Pliki AVCHD - co z nimi robić?

Seba_Fan

New member
Bez reklam
Sydon777 napisał:
Ja mam w Settings ustawiony Character set na East-Europe 238 i wszystkie polskie znaki mogę pisać.

zle mnie zrozumiales, polskie znaki sa (bez zmian w programie) odpalalem powerdvd i jest OK, ale zauwazylem ze nie sa biale a szare.
nie mozna zmienic koloru (nie widze) ani nie mozna zmienic informacji w jakim sa jezyku napisy, ale i tak jest OK i warty zabawy.

nie no znowu urlop, taki to pozyje se pozyl :)
 

Sydon777

Klub HDTV.com.pl
vip

mariof

New member
Bez reklam
Z tym problemem już nowa łatka się uporała. Jednak pojawił się następny... . Nie mam serca już Tobie truć. Spróbuję sam go rozwiązać jak jak nie poradzę sobie to do Sydon777 jak w dym :D
 

Cieply75

New member
HD Writer

Proszę o pomoc, mam kamerkę Sony, natomiast przeczytawszy wszystkie posty szczególnie instrukcje SYDON777, zainstalowałem sobie HD Writera 2,5 E. Stworzyłem foldery wg opisów zapełniłem folderem BDMV ale niestety wyskakuje mi komunikat, że program nie widzi na HDD, żadnych plików. Może macie jakieś sugestie dlaczego tak się może dziać. A może jakiś użytkownik kamerki Panasonika sprawdzi i jeszcze raz napisze jak powinny być skonstruowane foldery.
 

Cieply75

New member
HD writer

Wyskakuje mi taki komunikat:
 

Attachments

  • bez tytułu.JPG
    bez tytułu.JPG
    18,5 KB · Wyś: 72

Sydon777

Klub HDTV.com.pl
vip
Tu masz obraz graficzny katalogu HDWriter:
Struktura graficzna folderów HDWriter.jpg
Folder DCIM nie jest obowiązkowy-służy do składowania fotografii robionych kamerą
01Przelot - jest tu oczywiścia nazwą zbioru i może być dowolna inna adekwatna do treści filmu
 
Ostatnia edycja:

Cieply75

New member
HD Writer

Dziękuję Sydon, sprawdziłem i mam dokładnie takie same foldery, a komunikat dalej się pojawia. Może masz jeszcze jakieś sugestie. Mój laptop:
 

Attachments

  • bez tytułu.JPG
    bez tytułu.JPG
    14,8 KB · Wyś: 77

Sydon777

Klub HDTV.com.pl
vip
Ja takie "podrzuty" z kamery Sony robię od dawna z powodzeniem. Mój HDWriter jest v. 2.0, a kamera Sony tworzy strukturę BDMV zgodną z plikami .m2ts. Sprawdź czy przypadkiem twoja struktura nie odpowiada plikom .mts - jeżeli tak jest, to trzeba ją zmodyfikować w całości. Cała struktura BDMV musi być zgodna ze strukturą dla płytki AVCHD.

