Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

jurass

Banned
Więc najbardziej mnie śmieszy jak ludzie nie liczą, a chcą przecież oszczędzać jak wynika z tej dyskusji, tylko kupują sobie takiego oszczędnego dizelka do miasta.
 

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Więc najbardziej mnie śmieszy jak ludzie nie liczą, a chcą przecież oszczędzać jak wynika z tej dyskusji, tylko kupują sobie takiego oszczędnego dizelka do miasta.
W nowych samochodach tak, w używanych różnica w cenie się zaciera. Robię minimum 25k km rocznie. Już od tego pułapu opłacało mi się wziąć diesla. Kupiłem go z pełną świadomością.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Pomijając już te wszystkie dywagacje lpg/dizel/benzyna, ja już powoli mam dosyć diesla. Niemal cały życie tymi klekotami (duże przebiegi), ale gdzieś podświadomie mam już ochotę zakończyć z nimi przygodę.
 

sul76

New member
Prosze udowodnij.
Witam,
nie udowodni, bo chyba nie korzystał nigdy z nowej generacji diesla.
Tak jak kolego pisze, ani do suv'a ani do dużej limuzyny nie ma obecnie nic lepszego.
Wystarczy porównać elastyczność i spalanie diesel vs benzyna.
Diesle są teraz niemal doskonałe i tylko przepisy unijne wprowadzając dpf, start&stop bardzo starają się je wyniszczyć.
Wsiadasz do limuzyny z dużym dieslem i masz super elastyczność, a na jednym zbiorniku jedziesz 1200km.
Nawet na postoju jej nie słychać, bo jest dobrze wyciszona.
Pzdr
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Też nie jestem za fanem gazu , ale zdaje sobie sprawę , że to nie ma racjonalnego wytłumaczenia bo nigdy nie miałem auta z gazem i nie mam wiedzy jak się to sprawuje. Tak sobie myślę, że jeśli dany silnik dobrze znosi gaz (nie ma żadnych awarii itp) i odczucia z jazdy są takie same to czemu nie oszczenić na samym paliwie ? To tak jak w domu jeden pali ekogroszkiem , inny gazem, inny elektrycznie czy ciepło w grzejnikach będzie inne ? Jak ktoś robi sobie solary na dachu żeby koszty eksploatacji były niższe to znaczy że go nie stać na ten dom czy stara się liczyć koszty i tak gdzie można chce zaoszczędzić ?
sort.
Ja sam osobiście też nie miałem nigdy gaziaka - jedynie kolega z naprzeciwka miał Octavię w gazie.
Nigdy za Chiny Lodowe nie rozumiałem jak można na tym oszczędzić. Instalacja kilka tys, koszt beznyny plus LPG. Przy moich złożeniach, km i stylu jazdy, to jakbym nieliczył to zawsze wychodziło mi tyle samo co zwykłe paliwo. Na tyle porównywalnie, że zabawa niewarta zachodu IMO, ale sam osobiście nie mam nic przeciwko, jesli ktos ma taką ochotę. ON tak, LPG nie, choć sam teraz juz przechodzę na benzynę. Niestety koszty są już zauważalnie wyższe vs ON...
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Heniu zobaczymy jak to będzie, na razie nic złego się nie dzieje z tymi filtrami w benzyniakach.. w serwisach twierdza, że to trochę inaczej działa i znacznie szybciej spaliny w benzynowych silnikach się spalają , bo jest tam wyższa temp., ale poczekamy i przekonamy się jak to jest... ale niewątpliwie dizle są już w odstawce z tego co w serwisach/salonach mówią , a w ostatnim czasie kilka ich zaliczyłem ze znajomym.. Honda już żadnego dizelka nie będzie mieć.. wszystko benzyna +turbo.. Mitsubishi w niektórych modelach również tylko benzyna.. mazda w dizelku tylko jeden konkretny silnik 2.2 i ostatnio jeździliśmy i mi się podobało.. tylko już większe opłaty bo ponad 2 l.
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam

Na glupich nie ma rady

Dla mnie to nie jest wypadek. Z wypadkiem mamy doczynienia gdy zdarza sie on w sposob nagly, nieprzewidywalny bez woli - swiadomosci sprawcy.

