Samsung 82" vs Sony 85" vs LG 86"?

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Może komuś się przyda, ja dziś się dowiedziałem, a się pozmieniało.

W Media Markt (stacjonarnym) skończyły się zwroty.
Rozmawiałem dziś z babeczką i okazało się, że za wczorajszy kupiony towar, dziś nikt nie zwróci pieniędzy - do łapy.
Zwrócą, ale na kartę podarunkową.
Czyli jak coś nie przypasi, to można pożegnać się z kasą. Można ją wydać, ale u nich w sklepie z karty.
Karta ważna 3 lata.

Szkoda, bo akurat MM miał przyjazną politykę zwrotów. Można było kupić kilka sprzętów, wybrać w domu który się sprawdzi i reszte zwrócić.
Sami zresztą to proponowali.

W Media Expert - też wczoraj zakup sprzętu. Pytałem wyrażnie, czy jak coś będzie nie tak, to czy mogę zwrócić, to też niechętnie.
To mówię, że kupię przez neta w takim razie i bez łaski, bo z ustawy mam prawo do zwrotu. Bo trudno, żebym kupił sprzęt i po godzinie w domu oddawał od razu na serwis.
To w drodze "wyjątku", żebym tak do kilku godzin sprawdził i się łaskawie zgodził - póki gość jest na zmianie.

Zostaje w takim razie net, łaski bez. Szkoda, bo wolę często dopłacić i mieć na już, jak czekać 2 dni na przesyłkę.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Właśnie idę do ME to też o to zapytam.
A tak przy okazji.
Zakup przez internet w Media Expert z odbiorem w sklepie stacjonarnym to dalej zakup internetowy?

Sorry, nie w Media Expert, a w RTV AGD.

Też o to pytałem wczoraj. Mówiłem, że kupię w takim razie przez aplikacje z odbiorem w sklepie i od razu wyda.
To gość się skrzywił - jakby sam nie wiedział, ale stwierdził, że nie. Będzie ta sama zasada, jakbyś kupił stacjonarnie.

Co do ME, to tam już opisywałem cyrki ze zwrotem, też nie tak dawno temu. Wyrażnie pytałem sprzedawcy, czy będę mógł zwrócić jak nie będzie działać.
Stwierdził, że nie ma problemu. Jak chciałem zwrócić, to się okazało, że jest jednak problem. Skończyło się na kierowniku i łaskawie, w drodze wyjątku przyjął zwrot.

Albo coś się pozmieniało w ostatnich miesiącach, albo te sklepy to hulaj dusza. Na świeta w grudniu bez problemu w innym RTV AGD zwracałem.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Jeżeli zakup - czyt. opłacenie przed odbiorem, a jedynie odbiór, to zgodnie z tym co piszą w sieci, powołując się na litere prawa, przysługuje nam takie samo prawo do zwrotu.
Czyli bez znaczenia, czy przyjedzie kurier, odbierzemy w paczkomacie, czy odbierzemy osobiście.

Natomiast, jeżeli rezerwujemy towar, a płacimy już w sklepie, to tutaj już różnie może być.

Ewidentnie gość wprowadził w błąd. Pogadam z nim jak będę w sklepie i zobaczymy co powie gałgan.

Problem jest taki, że można było brać w sklepie (płacić - chociażby gotówką) i bez problemu zwracać - chociażby w wspomnianym MM, a teraz trzeba będzie wyciągać telefon, zrobić zakup/przelew przez www (jak już ktoś jest w sklepie i coś upatrzył) i odebrać "do godziny". Cudowanie.
 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Ja kupuję w necie, odbiór w sklepie, płatność w sklepie. I 14 dni jest na zwrot.

Też tak kupuje, zresztą na wszystkie sposoby. Tyle, że zawsze pytam - na wszelki wypadek, czy ktoś nie będzie robił problemu.
Tak było z tv, centralnie powiedziałem, że jak nie wejdzie, to zaraz zwraca. Jak nie pasuje, to nie biorę, bo trudno, żebym został z tv pod bramą bez możliwości zwrotu.
Podobnie było z innymi tv, zawsze kierownik i centralnie pytanie - czy oby ktoś nie będzie robił pod górkę, jak coś będzie nie tak.
Tyle, że każdy mówi co innego i potem robią się problemy. Istotne jest to, co mówi prawo - w przypadku rezerwacji/kupna i płatności w sklepie, w przypadku płatności przez www i odbioru w sklepie.
 