Nim udam się na wiosenne leniuchowanie, jeszcze kilka uwag związanych z multiAVCHD.
Dużą zaletą tego programu jest łatwość modyfikacji istniejącej struktury AVCHD/BD. Możemy więc dowolnie dodawać lub usuwać tytuły w naszych zbiorach lub zmieniać szatę graficzną ekranów. Odwołam się znów do poprzednio opisywanego przykładu, aby zilustrować taką modyfikacje. Moja struktura AVCHD obejmowała 20 tytułów tak, że ostatnia plansza menu miała jedną pozycję nie obstawioną. Postanowiłem dodać więc jeszcze jeden tytuł, którym jest klip filmowo-muzyczny z własnych zjazdów na stokach olimpijskich (oczywiście nie porównuje się tu do olimpijczyków, a tylko chcę mieć pamiątkę ze zjazdu po tych atrakcyjnych trasach). Plik zaopatrzono w dwie ścieżki dźwiękowe LPCM, bazujące częściowo na dźwięku oryginalnym, a częściowo na instrumentalnych utworach muzycznych (do wyboru: jedna z muzyką klasyczną, a druga ze współczesną - obie posiadające odpowiednią dynamikę dopasowaną do filmu). Klip ten obejmuje materiał z wielu zjazdów mając łącznie ok. 4 GB, więc dla ułatwienia "przeskoków" do kolejnych początków zjazdów, odpowiednio zdefiniowałem plik tekstowy rozmieszczenia rozdziałów (czasy muszą być podane w formacie zgodnym z tsMuxer a więc 00:00:00.000, a nie jak podawano 00:00:00:000). Najpierw należało zmienić na dysku nazwę poprzedniego folderu AVCHD (tak, aby nie powstała kolizja z nowo tworzonym - dlatego dopisałem literki "via").
Następnie po uruchomieniu multiAVCHD należy wskazać poprzez odpowiedni przycisk, który folder BDMV ma być modyfikowany. Po tej czynności wyświetlane są na ekranie wszystkie dotychczasowe opisy w tytułach (i można je dowolnie zmienić lub usunąć). Teraz przy użyciu drugiego przycisku można było wskazać plik z tytułem, który się dodaje do istniejącego zestawu. W oknie edycyjnym będzie już komplet tytułów i istnieje możliwość dokonania poprawek lub zmian w opisach. Po wybraniu pozostałych opcji multiAVCHD (tła menu, napisów itd) i zleceniu kreacji nowej struktury, program wykonuje zadanie, a raport zapisuje w pliku LOG. W moim przypadku kompilacja, ponad ośmiogodzinnego materiału filmowego, trwała niecałe 10 min. i przebiegała zgodnie z załączonym plikiem LOG. Cała nowa struktura uruchomiła się w PS3 zgodnie z oczekiwaniem, a nowy tytuł miał zlokalizowane rozdziały tak, jak to zostało zapisane w pliku tekstowym (i nie zależy od tego, co zaznaczono w opcjach związanych z rozdziałami) i odtwarzany jest poprawnie na całej długości (a był sklejany z plików o nieco odmiennych formatach kamery Panasonic i Sony). A co się stało ze starą strukturą AVCHD/BD? Poprostu wszystkie pliki przynależne do dotychczas istniejących tytułów zostały przeniesione w nowe miejsce. Ponieważ nie były nawet kopiowane, tylko przeniesione w całości, to min dlatego czas całej operacji jest tak krótki. W starej strukturze pozostały tylko pliki związane z poprzednim menu.
Ta łatwość modyfikacji struktur AVCHD/BD przemawia za tym, aby swoje filmy zapisywać w takim formacie i to na dyskach - do czego niezmiennie namawiam.
I dodatkowo można powiedzieć "kto ma pilota PS3 w ręce, ten ma władzę" (by nawiązać do reklamy telewizyjnej n-TV). Rozwinę ten wątek, bo wydaje mi się istotny.
Nie łudźmy się, że swoimi filmami zaimponujemy komuś. Jeżeli nawet ktoś pochwali, to naogół będzie to bardziej gest grzecznościowy niż wyraz zachwytu. Ludzie są przyzwyczajeni do oglądania filmów tworzonych przez setki, a nawet tysiące specjalistów z różnych branż; z udziałem wspaniałych aktorów, którym towarzyszy przemyślna fabuła, niezwykła sceneria i wiele, wiele efektów virtualnych miesiącami tworzonych w zacisznych studiach o imponującym zapleczu technicznym. Nie róbmy więc filmów na pokaz (o ile nie mają z założenia charakteru komercyjnego). Róbmy filmy dla siebie i swojej najbliższej rodziny. Nie martwmy się tym, że film, który nakręciliśmy jest długi. Nie wyrzucajmy niczego, co jest dobre pod względem technicznym, tylko po to, aby kolega czy sąsiad się zbytnio nie znudził przy oglądaniu. To wszystko jest naszym życiem i dla nas stanowi cenną pamiątkę. Jak cenną to dopiero można się przekonać po pewnym czasie, gdy tak wiele się zmienia. A jeżeli mamy strukturę AVCHD/BD, dysk i pilota - każdemu możemy zaprezentować spektakl dopasowany do jego percepcji i zainteresowań-począwszy od kilku minut do kilku wielogodzinnych spotkań. Struktura AVCHD/BD na dysku może się rozrastać w obu kierunkach w miarę upływu czasu - zgodnie z jego upływem w miarę powiększania swoich zasobów HD, ale także w przeciwnym kierunku, bo przecież możemy cofając się włączać do tej struktury nasze stare filmy SD.
View attachment PlikLOGmultiAVCHD.txt
 

maretzek

New member
Panasonic BD35 i pliki AVCHD z karty SD

Proszę o pomoc. Mam Panasonica BD35. Nie wiem co robię źle ale nie widzi on na karcie SD żadnych innych plików poza jpg-ami mimo, iż wrzuciłem na nią katalogi BDMV/Stream/ pliki z rozszerzeniem mts.
Rozszerzenia plików AVCHD próbowałem zmieniać na m2ts ale to nic nie daje. Panasonic nie widzi żadnych katalogów. Co jest?
 

