Samsung Ps50 b530 - wszystko o serii 530

gregx

New member
Mryganie to najprawdopodobniej włączony dynamiczny kontrast, w ciemnych scenach na siłę działa i tylko psuje efekt.


Witam ponownie.

Też mam problem z tym mruganiem (chwilowe rozjaśnianie tła w ciemnych scenach). Pisałem o tym w innych postach.
Idąc za radą kolegi, wyłączyłem właśnie kontrast dynamiczny (był ustawiony na niski) i zobaczymy jakie będą efekty - mam nadzieję, że takie jak u kolegi - Regi

Dzięki, pomogło.


Swoją drogą, po co w ogóle jest ten kontrast dynamiczny?

pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

///ANDRO)))

New member
100Hz?

Witam, jestem posiadaczem tego TV od tygodnia. Jeśli chodzi o cenę a jakość to musze powiedzieć ze jestem bardzo zadowolony.
Korzystam na nim z N'ki, Xbox'a 360 i PS3.
Obraz jest naprawdę rewelacyjny, ale... obraz jest odświeżany 60Hz a nie 100.:shock: Niema znaczenia czy jest to 720p czy 1080p. Można jakoś to ręcznie przestawić to odświeżanie? Jeśli tak to jak???
???
Może mi ktoś to wyjaśni bo się na forum tego nie doczytałem.
Co do szumu telewizora to jest on tylko słyszalny po wyłączeniu dźwięku.
Niestety po paru minutach doskwiera to przeklęte prześwietlanie (czy jak to się nazywa).

Przepraszam jeśli mało fachowo się wypowiadam ale nie jestem jakoś specjalnie obeznany w tych tematach;)
 

regi

New member
Witam ponownie.

Też mam problem z tym mruganiem (chwilowe rozjaśnianie tła w ciemnych scenach). Pisałem o tym w innych postach.
Idąc za radą kolegi, wyłączyłem właśnie kontrast dynamiczny (był ustawiony na niski) i zobaczymy jakie będą efekty - mam nadzieję, że takie jak u kolegi - Regi




Swoją drogą, po co w ogóle jest ten kontrast dynamiczny?

pozdrawiam

Z tym, "dzięki pomogło" to się pośpieszyłem. Pomimo wyłączonego kontrastu dynamicznego nadal ten efekt występuje ale jest mniej widoczny. Mam podłączone 3 urządzenia do tego TV. DVD, Tuner HD i Ps3 i wszystko leci po HDMI. Na Ps3 praktycznie nie widzę tego mrugania (może jestem zbyt pochłonięty wartką akcją :D i nie zauważam), na tunerze b. rzadko ale występuje. Z kolei na DVD jest mocno zauważalny. Wydaje mi się, że może to być jakiś defekt. Plazma ma z 6-7 miesięcy. Gwarancja jest ;). Jak jej się pogorszy to będę interweniował. Generalnie uważam TV za rewelacje jak za te nie aż tak wielkie $$ :).

Pozdro
 

nevoX

New member
Witam wszystkich.

Wracam właśnie ze sklepu. Zarezerwowałem tytułowy telewizor i po powrocie do domu postanowiłem trochę o nim poczytać. I przeraziłem się. Strasznie boję się tego wypalania elementów. Naprawdę jest to tak strasznie widoczne i „codzienne”? Jak to wygląda po paru miesiącach użytkowania. Zacząłem się poważnie zastanawiać czy przypadkiem nie dać sobie spokój z plazmami i kupić LCD, może i obraz nie będzie taki piękny, ale przynajmniej będę miał święty spokój.

Dodam, że nie z telewizora chciałbym korzystać normalnie, nie pod presją. Jak akurat chcę sobie oglądać TVN24 przez 4 godziny, to oglądam.
 

gregx

New member
Z tym, "dzięki pomogło" to się pośpieszyłem. Pomimo wyłączonego kontrastu dynamicznego nadal ten efekt występuje ale jest mniej widoczny. Mam podłączone 3 urządzenia do tego TV. DVD, Tuner HD i Ps3 i wszystko leci po HDMI. Na Ps3 praktycznie nie widzę tego mrugania (może jestem zbyt pochłonięty wartką akcją :D i nie zauważam), na tunerze b. rzadko ale występuje. Z kolei na DVD jest mocno zauważalny. Wydaje mi się, że może to być jakiś defekt. Plazma ma z 6-7 miesięcy. Gwarancja jest ;). Jak jej się pogorszy to będę interweniował. Generalnie uważam TV za rewelacje jak za te nie aż tak wielkie $$ :).

Pozdro

Witam.

