Sharp 40LE830 test otwarty - pierwszy test na rynku.

Sharp 40LE830 - pierwszy test na rynku.

Usłyszałem hasło Sharp przyśpieszył .
Myślę - o coś będzie się działo.
Szczerze mówiąc nie bardzo zrozumiałem o co chodzi. Postanowiłem dopytać co to znaczy ? Z przecieków doszło do mnie że Sharp wprowadził
nowe bardzo szybkie matryce i stworzył nowe algorytmy.
Na co to ma wpływ i czy rzeczywiście coś daje - ano "zobaczym" .

Pierwsza prezentacja modeli serii LE 830 odbyła się na targach w Las Vegas. Niestety nie było nam dane sprawdzić ani potestować telewizorów.
CES 2011 - Sharp nowości LE 935
http://www.youtube.com/user/SharpEur.../3/LMoIZ2r4DHw

Telewizory nowych serii od wielkości 40" oparte są na matrycy Quattrona co można sprawdzić na dowolnym sklepie patrząc w lupkę jak poniżej z iluż to elementów składa się obecnie piksel ?
008_DSC_9601.jpg


Przypomnijmy co to jest quatron i dlaczego jest to ważne?
002_DSC_9616.jpg

telewizor na matrycy Quattron to telewizor oparty na matrycy gdzie piksel po raz pierwszy w historii rozwoju telewizorów lcd zbudowany jest z czterech kolorów. W systemie czterech kolorów dodano kolor żółty do tradycyjnego zestawu kolorów: czerwonego, zielonego i niebieskiego (RGB plus Y). Wyraźnie rozszerzona w ten sposób reprodukcja żółci pozwala na uzyskanie naturalnych gradacji kolorów. W porównaniu z tradycyjnymi panelami składających się z 6,2 miliona punktów z 3 kolorami podstawowymi, nowa technologia z ponad 8 milionami punktów i używająca 4 kolorów podstawowych zapewnia większą precyzję oraz niespotykaną do tej pory ekspresję kolorów dzięki dodaniu barwy żółtej.
http://www.youtube.com/user/SharpEur...10/39nKnNODTDY

Dlaczego kolor żółty jest ważny ?
O to sposób akceptacji kolorów przez ludzkie oko :




Poniżej prezentujemy jak przedstawia się różnica budowy starego piksela :
Conventional RGB 6,220,000 sub-pixels (1,920 x 1,080 x 3)
img_quattron_technolory_01.gif

arrow_quattron_technolory_01.gif

New Quattron i nowego piksela.
8,294,4000 sub-pixels (1,920 x 1,080 x 4)
img_quattron_technolory_02.gif


http://www.youtube.com/watch?v=Fg0dpKvNYYU&feature=player_embedded#at=150
Proszę uważnie obejrzeć film bo zaprezentowane są najważniejsze różnice stanowiące o jakości nowych rozwiązań.

Dodanie koloru Y zmieniło, a raczej wytyczyło nowy zakres gamutu kolorów:
img_quattron_technolory_04.jpg


Głównym celem rozszerzenia bazy podstawowej kolorów piksela było poprawienie tych kolorów:
img_quattron_technolory_05.jpg


Obecnie panele Quattron oferują więcej niż przeciętny telewizor LED.
Nie tylko chodzi o kolory żółty ,złoty czy wrzosowy ale RGBY ma wpływ na rozszerzenie palety barw poza typowy wykres gamutu kolorów.
Zachowuje bogactwo naturalnej palety barw i poprawia jednocześnie dynamikę koloru co jest bardzo jest trudnym zadaniem. I to co na początku wydawało się sztuczką producenta funkcjonuje w nowym wymiarze na rynku i to z jakim wynikiem.


002_DSC_9594.jpg

System Quad Pixel nie jest jedynym usprawnieniem jakie pojawiają się w telewizorach SHARPA. Dodatkowym usprawnieniem jest konstrukcja matrycy, która pozwala na łatwiejszą aktywację podświetlenia, szybsze przepuszczenie światła przez filtry, dzięki czemu odczuwamy poprawę szybkości reakcji matrycy.
Dodatkowymi korzyściami są :
- zwiększenie jasności
- pogłębienie czerni poprzez szybsze i pełniejsze wygaszenie.

