SONY HDR-HC3 kontra CANON HV10

viValdi

New member
Bez reklam
Tu jest odpowiedź
trappe.jpg

Wyobraź sobie że zamontowałaś kamere na statywie (co uważam za bardzo przydatne) i musisz wymienić taśmę w czasie nagrania. Kaszana.
Odkręcanie kamery, wymiana kasety, przykręcanie kamery zajmie dużo czasu. Nawet zamontowe na szybkim złączu wymaga odkręcenia tego złącza.
Też nie widziałem HV10 a więc to co piszę to spekulacje na podstawie znajomości MVX2i który miał taki sam system ładowania taśmy. Zobacz w sklepie inne "pionowe" kamery Canon bo one mają właśnie taki system ładowania. Jeśli wiesz na pewno że nie skorzystasz ze statywu to ładowanie nie musi być dla ciebie problemem.

W przypadku komputera to lepiej mieć pewność niż nadzieję. Ja srodze się zawiodłem z Pinnacle'em. Ponieważ masz już Pinnacle'a, załatw sobie próbkę materiału HDV2 i spróbuj go wyedytować. W zasadzie wystarczy sprawdzić czy możesz przeciągnąć klip z albumu na timeline. Drugi sprawdzian to czy możesz zastosować efekty HFX.

Jestem przekonany, że kabel komponent na pewno jest w zestawie. W HC3 kabla HDMI nie ma w zestawie a komponent jest. Ma jakieś unikalne złącze od strony kamery. Myślę, że tak samo jest w Canonie.
 
Ostatnia edycja:

Mistrz Koala

New member
Ładowanie kaset w HV10

Eeee....
no to z tym ładowaniem to mnie uspokoiłeś całkiem.....
Statywu nie używam, albo bardzo sporadycznie
a z takim ładowniem kaset jestem zaznajomiony bo zarówno mój
obecny Canon MV650i jaki JVC GR-D270 takie właśnie ładownie mają, więc luzik :cool:

załatw sobie próbkę materiału HDV2 i spróbuj go wyedytować
No właśnie, i tu jest problem... Skad mam wiedziec że zaciągany z netu materiał jest w HDV2 ???
Łaziłem do dziale Próbki HD ale tam są jakieś dziwne pliki bo MOV WMV
skad mam wiedzieć że dany plik jest w odpowiednim dla mnie formacie ?
Dodatkow mam dość wolne łącze i szukam czegoś w miarę krótkiego.

W moim TV Samsung LE40N71B jest napisane jakie rozdzielczości TV łyka przez HDMI ale nie ma słowa co można mu zapodać przez komponent :-( mam nadzieje że to samo co przez HDMI
 

viValdi

New member
Bez reklam
rozszerzenie powinno być *.mpg lub *m2v a w Pinnacle'u zaraportuje 1440x1080 jak w albumie ustawisz thumbnail z detalicznym opisem. Masz go przecież to zobacz co ci pisze dla formatu DV - podaje rozmiar klatki.

wpisz w google'a "hdv sample" i cos wybierzesz. To są duże pliki, 13GB/h czyli ok. 3.6MB/sek filmu.
 
Ostatnia edycja:

Mistrz Koala

New member
Canon HV10

Bardziej martwi mnie brak złącza HDMI i to nie dlatego że nie chce mi sie podłączać pięciu wtyczek zamiast dwóch ale dlatego że HDMi wygląda mi przyszłościowe złącze cyfrowe a komponent to analogowe łącze z którego wkrótce producenci zrezygnują.

Najbardziej jednak zniechącający jest werdykt ze strony
http://www.camcorderinfo.com/content/Canon-HV10-Camcorder-Review.htm
oto klilka kwesti za które HV10 dostała bęcki:

  1. pionowy układ
    The upright, pistol-grip body produces some very real handling issues. For anything but point-and-shoot operation, making adjustments can be a pain, and upset the picture stability
  2. kiepski obraz w słabym świetle
    the low light performance was terrible
    w tej kategorii HV10 zdobyła 3,75 punkta a HC3 aż 7,50, to spora różnica. Poniżej zamieściłem wyniki testów www.camcorderinfo.com
  3. słaby mikrofon, przez umieszczenie go na górze kamery
    The weakness in audio is also a huge killer for us
Oto wyniki testu w poszczgólnych kryteriach oceny (pominąłem te dotyczące ergonomii oraz dotyczące zdjęc):

HV10 HC3
Video performace 9 8,75
Video resolution 43,6 34,2
Auto control 6 8
Low Light preform 3,75 7,5
Audio 3,75 4
battery life 11,1 11,5
other feat 7,5 5
tutaj Canon dostaje dużo za optyczny stabilizator obrazu oraz diode doświetlającą.