U mnie też nie pomogło:sad:. Przez chwilę myślełem, że efekt jest mniejszy ale teraz widzę go zarówno na BD jak i na Tunerze TV i powiem szczerze, że wkurza mnie to coraz bardziej. Z tego co czytam powyżej wnioskuję, że wszystkie tv z tego modelu tak mają, więc nie wiem czy gwarancja ma tu zastosowanie. Na konsoli chyba tego nie ma. W takim razie chyba włączę znów konstrast dynamiczny, po porawia wyrazistość obrazu.

Co do tego wypalania i pozostawania loga i innych, wystarczy na kilka minut włączyć przewijanie obrazu w opcja obrazu chyba, i cienie znikają, więc nie jest tak źle. nie przejmowałbym sie tym tak bardzo.

pozdrawiam
 

SULIx

Member
Test migotania PS50B550/51 - seria B

W związku z tym, że film który nagrałem obrazujący problem migotania w PS50B550/51 jest dosyć obszerny.Ok 2,58 GB. A nie chcę go dzielić i wycinać fragmentów które obrazują błędy przetwarzania TV bo okazuje się, że plik potrafi mieć inne wartości po wycinaniu i równocześnie TV inaczej go odczytuje. Zgłaszajcie się do mnie na privat. Zainteresowanym prześlę na podany adres płytkę w formacie dvd z opisem w minutach fragmentów gdzie tv z wadą mruga niczym zepsuta żarówka.

Kto ma dosyć borykania się z wadą niepożądanych zmian jasności w swoim telewizorze powinien wystąpić do sprzedawcy z wnioskiem o naprawę lub wymianę tv. NIE KORZYSTAĆ Z KARTY GWARANCYJNEJ.Na razie nie kontaktować się z serwisem.To inna forma dochodzenia praw konsumenta.Trzeba mieć film na którym są nagrane wadliwie przetwarzane sceny.
Przy okazji przepisy kreują inną ważną zasadę, która może ułatwiać życie konsumentom: w razie stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu miesięcy od jego wydania domniemywa się, że istniała ona już w chwili zakupu. Niezgodność towaru z umową pozwala się konsumentowi domagać albo nieodpłatnej jego naprawy, albo jego wymiany na nowy. Celem obu czynności jest doprowadzenie do zgodności produktu z umową. Wybór należy do konsumenta.
Sprzedawca po otrzymaniu wniosku o wymianę lub naprawę towaru nie ma już w zasadzie wyjścia. Jeśli nie odpowie na żądanie konsumenta w ciągu 14 dni, to przyjmuje się, że uznał żądanie za uzasadnione. Pozostaje mu dostarczyć produkt do naprawy i wymiany. Zgodnie z przepisami sprzedawca ma obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez konsumenta na demontaż, dostarczenie, robociznę, materiały oraz ponowne zamontowanie i uruchomienie wadliwego urządzenia. Oczywiście sama naprawa lub wymiana produktu nie może trwać miesiącami. Przepisy mówią o odpowiednim okresie, biorąc pod uwagę rodzaj towaru i cel jego nabycia.
Gdy naprawa lub wymiana nie jest możliwa albo wymaga nadmiernych kosztów, klientowi pozostaje już tylko domagać się obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy, czyli odstąpienia od umowy.Wada wg. mnie w tym wypadku jest istotna.
 

SULIx

Member
Skarga do Urzedu Ochron Konkurencji i Konsumentów.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)

UOKiK - centralny urząd, którego zadaniem jest ochrona konkurencji na rynku oraz zbiorowych interesów konsumentów. Jeśli więc twój problem uderza nie tylko w ciebie, ale w interesy wszystkich konsumentów – np. zły system obsługi klienta, wprowadzająca w błąd reklama, nieprawdziwa informacja na opakowaniu produktu, ukryte wady przedmiotu – złóż skargę do UOKiK. Możesz to zrobić pisemnie, faksem, telefonicznie, e-mailem lub podczas rozmowy z urzędnikiem. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest centralnym organem administracji rządowej, właściwym w sprawach ochrony konsumentów, ale nie tylko, bo także w sprawach ochrony konkurencji. W skład Urzędu wchodzi centrala w Warszawie oraz delegatury Urzędu w Bydgoszczy, w Gdańsku, w Katowicach, w Krakowie, w Lublinie, w Łodzi, w Poznaniu, w Warszawie i we Wrocławiu. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, faksem, pocztą elektroniczną. Po otrzymaniu skargi Urząd może wszcząć postępowanie administracyjne i w jego wyniku podejmuje decyzję. Dla wszystkich którzy mieliby ochotę poinformować UOKiK o ukrytej wadzie swojego telewizora powstało gotowe pismo. Wystarczy nanieść odpowiednie dane dotyczące własnej sprawy lub zmodyfikować pismo i złożyć w urzędzie. Aby miało to odpowiedni oddźwięk proponowałbym składać w jednym urzędzie to jest w Warszawie

  • dane osobowe Urząd Ochrony Konkurencji





    SKARGA KONSUMENTA

    Dotyczy:
    ukrytej wady przedmiotu
    nierzetelnej informacji o przedmiocie
    Telewizor typ: PS50..................
    numer seryjny : ....................

    data nabycia: .........................