Mając na matrycy kolor Y łatwiejsze jest przedostawanie się światła :
img_low_power_01.gif


daje to możliwość znacznej oszczędności energii.
img_low_power_02.jpg

Nowa X-gen matryca Sharpa w panelach LED z technologią Quad Quattron coraz bardziej imponuje jakością, możliwościami i małym poborem energii.( ECOLABEL - Oznakowanie Ekologiczne UE)

Nowy model odbiega wyglądem od poprzednika. I jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku.
001_P1250083.JPG

Już matowa matryca świadczy że mamy do czynienia z innym telewizorem

004_P1250087.JPG

Podstawka jest obrotowa i nie rysująca się.

007_P1250091.JPG

Kolor też extra bo nie widać uciążliwego kurzu.

008_P1250092.JPG

Wykończenie trochę inne niż w poprzednich modelach.

010_P1250095.JPG

Wszystko dobrze dopasowane

011_P1250096.JPG

i zapewne jak poprzedniej serii obwoluta tu srebrna będzie występować też w różnych kolorach.

013_P1250098.JPG


Chodzi oczywiście o kolor ramki .

014_P1250099.JPG

Zgodnie z tendencją model odchudzony i to wyraźnie.

015_P1250101.JPG


016_P1250103.JPG

Ważne teraz dla użytkowników aby był multimedialny .

017_P1250105.JPG

I ma już imponującą liczbę złącz.

018_P1250107.JPG

Słot na kartę SD
Output audio
USB

020_P1250111.JPG

HDMI x 4

021_P1250113.JPG

slot CI
Obok ciekawa informacja - otóż producent informuje jakiej grubości muszą być końcówki złącz HDMI

022_P1250114.JPG
RS-232C
PC
Eurozłącze
Component
Compozyt

001_P1250117.JPG

USB x 2 (plus jedno z boku)
Dongl (czyli adapter wifi )
Ethernet
wejście Sat
wejście na antenę
digital audio output
Wejście audio dla złącza hdmi lub PC

002_P1250119.JPG

jeszcze raz rzut z dołu.

004_P1250121.JPG

Model made in Japan pobierający max 110W

005_P1250123.JPG


006_P1250124.JPG

Kabel zasilający wmontowany na stałe.

007_P1250125.JPG

Tak prezentuje się od tyłu LE 830

008_P1250126.JPG


009_P1250128.JPG


010_P1250129.JPG

Uchwyt 30 x 30 cm

011_P1250132.JPG

Pilot który już znamy , aczkolwiek znajdują się nowe przyciski
obsługujące 3D

012_P1250133.JPG

A podczas obsługi 3D ważne będą do obsługi również kolorowe przyciski, kiedyś obsługujące tylko telegazetę.

014_P1250139.JPG

Trzeba dodać , choć w tym ujęciu jeszcze nie widać

015_P1250140.JPG

To rama jest połowę mniejsza niż w serii LE 820

017_P1250144.JPG

Manualna obsługa bez zmian czyli prawa dolna część ekranu.

018_P1250146.JPG

No i przechodzimy do ekranu. Tu jest czarny włączony jednolity obraz

020_P1250148.JPG

Jeśli ktoś rozjaśni swój ekran to może dostrzeże jaśniejsze fragmenty. Ale nowe dyfuzory sprawdzają się. Pokazują wręcz swoją klasę.
Mamy więc nadzieję że również w modelach konkurencji wymiana dyfuzorów spowoduje podobne podświetlenie.

Sprawdzimy teraz pobór energii , czyli to o co pytał jeden z użytkowników
- dlaczego Sharp w Japonii ma udział w rynku 55%
Sharp z 55% jest liderem w udziale w rynku telewizorów LCD.
021_P1250151.JPG

przy podświetleniu Auto

022_P1250154.JPG

Standard

023_P1250155.JPG

Film

001_P1250156.JPG

gra

002_P1250157.JPG

PC

003_P1250158.JPG

Użytkownik

004_P1250159.JPG

Dynamiczny

005_P1250160.JPG

I maksymalny - dynamiczny ustalony

006_P1250161.JPG

Telewizor wyposażony jest w Wi Fi

007_P1250162.JPG

Zalogowaliśmy się więc do internetu

008_P1250164.JPG

Proces przebiega bardzo prosto

009_P1250165.JPG

I każdy nawet bez instrukcji prowadzony jest

010_P1250166.JPG

informacją ekranową

011_P1250168.JPG

trwa to naprawdę szybko.