Canon wygrywa jesli chodzi i jakość obrazu przy dobrym oświetleniu, ale przy słabymdostaje bęcki od Soniaka a imprezy rodzinne, szkolne, wesela itp to wszystko jest przy słabym oświetleniu :-(


To troche daje do myślenia skoro chce się wydać 4500zł !


W tej ocenie HV10 była prównywana do HC3 która w swoim teście nie miała sie za bardzo do czego konkurenta.
 

koziolek12

New member
To po kolei :)
1. System ładowania taśmy - Istotnie jest to dziwnie rozwiązane (pewnie ze względu na wymiary kamery), ale muszę sprawdzić jedną rzecz (ja używam statywu), czy na szybkozłączce da się wyjąć taśmę (wydaje mi się, że tak, ale to sprawdzę).
2. Średnica firltrów dla tego Canona to 37mm (identycznie jak HC-3).
3. Co do kabli w komplecie to są: USB, Component, Composite AV... w zasadzie brakuje tylko FireWire, ale te małe FireWire są ustandaryzowane - pasuje i Sony i Canon i pozostałe).

Vivaldi ma dużo racji co do edycji HDV. U mnie działa to OK... dopóki nie zaczynam bawić się z kluczowaniem (w ten weekend komp przeliczał mi 6 minut materiału ok 3 godzin!). Oczywiście Pinnacle mnie trochę osobiście drażni, gdyż ma za mało ścieżek edycyjnych i niektóre rzeczy trzeba robić po kilka razy (np. kluczowanie i napisy). Trochę porażka, ale co zrobić :).

Z tymi porównaniami to ja bym aż tak nie przesadzał. Nie chce bronić tutaj swojego wyboru, ponieważ ja nie marudzę i jestem zadowolony.
Kilka uwag... w sumie HC3 i HV10 mają podobne rozmiary i wagę (ok. Canon jest mniejszy i lżejszy), co przekłada się na to, że i jedna i druga kamera jest delikatna. Co do ergonomii... no cóż faktycznie w Canonie mistrzostwo świata to nie jest, ale też bym z tym nie przesadzał.
Jeżeli chodzi o jakość obrazu to naprawdę jednej czy drugiej kamerze nie ma co zarzucać i myślę, że przy dobrym świetle zarówno jedna jak i druga daje bardzo dobry obraz (Canon w testach wychodzi lepiej, ale kogo to obchodzi i co oznacza różnica np 1 pktu w ocenie?? :). Canon i Sony mają po prostu swoją specyfikę i tyle. Co do kiepskiego oświetlenia to po weekendowych testach (w domu przy kiepskim świetle) nie widzę szczególnych problemów (nie ma śmieci w obrazie). Dopiero przy tragicznym oświetleniu zaczyna się śmietnisko. Zresztą z tego co pamiętam to Sony dostał w testach więcej punktów za tryb NightLight, czy jakoś tak, sorki ja mam kamerę sony Digital8 i nie korzystałem z tej opcji, bo to bez sensu. W większości testów ocena jakości obrazu jest opisowa (nie ma za dużo zdjęć, które mogłyby służyć porównaniu) i uważam, że jest bardzo subiektywna. Zobacz np. na rozdzielczość obrazu... dla mnie to kretynizm, przeciez obie te kamery zapisują w HDV i co z tego, że Canon ma większy przetwornik, jak i tak ta informacja po zapisie zniknie :). Vivaldi ma rację, trzeba po prostu iść do sklepu, wziąść dwie kamery w łapę i zobaczyć, która lepiej Ci pasuje. Olać marketingowe brednie i broń boże nie pytać sperzedawców, bo ich wiedza jest przerażająca. Myślę, że nie ma co się rozwodzić nad jakością obrazu, bo zarówno Sony jak i Canon są na podobnym poziomie (ok. w dobrym świetle Canon teoretycznie wypadnie lepiej a w kiepskim Sony),a le nie sądze, żeby różnice były większe niż parę procent (a to pomijalne). Sony i Canon to bardzo podobne konstrukcje a różnią się przede wszystkim układem i ergonomią.
Ja zaakceptowałem wszystkie minusy tej kamery, gdyż nie są dla mnie uciążliwe i jestem zadowolony. A brak HDMI... no cóż... dla mnie to też kretynizm, ale jakoś specjalnie mi to nie przeszkadza (wpiąłem w plazmę na stałe przewody, zwinąłem i jestem dumny z mojego lenistwa:).
Niestety mamy koniec roku i dlatego nie mam w tej chwili zbyt dużo czasu, ale kiedyś pokuszę się o wykonanie testów przy różnych parametrach oświetlenia, bo nagrywając materiał przy słabym oświetleniu i naprwadę nie mam co narzekać :)
 

