Serwis SONY odmawia naprawy PS3 POMOCY!

DAvID117

New member
Witam!

Mam duży problem związany z serwisem konsoli. :(

PS3 mam od około dwóch miesięcy. Pewnego niedzielnego popołudnia jak gdyby nigdy nic grałem w Resistance, przeszedłem level i nagle filmik nie chciał się wczytać. Czytnik wydawał dziwne odgłosy, jakby cały czas doczytywał dane z płyty. Zresetowałem grę i próbowałem odpalic ją jeszcze raz lecz bezskutecznie. Sprawdziłem wszystkie płyty jakie ps3 powinna czytać i żadna nie wchodziła. Pomyślałem sobie odrazu, że padł czytnik i powinienem oddać konsolę na gwarancję... Po kilku dniach, dokładnie 17.12.2007 ps3 trafiła do autoryzowanego serwisu Sony we Wrocławiu. Sprzęt wysłałem firmą kurierską zapakowany w oryginalnym pudełku... I tu się zaczyna mój dramat. 11.01.2008, po niemalże czterech tygodniach dzwoni do nie pani z serwisu z wiadomością, że konsola owszem wróciła z naprawy ale naprawa nie została dokonana z powodu mechanicznego uszkodzenia gniazda zasilania!!! :huh: W pierwszej chwili myślałem, że wyjdę z siebie i stanę obok! Odkąd mam PS3 dbałem o ten sprzęt jak o własne dziecko, utrzymywałem ją w dużej czystości, praktycznie tylko kilka razy odłączałem ją od listwy! I tu nasuwa się moje pytanie. Co mam z tym zrobić? W serwisie powiedziano mi, że mogę sobie ja conajwyżej odebrać i tyle.
LUDZIE POMOCY!!!
Za konsole są zapłacone dopiero trzy raty, a tu taki numer! Nie mam zielonego pojęcia co mam z ta sprawą zrobić. Będę wdzięczny za każdą sensowną radę.
 

DanielS

New member
A czy oni nie mają obowiązku odpowiedzieć na reklamacje w przeciągu 3 tygodni na pismie ?
Jak kiedyś kupiłem żelazko Braun i miałem z nim problemy to oddawałem do serwisu i za każdym razem gdy zbliżał się 3 tydzień ( a było tak 2 razy ) od oddania żelazka otrzymywałem pisemko informujące o stanie żelazka itp. Potem pytałem w sklepie o to i poinformowali mnie , że takie pismo musi przyjść do klienta w takim terminie bo jeśli nie to klient moze sobie zazyczyć wymianę sprzętu na nowy lub kasę. Czy ktoś kto się orientuje lepiej może to potwierdzić ? Piszę to dlatego , ze Ty wspominasz o odpowiedzi z Sony po 4 tygodniach.
 

DAvID117

New member
Gdy już ochłonąłem i pomyślałem o tym na spokojnie to wpadłem na ten sam pomysł... Tyle, że w gwarancji nie mogę się doszukać informacji czy serwis musi mnie o tym powiadomić. Ale z drugiej strony czy informacja o takiej procedurze musi być zawarta w gwaracji, czy też może to wynika poprostu z polskiego prawa... Gdyby tak było to miałbym przynajmniej jakieś podstawy do dochodzenia moich racji.
 

kber81

New member
Lipa. Ja zapytałbym o naprawę pogwarancyjną - wyniesie pewnie Cię to kilka stówek ale nie będziesz uziemiony z martwym sprzętem. Pewnie doszło do uszkodzenia Twojego Play'aka w czasie transportu...
 

DanielS

New member
DAvID117 napisał:
Gdy już ochłonąłem i pomyślałem o tym na spokojnie to wpadłem na ten sam pomysł... Tyle, że w gwarancji nie mogę się doszukać informacji czy serwis musi mnie o tym powiadomić. Ale z drugiej strony czy informacja o takiej procedurze musi być zawarta w gwaracji, czy też może to wynika poprostu z polskiego prawa... Gdyby tak było to miałbym przynajmniej jakieś podstawy do dochodzenia moich racji.