012_P1250169.JPG

I Już możemy korzystać z widgetów

014_P1250172.JPG

A po przez system (współpraca z Philipsem) NetTV można wybierać dowolną stronę internetową.
020_P1250179.JPG



Usługa Philips Net TV w technologii Wi-Fi zapewniająca dostęp do usług internetowych za pomocą telewizora

F400015454-FMB-global-001


Korzystaj z bogatej oferty usług Net TV i oglądaj filmy, zdjęcia, serwisy informacyjne oraz inną zawartość internetową bezpośrednio na ekranie telewizora. Wystarczy podłączyć kino domowe do sieci domowej za pomocą łącza Ethernet, a następnie wybrać żądaną zawartość przy pomocy pilota zdalnego sterowania. Menu Philips zapewnia dostęp do popularnych usług Net TV dopasowanych do ekranu Twojego odbiornika, a dzięki sieci komputerowej z certyfikatem DLNA możliwe jest oglądanie filmów i obrazów znajdujących się w komputerze przy użyciu pilota zdalnego sterowania.

015_P1250173.JPG

Wczytaliśmy szybko www.wp.pl - działa bez problemu .

016_P1250175.JPG

Jest w czym wybierać

017_P1250176.JPG


018_P1250177.JPG

Ale jak chciałem obejrzeć akurat bajki - to u nas ten serwis ma działać wkrótce.

019_P1250178.JPG

Ale sprawdziliśmy inne i działają sprawnie

022_P1250182.JPG

Sprawdziliśmy ja działają urządzenia po USB

023_P1250183.JPG

najpierw filmy mkv

001_P1250198.JPG


002_P1250200.JPG

Jak widać żadnych kłopotów

003_P1250204.JPG

Żadnych zacięć czy bujania

005_P1250206.JPG

006_P1250207.JPG


Dalej zdjęcia i też bez niespodzianek.
007_P1250208.JPG

Sprawdziliśmy możliwości sterowania programów na USB

008_P1250209.JPG


010_P1250212.JPG

Jak widać sporo opcji

Przy tej okazji ponieważ telewizor ma możliwość konwersji 2D do 3D zachciało nam się obejrzeć Top Gear w 3D
014_P1250216.JPG

i tu bardzo miłe zaskoczenie.

015_P1250217.JPG

Dobra jakość sygnał pozwoliła mi obejrzeć dobre widowisko w 3D

016_P1250218.JPG

I o ile nie jestem wielbicielem tej technologii to trzeba powiedzieć - szapoba !!!

011_P1250213.JPG

Następnie pociągnęliśmy obraz z Hawaii

012_P1250214.JPG

I też jednym przyciskiem z pilota (3D) wybiera się format 3D

013_P1250215.JPG

i jaka zapowiadałem wcześniej przyciski na pilocie które kiedyś służyły do obsługi telegazety, dziś służą do obsługi 3D. Ja widać na menu 3D można nawet zwiększać efekt głębi 3D.

002_P1250220.JPG

Lista kanałów jest zawsze otwarta.

003_P1250221.JPG

tyle że przechodzi przez 2D

005_P1250224.JPG

Wybór formatu i wracamy do 3D Top Gear

006_P1250225.JPG

Efekt jak na konwersję rewelacja. Nagle studio z uczestnikami programu uzyskało niesamowitą głębię.

007_P1250227.JPG

Nagle hala zamilkła przestał działać głos . Ponieważ testowałem w ciemni - nie zauważyłem że wcisnąłem po ciemku niechcąco przycisk Mute.
Ale jak się wyświetlił na ekranie - odetchnąłem.
Głos działał dalej.

Czas na testy czerni i płynności.
Wracamy więc na ziemię i do 2D.
009_P1250229.JPG


010_P1250232.JPG

Jeszcze raz można podkreślić to co już wyżej napisałem że przy nowych dyfuzorach ( podobnie jak w klasie modelu LE 925 )
Sharp 46le925 Ouatron czyli pierwszy telewizor Sharpa 3D - test otwarty
012_P1200921.JPG

"Sharp 46LE925 - topowy model Sharpa.
Mimo podświetlenia Edge Led , podświetlenie ekranu dzięki nowym dyfuzorom jest równomierne a czerń bardzo dobra."