Mistrz Koala

New member
Wielkie dzięki za odzew i pomoc !!

1.
System ładowania taśmy
To już mnie nie martwi, viValdi mi wytłumaczył jak to działa i okazało się że obie moje obecne kamery Canon i JVC mają kasete ładowaną od dołu i wcale mi to nie przeszkadza. Prawie nie uzywam statywu.

2.
Średnica firltrów dla tego Canona to 37mm
Dzięki wielkie, to bardzo istotna dla mnie informacja gdyż mam filtry i nasadki w tym rozmiarze.

3. Kable są w komplecie to ok, FireWire mam już swoje.

4. Co do porównań to mnie przekonałeś, nie ma aż takich dużych różnic, a ponieważ bardzo chciałem Canona to też sie na niego wstępnie zdecydowałem. Porażka jakaś z tym HDMI ale powalczymy z kompnentem... trudno. I tak trzeba bedzie zmienić kamere wcześniej niż to będzie wynikało z jej fizycznego zuzycia (tak jak to z obecnymi) w takich czasach przyszlo nam zyć :)


dopóki nie zaczynam bawić się z kluczowaniem
Co to jest kluczowanie ? O co tu chodzi i dlaczego komputer tak długo to liczył.

Mi, na moim poziomie wystarcza całkowicie Pinnacle i przy obecnym DV śmiga aż miło. Przy HD pewnie się zapcha chociaż składałem komputer pod dyktando System requirements recommended for HD editing z pudełka od Pinnacla.
 

MasterTomster

New member
chociaż jestem tu zarejerestrowany , to trafiłem tutaj z innego forum, dzięki koledze o nick'u viVALDI. Wkrótce zakupie amatorską kamere hd. Wybór jest w dwóch modelach. Poprzedni Canon MV700 rozczarował w "mrocznych" sytuacjach. Teraz mam uraz do tej marki. Przeczytałem cały temat i nie jest do końca przesadzone. Mam hdmi w tv, kompa raczej mocnego co wybrać?
 

koziolek12

New member
Spokojnie ja nikogo nie namawiam na Canona. Mogę coś na jego temat powiedzieć, ponieważ go mam, ale nie mam porównania np. z HC-3.
Naprawdę najlepiej jest zawsze samemu wziąć do ręki jeden i drugi wynalazek i wtedy się zdecydować. W końcu najważniejsze, żeby po wyborze nie został niesmak. Pisałem tylko o tym, że ryzyko popełnienia błędu jeżeli chodzi o jakość obrazu obu tych kamer jest niewielka, cały wybór jest raczej w niuansach i szczegółach takich jak, ergonomia, budowa, poręczność. Jeżeli ktoś np. będzie chciał często ręcznie ustawiać ostrość to go szlag trafi przy Canonie :). Tutaj wchodzą w grę indywidualne upodobania i sposób w jaki wykorzystuje kamerę. Niestety wybór należy zawsze do Was. Ja mogę tylko powiedzieć jak to jest w Canonie :). Szczerze mówiąc to ja osobiście bym chętnie celował wyżej, w półprofesjonalne kamery z 3 przetwornikami, ale wygrała niestety praktyczność (kasa i moja żona, która w życiu nie dotknełaby się do takiej kamery).
 

MasterTomster

New member
Niestety , kamery pólprofesjonalne to duże kloce. Nie mozna chodzic z nią po górach... Jeżeli nie ma zbytniej różnicy w nagrywanym obrazie to jednak chyba zdecyduje sie na soniacza. Dodatkowo spadły ceny tych kamer.
Nie mam mozliwości pobawić czy nawet dotknąć tych kamer, a zakup najprawdopodobniej odbedzie sie przez net.
 