Tutaj byla brawura, swiadome lamanie przepisow i swiadome narazanie innych na niebezpieczenstwo. Rownie dobrze tych 3 pajacow moglo grac w rosyjska ruletke. Dla takich 3 miesiace aresztu powinno byc z automatu.
 

Pawel_Sz85

Klub HDTV.com.pl
VIP
Ja sam osobiście też nie miałem nigdy gaziaka - jedynie kolega z naprzeciwka miał Octavię w gazie.
Nigdy za Chiny Lodowe nie rozumiałem jak można na tym oszczędzić. Instalacja kilka tys, koszt beznyny plus LPG. Przy moich złożeniach, km i stylu jazdy, to jakbym nieliczył to zawsze wychodziło mi tyle samo co zwykłe paliwo. Na tyle porównywalnie, że zabawa niewarta zachodu IMO, ale sam osobiście nie mam nic przeciwko, jesli ktos ma taką ochotę. ON tak, LPG nie, choć sam teraz juz przechodzę na benzynę. Niestety koszty są już zauważalnie wyższe vs ON...

U mnie też by się nie opłacało. Z mało jeżdżę. Myślę, że trzeba robić minimum 30tyś rocznie żeby to się opłacało. Nawet w firmie mamy od kilku lat benzyniaki bo rzadko się zapuszczamy poza swoje województwo więc kilometrów mało się robi. Już dokładnie nie pamiętam , ale ktoś to liczył u mnie w firmie (przy autach kompaktowych) i było ustalone , że jak ktoś robi mniej niż właśnie 25-30tyś kilometrów to ma benzynę , a jak więcej to fabryczny gaz lub diesel.
 
Ostatnia edycja:

sul76

New member
Start&Stop można wyłączyć, a filtry cząstek stałych i do silników benzynowych zawitały ;)
Witam,
większość pierwszych użytkowników nie wyłącza, zapłacą za to kolejni.
Wszystkie te filtry, adblue itd. spowodują ogromny wzrost kosztów użytkowania dla dalszych użytkowników, więc obecne samochody kupowane jako używane będą już w większości wyeksploatowane.
Może to spowodować znaczny spadek ich wartości na rynku wtórnym, pytanie tylko czy nadal będzie wystarczająco dużo nabywców nowych (gotowych na ogromną utratę wartości), żeby wszystko się dalej "kręciło".
Na pewno przyszłością byłyby elektryki, tylko jak je ładować?
Pzdr
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Z tym adblue to nie jest czasem kolejna lipa? Podczas badania dziala a po badaniu nie dziala?

Mam auto od roku i jeszcze nigdy nie tankowalem adblue :) W serwisie raz mi zatankowali i to wszystko. 34 000km przejechane.
 

jurass

Banned
Lipa? Jak, dlaczego?Tego się nie tankuje jak paliwa, w instrukcji jest chyba napisane jakie jest mniej więcej zużycie. Jeździłem tylko raz przez kilka miesięcy dizlem, więc nie pamiętam szczegółów, ale pojawił się komunikat, że trzeba dolać to dolałem. Jak się zużyjesz wszystko, to chyba silnika nie uruchomisz.
 

sul76

New member
Z tym adblue to nie jest czasem kolejna lipa? Podczas badania dziala a po badaniu nie dziala?