I wracamy do sprawy którą napisałem na wstępie. Do szybkości matryc Sharpa.
011_P1250235.JPG


012_P1250236.JPG

Najpierw szybko ustawiany piksel w piksel aby był widoczny pełen ekran.

013_P1250237.JPG

I pełna rozkosz obraz płynie bez zająknięcia.

014_P1250275.JPG

to od razu sprawdzamy płynność pionową - i znów super

015_P1250277.JPG

To jeszcze w akcji przy końcowej linii wjazdu gdzie większość telewizorów lcd i plazmowych ma kłopoty, a tu po prostu super

016_P1250278.JPG


017_P1250282.JPG

Największe wrażenie jedna zrobił test Monstera.
Taką płynność widziałem po raz pierwszy. Ani plazma Pioneera ani Panasonica ani LCD Toshiby SV 685 czegoś takiego nie było.

014_P1250238.JPG

Ilość szczegółów dzięki większej przepustowości światła znakomita.
Telewizor potrafi przekazać nawet bardzo subtelne różnice.

015_P1250241.JPG

Przy okazji jeszcze raz skorzystałem z konwersji aby zobaczyć jak testy 2D będą przebiegać w 3D

016_P1250242.JPG

I muszę przyznać że jeśli drugi plan się gubi nie powstają duszki czy lepiej rozmycia albo są nie wielkie to można znaleźć radość głębi w 3D

Ale koniec zabawy
022_P1250251.JPG

Obraz w 2D z pełną kolorystyką

023_P1250254.JPG

Dobre palety szarości
__________
001_P1250256.JPG

Czerń i ostrość dla przypomnienia.

002_P1250257.JPG

Czas na usuwanie przeplotów. Tu trzeba jeszcze trochę popracować przy usuwaniu

005_P1250262.JPG

ale tłumienie szumów jest już ok

007_P1250264.JPG


008_P1250265.JPG


009_P1250269.JPG

tu widać lekkie drgania ale w granicach tolerancji

010_P1250270.JPG

tu również

011_P1250271.JPG


012_P1250272.JPG

I tu jeszcze jedno potwierdzenie aby nie wyciągać przypadkowych wniosków.

021_P1250288.JPG

Jest jeszcze jedna rzecz która chyba po raz pierwszy wystąpiła na tkim poziomie. Głęboki kolor czerwony i niebieski - ostatni taki poziom widziałem tylko w plazmach Pioneera.Coś porywającego.

023_P1250291.JPG
współpraca z komputerem bez zastrzeżeń.

003_P1250294.JPG

Pełna czytelność czcionki.

Jak w dobrym serialu wracamy do wątku głównego czyli..........
"Przyśpieszenia" Sharpa. Na ile nowe algorytmy mające wpływ na rewelacyjną płynność obrazu będą miały wpływ na Input Lag ?
003_P1250309.JPG


004_P1250313.JPG

Opóźnienie sięga 40 ms

006_P1250315.JPG


007_P1250316.JPG


008_P1250322.JPG

w trybie dynamicznym 80ms

009_P1250324.JPG

w innych trybach 50 ms

012_P1250331.JPG

najgorzej w dynamicznym ustalonym 110 ms

014_P1250335.JPG

Jeśli już sprawdziliśmy Input Lag to sprawdźmy jaki ma faktyczny wpływ na szybkie gry

016_P1250337.JPG

Korzystamy z Xboxa

017_P1250339.JPG


018_P1250343.JPG

No cóż ,nie ma żadnych smużeń a gra jest prawdziwą przyjemnością

019_P1250344.JPG

i to z pełną paletą barw

021_P1250346.JPG

Szybkość nie ma znaczenia - jest czad !

022_P1250347.JPG


023_P1250348.JPG

Ujęcia monochromatyczne jak w starym albumie. Ale przy szarościach jak pamiętały stare modele potrafiły zostawiać niezłą poświatę. Tu naprawdę extra.

001_P1250349.JPG

I w kolorze .

Czas na SD.
004_P1250355.JPG

Najpierw język

005_P1250357.JPG

Rodzaj usługi - u na z powietrza jeszcze analog.

006_P1250360.JPG

I proszę bardzo. Świetne skalowanie i dodatkowa sprawa.

007_P1250363.JPG

To jest pierwszy lcd Sharpa który prawie nie ma kątów bocznych.