Ja zrozumiałem , że to jest w naszym prawie tak okreslone. Tak samo jak ze zwrotem towaru w ciągu 10 dni przy zakupach w internecie. Popytaj bardziej "oświeconych" w tym temacie bo ja do końca nie wiem czy dobrze to zinterpretowałem.
 

Standard

New member
1) musisz przestudiować gwarancję, w niej powinien być określony termin naprawy
2) polececam odpowiednia część forum, tam znajdziesz sporo porad http://hdtv.com.pl/forum/forumdisplay.php?f=42
3) urząd ochrony konkurencji i kosumenta,
4) sprzęt jakby co powinni ci odesłać, ale tu są chore warunki SONY, w każdym razie, też napisane jest to w gwarancji
5) zawsze się możesz z nimi sądzić w sądzie
6) wspołczuję,
7) dlatego jak już kupię PS3 (jesli kupię) to jak się coś z nią będzie działo będzie lądować z powrotem w sklepie z tytułu rękojmi, albo w serwisie w moim mieście (naszczęście jestem z Łodzi), z wezwaniem do naprawy w ciągu 2 tygodni lub zwrotu kasy, ewentualnie wymiany na nowy,
8) walcz nie poddawaj się,
9) mam nadzieję że opisałeś im dlaczego ją im wysyłasz, masz kserokopie dowody kupna itd
 

elpe

New member
nawiasem mowiac, nie wiem jak mozna uszkodzic gniazdo zasilania?

Na kazdej gwarancj musi byc napisane, jaki jest okres naprawy sprzetu.
Ale moze sony odwala jakies szopki w PL?
 

DAvID117

New member
Byłem u rzecznika praw konsumenta i patrząc na gwaracje jaką daje Sony ,,szopka" to odpowiednie słowo...
rzeczkim pomógł mi napisac odpowiednie pismo, w piątek jadę i zobaczymy i jak się sprawa potoczy...Opowiem jak wrócę.
Stay tuned.
 

johanek

New member
1. Powinieneś żądać potwierdzenia tego faktu (ekspertyzy) od serwisu. O ile wiem to wysyłają nawet dokumentację foto. Jeśli faktycznie uszkodzenie było spowodowane wadą mechaniczną (np. nieodpowiednim transportem) to chyba twoje pretensje są nieuzasadnione. Mogłeś sprzęt w takim stanie przynieść ze sklepu (tym bardziej ze pewnie sprzedawca nie sprawdził konsoli przy sprzedazy) a wtedy pretensje mozesz rościć do sprzedawcy (niezgodność towaru z umową). Żadne tam rękojmie jak napisał ktoś wcześniej (w handlu detalicznym nie funkcjonuje od 5 lat). A może jak Cię nie było w domu to cała klasa Twego młodszego brata dopadała ją codziennie po lekcjach? Generalnie współczuję bo cacuszko jest nieuzytkowe w chwili obecnej. Co do gwarancji Sony to rzekome "szopki" jak powiedział Pan Rzecznik mogą okazać się biciem piany przez tego Pana. czytałem szczególowe warunki gwarancji i nie widzę tam nic zadziwiającego. Chyba ze Pan Rzecznik uważa że wada fizyczna nie moze ograniczać gwarancji. tak wogóle to jestem ciekaw co pan Rzecznik wskóra, wydaje mi się ze na razie robi "dobre wrazenie" że przejedzie Sony traktorem....Daj znać co i jak..Powodzenia i szybkiego powrotu (PS3) do zdrowia
 
Ostatnia edycja:

Standard

New member
Drogi kolego, niestety nie mogę się z tobą zgodzić w sprawie twej opinii dotyczącej ogólnych warunków gwarancji SONY, dla udowodnienia swej tezy porównam ogólne warunki gwarancji SONY i LG
1) LG sprzęt do serwisu i z serwisu spowrotem do domu na koszt i ryzyko LG zapewnia LG
SONY musisz dostarczyć sam do serwisu na własny koszt i ryzyko, potem ci odeślą też na twój koszt i ryzyko
2) LG naprawa w 2 tygodnie
SONY brak terminu
3) LG sprzęt z zagranicy - nie ma zapisanych ograniczeń
SONY za dopłatą, o ile zrobią
4) LG po 5 naprawach wymiana na nowy sprzęt
SONY brak podobnego zapisu
5) LG gwarancja 2 lata to standard
SONY tylko 1 rok
itd itd
żeby było weselej SONY takie numery robi w Polsce, bo np w rescie UE (np w niemczech) okres gwarancji, zasady itp itd są o wiele korzystniejsze dla klienta

poza tym się z tobą raczej zgadzam
a ciężar udowodnienia przed sądem że ps3 ma uszkodzenia jak oni twierdzą ciąży na nich
 

