Serwis Konsoli PS3

matysh_2006

New member
Witam Serdecznie Wszystkich.

Jakiś czas temu oddałem swoją PS3 do autoryzowanego serwisu o nazwie "Pram.com.pl". :(

Konsola pojechała do Francji i cisza.

Jutro mija piąty tydzień od kiedy konsola jest w serwisie. :neutral:

Powiedzcie, czy to normalny czas naprawy, czy mnie olewają po prostu?? :(


Pozdrawiam
 

behemot

New member
Niestety tak to jest czasami można czekać i 4tygodnie. Trzeba się uzbroić w cierpliwość może ci się poszczęści i szybciej ją odzyskasz.
 

Thorand

New member
1. Naprawa gwarancyjna czy pogwarancyjna?
2. Jakie masz zapisy w gwarancji - czas realizacji?
3. Powołałeś się na gwarancję czy rękojmię?

Generalnie na naprawe jest 2tygodnie, jesli sie przeciaga, powinienes zostac pisemnie powiadomiony o przyczynach wydluzenia procesu (np koniecznosc dostawy czesci zamiennych nieosiagalnych na miejscu). Telefon do serwisu a potem pismo / mail abys mial dowod. I wszedzie daty.
 

matysh_2006

New member
To była naprawa gwarancyjna.

Nie mam wglądu do karty gwarancyjnej ale tego co mnie poinformowała konsultantka to nie ma zapisu o czasie naprawy.

Konsoli nie kupowałem od "piximanii"
 

dariuszd1

New member
"Generalnie na naprawe jest 2tygodnie, jesli sie przeciaga, powinienes zostac pisemnie powiadomiony o przyczynach wydluzenia procesu (np koniecznosc dostawy czesci zamiennych nieosiagalnych na miejscu). Telefon do serwisu a potem pismo / mail abys mial dowod. I wszedzie daty"

Powyższy cytat dotyczy rękojmi. Gwarancja faktycznie może nie mieć zapisu o czasie naprawy, bo jej zapisy ustala sobie sam gwarant. Mogłeś przy oddawaniu zaznaczyć, że oddajesz z tyt rękojmi, teraz nie możesz nic zrobić jak tylko czekać. Z drugiej strony po 30stu dniach sony powinno Ci wymienić ta konsolę na nowy model ale jest to ich wyłącznie decyzja.
 

dariuszd1

New member
Ale to jak to w końcu jest? Jeżeli idziesz do serwisu, to nie możesz oddać z tyt rękojmi?

A może rękojmia tylko obowiązuje u sprzedawcy, czyli w miejscu zakupu.
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
Jak pisałem rękojmia nie dotyczy w ogóle sprzedaży konsumenckiej.
Chyba, że kolega kupił akurat konsolę na firmę - wtedy jak najbardziej może dochodzić swoich praw na zasadach rękojmi.

Jednak jeśli chodzi o sprzedaż konsumencką, czyli konsolę kupuje osoba fizyczna, to zastosowanie mają zasady dotyczące gwarancji i niezgodności towaru z umową.
Nabywca decyduje, z których uprawnień skorzysta, przy czym największe prawa mamy do 6 miesięcy od zakupu na zasadzie niezgodności towaru z umową u sprzedawcy.

Pozdrawiam,
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
To ja tez sie gubie, jestem przeceiz osobą fizyczną;
Po 23 miesiacach od daty zakupu nawalila mi lustrzanka kupiona w EURO RTV AGD. Patrze na gwarancje a tu zonk; 12 miesiecy, ale dzwonie do sklepu i mowią, prosze przyniesc, producent daje 12 m-cy, ale my jako sprzdawca drugie tyle w ramach rękojmi, wiec jeszcze naprawi pan bezplatnie. Tak sie stało; producent wymienił matryce, wytawił rachunek na sklep - koszt naprawy 1500 zł pokrył sprzedawca.

To jak? Gwarancji juz nie było, ani zadnej tam przedłuzanej itp, towaru nie oddalem na zasadzie niezgodnosci

???
 
Ostatnia edycja:

Masta_J

Active member
Bez reklam
Ale właśnie prawo niezgodności towaru z mową zadziałało.
Bardzo dobrze to świadczy też o sklepie bo mogli się wypiąć już po 6 miesiącach od zakupu w większości przypadków.

Pozdrawiam,
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Dlatego mysle, ze nie zadzialalo prawo niezgodnosci z umowa, bo jak sam, Masta napisales powinno dzialc do 6 miesiecy. Potem to juz dobra wola gwaranta, albo sprzedawcy. Sklep uzyl terminu "rekojmia". Najwazniejsze ze naprawili :)
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
Nie napisałem tak, napisałem, że konsument ma największe prawa do 6 miesięcy od zakupu, natomiast niezgodność z umową działa 24 miesiące.

Pozdrawiam,
 

rafib1975

New member
Ale chwila Masta_J napisałes że rekojmia nie ma zastosowania w sprzedazy konsumenckiej, czytałem trochu na temat rękojmi i np coś takiego znalazłem:
"Odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest odpowiedzialnością bezwzględną, gwarantowaną każdemu nabywcy przepisami Kodeksu cywilnego i ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego.

Jakiekolwiek ograniczenia bądź wyłączenia odpowiedzialności z tytułu rękojmi są zakazane w sprzedaży konsumenckiej, której stroną jest konsument dokonujący nabycia towaru niezwiązanego bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową. Wyłącznie przedsiębiorcy w relacjach między sobą mogą ustalać ograniczenia odpowiedzialności wynikającej z rękojmi."
 

Frog_PL

New member
Kazdy z was po czesci dobrze gada ;) Bo czasami potocznie to nazywane wlasnie taka konsumencka rekojmia ta niezgodnosc towaru z umowa. I tak jak bylo napisane kazdy ja ma zawsze wiekszosc produktow jakie kupujemy przez 24miesiace. Tutaj @krzystofradio mial na tyle farta ze trafil na bardzo wporzadku sprzedawcow. Bo tak jak znow wczensiej bylo napisane najwieksze uprawnienia mamy do 6miesiecy od kupna bo wtedy to nie my musimy udowadniac ze wada nie powstala przez nas tyko jest to
"fabrik feler". A po tych 6miesiacach to na nas spoczywa ewentualne udowodnienie ze to nie mysmy sie przyczynili do powstania tej wady. Tu kolega mial farta bo dobry sprzedawca przyjal bez udowadniania ze to wada producenta i poszlo sprawnie.
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Pewnie jest tak jak napisałeś, czyli niezgodnosć towaru z umową potocznie zwana rękojmią. I to chyba odbyło się na tej zasadzie. Ten dobry sprzedawca to niekoniecznie przeze mnie lubiany sklep sieci Euro Rtv Agd - Gliwice, CH Forum (jakby co), a le w tym pzrypadku zachowali się bez zarzutu. Z reszta jest odpowiedni wątek o tej sieci.
 

matysh_2006

New member
W końcu po sześciu tygodniach konsola do mnie wróciła..wieczorem sprawdzę, czy naprawiona bo jak nie to nie wiem co zrobię... :/

No i oczywiście nie wróciła w takim stanie jakim ją wysłałem a mianowicie na przednim panelu konsoli jest nie estetycznie wyglądająca rysa no ale cóż...

Pozdrawiam
 
Do góry