008_P1250364.JPG

Jedyny problem to dostępność - bo jak się okazuje fabryki Sharpa ucierpiały jednak w trzęsieniu ziemi które nie dawno nawiedziło Japonię.
Ważny problem też to bark komponentów - np.filtrów polaryzacyjnych pochodzących od kooperantów. Opóźnienia ocenia się na dwa miesiące.

Wady :
wymaga długiej kalibracji obrazu
duże wymagania w kalibracji obrazu
bas z użyciem suba mógłby być głębszy
słabe usuwanie przeplotu


Zalety:
mały pobór energii
dobre skalowanie w SD
extra współpraca przy sygnale blu raya
rewelacyjne przejścia tonalne
dobre wyposażenie multimedialne
dobra współpraca z komputerem
mały input lag do gier
znakomita płynność
genialna głęboka czerwień
super głęboki kolor niebieski
bardzo dobre zastosowane materiały
największa jasność w 3D
bardzo dobra konwersja 2D do 3D
znakomita szeroka paleta barw
mimo edge led - równe podświetlenie matrycy
bardzo małe kąty boczne

Punkty - do 1 do 10 w każdej pozycji.

1.Płynność SD - 8 pkt
2.Kąty boczne - 8 pkt
3.Czerń - 9 pkt
4.Konwersja 2D-3D - 9 pkt
5.Kolory - 9 pkt
6.Pobór energii - 10 pkt
7.Obsługa - 9 pkt
8.Dźwięk - 7 pkt
9.Wyposażenie - 8 pkt
10.Cena do jakości - 10 pkt

Razem = 87 pkt na 100 możliwych.
 
Ostatnia edycja:
Witam. Poszedłem za radą AXEL'a i zresetowałem ustawienia, ustawiając tak jak radził i dla mnie jest jak najbardziej ok. Lubię kontrastowy obraz, a dedykowany dynamiczny jest za ostry. Ale uwaga Panowie - konkurencja nie śpi. Toshiba wypuszcza bezramkowy tv. Podobno rewelacja. Panowie co sądzicie o zakupie Soudbara Sharp'a? Koszt dość spory, ale może zastąpić zestaw kina domowego (mam Sony). Wizualnie jest super.
Cześć ja mam tego soundbara dobry dźwięk sterowany jest z telewizora za pomocą HDMI niestety nie idzie nim sterowac balans tony jest ustawiony fabrycznie.
Ja jestem zadowolony choć cena dosyć wysoka poza tym dość fajny wygląd można podwiesić .jak i postawić głośniki pionowo. Ale to nie co pełne kino domowe- nie mam także nie chce się wypowiadać .
;)
 
Wpierw chcialbym sie przywitac, z racji ze to moj pierwszy post, a wiec- Dzien dobry ;).

Odnoszac sie do postu wyzej (areklesz):
Coz, Soundbar z pewnoscia nie da takiego dzwieku jak, dajmy na to, nawet mikrowieza Yamahy, ale- jest latwy w obsludze, ladnie wyglada, a to przeciez tez bardzo wazne czynniki. Podstawowe pytanie jakie nalezy sobie zadac, to: czego oczekuje po sprzecie? Pomimo, ze mam glosniki w telewizorku sa srednio to osobiscie nie mam nic przeciwko puszczeniu przez nie muzyki, gdy na przyklad czytam ksiazke, a chce by cos mi pobrzdakiwalo w tle, ale ogladajac film przelaczam juz raczej na kino domowe.

O Telewizorze:

Mniej wiecej od sylwestra mam w domu omawianego szeroko Sharpa, w wersji 46 calowej. Pomijajac to, ze na poczatku "nie chcial sie wlaczyc" (fabrycznie zawieszony system, po kilkunastosekundowym przytrzymaniu "power" sytuacja zostala opanowana, ale nerwow troche bylo). Przyznam, ze w sklepie zastanawialem sie, wraz z Ojcem, nad Sony EX720. Byl on kilkaset zlotych tanszy, jednak obraz (wzielismy ze soba filmy i zdjecia na dysku) nie wydawal sie az tak dobry, choc menu bylo, przynajmniej moim zdaniem, zdecydowanie bardziej intuicyjne (moze dlatego, ze mam PS3).Przechodzac jednak do samego TV, to z obrazu jestem bardzo zadowolony, a nawet nie bawilem sie jeszcze ustawieniami (co tez poczynie, gdy wroce do domu pod koniec stycznia). Niestety wystepuja niewielkie chmurki, ale po tym co zobaczylem (jak to ktos tutaj polecil) wyniki "clouding" w images.google.com stwierdzilem, ze jednak mam znakomity telewizor :p.