FremenPL

New member
johanek napisał:
1. Powinieneś żądać potwierdzenia tego faktu (ekspertyzy) od serwisu. O ile wiem to wysyłają nawet dokumentację foto. Jeśli faktycznie uszkodzenie było spowodowane wadą mechaniczną (np. nieodpowiednim transportem) to chyba twoje pretensje są nieuzasadnione. Mogłeś sprzęt w takim stanie przynieść ze sklepu (tym bardziej ze pewnie sprzedawca nie sprawdził konsoli przy sprzedazy) a wtedy pretensje mozesz rościć do sprzedawcy (niezgodność towaru z umową). Żadne tam rękojmie jak napisał ktoś wcześniej (w handlu detalicznym nie funkcjonuje od 5 lat). A może jak Cię nie było w domu to cała klasa Twego młodszego brata dopadała ją codziennie po lekcjach? Generalnie współczuję bo cacuszko jest nieuzytkowe w chwili obecnej. Co do gwarancji Sony to rzekome "szopki" jak powiedział Pan Rzecznik mogą okazać się biciem piany przez tego Pana. czytałem szczególowe warunki gwarancji i nie widzę tam nic zadziwiającego. Chyba ze Pan Rzecznik uważa że wada fizyczna nie moze ograniczać gwarancji. tak wogóle to jestem ciekaw co pan Rzecznik wskóra, wydaje mi się ze na razie robi "dobre wrazenie" że przejedzie Sony traktorem....Daj znać co i jak..Powodzenia i szybkiego powrotu (PS3) do zdrowia


Chcialem sie dolaczyc do dyskusji ostrzec przed SONY, tez do tej firmy mialem duuze zaufanie, PS2, PS3, kamera, aparat i zakup najdrozszy 55'TV tylno projekcyjny i UWAGA WSZYSCY KTORZY CHCA COS KUPIC U SONY!!!!! TAK ZLODZIEJSKIEJ I KLAMLIWEJ FIRMY NIE WIDZIALEM...ale pokolei....
Chodzi o to ze zakupilem TV SONY tylno projekcyjny w wartosci 5000,- w ktorym elementem podstawowym jest lampa projekcyjna, ktora zurzywa sie po okolo 8000rbh (tak jest zapisane w instrukci!!!!!, specyfikacji techniczej dolaczonej do TV). Po 3 miesiacach (czyli okolo 800rbh pracy) lampa sie przepalila i SONY powolujac sie na swoja Europejska Gwarancje umieszczona w interneci uwaza ze zapis: (pkt4. Niniejsza gwarancja nie obejmuje: a)....; b)czesci zamiennych (czesci przewidzianych do okresowej wymiany, takich jak nieladowane baterie, wklady drukujace, igly, zarowki itp.);) zwalnia ich z obowiazku gwaranta i zada zaplaty za ta lampe w wysokosci 1200,- zl !!! Wszelkie rozmowy nie przyniosly efektu!!!!! Oczywiscie zaczynam walke przez sądy..i zamierzam ta sprawe naglosnic przez J.Weissa z radia ZET... OSTRZEGAM UWAZAJCIE NA SONY !!!!!!
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
Weź przestań spamować tym swoim przypadkiem w każdym temacie bo później to będziesz musiał wszystko odszczekać.

