HT-TXQ100 firmware update
Witam Wszystkich,
Chciałbym podzielić się swoimi doświadczeniami z HT-TXQ100 bo przeszukałem cały net i takich właśnie informacji mi brakowało przed przeprowadzeniem aktualizacji firmware'u, który poprawia pewne niedoskonałości.
1. HT-TXQ100 w Polsce jest/było sprzedawane w 2 wersjach płyty głównej:
a) rozpoznawalnej po firmware'ze typu PDAHDMSX.ROM
b) rozpoznawalnej po firmware'ze typu QPNITCXX.ROM
2. Na stronie WWW
samsunga jest udostępniony niby nowy firmware, ale tylko w wersji a)
3. Próba wgrania firmware’u dla wersji a) do urządzenia w wersji b) poprzez zmianę nazwy pliku z PDAHDMSX.ROM na QPNITCXX.ROM kończy się uśmierceniem urządzenia i wizytą w autoryzowanym serwisie w celu reanimacji przez zewnętrzne przeprogramowanie kości EPROM !!!
4. Znalazłem jedynie na
niemieckiej stronce samsunga cały pakiet firmware'ów do Samsung'ów HT. Jedynie tam był dostępny firmware QPNITCXX.ROM (nie miałem okazji już go przetestować)
5. Najnowszy firmware podobno rozwiązuje problem z polskimi znakami w napisach do Divx ( objawiający się wyświetlaniem znaku _ w miejscu polskich znaków)
6. Przez to, że SAMSUNG na stronie do firmwaru nie umieścił 2 wersji plików do modelu HT-TXQ100, utwierdził mnie w przekonaniu, że PDAHDMSX.ROM (zazwyczaj nazwa pliku odzwierciedla wersje firmware a nie jego TYP) jest prawidłowym firmwarem do HT-TXQ100 a jedynie trzeba zmienić nazwę pliku aby został prawidłowo wczytany. [FONT='Verdana','sans-serif']NIESTETY TAK NIE JEST, TAKA OPERACJA KOŃCZY SIĘ WIZYTĄ W SERWISIE !!![/font] ponieważ urządzenie przeprowadza flashowanie jedynie sprawdzając nazwę pliku firmware'u, więc nie ma żadnych więcej zabezpieczeń przed wgraniem nieprawidłowego softu.
7. Aby sprawdzić którą wersję masz płyty i który jest odpowiedni firmware do niej, należy sprawdzić informację o firmware w swoim odtwarzaczu poprzez:
a) włączenia urządzenia
b) naciśnięcie OPEN/CLOSE
c) naciśnięcie MENU w pilocie
d) naciśnięcie po kolei klawiszy 8, 9, 5
P.S. Mam nadzieję, że te informacje pozwolą na uniknięcie takich problemów jak ja miałem z Samsungiem HT-TXQ100 mojego brata ciotecznego, który musiał wylądować w serwisie. Dezinformacja ze strony SAMSUNGA w tym temacie jest straszna więc warto to najpierw wiedzieć.
Pozdrawiam,
WaMaR