Zauwazylem jednak pewna przypadlosc, mianowicie, odtwarzajac muzyke (calosc jest podlaczona pod kino domowe) z dysku przenosnego zdaza sie, ze tv widzi foldery jako puste (pomimo, ze sa jeszcze podfoldery). Czy jest na to moze jakies rozwiazanie? Dysk mam w FAT 32 (ale zbieram sie na format, z racji dopuszczalnego rozmiaru plikow).

PS: Napisalem juz (przez glowna strone) do SHARPa w sprawie tych nieszczesnych widgetow, bo faktycznie strasznie sie tym rozczarowalem. Oczywiscie zachecam do tego wszystkich ktorzy jeszcze tego nie zrobili!
PS2: Czy pisaliscie przez strone Sharpa, czy na konkretny adres emailowy?
 
Ostatnia edycja:
Widzę Axel że odcień wszędzie na 0:)
Czyli te same wrażenia z ogladania co ja:) Bo już od dawna skłaniam się ku nieruszaniu odcieni:) Hehehe:)
 
Widzę Axel że odcień wszędzie na 0:)
Czyli te same wrażenia z ogladania co ja:) Bo już od dawna skłaniam się ku nieruszaniu odcieni:) Hehehe:)
Też tak sądziłem od dawna. Odcień to mus :D
I taki mus wystąpił w trybie FILM z odcieniem żółtym w stronę czerwonego :)

Mam pytanko.
Widzisz jakąś różnicę przy ustawieniu Wzmoc. NIS i WYS [B -10] ?
 
Widzisz jakąś różnicę przy ustawieniu Wzmoc. NIS i WYS [B -10] ?

Dopiero co wróciłem do domu, posprawdzam za chwilę, ale jak pamietam to różnic nie widziałem wcześniej:)
Ustawienia puki co wklej tutaj dla niecierpliwych:) hehehe:)
 
Widzisz jakąś różnicę przy ustawieniu Wzmoc. NIS i WYS [B -10] ?

W sensie NIS WYS [B -10] vs. NIS WYS [B 0] ??


Ja poki co smigam na uzytkowniku, tym przerobionym, skopiowanym ze standardowego nieco zmodyfikowanego. Obraz bardzo OK, poki co nie mam potrzeby nic zmieniać
 
Ostatnia edycja:
Stronka zdechła także póki co...

Tryby AV: STANDARD - FILM - UŻYTKOWNIK

=============================================

Tryb AV: [STANDARD] 12-01-2012 / 17:00
OPC: [Wł.]
Podświetlenie: [STD]
Kontrast: [+28]
Jasność: [-3] ~ [0]
Kolor: [-10]
Barwa: [0]
Ostrość: [+5]
C.M.S.- Odcień: [R 0] , [Y 0] , [G 0] , [C 0] , [B 0] , [M 0]
C.M.S.- Nasycenie: [R -10] , [Y -15] , [G +5] , [C 0] , [B 0] , [M 0]
C.M.S.- Wartość: [R 0] , [Y+5] , [G-10] , [C 0] , [B+10] , [M 0]
Temp. kolorów: [Średnio wysoka]
Wzmoc. (NIS) [R 0] , [G 0] , [B -10]
Wzmoc. (WYS) [R 0] , [G 0] , [B -10]
Scanning backlight 200: [Wysoka]
Sub pixel control: [Wł.]
Regulacja gamma: [0]
Tryb film: [Standardowo]
Aktywny kontrast: [Wył.]
DNR: [AUTOM.] (ustawienie zależnie od zakłóceń sygnału)
Zakres OPC: [Maks. +10] / [Mini. -5] (ustawienie dowolne i uzależnione od warunków oświetleniowych pomieszczenia)