Mam auto od roku i jeszcze nigdy nie tankowalem adblue :) W serwisie raz mi zatankowali i to wszystko. 34 000km przejechane.
Witam,
jasne, że lipa. Jakby miało działać faktycznie, to zużycie mocznika musiałoby być kilka/kilkanaście razy większe
Nie zmienia to faktu, że wsadzili dodatkowy skomplikowany i awaryjny system, który jako kolejny generuje koszty.
Mogliby policzyć jak zatruwają środowisko np. benzyniak i z grupy vag, które zużywają np. 1 litr oleju)1000km.
Mogą walczyć z dieslem ile się da, ale one są obecnie mega czyste, oszczędne i wygodne.
A alternatywy brak.
Hybryda super, ale jak ma min 300HP, bo inaczej przyspiesza jak kosiarka.
Pzdr
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Lipa? Jak, dlaczego?Tego się nie tankuje jak paliwa, w instrukcji jest chyba napisane jakie jest mniej więcej zużycie. Jeździłem tylko raz przez kilka miesięcy dizlem, więc nie pamiętam szczegółów, ale pojawił się komunikat, że trzeba dolać to dolałem. Jak się zużyjesz wszystko, to chyba silnika nie uruchomisz.

Tak smieje sie troche.
Bo patrz, mam niby taki zbiornik:
https://allegro.pl/audi-a8-d4-zbiornik-adblue-4h0131877-i6930788798.html


Nie wiem ile to moze miec litrow pojemnosci ze 2 - 3 litry?

I wyobraz sobie ze na tym zbiorniku zrobilem pewnie cos kolo 20 000km i jeszcze nie wola ze pusto. Poziomu nie mam jak sprawdzic to nie wiem ile zostalo.

Dlatego sie smieje czy to dziala? Czy dziala wtedy jak podlacza kabel serwisowy i badaja spaliny :)
 

jurass

Banned
Ty sam sobie instalowałeś tę instalację? :shock: Ja miałem auto z fabryczną instalacją, zbiornik chyba z 5 l przynajmniej i zużywało zgodnie z instrukcją, więcej niż u Ciebie na pewno. No, ale Ty masz Audi, więc na pewno sprawność i wszystko lepsiejsze. :p
 

eddielublin

New member
Tak smieje sie troche.
Bo patrz, mam niby taki zbiornik:
https://allegro.pl/audi-a8-d4-zbiornik-adblue-4h0131877-i6930788798.html


Nie wiem ile to moze miec litrow pojemnosci ze 2 - 3 litry?

I wyobraz sobie ze na tym zbiorniku zrobilem pewnie cos kolo 20 000km i jeszcze nie wola ze pusto. Poziomu nie mam jak sprawdzic to nie wiem ile zostalo.

Dlatego sie smieje czy to dziala? Czy dziala wtedy jak podlacza kabel serwisowy i badaja spaliny :)
zbiornik Adblue do D4 ma pojemność 19,2 l. Masz wbudowany czujnik poziomu i jak osiągnie niski poziom to będziesz miał komunikat na desce. Ciężko oszacować zużycie płynu, jest to uzależnione od eksploatacji. W warunkach mroźnych, zimowych na krótkich trasach może nie zużywać w ogóle, płyn zamarza poniżej -11,5 C i potrzeba czasu aby wbudowana grzałka rozmroziła płyn...

Ty sam sobie instalowałeś tę instalację? :shock: Ja miałem auto z fabryczną instalacją, zbiornik chyba z 5 l przynajmniej i zużywało zgodnie z instrukcją, więcej niż u Ciebie na pewno. No, ale Ty masz Audi, więc na pewno sprawność i wszystko lepsiejsze. :p
nie da się zainstalować samemu takiej instalacji, za dużo dłubania: zbiornik, system podawania, powrotny, wtryskiwacz, ECU, komunikacja z ECU silnika etc...
 

