Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Nie wiem, zawsze miałem ponad 200KM z automatem.
Z drugiej strony, kilka lat temu czytałem relację z testów manual vs. automat i przeciętny kierowca vs. kierowca wyścigowy. Wnioski były następujące: przeciętny kierowca nie potrafi wykorzystać potencjału ręcznej skrzyni. Subiektywnie był przekonany, że manualem szybciej jechał ale pomiary wykazywały co innego... Kierowca wyścigowy natomiast, faktycznie szybciej przyspieszał manualem.

Passportnąłem SE.


To dobze, bo jak bys kupil taka honde crv 160km lub reno megane w automacie siora ma to porazka.... Naprawde idzie sie zrazic do automatow.
Ale skrzynie cvt 8 stopniowe lub wiecej (teraz nowe 10 stopniowe) to jest bajka.Wrazenie takie samiutkie jak w samolocie. Zalaczasz gaz do dechy i przyspieszasz, zadnego przelaczania biegow, wskaznik gazu stoi nieruchomo np na 7000 obrotach i sie nie rusza. Rowny ciag bez szarpania, nie ma nic.

Od czasu do czasu mam okazje bryknac sie takim autkiem ze skrzynia cvt 8 stopniowa w automacie 445 kucy. Lexus ls600hl z 2008r. Smialo moge powiedziec ze nie ma lepszej skrzyni biegow (jezeli chodzi o odczuwanie w czasie jazdy) bo tej skrzyni wogole nie czujesz.
 
Ostatnia edycja:

topol

New member
Tyle, że tam jest CVT a nie skrzynia automatyczna. Przekładnia bezstopniowa to zupełnie inna konstrukcja niż automat. W CVT jak czujesz zmianę "biegu" to masz problem. W automacie niekoniecznie.

Jednak nieco minąłem się z prawdą. Kiedyś, lata temu, przez miesiąc korzystałem z Mercedesa 200D w automacie. Zawrotne 72KM i buda W124, dynamika nieco lepsza niż w maluchu... ale i tak miło go wspominam :D

Passportnąłem SE.
 
Ostatnia edycja:

sul76

New member
Tyle, że tam jest CVT a nie skrzynia automatyczna. Przekładnia bezstopniowa to zupełnie inna konstrukcja niż automat. W CVT jak czujesz zmianę "biegu" to masz problem. W automacie niekoniecznie.

Jednak nieco minąłem się z prawdą. Kiedyś, lata temu, przez miesiąc korzystałem z Mercedesa 200D w automacie. Zawrotne 72KM i buda W124, dynamika nieco lepsza niż w maluchu... ale i tak miło go wspominam :D

Passportnąłem SE.

Witam,
dokładnie w lexusach i toyotach hybrydowych są skrzynie e-cvt, a nie cvt czyli zwykłe bezstopniowe na pasach bądź łańcuchach jak multitronic w audi/skoda/seat/, czy też w toyotach.
Cvt to słaba i zawodna konstrukcja, e-cvt to natomiast skrzynia planetarna na trybach, bez pasów/łańcuchów, jest praktycznie niezniszczalna-wieczna.
To zupełnie inna bajka, wymagana jest jednak odpowiednia moc silnika, co znacznie uprzyjemnia jazdę.
Jak automat to tylko standardowa hydrokinetyczna skrzynia (np. BMW, większość MB itd)., a nie jakieś dwusprzęgłowe wymysły z kołem dwumasowym i zawodnymi sprzęgłami.
Właściwie użytkowana przekładnia hydrokinetyczna wytrzyma całe życie samochodu, nie ma awaryjnych sprzęgieł, kół dwumasowych itp.
Dwusprzęgłowe to nowe i zawodne wynalazki, które tylko dla pierwszego właściciela będą niezawodne.
Pzdr
Jacek
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Kolego nie pisz że coś jest nie zniszczalne bo Titanic już miał być nie zniszczalny - nie zatapialny i ... wszystko ma prawo się popsuć chyba że Ty dajesz taką gwarancje tej skrzyni przy zakupie tych marek samochodów... producent na pewno nie da takiej gwarancji ... :) bo dobrze wie że jak każda rzecz tak i ta skrzynia ma prawo się rozwalić..
Co do dwu sprzęgłowych skrzyń automatycznych to znam takich co są już drugim - trzecim właścicielem samochodów w których są te skrzynie i jakoś nie mają z nimi problemów.. więc to kolejne wróżenie z fusów .. jednemu się rozwali taka czy inna skrzynia w pierwszym roku użytkowania, a inny będzie jeździł 10 lat .. jakby była tylko jedna naj naj skrzynia automatyczna to wszyscy by zapewne stosowali taką.. a do tego byśmy wszyscy jeździli tylko jedną marką samochodu.. bo każdy może powiedzieć że ta marka to najlepsza, a wszystkie inne to...
 