    Koncern Samsung Electronics Sp. z o. o. Polska z siedzibą ul. Szturmowa 2 a 02- 678 Warszawa
    jest producentem 50 calowych telewizorów plazmowych PS50.............


    Firma w instrukcji obsługi nie informuje rzetelnie nabywcy o sposobie pracy ww. odbiornika.
    Konsument w trakcie użytkowania zaskakiwany jest sytuacją niestabilności jasności i kontrastu.
    Instrukcja obsługi nie zawiera nigdzie informacji czytelnie przedstawionej nabywcy. Telewizor wykazuje wadliwe i niepożądane przetwarzanie ciemniejszych mniej skontrastowanych elementów obrazu.
    Zgłoszenia naprawy gwarancyjnej dotyczących nienormatywnej pracy telewizora w autoryzowanym serwisie są załatwiane przez serwis w porozumieniu z Samsung Electronics opiniami o treści:
    Serwis stwierdza poprawną pracę odbiornika zgodną z parametrami producenta. Serwis potwierdza występowanie zgłaszanego efektu przez Klienta i przekazuje tą informację do Samsung Polska do dalszego postępowania.


    W związku z tym, że konsument ma prawo do jasnej informacji o produkcie, jego parametrach jak też specyfiki pracy uważam, że zostałem wprowadzony w błąd.
    Migotanie kontrastu nie występuje w powszechnie dostępnych odbiornikach telewizyjnych.
    Jest powszechnie uważane za wadę.
    Parametry producenta powinny być bardzo precyzyjnie określone w instrukcji czy też informacji handlowej przez firmę Samsung Electronics.
    Po zakupie produktu i stwierdzeniu wadliwego działania przekonałem się z wiadomości zawartych na forach internetowych Polski, Anglii, Francji oraz Hiszpanii, że problem nieinformowania przez producenta o możliwej specyficznej wadliwej pracy telewizora dotyczy bardzo szerokiej grupy konsumentów w Polsce i Europie.
    Wszyscy oni żalą się na istniejącą sytuację lekceważenia przez koncern Samsung.
    W związku z tym, że producent nie nazywa tej specyfiki pracy odbiornika wadą tylko własną normą
    konsument może czuć się oszukany. Wniosek o zwrot zapłaconej kwoty pieniędzy spotkał się z odmową. Producent w odpowiedzi stwierdził, że zgodnie z treścią karty gwarancyjnej może dojść do zwrotu pieniędzy tylko w wypadku pisemnego stwierdzenia przez serwis braku możliwości naprawy. Serwis nie naprawia jednak czegoś co według producenta jest jego normą.
    Uprzejmie proszę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o interwencję w ww. sprawie.
    Uważam, że niebawem skargi podobnej treści pojawią się na Waszym dzienniku podawczym obrazując powszechność problemu.
    Służę dodatkowymi dokumentami w ww. sprawie.
    Z poważaniem podpis
 

vicy

New member
Co prawda interesuje mnie model PS 50C550 ale w/w jest bliżniaczo podobny.
Powiedzcie mi proszę czy warto dopłacać różnice pomiędzy 530 a 550 co by zyskać m.in. AllShare ?Czy to prawda , że 1 lub 2 USB( patrz 530 i 550) są tylko serwisowe ?
No i faktycznie jest tak źle z tą plasmą ?
Wybór między Panasem 46 s 10e a Szajsungiem PS 50C550 miał być na korzyść Szajsa ale widze , że cos sie knoci ...
pozdro for all
 

cactusek

New member
Bez reklam
Pomyliłeś tematy, są osobne o C530 i C550. Kilka osób zauważa te problemy z miganiem a większość nie. Nie wiem czemu tak jest. Idź do sklepu ze swoim penem i się przekonaj. Weź jak najwiecej materiały z opisem scen jak kolega SULIx opisał.Może coś zauważysz. Szkoda że nikt nie podał linku do filmiku gdzie można to obejrzeć bo chętnie sam bym sie przekonał.
 

SULIx

Member
Film obrazujący problem migotania może otrzymać pocztą każdy zainteresowany.Na mój privat należy wysłać list z zaadresowaną do siebie kopertą bąbelkową, czyste dvd i znaczek na list.
 

kobolko

New member
Witam ponownie.

