Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

lolek126

Well-known member
Bez reklam
A to Kolego zależy :) moze nie bedzie aż tak wypasionym, ale na pewno będzie miało odpowiednie wyposażenie. Przyjemność na pewno jest i to nie mała .. zaufaj mi na słowo :)
 

eddielublin

New member
Lolek ja absolutnie nie zarzucam ci kłamstwa tylko dobrze wiesz że można jeździć bmw 3 i bmw 3 wbrew pozorom one nie różnią się tylko kolorem : ) to nie jest kia czy jakaś tam tojocina że lista dodatków kończy się na zderzakach w kolorze nadwozia.Osobiście uważam że F30 6 cylinder to świetne,wyważone i bardzo precyzyjne autko które przynosi ogrom frajdy.
za 3 stówki to in F34 z sześcio-cylindrówką i mpakietem dałoby się złożyć, a to już prawie wielkość 5-tki.

Werf ja jestem z tych co o tym co mam zawsze pisze szczerze pomimo, że mógłbym wychwalać pod niebiosa, tylko wtedy nie bardzo bym potrafił spojrzeć sobie w oczy w lustrze.. Pewne rzeczy w danym aucie można pochwalić, ale jak jest coś do bani to trzeba o tym pisać.. choćby po to aby takiemu Producentowi nie przyszło do głowy, że zrobi coś na 90 % , a ludzie i tak kupią, bo będą wierzyć danemu Producentowi.. A to już po pierwsze nie te czasy, a po drugie trzeba takie rzeczy piętnować.. i głośno o tym mówić.
Lolek, masz automat w swojej 3-ce? Co jest z nim nie tak?
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Moja żona ma.. Co jest ? Jakby tu powiedzieć... nie ważna jest prędkość, nie ważne jest czy auto jest rozgrzane czy też nie.. nie ważne jest w jakim trybie skrzynia pracuje, choć początkowo myślałem, dzieje się to tylko przy nastawie ekonomicznym.. jest coś takiego, auto jedzie i chce zmienić tak jakby bieg (ja to tak odczuwam) ale tego nie czyni tylko masz wrażenie jakby auto deczko do przodu jechało i się cofnęło ... ewentualnie czujesz to na skrzyni.. bo czysto teoretycznie auto nie cofa się, ale masz uczucie jakbyś był w pociągu.. nie wiem czy mnie rozumiesz.. nie jest to częste , ale się zdarza, więc i ciężko to mechanikowi pokazać, chyba, że to jest elektronika skrzyni.. tylko auto ma dopiero lekko ponad rok, a dla przykładu jednym mercem jeździłem 7 stopniowym automatem prawie 3 lata i nic, drugim jeżdżę ponad dwa lata (9 stopniowy i nic) a tutaj rok i coś jest.. nie wspomnę o kumplu, który jeździ dwuletnim "koreańskim hultajem - 2 lata ze skrzynią automatyczną i wszystko jest w porządku.. A skrzynia to skrzynia nie ma nic wspólnego z wyposażeniem auta.. i albo jest ok, albo nie jest ok.. to jest proste.. jeszcze pół roku i zaprowadzę na serwis,,, tak aby zdążyć przed końcem gwarancji..
 
Ostatnia edycja:

eddielublin

New member
Ale to 4rka : (
no to dla mnie tym bardziej na "+", gdyby nie fakt, że siedzi się dość nisko jak w gokarcie, natomiast 3gt to już rozsądny kompromis jak 3-ka za mała a nie chce się 5-tki