Henry

Active member
Bez reklam
Odnośnie tego odwrotu od diesli, to choćby Daimler będzie rozwijał technologię i nie ma zamiaru rezygnować.

kilka słów na temat: nowych silników benzynowych do kosiarek ;)
Dzisiaj przy okazji przeglądu zrobiłem sobie mały test nowego Focusa 1.0 125KM i muszę przyznać, że całkiem przyjemne miejskie autko.
Dynamika na przyzwoitym poziomie, brak "dziury" na niskich obrotach, wnętrze w porównaniu do poprzednika znacznie większe, przyjemniejsze, dobre nagłośnienie (było B&O). Auto dość ciche, silnik trzycylindrowy nawet przyjemnie "warczy", no może miauczy ;) ale w wrażenia raczej pozytywne.
Dobrą opcją jest zastosowanie headup'u wyświetlającego najpotrzebniejsze informacje, nie udało mi się zrobić dobrej fotki, ale na żywo wygląda to znacznie przyjemniej.

Co najważniejsze dla Forda, to pomimo zastosowania belki dla słabszych silników auto naprawdę dobrze się prowadzi.
Dostałem kluczyki i mogłem samemu sprawdzić :D



 

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Mozesz napisac czemu?
Nie ma w tym nic niezwykłego, wiedząc o różnych sprawach i chcąc dbać o samochód z LPG. W myśl zasady: jak dbasz – tak masz. A zasada jest prosta. Zresztą, nie moja. Daną trasę pokonuje się pół na pół. Tzn. połowę trasy przejeżdżam na benzynie, a drugą połowę na gazie. I to wszystko. I to się sprawdza. Ja sobie chwalę LPG, bo nie miałem z nim problemów. Poza tym. W moim przypadku, tankując pod korek gaz i benzynę, bez nie przewidzianych okoliczności, pokonuję trasę z Łodzi nad morze i z powrotem bez między tankowań.

Na LPG jeżdżę od 12 lat, na 14sto letnim samochodzie (Fiat Punto II (FL), z fabryczną instalacją LPG – jestem jego drugim właścicielem. Kupiłem go jako dwulatka z przebiegiem… 60 tys. km. Po trzech latach użytkowania, poszła uszczelka pod głowicą. Od tej pory chodzi jak pszczółka. Teraz jeździ nim córka. Do czego zmierzam. Odradzam kupowanie używanych samochodów z LPG ponieważ nie wiadomo, jak taki samochód był użytkowany. Chyba, że znamy i mamy pewniaka. Jeśli LPG, to tylko instalowana przez nas. Znam ludzi, którzy tankują minimalną ilość benzyny tylko po to, aby zastartować silnik i jeździć wyłącznie na gazie łudząc się, że benzyna jest zbędna. No cóż. Nie wróżę długowieczności takiemu silnikowi. A przeważnie są to stare klekoty, gdzie właściciele wcale o to nie dbają, przez co szybciej padną. Więc po co LPG? Dla złudnych oszczędności?

Co do cen instalacji LPG i jej doboru, to wszystko zależy od generacji silnika. Ceny wahają się od 2800 do nawet 10 tys. zł. W zeszłym roku kupiłem dla siebie Grande Punto. W tym roku „zagazowałem” go. Ale instalacja zakładana była nie przez „Pana Henia, na kolanie, w komórce”, lecz przez profesjonalistów – Łódź, Aleja 1go Maja 47, co daje gwarancję fachowości, więc nie spodziewam się „skeczy”. I wszystko w temacie.
Porsche na gaz? A dlaczego nie Ferrari? „Gazuje” się nawet hybrydy, o dieslach nie wspominając. Miałem też styczność z Teslą. Jak dla mnie - porażka. Zresztą, niedawno był jakiś ranking (nie pamiętam w czym) samochodów. Czołówka to japońce. Tesla - na szarym końcu.

Warto sobie poczytać, dla wiedzy, a nie wysłuchiwać „opowieści dziwnych treści”.

https://www.autoexpert.pl/technika-i-serwis/Mityczna-temperatura,5691,1
https://autokult.pl/1130,diesel-na-gaz-tak-to-mozliwe
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
O dizlach na gaz slyszalem. Miala byc rewolucja z samochodami ciezarowymi a wyszla klapa i nikt tego nie montuje.
 
Do góry