gitarrra

Well-known member
Bez reklam
Jeżeli zakup - czyt. opłacenie przed odbiorem, a jedynie odbiór,
Właśnie o taka opcję pytałem w ME.
Ekspedient twierdził ,że zakup przez internet z opcją odbioru w sklepie to jest jak normalny zakup stacjonarny.
On twierdził ,że dokonałby zwrotu jeśli towar nie nosiłby znamion użycia.Otwarte ,ale nie zniszczone opakowanie jest akceptowalne.
Nie wiem co mówi prawo na ten temat i jaka jest znajomość tego prawa przez tego ekspedienta.
Po za tym ,dzisiaj ten pan twierdzi tak a jutro może mieć inny humor i mówić coś innego.Dodatkowo ,przy ewentualnym zwrocie mogę trafić na innego sprzedawcę z innym podejściem do tematu.
Dlatego tak ważna jest znajomość prawa w tym temacie.
 

zychu5

Member
Właśnie o taka opcję pytałem w ME.
Ekspedient twierdził ,że zakup przez internet z opcją odbioru w sklepie to jest jak normalny zakup stacjonarny.
On twierdził ,że dokonałby zwrotu jeśli towar nie nosiłby znamion użycia.Otwarte ,ale nie zniszczone opakowanie jest akceptowalne.
Nie wiem co mówi prawo na ten temat i jaka jest znajomość tego prawa przez tego ekspedienta.
Po za tym ,dzisiaj ten pan twierdzi tak a jutro może mieć inny humor i mówić coś innego.Dodatkowo ,przy ewentualnym zwrocie mogę trafić na innego sprzedawcę z innym podejściem do tematu.
Dlatego tak ważna jest znajomość prawa w tym temacie.
Tak wlasnie jest jak mowil
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Właśnie o taka opcję pytałem w ME.
Ekspedient twierdził ,że zakup przez internet z opcją odbioru w sklepie to jest jak normalny zakup stacjonarny.

Tu wydaje się sprawa prosta.
Prawo mówi zupełnie co innego. Jednym słowem pitoli.
Nie ma znaczenia gdzie odbierzemy zakupiony towar.
Fakt jest taki, że umowa zakupu została zawarta na odległość i opłacona.
Regulaminy sklepowe z innymi zapisami są na liście klauzul niedozwolonych i sąd się już do tego odnosił

Dla mnie nie do końca jest jasna inna sprawa, zamówienie przez e-sklep i płatność w sklepie stacjonarnym.
Zapytam prawnika, bo sprzeczne informacje są.

W sklepie RtvAgd stoi jak byk w opcjach zakupu:
1. Odbiór w sklepie z płatnością przez internet
(czyli umowa zastała zawarta i opłacona, a odbiór gdzie już pasuje i 14 dni na zwrot, bez łaski i humorów)

2. Rezerwacja z płatnością w sklepie.
no i tutaj, użyte słowo "rezerwacja", więc tutaj jak najbardziej zakup może być traktowany jak stacjonarny.


Cytując, no chyba, że już nie aktualne:
Inaczej wygląda sytuacja, gdy na stronie e-sklepu jedynie zarezerwowano towar. Wówczas do zawarcia umowy dochodzi dopiero podczas odbioru produktu przez kupującego. Oznacza to, że nie mamy tu do czynienia z umowa zawartą na odległość, a co za tym idzie konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy. Rezerwując rzecz przez internet nie jesteśmy jeszcze związani żadną umową. Nie musimy również odebrać rzeczy ani za nią zapłacić. Sprzedawca nie może nas do tego zmusić.

Tyle, że już taki ME ma inne opcje zakupu w e-sklepie:

1. Kurierzy itd. tu wiadomo
2. Odbiór w sklepie (płatność online w e-sklepie)
(Tu podobnie, mamy pełne prawo zwrotu, tak jakbyśmy zamówili kuriera)

3. Odbiór w sklepie (płatność w sklepie)

No i ten 3 punkt nie jest dla mnie jasny, bo nie ma tu użytego słowa "rezerwacja".

A inny artykuł mówi:

Nie ma znaczenia, w jaki sposób poczynione zakupy dotrą do klienta. Ma on prawo zwrócić towar zakupiony przez internet lub szerzej – poza siedzibą firmy, nawet wtedy, gdy zdecydował się odebrać zakupy w sklepie stacjonarnym, oddziale lub w biurze sprzedającego. Mimo iż taka transakcja przypomina tradycyjne zakupy, to jednak należy pamiętać, że umowa została zawarta na odległość. Nie zmienia tego nawet sytuacja, w której klient wybiera płatność przy odbiorze.
 
Do góry