Moja żona ma.. Co jest ? Jakby tu powiedzieć... nie ważna jest prędkość, nie ważne jest czy auto jest rozgrzane czy też nie.. nie ważne jest w jakim trybie skrzynia pracuje, choć początkowo myślałem, dzieje się to tylko przy nastawie ekonomicznym.. jest coś takiego, auto jedzie i chce zmienić tak jakby bieg (ja to tak odczuwam) ale tego nie czyni tylko masz wrażenie jakby auto deczko do przodu jechało i się cofnęło ... ewentualnie czujesz to na skrzyni.. bo czysto teoretycznie auto nie cofa się, ale masz uczucie jakbyś był w pociągu.. nie wiem czy mnie rozumiesz.. nie jest to częste , ale się zdarza, więc i ciężko to mechanikowi pokazać, chyba, że to jest elektronika skrzyni.. tylko auto ma dopiero lekko ponad rok, a dla przykładu jednym mercem jeździłem 7 stopniowym automatem prawie 3 lata i nic, drugim jeżdżę ponad dwa lata (9 stopniowy i nic) a tutaj rok i coś jest.. nie wspomnę o kumplu, który jeździ dwuletnim "koreańskim hultajem - 2 lata ze skrzynią automatyczną i wszystko jest w porządku.. A skrzynia to skrzynia nie ma nic wspólnego z wyposażeniem auta.. i albo jest ok, albo nie jest ok.. to jest proste.. jeszcze pół roku i zaprowadzę na serwis,,, tak aby zdążyć przed końcem gwarancji..
no to trzeba testować aso BMW, a fakt, że auto nie zmienia biegu nie jest przypadkiem związane z odpuszczeniem gazu? Nawet delikatnym ale zminiejszającym prędkość obrotową silnika? W konsekwencji może to zaniechać zmianę biegu na wyższy. A może jest to kwesta trybu pracy ecopro/comfort i osiagnięcia wartości granicznej obrotów przy których następuje zmiana...czy w trybie sport też? Trzeba by spróbować przy okazji...
 
Ostatnia edycja:

werf

Active member
Bez reklam
Aso zrobi aktualizacje i wymaże adaptację możliwe, że skrzynia nauczyła się takiego zachowania, ale na 99%problem leży w niskiej mocy silnika i sytuacja będzie się powtarzać.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Nie ma mowy o odpuszczaniu gazu i nie było tego jak był całkowicie nowy, a dzieje się to powiedzmy od jakiś 2óch miesięcy .. nie jest to częste, ale jest... mi się wydaje , ze jak na tę wagę, moc 150 koni to nie jest mało.. dla przykładu Kuga z gorszą skrzynią przy większej wadze i z taką sama mocą nie ma takich problemów.. Mondeo podobnie..
 

Henry

Active member
Bez reklam
Loluś, ty masz diesla 150KM?
Jeśli tak, to wcale nie jest to dużo jak na masę tego auta i obecne dpfy kastrujące moc.
W Mondeo 150KM w dieslu to mało, min. 180 koni daje radę poprawnie napędzać to auto ;)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Jest 150 Koni to powiedz jeśli by tak było dlaczego BMW robi jeszcze słabsze silniki i wstawia tam automaty? Robi to specjalnie ??? Bo jeśli tak to wiesz :) Jeździłem stara kugą Kuga 150 konną i oczywiście wiadomo, ze im więcej to tym lepiej, ale nie było tragedii... teraz jeździłem ta nowa 150 konna jak i ta mocniejsza i powiem Ci, że jakbym brał to chyba jednak 150 konna .. nie ma dużej różnicy.. może za mało jechałem obydwoma autami, ale nie poczułem dużej różnicy a oszczędza się 4 tys , a to dużo jest.. bo za to można mieć np fotele w skórze..
Natomiast mam kumpla, która ma 150 konnego Mondeo z automatem i nie ma Kolego żadnych problemów z czymś takim jak ja mam... aczkolwiek słyszałem o różnych problemach autoamtów w Fordach, bo wiadomo nie jest to ta jakość jaka jest przy automatach np od Niemieckich producentów aut..
 

Henry

Active member
Bez reklam
Wiesz, że miałem i mam Mondeo ;)
140KM w MK4 jeździ lepiej niż 150KM w MK5.
150KM nie chce jechać, ale za to w Fordzie można znacznie taniej to ogarnąć, bo silnik w jest dokładnie ten sam, różni się softem, który za śmieszne pieniądze można ograć i ze 150 podnieść na 180 oszczędzając kilka tyś ;)

Ja u siebie mam 180KM w manualu i uważam, że to minimum jak na to auto, a jest około 50kg cięższy od BMW 3-ki.
W rodzinie mamy też MK5 180KM AWD z powershift czyli fordowską dwu sprzęgłową skrzynią i też uważam, że to min jak na tą budę, skrzynia pracuje bardzo płynnie.
 

werf

Active member
Bez reklam
Lolek jeżdżę takimi samochodzikami kilka razy dziennie zaufaj mi konfiguracja N47/B47 184/190km i działa prawie jak ta z linku poniżej.
[youtube]_HBXsckNABk[/youtube] ps jak się wrzuca tu filmiki z YT ?
 

