Płyty antywibracyjne pod kolumny- warto?

Pan_Borowik

New member
Pomysł że zworką wydaje sie sensowny - Piwko należy się Koledze ale czy nie czy przekrój kabla tej samej grubości nie wyostrzy i tak zaznaczonej góry w monitorach??

Nie spodziewałbym się tutaj zmian, raczej na granicy słyszalności.
Jeżeli kłują w uszy na górze, to do BX mocno polecam Audioquest FLX-SliP 14/4. Świetny budżetowy kabel i w przypadku BX5 pomógł właśnie na ciut zbyt jasną górę - reszta została bez zmain.
 

przemko77

Well-known member
Bez reklam
W przypadku Monitor Audio to rzeczywiście na brak wysokich tonów nie można narzekać .Używałem kiedyś kabla Monster XPHP ,to kabel który przesuwa ciężar muzyki w stronę wysokich tonów ,czasami też odnosiłem wrażenie że sopranów jest za dużo ,wymiana kabla na bardziej ciemne brzmienie zlikwidowała ten problem
Z drugiej strony taki jest urok kolumn Monitor Audio ,bardziej plastyczne wysokie tony zapewnią np. kolumny Dali

Wracając do zworek to jest w zasadzie kawałek płytki stalowej ,więc wymiana zawsze polepszy brzmienie ,w przypadku połączenia bi-wiring problem odpada

Jeszcze jedna ciekawostka .W przypadku połączenia jednym przewodem można użyć górnych lub dolnych gniazd ,są zwolennicy połączenia na górnych gniazdach ponieważ jak twierdzą głośnik wysokotonowy lepiej transmituje zniekształcenia na które ucho jest wyczulone ,dlatego lepiej aby kable zasilały go bezpośrednio .Inni wykorzystują dolne gniazda ,a nawet łączą po skosie
 

katka10

New member
wymiana kabla na bardziej ciemne brzmienie zlikwidowała ten problem
Jak mam rozumieć określenie ciemne brzmienie kabla??
Z drugiej strony taki jest urok kolumn Monitor Audio ,bardziej plastyczne wysokie tony zapewnią np. kolumny Dali
Jak szukałem swojego pierwszego zestawu KD - czyli obecnie posiadanego to słyszałem wiele pozytywnych opinii na temat MA BX.

Sam wtedy nie miałem jeszcze wyrobionej opinii- wiec określiłem wymagania na forum i słuchalem rad ludzi którzy wiedza wiecej- może nie za dokładnie że lubie bass. Z odsłuchem było ciężko bo 120 km w jedna stronę- mało komfortowe.
Ale pojechałem z nastawieniem na klipsch f10 5.0- ale zagrały fatalnie- wiec wybór padł na podstawki MA ( małe a zagrału lepiej do tego atutem był rozmiar który na moich metrach był istotny - w chwili odsłuch nie mieli nic innego w moim przedziale cenowym. Tak więc zostały kupione po negocjacjach za 1000 zł/kpl.
Teraz nie żałuje- brzmią fajnie jak już się porządnie wygrzały- ale w przyszłości gdy przyjdzie czas na zmiany to kupię DALI.
 

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Ja bym określił brzmienie MA jako żywe o niezłej dynamice i bardzo dobrych walorach rytmicznych ,miałem bezpośrednie porównanie z kolumnami Tannoy których wcześniej używałem to brzmienie bardziej "romantyczne" uspokojone ,wszystko kwestia gustu

Ogólnie brzmienie ciemne to takie w których wysokie tony są cofnięte w porównaniu do reszty pasma
 

katka10

New member
Wracając do tematu płyt pod kolumny. Chcę zastosować pod BX-y płytę wykonaną ze stali (20mm) dodatkowo na kolcach- pytanie techniczne: Czy kolumna ma stać bezpośrednio na płycie czy tez warto ja odizolowac np. dostępnymi w sklepach samoprzylepnymi podkładkami ( silikonowymi/ filcowymi)
 

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Według purystów kolumna powinna być odizolowana ,w niektóre małe kolumny również wkręca się kolce ,są też różnego rodzaju podkładki ,stopki

Dawniej w jednej z redakcji hi-fi stosowano plastelinę (modelinę ) firmy UHU z tego co wiem była dostępna w sklepach dla plastyków .Ma tą zaletę że nigdy nie jest tłusta i nie pozostawia śladów ,była też używana do klejenia plakatów na szybach ,ma świetne właściwości tłumiące więc używano ją również do audio .Jak jest teraz z dostępnością to niestety nie wiem

Skoro przy podkładkach jesteśmy ,widziałem w Castoramie takie filcowe ,podobno mają znakomite właściwości tłumiące do tego stopnia że są opatentowane ,sam myślałem żeby sobie kupić .Z tego co pamiętam kosztowały niewiele chyba mniej niż 10 zł
Może w Twoim przypadku będą odpowiednie ,warto spróbować
 

Prokop

New member
Bez reklam
Wracając do zworek to jest w zasadzie kawałek płytki stalowej ,więc wymiana zawsze polepszy brzmienie ,w przypadku połączenia bi-wiring problem odpada