Ostatnia edycja:

koziolek12

New member
Zoom jest bardzo delikatny i trzeba sporo wyczucia.... na szczęście da się w parametrach menu ustawić, żeby szedł wolno (default to dynamicznie... jak docisniesz to szybko a jak delikatnie to wolno). Nie nazwałbym tego mistrzostwem świata, ale po pierwsze już się troszkę przyzwyczaiłem a po drugie używam zooma, żeby ustawić kadr a potem rzadko go dotykam (jak zmieniam plan), bo sam lubię proste ujęcia bez najazdów i dojazdów. Łatwiej się to montuje a i efekt jest bardziej profesjonalny (a może chrzanię i jestem tradycjonalistą :).
 

Hoody1333

New member
"Nawet jak ściągniesz materiał z kamery to zobaczysz, że ma rozdzielczość 1440 x 1080, dlatego o tym piszę, żebyś się nie zdziwił, że coś jest nie tak :).[/quote]"

Jeśli o mnie chodzi to wczoraj nie kupiłem na allegro hv10 bo była w ntsc i przekroczyła mój próg sensowności (3000) i ktoś sobie kupił, chcę dziś zamówić lecz zastanawiam się nad powyższym tekstem kolegi.
sony hc3 ma CCD Pixel Count Effective Video 1,434,000 (1440x1080=1,555,200) a canon hv10 2,070,000 (1920x1080 = 2,073,600) licząc z buta rachunek jest prosty kamera sony obsługuje tylko HDV a kamera hv10 obsługuje HDV 1080i choćby ze względu na to że posiada na matrycy taką ilośc pixeli które mogą to bez problemu zarejestrować.
Poza tym jest opisana jako jedyna kamera HD która rejestruje pełne hd nie natywne tylko pełne,nawet ma manualu na 32 stronie
http://alpha02u.c-wss.com/inc/ApplServlet?SV=WWUCA900
jest napisane "High definition video at 1080i" więc podaję pod znaczną wątpliośc ze kamera ta rejestruje natywnie , może to być związane może z błędnym ustawieniem, może soft który nie obsługuje pełnegoi HDV 1080i, a może kwestja kasety (http://img394.imageshack.us/img394/1378/kasetysonyminidvdvm63hdje4.jpg) nie wiem ale kupuję tę kamerę :)
I to tak jak 5 czy 6 lat temu jak w singapurze kupowałem 3 dni kamere wybór padła na canona mv30i testowałem wszystko, teraz miałem dylemat sr1 hc3 ale są cięzkie , nie rejestrują pełnego 1080i, no nie wspomnę o optycznym stabilizatorze który przewyższa każdy elektroniczny niezależnie od zaawansowanej nazwy jaką sony wymyśli, no i filtr grzebieniowy rgb , który z optyką canona daje rezultaty jak 3ccd, choć wiadomo w xl1 jest to wyższe wykorzystanie technologii :)

Sony ma 200kl/s i nocny tryb, a to za mało żeby kupować kamerę mającą 720g zamiast 440g canona :)

Napiszcie proszę co myslicie na temat 1920x1080 hdv1080i w canonie bo to mnie najbardziej interesuje a wyżej nappisałem co wiem ...

Hoody
 
Ostatnia edycja:

koziolek12

New member
To pora opisac standardy zapisu wysokich rodzielczości co powinno rozjaśnić temat.

HDV
HDV2 - rozdzielczosć 1440 x 1080 25Mb/s (np. stosuje to Sony i Canon)
HDV1 - rozdzielczość 1280x720, 19Mb/s (np. stosuje to JVC)

HDCAM - format profesjonalny - rozdzielczość 1920x1080, 140Mb/s
HDCAM SR f- ormat profesjonalny - rozdzielczość 1920x1080, 440Mb/s

HD 1080 - rozdzielczość 1920 x 1080 - tutaj może być wiele formatów a ogólnie HD 1080 oznacza określoną rozdzielczość a literka na końcu P lub I oznacza wyświetlanie z przeplotem lub bez. I tyle.