Attachments

  • IMG_1054.jpg
    IMG_1054.jpg
    41,1 KB · Wyś: 23
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Nic takiego mnie juz nie czeka. Nigdy w zyciu.

Wystatczy ze mam tak rozebrana swoja bmw e38 740i. Pieprzony Vanos teraz przekreca sie na walku, dalem go do podszlifowania ale nie wiadomo ile bedzie trzymal. Wpakowalem wiecej w remont niz auto warte.

Wiec nigdy w zyciu nie dam sie namowic na takie remonty. Jak juz to kupie drugi silnik z allegro (oczywiscie z montazem i gwarancja) albo sprzedam auto tak jak jest.
 
Ostatnia edycja:

Pawel_Sz85

Klub HDTV.com.pl
VIP
Apropo bmw to miałem okazję pojeździć ostatnio F10 chyba 2015/16 rok z dieslem 184 konnym z automatem. Całkiem fajnie się tym jeździło. Dobrze chodziła skrzynia. Chyba z 8 biegów. Żeby zrobić setkę to już czwórka była. Pierwszy raz jeździłem autem w elektronicznymi zegarami. Ciut mi się ciasno wydawało w środku. Jeśli chodzi o dynamikę jazdy dla mnie ok , ale nie jestem wymagający :)
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Pewnie, że fajnie. Ta F10 daje 100x więcej radochy z jazdy jak ta Renowka o której Lolek pisze, a tą znam dobrze. Zresztą od tej Renowki już taka E39 (20 letnia) sprawia o niebo więcej frajdy z jazdy. Jak ktoś tego nie widzi/czuje, to ja szczerze gratuluję. Bez cienia złośliwości, bo wybór staje się o wiele większy. Renowka ma świetny wygląd i cene, ale to typowy dupowóz bez duszy. Te wszystkie recenzje są g warte.
 
Ostatnia edycja:

Pawel_Sz85

Klub HDTV.com.pl
VIP
Takie dupowozy też są potrzebne. Ja takimi jeżdżę w pracy. Przy dużych przebiegach rocznych nowe auta (nawet typu skoda, kia, hyundaj itp) mają swoje plusy jednak dyszy tam nie ma. Takie nowe Mondziaki czy Mazdy 6 mi się podobają, szczególnie Mazda. O klasie premium nawet nie wspominam.

Prywatnie wole mniej praktyczne auta :) Ostatnio przejechałem się RR L322 V8 i jako fan LR kiedyś sobie kupie. Jest taki cudownie bezsensowny :)
 
Ostatnia edycja:

eddielublin

New member
zarówno poprzednia jak i obecna generacja 5-tki jest świetna i daje dużo frajdy z jazdy, dla mnie osobiście to numer 1 w klasie, ale nie posunął bym się do nadawania tym autom cech ludzkich i duszy -cokolwiek by to miało znaczyć, to jakby nie patrzeć dość masowy i często spotykany pojazd na ulicach, mający przewieźć przysłowiowe 4 litery z A do B, no może trochę z lepszym samopoczuciem no bo to przecież klasa premium, ale nie każdego stać na fajnie skonfigurowana 5-tkę, skoro ktoś ma 150 tys. chce nowe auto rodzinne to wybierze np. Talismana, Mondeo, Insignię i będzie miał radość z jazdy, dodatkowo podejrzewam, że że nie dokonuje wyboru na podstawie "testów" internetowych guru a własnych doświadczeń i jazd próbnych.
PS z testami Autocentrum to chyba zrobiło się tak jak z testami sprzętu audio/video w w prasie branżowej. Nie da się tego oglądać/czytać.
PS 2 - no może po chwili zastanowienia gdybym miał wskazać auto z "duszą" w obecnej gamie BMW to stawiam na serię 4
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Macie tu por*nogra*fie dla zmotoryzowanych. A nie dyskusje o padakach od be em wej.

[youtube]4M0rUusjG2w[/youtube]
 
Do góry