Jeszcze jedna ciekawostka .W przypadku połączenia jednym przewodem można użyć górnych lub dolnych gniazd ,są zwolennicy połączenia na górnych gniazdach ponieważ jak twierdzą głośnik wysokotonowy lepiej transmituje zniekształcenia na które ucho jest wyczulone ,dlatego lepiej aby kable zasilały go bezpośrednio .Inni wykorzystują dolne gniazda ,a nawet łączą po skosie
Z doświadczenia wiem, że wymiana zworek na przewody nic nie polepszy, zresztą na chłopski rozum co miało by zmienić 5cm przewodu w stosunku do 5 cm płytki ze stali o całkiem sporym przekroju (chociaż nie konieczne jest to płytka stalowa).
Kolejna teoria jest jeszcze lepsza od pierwszej, pokaż mi temat na jakimś forumm gdzie takie głupoty piszą, nigdy się z takimi wypowiedziami nie spotkałem, a jak widac w sygnaturze mam MA, więc trochę o nich czytałem. Czytając twój wpis chyba sam to wymyślasz, cytuję "lepiej transmitują zniekształcenia" o co chodzi? Gdyby wymiana zworki na 5cm przewodu dawała takie efekty o których piszesz, to zapewniam cię, że producent podłączył by oba gniazda przewodem nie zworką bo w cenie to żadna różnica. Nie wspomnę że w kolumnie jest kolejne 40cm przewodu, i nie jest to wyrafinowany przewód, wię co ma niby dać omminięcie zworki jak dalej sygnał idzie tym przewodem?
 

3echo

Member
Bez reklam
wyglada jakby były klejone seryjnie :).Są różne rozmiary.Ja mam te największe.
Co do różnic dżwięku,to juz wczesniej pisałem,że na mojej szafce mniej dudni z podkładkami,ale nie jest to mega różnica.
 

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Nie wspomnę że w kolumnie jest kolejne 40cm przewodu, i nie jest to wyrafinowany przewód,

Tak wygląda zwrotnica w kolumnach Monitor Audio serii Gold .Jak widać okablowanie wewnętrzne jest zrobione prawdopodobnie ze srebrnego przewodu (lub co najmniej srebrzonego) ,więc akurat jest to "wyrafinowany" przewód którego próżno szukać w niższych seriach

Podobnie wygląda sprawa zworek ,w wysokiej klasy kolumnach nie znajdziesz stalowych blaszek ,a takie są choćby w podstawowych seriach kolumn Monitor Audio ,jakim przewodnikiem jest stal chyba nie trzeba wyjaśniać

W wolnej chwili zobacz jak wygląda spektrum zniekształceń głośników wysokotonowych i będziesz wiedzieć o czym piszę

389910MA.JPG
 
Ostatnia edycja:

Prokop

New member
Bez reklam
Tak wygląda zwrotnica w kolumnach Monitor Audio serii Gold .Jak widać okablowanie wewnętrzne jest zrobione prawdopodobnie ze srebrnego przewodu (lub co najmniej srebrzonego) ,więc akurat jest to "wyrafinowany" przewód którego próżno szukać w niższych seriach

Podobnie wygląda sprawa zworek ,w wysokiej klasy kolumnach nie znajdziesz stalowych blaszek ,a takie są choćby w podstawowych seriach kolumn Monitor Audio ,jakim przewodnikiem jest stal chyba nie trzeba wyjaśniać

W wolnej chwili zobacz jak wygląda spektrum zniekształceń głośników wysokotonowych i będziesz wiedzieć o czym piszę

389910MA.JPG
Rozumiem, że znalazłeś zdjęcie na necie i twoim zdaniem dlatego, że przewód jest koloru srebrnego to musi on być srebrny lub posrebrzany. Tak samo wyglądają przewody za 0,80zł i na pewno nie są posrebrzane. Zreszta widziałem wnętrze GS na żywo, tak więc nie musisz mi pokazywać zdjęć i "wyrafinowanych" przewodów.
GSy to wysokiej klasy kolumny i mają zworki, tak więc nie wiem skąd twoja opinia o zworkach wyłącznie w kolumnach niższej klasy.
Kolejna sprawa, zworki nie są wykonane ze stali, przynajmniej te w GSach (myślę, że u innych producentów jest podobnie). Kształt zworki w postaci blaszki nie oznacza, że jest ze stali (nie jest).
Ty mi pokaż takie spektra dla głośników wysokotonowych, gdzie najpierw są zasilane bez a następnie przez zworki. Takie mniemam widziałeś, więc podeprzyj swoje wpisy dowodami.
Naprawdę uważasz, że producent wiedząc, że zworka mogła by znacznie pogorszyć brzmienie kolumny nie połączyła by gniazd przewodami?
 
Ostatnia edycja:

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Po pierwsze zdjęcie nie jest z netu jak twierdzisz .Owszem w przypadku oryginalnych zworek blaszka będzie z niklowanego mosiądzu (w najlepszym przypadku pozłacanego mosiądzu)

Dobrze jest wiedzieć jak wygląda zwrotnica ,wtedy łatwiej jest to ogarnąć .W przypadku bi-wiringu podział zwrotnicy jest na sekcje niskotonową i średnio/wysokotonową .Podłączając kabel do dolnych zacisków ta sekcja dostanie sygnał bezpośrednio z kabli ,górna już niestety nie .Wielu melomanów i recenzentów używa górnych zacisków ponieważ uzyskuje się trochę lepszą górę ,na dodatek głośnik wysokotonowy niestety "lepiej " przenosi zniekształcenia .Teoretycznie najlepszym kompromisem jest połączenie po skosie

Sugerowałem aby zworki wykonać z kabla głośnikowego który jest podłączony do kolumn ,nie trzeba być specjalnie rozgarniętym aby wiedzieć dlaczego jest to logiczne rozwiązanie

871188807_WI.jpg


Dla przykładu Magnat zamiast blaszek dostarcza zworki wykonane z kabla Oehlbach ,którego również używa do połączeń wewnętrznych w swoich kolumnach
 
Do góry