Co ciekawe, największe zastrzeżenia (oprócz jasności) były właśnie a propos kolorystyki, w związku z o wiele szerszym gamutem niż przewiduje standard Rec 709.
Ekkehart z C4H napisał na AVSF: "It is definately great for animation movies. Once you have seen a CGI movie with the native LED spectrum, you wouldnt want to go back to standard color gamut. It is like night & day."
Zobaczymy (no, przeczytamy...
) jeszcze jak będzie na zwykłych filmach...
edit:
Jeszcze a propos kontrastu. W specyfikacji modelu 9080 użyte jest sformułowanie Dynamic Iris a w broszurze 6080 Dynamic Black. Ciekawe jak jest naprawdę, w pierwszym pracuje przesłona a w drugim regulacja jasności LED'ów? Przypuszczam że regulacja jasności diod da znacznie lepsze efekty niż użycie mechanicznej przesłony, dla każdej ramki (pola) sygnału video jasność diod może być inna zaleznie od zawartości obrazu co da szybszą reakcję niż dla przesłony pozwalając jednoczesnie na zmniejszenie efektu pompowania jasności. Ale to se tak gdybam tylko...
Chyba o tym wcześniej nie wspomniano, ale największą zaletą tej technologii jest trwałość LED'ów; nie tylko ich żywotność ale i brak spadku jasności i zmiany widma diod w trakcie eksploatacji! Kupujesz maszynkę, kalibrujesz ją i po 20 000 godzin obraz się nie zmieni! Z lampą nie ma tak dobrze...