółów - matematyka się kłania w połączeniu z umiejętnością logicznego myślenia :)
Rozdzielczość tak ale z ilością detali będę się spierał, że nie. Pół biedy jak są to statyczne ujęcia. Wystarczy nagrać szubko poruszające się obiekty i zrobić wychwyt klatki. By obraz był ostry musimy pozbyć się jednego z półobrazów - tracimy detale. W 50p tego problemu nie ma. Niektóre stacje sportowe wolą 720p niż 1080i nie tlko by robić płynne zwolnienia. Jak już wspomniałem 1080 w 50p da nam odpowiednią jakość i elastyczność w montażu.
Na TV ciężko zobaczyć różnice 1080i a 1080p. Chyb a że wiesz, który materiał to który :)
To samo będzie jak pomieszam 1080i z 720p, który wcześniej zamienię na 1080i i wypluję całość jako FHD.
 

viValdi

New member
Bez reklam
@fransua

a co to są detale w filmie?

Film to "obraz ruchomy, rozgrywający się w domenie czasu"

Obraz z przeplotem lepiej odwzorowuje rzeczywistość w czasie bo zbiera informację dwa razy częściej niż obraz bez przeplotu. Każda zebrana informacja jest o połowę mniej szczegółowa niż obraz bez przeplotu ale lepiej odwzorowuje subtelne zmiany ruchu a przez to jest "płynniejsza"
 

fransua

New member
@fransua

a co to są detale w filmie?

Film to "obraz ruchomy, rozgrywający się w domenie czasu"

Obraz z przeplotem lepiej odwzorowuje rzeczywistość w czasie bo zbiera informację dwa razy częściej niż obraz bez przeplotu. Każda zebrana informacja jest o połowę mniej szczegółowa niż obraz bez przeplotu ale lepiej odwzorowuje subtelne zmiany ruchu a przez to jest "płynniejsza"
Chcesz powiedzieć że więcej informacji zawiera obraz składający się z 25 k/s wpisanych w przeplot niż pełnych 50 k/s :D Co do detali to już wcześniej wyjaśniłem. Przeplot - relikt TV analogowej. Nie lubię odnościć się do wikipedii ale nie chce mi się tu wszystkiego opisywać. Przeczytaj tylko początek i możemy dalej dyskutować - OK Przeplot
 

Gucio50

New member
Bez reklam
... będę się spierał.
Spierasz sie dla samego spierania. nie masz racji a upierasz sie. :p

Czy rozdzielczsc 1080 jest tylko nieco lepsza od SD:banned::p:sad::lol:
Mam znajomego, który uważa ze sygnał TVN24 na telewizji N, jest HDTV.
Nie ma racji ale nie przyjmuje tego do wiadomosci. Podobnie jak Ty, nie rozumiesz różnicy pomiedzy 720 a 1080. Obojetnie czy "p" czy "i",
720 ma mniejszą rozdzielczość i nic tego,
ani jakosci ani szczegółów nie zmieni.
 
Ostatnia edycja:

fransua

New member
spierasz sie dla samego spierania. nie masz racji a upierasz sie.

czy rozdzielczsc 1080 jest tylko nieco lepsza od SD:banned::p:sad::lol:
1080i jest zdecydowanie lepsze od 576i i nie tylko nieco. Chociażby samo "wpisanie" obrazu w daną rozdzielczość porównując HD - SD. Wystarczy zrozumieć różnice między przeplotem a progresywem. Jak już wspomniałem dopiero 1080 w 50p da mi to czego oczekuje od FHD i zapewni "płynność" obrazu do jakiej jesteśmy przyzwyczajeni.
ps. Są też sytuacje, że jakość obrazu SD będzie zdecydowanie lepsza od HD :)
 
Ostatnia edycja:

zulu_mike

New member
Zrobiłem przed chwilą test eksportu do 1280x720 w 50p
- kodek AVC nie daje nam możliwości zapisu z taką ilością klatek
- w mpeg2 udało mi się to zrobić bezproblemowo

Wielkie dzięki za wyjaśnienie sprawy. W międzyczasie udało mi się również odkryć opcję zapisu jako HDV 720p50, jedyną wadą jest nieco większy rozmiar pliku względem wsadowego, bo ~150mb/min vs 100mb/min, ale to powiedzmy nie jest dużym problemem. Nie zauważyłem strat na jakości obrazu, co jest najważniejsze.
Szkoda również, że ten komunikat błędu taki mało pomocny. Dzięki.
 
Do góry