Pamiętaj, że zbłaźnisz się z tym Weissem więc nie polecam :)

Pozdrawiam,
 

FremenPL

New member
mam wrazenie ze pracujesz dla SONY!!!!
TAK ich bronisz chociaz nie masz bladego pojecia (albo udajesz) co to znaczy eksploatacja!! czlowieku nie osmieszaj sie!!
wiesz Masta_J czy jak cie tam zwa jutro zamieszcze odpowiedz SONY jak otrzymalem ... wtedy moze sie schowasz pod dywan, zrozumiesz wtedy co jest grane!!! zal d.. sciska jak sie to czyta !!! poprostu POLSKE traktuja jak III Swiat !!!! czlowieku zanim napiszesz to pomysl (chyba ze jestes pracownikiem SONY.... to wtedy rozumie twoja filozofie zycia) nie chce sie powtarzac na wielu forach pisze o tym przypadku...bo chce ludzi ostrzec przed nieuczciwoscia SONY!!!! ( a nie byc zaklamanym jak niektorzy np. Mas..), niech ludzie wiedza zanim podejma wydatek kilku czy kilkunastu tysiecy... jak moga byc oszukani podstepnie przez SONY!!! po to jest to FORUM by informowac sie wzajemnie !!!! czlowieku!!! odpowiedz mi dlaczego SONY sie wycofalo tak szybko z tego typu TV (teraz juz wiem) a ty widze ze nie !!
 
Ostatnia edycja:

Masta_J

Active member
Bez reklam
Już tu sobie każdy sam oceni kto się ośmiesza, zostaw im tę możliwość.

I chętnie się schowam pod dywan jak coś wywalczysz - mało tego - życzę Ci tego.

Pozdrawiam,
 

FremenPL

New member
Czy wygram to nie wiem... ale zacytuje jutro odpowiedz pani kierowniczki Dzialu Obsługi Klienta swietlanej firmy SONY (dla tych co nie wierza i dla tych co pracuja w SONY) ZEBY POKAZAC MERYTORYCZNA ODPOWIEDZ NA REKLAMACJE !!!!
 

Standard

New member
Panowie spokojnie

jak pisałem juz kiedyś, SONY na tle innych firm, ma mniej korzystne warunki gwarancji, a serwisy każdej firmy mają swe grzechy (zwykle są to firmy pod najmowane)

ogólnie, trzeba jakby co oddawać przedmiot do sklepu powołujac się na niezgodność z umową, jak ci nie odpowiedzą w ciągu 14 dni to otrzymujesz kaskę lub nowy sprzęt

albo

korzystamy z gwarancji, jesli jest termin naprawy w gwarancji, jak np w LG to spoko, spokojnie czekamy 2 tygodnie, oczywiście sprzęt wydajemy za pokwitowaniem i mamy ksera wszystkich dokumentów
jak sie nie wyrobię, to kaska lub nowy sprzęt,
jesli w gwarancji nie ma terminu, to dołączamy pismo wzywające do naprawy w ciągu 2 tygodni i jak wyżej
a pamiętajmy by w protokole opisać typ uszkodzenia, wady, itp i zaznaczyć, że poza tym sprzęt jest nieuszkodzony, serwis ma to potwierdzić,

pzdr
Ps mam szczęście bo mieszkam w Łodzi, a do tego nie mam sprzętu sony, tylko LG, a oni sami z serwisu przyjeżdzają i potem sprzęt odwożą na własne ryzyko, a nie jak sony zawieść, odbierz, ryzykuj, itp itd :)
Pss jakby nie warunki gwarancyjne sony to bym sobie kupił ps3, a tak to kupiłem sobie dobrego kompa i już
 

Ogr

New member
Bez reklam
Dzwoniłem kilka minut temu do znajomego ,który jest kierownikiem w MIXELECTRONICS,zadałem jedno pytanie .Jaka firma ma najwiecej zwrotu towaru,i robi problemy z reklamacja?Poczawszy od mp3 ,po tv za 20.000tys i wiecej .Nie zastanawiał sie przez chwile, SONY:D Na własnej skórze przekonałem sie oddajac pare lat temu DVD.Nie walczyłem z nimi bo nie miałem czasu ani cierpliwosci ,no i sprzet nie wiele wart, a jednak mnie wyrolowali!To juz nie jest ta firma którą pamiętam z dziecinstwa heheNajlepsze tv itp,to przeszłośc.;)
Pozdrawiam.
 
Ostatnia edycja:
Do góry