Formaty profesjonalne wziąłem dla porównania.
Różnic jest bardzo dużo (oprócz rozdzielczości) a mianowicie spsoób opisu koloru, kompresja (co widać w bitrate). Jak widzisz w HDV sa dwa standardy :)... Trzeba sobie powiedziec jasno HDV jest dla amatorów i półprofesjonalistów i trzeba to zaakceptować. A to czy z kamery da się wypluć sygnał na TV w "pełnym HD1080" to już kwestia elektroniki w środku kamery a nie formatu zapisu.
 

panjacek

New member
Hc3-Hv10 są to amatorskie kamery o porównywalnych parametrach ze wskazaniem na Hc3.
Canon ma nieco wiekszą matrycę 1/2,7", Sony 1/3"
Canon ma optyczną stabilizację, Sony jest cięższa i łatwiej ją utrzymać, więc tu się szanse wyrównują.
Za Sony przemawia wygodne ładowanie kasety z góry oraz HDMI.
Pojawia się również możliwość zarejestrowania niekompresowanego do Mpeg2 strumienia w wysokiej rozdzielczości poprzez łącze HDMI. Obecnie drążę ten temat i myślę że jest możliwość uzyskania jeszcze lepszej jakości ze strumieniem przewyższającym 100Mb

Pozdrawiam
 

cles

New member
Hooody
Zarówno HC3 jak i HV10 zapisują w tym samym formacie a więc 1440x1080 w przeplocie ("i").
Parametry HV10 1920x1080 vs Sony 1044x1080 dotyczą przetwornika obrazu a nie sposobu zapisu. Pozostaje pytanie na ile użycie lepszego przetwornika jakim niewątpliwie jest matryca Canona przekłada się na jakosć obrazu. Z próbek, które miałem okazję obejrzeć z netu, jakość lepsze jest z Canona.
 

Mistrz Koala

New member
Na obrone HV10 w świetle tego co napisałem o jej ergonomii to po kilku godzinach uzywania musze powiedziec ze wcale nie jest tak zle jak mi sie na poczatku wydawalo. Jej ergonomia nie jest zla lecz po prostu inna i trzeba sie do niej przyzwyczaic.

A działanie optycznego stabilizatora obrazu przewyzsza na glowę wszelkie elektroniczne wynalazki ktore do tej pory mialem w innych kamerach. Co z tego że Sony jest cięższa, nie ma to znaczenia przy filmowaniu np skaczącego dziecka (chodzi o sceny gdzie główny motyw porusza sie ze sporą amplitudą)każdy super duper wybajerowany elektronyczny stabilizator zgłupieje i bedzie za wszelka cene usiłował ustabilizować obiekt, zacznie "poruszać" tłem. Miałem tak juz nie raz. Efekt na TV jest komiczny. Nie wspominając juz ze elektroniczny pogarsza obraz.

Natomiast jesli chodzi o HV10 to co zobaczylem po kabelku komponent na swoim TV przeszlo moje najsmielsze oczekaiwania ! Po prostu cud miód :)

Podłączylem starą kamerę DV i nową HDV, wykadrowalem żeby widziały mniej wiecej to samo i przełączałem z obraz na TV z jednej kamery i z drugiej.Szczena mi o podłogę walneła i ciągle jeszcze tam leży. Nawet moja kochana małżonka stwierdziała, że wydatek ten jest uzasadniony :mrgreen:
 

Hoody1333

New member
Dzięki za wyjaśnienia, czekam już tylko na hv10 kliknałem i po sylwestrze myśle czw/pt mi doślą to się podzielę wrażeniami.
Ale mam jeszcze jedno zasadnicze pytanie aby nagrywac hdv co jak na amatroski sygnał bije na głowe zwykłe mv900 itd itd musze miec kasetke minidv z hdv np Sony HDV DVM63
czy macie jakies miejsce gdzie jest to cena mniejsza niż 58zł za sztukę choć jak znam życie to i tak dobra cena :) ? Bo rozumiem że nagrywając na narmalnej kasetce uzyskam obraz PAL 576 linii ?
 

viValdi

New member
Bez reklam
Kasetę "nie obchodzi" co nagrywasz; kaseta to po prostu magazyn bitów i tyle. HDV możesz nagrywać na każdej kasecie DV.
Ja stosuję kasety Maxell kupione 4 lata temu do standardowej kamery DV i nagrywam HDV za pomocą Sony HC3 - jest OK.

Istotna jest jakość kasety w tym sensie żeby nie "niszczyła" głowicy oraz żeby nie było dropów. Istnieje podejżenie, że kasety HD są lepszej jakości ale widziałem opinie, że to przesada. Wystarczy zwykła kaseta dobrej firmy.
 
Do góry