sin111

New member
Witam wszytskich,
Postanowilem w koncu zrobic edycje materialu z wakacji i nagrac na blu-ray.
Posiaam kamere SOny HDR SR12 z ktorej material zgralem na komputer - pliki m2ts.
Pliki te probowalem edytowac w Pinnacle Ultra12, Sony Vegas(w ogole nie chce ladowac plikow na timeline) oraz w Nero 9.
Wszystko sprowadza sie do tego ze w 2 programach po edycji material strasznie rwie kiedy odtwarzam na odtwarzaczu blu ray - wszystko przez przeplot. Na kompie dziala plynnie ale tylko w VLC player p wlaczeniu rpzeplotu liniowego...
Jedynie udalo mi sie na NEro 9 Vision wlaczyc w opcjach video aby byl przeplot no i wszystko ladnie wyglada na blu ray
PROBLEM - nie moge edytoac niczego w nero gdyz jak tylko proboje przyciac material, cos dodac wtedy caly program zamarza i restart trzeba robic...
Po zabawie pol dnia z instalowaniem kodekow itp doszedelm do wniosku ze to Haali media splitter zawiesza program. Kiedy go odinstaluje wtedy wsio chodzi pieknie tylko... nie ma obrazu - takze moge edytowac ale slysze tylko dzwiek.

Czy mial ktos podobny przypadek albo ewentualnie wie co zrobic zeby to naprawic...

Jak mowie tylko w Nero9 udalo mis ie uzyskac plyynoosc taka jaka jest na kamerze... wszedzie indziej material zawsze lekko rwie - gdyz jest wylaczony domyslnie jest rpzeplot bez ktorego material rwie....
 

Sydon777

Klub HDTV.com.pl
vip
Wnioski, które przyjmujesz są chyba błędne. W odtwarzaczu VLC ty nie włączasz przeplotu, ale go likwidujesz, stosując algorytm liniowy. Komputer pracuje w systemie progresywnym i dlatego trzeba likwidować przeplot, aby przy wyświetlaniu nagrań z przeplotem, na krawędziach obiektów poruszających się nie powstawało zjawisko "grzebienia". Odtwarzacze BD z założenia są przystosowane zarówno do wyświetlania obrazów z przeplotem, jak i progresywnych. Jeżeli przy odtwarzaniu natępuje szarpanie obrazem lub brak płynności, to zawsze oznacza brak przystosowania systemu odtwarzającego do danego typu plików (albo stosowane są niewłaściwe kodeki, lub system niewydolny, lub jedno i drugie). Praktycznie we wszystkich programach edycyjnych można usuwać przeplot - moim zdaniem jednak tego nie należy robić. Jeżeli film był nagrany z przeplotem, to najlepsze rezultaty osiągnie się odtwarzając go z przeplotem. Gdy musimy taki film odtwarzać na komputerze, to nie ma problemu, bo praktycznie każdy player ma możliwość likwidowania przeplotu w trakcie odtwarzania. Jeżeli nie mogłeś załadować plików .m2ts do Pinnacla Studio 12 lub Sony Vegas, to znów nie jest to wina tych prgramów, a twojego systemu. Aby orzec co pacjentowi dolega, trzeba go zbadać. Tak samo z systemami komputerowymi - są to dolegliwości bardzo idnywidualne; jednemu pomaga zainstalowanie czegoś, innemu wręcz przeciwnie- możliwości jest ogrom. Mało tego, dobrze pracujący system może się nagle załamać i to znów z wielu różnych powodów. Im więcej rzeczy poinstalowane jest w komputerze, tym bardziej jest on podatny na różnego rodzaju niestabilności.

