Sony Hdr-hc7e

viValdi

New member
Bez reklam
ad. 1 - a może Canon HV10; najmniejsza i najlżejsza kamera HDV. Są do niej obudowy które montujesz do kasku (chyba latasz w kasku???) i obie ręce masz wolne a obiektyw "patrzy" tam gdzie zwrócisz głowę (z kaskiem - oczywiście :D )
 

Aleball

Member
Hmm pomyśle o tej HV 10. No to teraz mam już 3 do wyboru :( Nie widziałem nigdzie takiego uchwytu na kask, ale poszukam. HV20 jest nowszym modelem, czy nie wtopie z innymi ważnymi funkcjami kupując HV10 za cene miniaturyzacji? Poza tym mniejsza może nie leżeć w ręce (szczególnie w rękawiczce), a nie zawsze chcesz filmować to co widzisz (czasem filmujesz to co widać pod tobą, a szybkim spojrzeniem kontrolujesz skrzydło nad tobą, są tęż statywy przypinane do uprzęży paralotniowej). Pomysł z dodatkowym obiektywem to taki dodatkowy gadżet który czasem by się przydał, ale nie najważniejszy.
Pozdrawiam
 

mariof

New member
Bez reklam
Moim typem dla Aleball jest zdecydowanie Panasonic SD1 (wkrótce pojawi się konkurencyjny model Sony). Sam po testach zdecydowałem się na Sony HC7 ale do jasno zdefiniowanych potrzeb Aleball (ach ta lotnia...:)) ta kamera sprawdzi się, moim zdaniem, najlepiej. Już można kupić S11+ z obróbką AVHCD, jest najmniejsza, najlżejsza i najtańsza, ma zdecydowanie największą odporność na wstrząsy (brak mechanizmu przesuwu taśmy). Niestety nie mam wiedzy czy istnieje np uchwyt na kask;(. Jednak Panasonic często oferuję różne wyposażenie dodatkowe...
 

viValdi

New member
Bez reklam
@Aleball

widziłam te uchwyty w internecie, alpiniści je stosują. Oni nie mają wolnej ręki do trzymania kamery bo muszą się trzymać rękami i nogami skałki :D
A po złojeniu ściany siadają grzecznie przy komputerze i edytują. Im głowa lata jeszcze bardziej niż na lotni.

Pomysł z kamerą na kartę pamięci może być jeszcze lepszy niż HV10.
 

Aleball

Member
No ładnie, a miałem tylko 2 do wyboru na początku ;)
Jak zaczynam rozumieć, to standard HD jest w powijakach. A raczej jest kilka standardów i jeszcze nie wiadomo co zostanie :)
To może faktycznie poczekać troche i wybrać którąś z: Panasonic HDC-SD1, Sony HDR-SR7, Sony HDR-SR5 czy Sony HDR-CX7? W końcu mają być już w czerwcu 2007, a więc tuż tuż. No i zapowiadane ceny przystępne.
A jak to jest ze sprowadzaniem z USA? Jakieś Vaty, cła czy coś takiego, jeśli kupuje w sklepie wysyłokwym?
Pozdrawiam

PS.
Latam na paralotni a nie lotni :)
Na skałki też właże. A jedyne uchwyty na kask to widzialem dla spadochroniarzy, ale były zintegrowane z kaskiem na stałe. Może jakiś link do takiego uchwytu, bo szukam i nic :(
 
Ostatnia edycja:

viValdi

New member
Bez reklam
Standard HD nie jest w powijakach - zwiększa się ilość sprzętu implementującego standard HD.
Rok temu była tylko jedna kamera HD dla normalnych ludzi - Sony HC1. Dziś jest kilkanaście modeli a będzie jeszcze więcej. To się nazywa postęp ;) ; i ceny spadają co zawsze jest miłe.

Sprowadzjąc kamerę z USA pamiętaj, żeby była PAL a podatek się należy; chyba że dobra dusza przywiezie ci ją w walizce.
 

Aleball

Member
Dzięki za opinie i sugestie. Już zabieram się za tajniki PAL i inne :)
Jeśli jednak dobrze zrozumiałem, skoro sprzętu robi się coraz więcej i pojawiają się nowe kamery, to warto poczekać jeszcze z miesiąc aż będą dokładne porównania kamer HDDV i AVCHD i wtedy dopiero się zdecydować na kupno?
 

viValdi

New member
Bez reklam
porównań kamer HDV i AVCHD jest już dość dużo. Tego czego jeszcze brakuje to informacji/opinii jak sprawują się amatorskie edytory podczas pracy z AVCHD w porównaniu z HDV.
 