#############################################

Tryb AV: [FILM] 10-01-2012 / 19:40
OPC: [Wł.]
Podświetlenie: [STD]
Kontrast: [+30]
Jasność: [-1]
Kolor: [-5]
Barwa: [0]
Ostrość: [+5]
C.M.S.- Odcień: [R 0] , [Y -10] , [G 0] , [C 0] , [B 0] , [M 0]
C.M.S.- Nasycenie: [R-15] , [Y-25] , [G+10] , [C 0] , [B-20] , [M+5]
C.M.S.- Wartość: [R 0] , [Y 0] , [G 0] , [C 0] , [B 0] , [M 0]
Zakres gamy kolorów: [Rozszerz.]
Temp. kolorów: [Wysoka]
Wzmoc. (NIS) [R 0] , [G 0] , [B 0]
Wzmoc. (WYS) [R 0] , [G 0] , [B 0]
Scanning backlight 200: [Wysoka]
Sub pixel control: [Wł.]
Regulacja gamma: [0]
Tryb film: [Standardowo]
Aktywny kontrast: [Wył.]
DNR: [AUTOM.] (ustawienie zależnie od zakłóceń sygnału)
Zakres OPC: [Maks. +10] / [Mini. -5] (ustawienie dowolne i uzależnione od warunków oświetleniowych pomieszczenia)

#############################################

Tryb AV: [UŻYTKOWNIK] 12-01-2012 / 17:00
OPC: [Wł.]
Podświetlenie: [STD]
Kontrast: [+30]
Jasność: [-3] ~ [0]
Kolor: ~ [-3]
Barwa: [0]
Ostrość: [+5]
C.M.S.- Odcień: [R 0] , [Y 0] , [G 0] , [C 0] , [B 0] , [M 0]
C.M.S.- Nasycenie: [R-10] , [Y-20] , [G 0] , [C 0] , [B 0] , [M 0]
C.M.S.- Wartość: [R 0] , [Y+5] , [G-5] , [C 0] , [B+10] , [M 0]
Temp. kolorów: [Średnio wysoka]
Wzmoc. (NIS) [R 0] , [G 0] , [B -10]
Wzmoc. (WYS) [R 0] , [G 0] , [B -10]
Scanning backlight 200: [Wysoka]
Sub pixel control: [Wł.]
Regulacja gamma: [0]
Tryb film: [Standardowo]
Aktywny kontrast: [Wył.]
DNR: [AUTOM.] (ustawienie zależnie od zakłóceń sygnału)
Zakres OPC: [Maks. +10] / [Mini. -5] (ustawienie dowolne i uzależnione od warunków oświetleniowych pomieszczenia)
 
Ostatnia edycja:
arcu możesz napisać jakie masz ustawienia? Ja też mam 40" i wydaje mi się, że jednak sporo zależy od przekątnej, bo ustawienia AXEL'a nie do końca się u mnie sprawdzają (chociaż są niezłe ;)).


Tryb AV: [Uzytkownik]
OPC: [Wł.]
Podświetlenie: [STD]
Kontrast: [+30]
Jasność: [0]
Kolor: [-10]
Barwa: [0]
Ostrość: [+5]

CMS – Odcień: [R 0] , [Y 0] , [G 0] , [C 0] , [B 0] , [M 0]
CMS – Nasycenie: [R -5] , [Y -15] , [G 0] , [C 0] , [B -2] , [M 0]
CMS – Wartość: [R 0] , [Y+5] , [G -10] , [C 0] , [B+10] , [M +2]

Temp. kolorów: [Wysoka]
Wzmocnienie B (Wys) : [-12]
Wzmocnienie B (Nis) : [-12]

Scanning backlight 200: [Skanowanie]
Sub pixel control: [Wł.]
Regulacja gamma: [0]
Tryb film: [WYŁ] lub [Zaawans. Niskie]
Aktywny kontrast: [Wył.]
DNR: [Wył]
Zakres OPC: [Maks. +10] / [Mini. -3]
 
W sensie NIS WYS [B -10] vs. NIS WYS [B 0] ??
Albo mi sie wydaje, albo bialy traci ten delikatny niebieskawy odcień na temp. średnio wysokiej.

