No i Sprawa wygląda następująco
Objawy niby się potwierdziły tak jak były opisane
Mam dziś przyjechać i odebrać nowego Sharpa ten sam model
Nowy sprawny przetestowany bez objawów
Była przeprowadzona burzliwa rozmowa z właścicielem tego sklepu
i powiedział, że jak bym kupił przez Internet to nie było by problemu a tak to przy odbiorze osobistym (zamówienie było na odległość –telefoniczne) nie mam takiego prawa.
Infolinia Sharpa nie odzywa się jak zadzwoniłem to sami mi powiedzieli, że mogę odmówić i zwrócić do 10 dni i to nie jest mój problem tylko sklepu.
Sklep postawił sprawę jasno, że odbieram ten LCD i nie podlega to dyskusji.
Oczywiście powiedziałem ze odbiorę, ale od razu oddam w tej samej chwili odstępując od umowy. Nie zgodzili się twierdząc, że teraz oni maja problem z moim uszkodzonym LCD i że poniosą koszty takie, że jak Sharp naprawi to będą musieli sprzedać w niższej cenie.
Rozmowa trwała bardzo długo i bez sensu się zaskoczyła.
Właściciel powiedział, że jego nie będzie i LCD jest spakowany i czeka na mnie.
Po tej rozmowie zadzwoniłem ponownie do Sharpa, ale dział techniczny i oczywiście sprawę znają a kosztów sklep nie będzie ponosić, bo dadzą nowy LCD zamiast tego, co odeślą.
Oddzwoniłem do sklepu i ich to nie obchodzi, bo i tak nikt nic nie wie w Sharpie.
Oczywiście idą mi na rękę wymieniając od ręki, bo to pod gwarancję podlega a nie wymiana.
Dzwoniłem i rozmawiałem ż Rzecznikiem praw konsumenta i co się dowiedziałem, że
Zamawiając LCD telefonicznie jest to już zawarcie umowy na odległość, czyli mogę skorzystać z prawa wymiany lub oddania do 10 dni.
Jednak pojawia się inna kwestia, która jest bardziej sporna i kupując LCD i kiedy okazuje się, że jest uszkodzony to wtedy wymieniając na nowy (wolny od wady, jaka ukazała się do 10 dni) zwrot gotówki lub wymiana na inny LCD (innej firmy) jest w dobrej woli sprzedającego, ale sprzedający musi wymieniać na ten sam model wolny od wady wykrytej.
Czyli jest to tak zagmatwane, że szok.
Dziś odbiorę ten LCD i jak się okaże, że jest to samo to w domu będę miał bubla przez najbliższe 2-3 lata oraz nauczkę, że mam kupić w ciemno LCD a potem jak coś to zwracam i się o nic nie martwię.
Chciałem być uczciwy i powiedziałem, że LCD jest uszkodzony a do 10 dni mogłem zwrócić i powiedzieć, że nie podoba mi się oddając zepsuty LCD i nie ponosząc żadnych konsekwencji i nie martwiąc się, co dalej będzie się działo z uwalonym telewizorem.
To nie jest kraj dla uczciwych ludzi !!
Tynio
Pozdrawiam