Aleball

Member
Rozumiem. A tak w 2 słowach Twoim zdaniem. Jeśli okaże się (a pewnie już niebawem za sprawą Pinnacla 11+), że edycja obu formatów jest porównywalna, to w który standard warto inwestować?
 

mariof

New member
Bez reklam
Ponieważ testowałem kamery Sony HV7 (HDDV) i SR1 (AVHCD), oraz Canon hv20 (HD DV) i Panasonic SD1 (AVHCD) mogę się podzielić obserwacjami. Kamerami wykonywałem testowe nagrania w różnych warunkach i później podłączałem je do LCD 42" Philips (dobry, choć nie "topowy" model). Jakość obrazu w każdym przypadku była bardzo dobra. Dlaczego wybrałem Sony HV7 - pisałem w innym wątku. myślę, że przy Twoich potrzebach najlepszym pomysłem będzie kamera zapisująca na kartach pamięci (ta paralotnia...). Nie ma się co obawiać standardu AVHCD, mając odpowiednio "wypasiony" komputer obróbka będzie konfortowa, przy słabszych maszynach też "pójdzie" ale dwa rdzenie, 2GB RAM i karta graficzna z 256MB raczej być muszą...:(. Programy do edycji też już są. Jeżeli masz czas to poczekaj jeszcze ze dwa tygodnie z zakupem, ale potem ceny mogą nawet wzrosnąć (wakacje). Już HV7 nie kupiłbym w tej cenie za jaką "wyhaczyłem" ją w Hong Kong na początku kwietnia (ca 900euro "ze wszystkim"). Jako były "marketingowiec" w branży mogę poradzić - najlepszym czasem na zakupy "consumer electronics" jest wczesna wiosna. Oczywiście bywają wyjątki:). Reasumując - mój typ dla Ciebie Aleball to SD1 Panasonica w wersji PAL - patrz uwagi ViValdi:)
 

viValdi

New member
Bez reklam
To nie jest kwestia różnicy w standardach. Jeśli kamera ma zapisywać na dysku lub karcie to musi pracować w AVCHD - po to ten format został wymyślony. Jeśli kamera na taśmę to HDV. AVCHD to silniejsza kompresja z czego wynikają większe problemy podczas edycji (zapotrzebowanie na moc obliczeniową jest większe niż przy HDV).

Jeśli policzysz koszty CAŁEGO wyposażenia niezbędnego do wyprodukowania 1 godziny filmu w ciągu np. 4 godzin to wyjdzie ci (tak sądzę) więcej dla AVCHD niż HDV. Wynik końcowy czyli wyedytowany materiał HD będzie podobnej jakości (a przynajmniej może taki być).
 

mariof

New member
Bez reklam
ViValdi mądrze prawi - jak zwykle. Widać że i praktyka i teoria tematu nie są mu obce:). Nie jestem lizusem ViValdi, ale brak zacietrzewienia przy określonych preferencjach + stosowna wiedza i praktyka = szczere gratulacje:). Oby więcej takich osób na forum!
 

Aleball

Member
Wielkie dzięki za pomoc. Trafiłem na to forum przypadkiem i dowiedziałem się wiele, uzyskując szybkie, rzeczowe i konkretne odpowiedzi. To naprawdę przyjemność być na takim forum i na pewno tu zostane.
Co do kamery to poczekam jeszcze, poczytam, może ktoś podzieli się doświadczeniami z tymi nowymi modelami Sony (CX7, SR5 i SR7) i obróbką materiału w AVCHD.
Na razie skłaniam się do tego Panasonica SD1, ale zobaczymy jak wypada przy Sony. W każdym razie za jakieś 3-4 tyg. dokonam wyboru i podziele się laickimi spostrzeżeniami. Może komuś to pomoże :)
Pozdrawiam
 

raffachi

New member
HC7e i lista wejść/wyjść

Witam serdecznie, jestem pierwszy raz na forum, przymierzam się do kupna kamery zapisującej w formacie HD, która będzie współpracować z obudową podwodną MPK-TRA2, ktora posiada sterowanie kamery przez łącze LANC. Podobno kamera HC7 posiada ten port - nie jest to jednak nigdzie opisane w specyfikacjach, czy ktoś może podesłać mi pełą specyfikację wejść i wyjść tej kamery lub przesłać fotki ze zbiżeniem portów.

Pozdrawiam
 

viValdi

New member
Bez reklam
Wszystkie kamery Sony HDV mają port LANC. Kamery AVCHD pewnie też. Świadczy o tym możliwość zastosowania statywu ze zdalnym sterowaniem.

Moja HC3 ma port mini-jack z niebieską obwódką - to jest LANC.
 

mariof

New member
Bez reklam
Zestaw łączy w HC7E to "full wypas":). Patrz - fotka. Jest jeszcze wejście na zewnętrzny mikrofon, stopka akcesoriów oraz, oczywiście, HDMI. Lanc - pierwszy z lewej
 

Attachments

  • WeWy HC7.jpg
    WeWy HC7.jpg
    29,4 KB · Wyś: 158
Do góry