maretzek napisał:
Proszę o pomoc. Mam Panasonica BD35. Nie wiem co robię źle ale nie widzi on na karcie SD żadnych innych plików poza jpg-ami mimo, iż wrzuciłem na nią katalogi BDMV/Stream/ pliki z rozszerzeniem mts.
Rozszerzenia plików AVCHD próbowałem zmieniać na m2ts ale to nic nie daje. Panasonic nie widzi żadnych katalogów. Co jest?
Ja nie mam takiego odtwarzacza, ale myślę, że obowiązują tu przyjęte ogólne zasady.
Jeżeli odtwarzacz BD nie widzi plików AVCHD/BD, czyli jest przystosowany tylko do odtwarzania struktur AVCHD/BD. Są dwie takie struktury: jedna dla płytek, a druga dla kart i dysków. W przypadku drugim obowiązuje struktura z zapisem plików w formacie 8.3 i formatowanie FAT32. Naogół wystarczy folder BDMV z taką strukturą umieścić we folderze AVCHD (jako folderze głównym - rootowym). Być może jednak Panasonic ten jest przystosowany do odtwarzania kart nagranych tylko przez kamery Panasonic. W takim przypadku struktura powinna być taka:
StrukturaAVCHDKartyPanasonic.jpg
Do stwarzania struktury AVCHD/BDMV dla kart i dysków na podstawie samych plików .m2ts lub .mts, najwygodniej jest użyć multiAVCHD. W takim przypadku uzyskuje się materiał wprost odtwarzalny lub nadający się do podstawienia do struktury katalogów Panasonic. Do tworzenia struktury BDMV można też wykorzystać tsMuxer, ale taka struktura ( *.4) obowiązuje tylko dla płyt. Ze struktury tej można łatwo zrobić strukturę stosowaną w kartach (dyskach), jeżeli wszystkie pliki (nie tylko filmowe) w całym katalogu BDMV przemianujemy na 8.3, zgodnie z obowiązującymi zasadami (co było opisane we wcześniejszych postach).

Jeżeli już jestem przy klawiaturze, to przy okazji uzupełnię poprzedni swój post. W modyfikowanej strukturze (tej starej) AVCHD/BR był wmontowany plik Intro w miejsce firmowego ekranu powitalnego. Był to plik filmowy wraz z ruchomymi napisami i muzyką, wykonany w Pinnacle Studio. Przy modyfikacji z użyciem multiAVCHD, mój plik Intro pozostawiony został bez zmiana wraz przynależnymi do niego plikami .MPL i .CPI, a do struktury zmodyfikowanej został dodany znów ekran powitalny firmowy. Ponieważ nazwy plików odpowiadające mojemu i firmowemu intro były identyczne, więc wystarczyło przemieścić je ze starych folderów do nowych (powstałych w wyniku modyfikacji) i już struktura zmodyfikowana uruchamia się z moim klipem intro.
 

kajduk

New member
Witam wszystkim,
Przeczytałem wszystko co napisaliście, natomiast nie mogę znaleśc odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Zakupiłem kamerkę Sanyo Xacti HD2000 FullHD, Pliki z filmami zapisują się z rozszerzeniem MP4. Z kamerą dostarczone jest oprogramowanie Nero8, niestety utraty jakości po przegraniu na DVD są ogromne. Mam stacjonarna nagrywarkę Pioneera LX-61, która przy dotychczasowych filmach rodzinnych DV sprawowała sie wyśmienicie. Nagrywarka ta MP4 nie widzi, mogę jej podać WMA. Szukam informacji, którym oprogramowaniem najlepiej przekonwertować MP4 na WMA. Zdaje sobie sprawę że utraty i tak będą, ale może uda się je w ten sposób ograniczyć do niezbędnego minimum.
 

slimak

New member
Bez reklam
Format WMA obsługuje tylko dźwięk (alternatywa dla mp3).


W nero ustaw parametry DVD na najwyższą jakość. Jakość obrazu powinna być trochę lepsza od DV->DVD . A najlepiej kopiuj film z powrotem na kartę i odtwarzaj z Sanyo po HDMI.

-----------------------

Mógłbyś coś napisać o kamerze: joystick, autofokus, ekspozycja, stabilizacja i może jakieś próbki wideo 60p 24Mb/s.
 

kajduk

New member
Tak, tak... literówka. Oczywiście chodzi mi o WMV.
Co do oglądania filmików, to oczywiście tylko przez HDMI i na razie tylko z karty. Natomiast kamera została wyposażona w funkcjonalność „Library”, która umozliwia bezpośre4dnie podpięcie poprzez stacje dokującą zewnętrznego dysku po USB. Można zatem poprzez kamerę oglądać po HDMI filmy zapisane na dysku. Library posiada również funkcjonalność tworzenia prezentacji filmów lub zdjęć. Wg instrukcji można również dokonać połączenia różnych ujęć i chyba je trochę przyciąć (tym jeszcze się nie bawiłem więc nie wiem z jak to działa). Jeśli chodzi o dysk zewnętrzny to musi mieć własne zewnętrzne zasilanie, bo USB stacji dokującej nie daje właściwego zasilania.
Co do mojego głównego problemu, (konwersja MP4 na WMV lub zapis na DVD na komputerze bez straty jakości) to nadal nie znalazłem rozwiązania, ale jak je znajdę to się podzielę informacjami
 