Ostatnia edycja:

Borixon

Active member
Bez reklam
Fakt, wiecznych rzeczy nie ma, fakt że te proste konstrukcje są bardzo długowieczność.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
 

werf

Active member
Bez reklam
Witam,
dokładnie w lexusach i toyotach hybrydowych są skrzynie e-cvt, a nie cvt czyli zwykłe bezstopniowe na pasach bądź łańcuchach jak multitronic w audi/skoda/seat/, czy też w toyotach.
Cvt to słaba i zawodna konstrukcja, e-cvt to natomiast skrzynia planetarna na trybach, bez pasów/łańcuchów, jest praktycznie niezniszczalna-wieczna.
To zupełnie inna bajka, wymagana jest jednak odpowiednia moc silnika, co znacznie uprzyjemnia jazdę.
Jak automat to tylko standardowa hydrokinetyczna skrzynia (np. BMW, większość MB itd)., a nie jakieś dwusprzęgłowe wymysły z kołem dwumasowym i zawodnymi sprzęgłami.
Właściwie użytkowana przekładnia hydrokinetyczna wytrzyma całe życie samochodu, nie ma awaryjnych sprzęgieł, kół dwumasowych itp.
Dwusprzęgłowe to nowe i zawodne wynalazki, które tylko dla pierwszego właściciela będą niezawodne.
Pzdr
Jacek
W Skodzie nigdy nie było CVT
Hydrokinetyczna niezawodna ? Widziałeś ślizgające się sprzęgło w 6HP lub 8 po 20-30 tys, nie mówię że po 150
 

sul76

New member
Kolego nie pisz że coś jest nie zniszczalne bo Titanic już miał być nie zniszczalny - nie zatapialny i ... wszystko ma prawo się popsuć chyba że Ty dajesz taką gwarancje tej skrzyni przy zakupie tych marek... producent na pewno nie da takiej gwarancji ... :) bo dobrze wie że jak każda rzecz tak i ta skrzynia ma prawo się rozwalić..
Co do dwu sprzęgłowych skrzyń automatycznych to znam takich co są już drugim - trzecim właścicielem samochodów w których są te skrzynie i jakoś nie mają z nimi problemów.. wiec to kolejne wróżenie z fusów .. jednemu się rozwali taka czy inna skrzynia w pierwszym roku użytkowania, a inny będzie jeździł 10 lat .. jakby była tylko jedna naj naj skrzynia automatyczna to wszyscy by zapewne stosowali taką..
Witam,
jednostkowe awarie pomijam.
O DSG piszą w gazetach coraz więcej prawdy, mimo że są mocno sponsorowani przez grupę VW.
W stanach dwusprzęgłowe w fordzie nie przyjęły się bo były awaryjne.
Prawda o dwusprzęgłowych skrzyniach będzie powoli odsłaniana - ale powoli i z czasem.
Ja akurat znam prawdziwe statystyki i mam pewne doświadczenie biorąc pod uwagę efekt skali.
DSG ma dodatkowo koło dwumasowe i sprzęgła (pracujące na mokro bądź sucho).
Jest to chyba za szeroki temat, natomiast za duży nacisk i za duże inwestycje VW wpompował w DSG, aby się okazało że są po prostu zawodne.
W szczegóły i wymagania eksploatacyjne skrzyń dwusprzęgłowych nie wnikam.
Oby każdemu działało to co ma - tego należy sobie życzyć.
A skrzynie planetarne to faktycznie jest wg mnie mistrzostwo świata, a przedstawiona opinia co do skrzyń hydrokinetycznych jest tylko moją opinią.
Pzdr
 

sul76

New member
W Skodzie nigdy nie było CVT
Hydrokinetyczna niezawodna ? Widziałeś ślizgające się sprzęgło w 6HP lub 8 po 20-30 tys, nie mówię że po 150

Witam,
oczywiście masz rację - multitronica w skodzie nie było - potraktowałem ją pośpiesznie jako część grupy VW.
Teraz ma za to masowo DSG, a zwykły tiptronic (pancerny) pozostał już tylko w najmocniejszych AUDI.

pzdr
Jacek
 

topol

New member
W SEC'u skrzynia jest oryginalna i ma 325.000 km, o ile licznik nie był kręcony, jest w nienagannym stanie.

Passportnąłem SE.
 

topol

New member
Dobrze skonstruowaną klasyczną ASB prędzej zepsuje użytkownik niż sama ulegnie awarii - nie mylić z zużyciem eksploatacyjnym. Najczęściej przez zaniedbania typu za mało/za dużo oleju itp.

Ta skrzynia przenosila seryjnie do 600Nm i ponad 400KM w S600... Po przeróbkach w AMG jeszcze więcej. W moim tylko skromne 310Nm i 230KM.

Passportnąłem SE.
 
Ostatnia edycja:
Do góry