Też mam problem z tym mruganiem (chwilowe rozjaśnianie tła w ciemnych scenach). Pisałem o tym w innych postach.
Idąc za radą kolegi, wyłączyłem właśnie kontrast dynamiczny (był ustawiony na niski) i zobaczymy jakie będą efekty - mam nadzieję, że takie jak u kolegi - Regi




Swoją drogą, po co w ogóle jest ten kontrast dynamiczny?

pozdrawiam

Koledzy, chwilowe delikatne rozjaśnianie i ściemnianie obrazu, zwłaszcza w ciemnych scenach występuje prawie wyłącznie w sytuacji, kiedy oglądacie w zupełnie ciemnym pokoju, tak? I od telewizora do przeciwległej ściany, czy mebli w pobliżu nie jest daleko? zauważcie, że rozjaśnienie następuje, kiedy nagle pojawia się "jaśniesza scena" w filmie - jest to efekt czujnika oświetlenia w pomieszczeniu - jeśli macie włączoną funkcję "Rozwiązanie Eco/ Czujnik Eco / Włączony" to czujnik w sytuacji jasnej sceny odbiera odbite światło od ściany, czy mebli interpretując to błędnie jako jaśniejsze warunki oświetlenia. I chwilowo rozjaśnia o "ton" ekran.
Wszystko :)
 

Berserker

New member
Co do "wypalania" o jakim tu pisano już kilkakrotnie. Jasne plamy czy logo widoczne na ciemnym tle to powidoki, a nie wypalenie panela (to by się objawiało akurat ciemnym konturem np logo widocznym na jasnym tle i wtedy naprawdę trzeba by się martwić).

Mam ps50c530 od kilku godzin i widzę, że powidoki powstają bardzo szybko. Nie ma się jednak czym martwić, bo nie jest to trwałe uszkodzenie matrycy.

Miałem przez prawie 2 lata samsunga ps42b451 i powidoki na samym początku też bardzo szybko się pojawiały (i wtedy wprawiały mnie w palpitacje serca), a potem problem praktycznie zanikł. Tu jest zapewne podobnie i po wyrobieniu pewnego "przebiegu" panela powidoki nie będą się już pojawiać tak często.
 

SULIx

Member
Koledzy, chwilowe delikatne rozjaśnianie i ściemnianie obrazu, zwłaszcza w ciemnych scenach występuje prawie wyłącznie w sytuacji, kiedy oglądacie w zupełnie ciemnym pokoju, tak? I od telewizora do przeciwległej ściany, czy mebli w pobliżu nie jest daleko? zauważcie, że rozjaśnienie następuje, kiedy nagle pojawia się "jaśniesza scena" w filmie - jest to efekt czujnika oświetlenia w pomieszczeniu - jeśli macie włączoną funkcję "Rozwiązanie Eco/ Czujnik Eco / Włączony" to czujnik w sytuacji jasnej sceny odbiera odbite światło od ściany, czy mebli interpretując to błędnie jako jaśniejsze warunki oświetlenia. I chwilowo rozjaśnia o "ton" ekran.
Wszystko :)
Ustawienie "Eco" nie ma nic wspólnego z wadą migotania i zmian jasności. Telewizory serii B można próbować ustawiać na wiele sposobów i pocieszać się, że znalazło się rozwiązanie. Problem zawsze pozostaje. Cała seria jest niestety skopana i wyprodukowana z tą wadą. Prócz tego seria PS50B.... nie ma żadnego czujnika jasności otoczenia. Eco ustawia się manualnie przy pomocy pilota.
 
Ostatnia edycja:

kobolko

New member
Ustawienie "Eco" nie ma nic wspólnego z wadą migotania i zmian jasności. Telewizory serii B można próbować ustawiać na wiele sposobów i pocieszać się, że znalazło się rozwiązanie. Problem zawsze pozostaje. Cała seria jest niestety skopana i wyprodukowana z tą wadą. Prócz tego seria PS50B.... nie ma żadnego czujnika jasności otoczenia. Eco ustawia się manualnie przy pomocy pilota.

Oczywiście mialem na myśli PS 50 C530. Tu funkcja ECO jest automatyczna. A ponieważ nie jest ona płynna, tylko stopniowana - przy określonym natężeniu światła w pomieszczeniu ekran może "balansować" pomiędzy jedną a drugą wartością progu jasności.
 

mnick

New member
Najnowsza aktualizacja softu z 09-09-2010
downloadcenter.samsung.com/content/FM/201009/20100909162224187/T-CRLPEUFC.exe
Jeśli ktoś wyczai coś nowego/jakieś znaczące zmiany to proszę się podzielić :)

Czy to oprogramowanie pasuje do modelu PS50B530S2? Na stronie samsunga nic o ty nie ma, a mam problem z odebraniem sygnału z dekodera cyfry Sagemcom DSI87 i pomyślałem sobie, że upgrade fw pomoże.
 
Do góry