Jadę na:

Tryb AV: [STANDARD]
OPC: [Wł.]
Podświetlenie: [STD]
Kontrast: [+28]
Jasność: 0
Kolor: -5
Barwa: [0]
Ostrość: [+5]
C.M.S.- Odcień: [R 0] , [Y 0] , [G 0] , [C 0] , [B 0] , [M 0]
C.M.S.- Nasycenie: [R -10] , [Y -15] , [G +5] , [C 0] , [B 0] , [M 0]
C.M.S.- Wartość: [R 0] , [Y+5] , [G-10] , [C 0] , [B+10] , [M 0]
Temp. kolorów: [Średnio wysoka]
Wzmoc. (NIS) B-10
Wzmoc. (WYS) B-10
Scanning backlight 200: skanowanie
Sub pixel control: [Wł.]
Regulacja gamma: +1
Tryb film: zaawansowane niskie
Aktywny kontrast: [Wył.]
DNR: [AUTOM.] (ustawienie zależnie od zakłóceń sygnału)
Zakres OPC: +7 -5


ogladam na przemian BBC HD i HBO2 HD


 
Ostatnia edycja:
Albo mi sie wydaje, albo bialy traci ten delikatny niebieskawy odcień na temp. średnio wysokiej.
Nie wydaje Ci się :D
Między Wysoka, a Średnio wysoka jest BARDZO mała różnica.
Ale to też zależy od nadawanego materiału.

Arcu masz bardzo podobne ustawienia z kolor -10. U mnie na -10 to bladzizna i tu pewnie uwidoczniła się różnica matryc albo wielkości matryc. Nie każdy TV jest taki sam i zawsze będziemy mieli rożne ustawienia acz bardzo podobne :)

==========
Wzmoc. (NIS) R-10
Wzmoc. (WYS) R-10
Nie B ?
R to mam ustawione w Film :)
 
Ostatnia edycja:
Między Wysoka, a Średnio wysoka jest BARDZO mała różnica.
Ale to też zależy od nadawanego materiału.

Arcu masz bardzo podobne ustawienia z kolor -10. U mnie na -10 to bladzizna i tu pewnie uwidoczniła się różnica matryc albo wielkości matryc. Nie każdy TV jest taki sam i zawsze będziemy mieli rożne ustawienia acz bardzo podobne :)

Z rożnicą WYSOKA a Srednio WYSOKA niby jest niewielka, ale dopiero wysoka daje najlepsza gradacje kolorów, całe cieniowanie i ich głębie. Nie wiem czemu tak jest, widocznie skopane sterowanie obrazem, ale tak jest. Specjalnie zwrocilem na to uwagę.
Wadą wysokiej temp. jest zbyt niebieska poświaa widoczna we wszsytkich kolorach, szczegolnie bieli, dlatego drobna korekta niebieskiego wzmocnienia i jest cycuś :D

A co do koloru -10... jest dobrze, a -3 mam przesycone, ale to w glownej mierze zalezy od materiału. W kanalach HD uzywam -10.. w innych dobrze jest przestawić tak na -7..-6
 
Tylko że na "wysokiej" kolorki jakby takie jakieś zimne się wydają:)
Mi właśnie najbardziej odpowiada "średnio wysoka"
Ciesze się że daje się ją dopracować:)
 
Użytkownikiem się jeszcze nie bawiłem:)
Ale momento.... :)

A co to jest w OPC - Wł. Ekran ???

Nie B ?
R to mam ustawione w Film :)
Chodzi oczywiście o B:) Pomyliłem się:)

U mnie na Standardowym biel jest biała:) na użytkowniku również, ale tam mam temp. wysoką:)
Testowane na koszulkach zawodników na C+ sport HD:)


Teraz najlepiej mi się oglada HD na Standardowym i SD na Użytkowniku:)

Tryb AV: użytkownik
OPC: [Wł.]
Podświetlenie: [STD]
Kontrast: [+28]
Jasność: 0
Kolor: -3
Barwa: [0]
Ostrość: [+5]
C.M.S.- Odcień: [R 0] , [Y 0] , [G 0] , [C 0] , [B 0] , [M 0]
C.M.S.- Nasycenie: [R -10] , [Y -15] , [G +5] , [C 0] , [B 0] , [M 0]
C.M.S.- Wartość: [R 0] , [Y+5] , [G-10] , [C 0] , [B+10] , [M 0]
Temp. kolorów: [Średnio wysoka]
Wzmoc. (NIS) R-5
Wzmoc. (WYS) R-5
Scanning backlight 200: wysoka
Sub pixel control: [Wł.]
Regulacja gamma: 0
Tryb film: standardowo
Aktywny kontrast: [Wył.]
DNR: auto
Zakres OPC: +5 -5

 
Ostatnia edycja:
Do góry