Pelikan

New member
W ciągu ostatnich tygodni NVIDIA poinformowała o kilku programach, które dzięki wykorzystaniu technologii CUDA działają znacznie sprawniej niż przy wykorzystaniu jedynie procesora. Nie inaczej jest i tym razem, kiedy to przy współpracy z firmą LoiLo Inc wprowadzono do sprzedaży program do edycji filmów HD. Super LoiLoScope MARS jest w stanie konwertować pliki wideo zapisane w rozdzielczości HD do różnych formatów, a dodatkowo nakładać na nie przeróżne efekty. Przykładowy czas konwersji 60 sekundowego materiału zapisanego w formacje AVCHD o rozdzielczości 1920x1080 pikseli do formatu .mp4 trwa 65 sekund (GeForce GTX 280) podczas gdy procesor (Core 2 Duo E8200 - 2.66GHz) potrzebuje na to samo zadanie 670 sekund. Więcej na ten temat możecie przeczytać w rozszerzeniu newsa.


Informacja prasowa NVIDIA

Szybka i prosta edycja filmów HD dzięki nowej wersji LoiLoScope i procesorom GPU z obsługą NVIDIA CUDA

Oprogramowanie Super LoiLoScope edytuje, odtwarza i zapisuje filmy Full HD z niesamowitą szybkością, wykorzystując procesory graficzne NVIDIA GeForce

-8 kwietnia 2009 - LoiLo Inc (Kanagawa, Fujisawa City, CEO: Koji Sugiyama) wprowadza do sprzedaży Super LoiLoScope MARS, nową wersję prostego w użyciu oprogramowania do edycji wideo, umożliwiającą edytowanie filmów high definition (HD) nawet niezaawansowanym użytkownikom indywidualnym. Dzięki mocy równoległego przetwarzania procesorów NVIDIA® GeForce GPU, obsługujących technologię CUDA, Super LoiLoScope MARS tworzy pliki filmowe do 10 razy szybciej w porównaniu do koderów zasilanych przez CPU, dramatycznie obniżając koszt zakupu komputera, którego moc będzie wystarczająca do edycji treści high definition.

'Większość operatorów-amatorów filmowych potwierdzi, jak frustrującym i dalece czasochłonnym zadaniem jest odtwarzanie, edytowanie i renderowanie filmów HD na przeciętnym komputerze klasy PC ', powiedział Koji Sugiyama, CEO LoiLo inc. 'Dzięki NVIDIA nasz program Super LoiLoScope MARS oferuje możliwość szybkiej edycji filmów w pełnej rozdzielczości HD i odtwarzanie gotowych plików z niesamowitą szybkością, na różnych urządzeniach oraz w Internecie.”

Super LoiLoScope MARS posiada intuicyjny i łatwy w obsłudze interfejs użytkownika, który czyni go idealnym rozwiązaniem dla ambitnych twórców filmowych w każdym wieku, bez względu na posiadany poziom wiedzy technicznej. Pomimo skromnego interfejsu, Super LoiLoScope MARS jest potężnym pakietem programistycznym, z listą nowych funkcji:

• Akcelerowane przez GPU kodowanie H.264
• Do 10x szybsze odtwarzanie filmów dzięki GPU z NVIDIA CUDA™
• Edycję i odtwarzanie filmów AVCHD HD w pełnej rozdzielczości (1920x1080)
• Funkcja magnet output umożliwiająca tworzenie i zapisywanie wielu filmów jednocześnie
• Nowy, prosty interfejs dla zapisanych projektów
• Szybszą edycję obrazu
• Przycisk wyszukiwania miniatur oryginalnych plików
• Wsparcie dla 9 języków, w tym: japońskiego, angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, portugalskiego, koreańskiego, tradycyjnego chińskiego i prostego chińskiego
• Wsparcie dla formatów filmów MP4, iPod, PSP, AVCHD, mp4 dla Blu-ray i HD Youtube

Super LoiLoScope MARS wykorzystuje znajdujący się w procesorach GPU NVIDIA silnik obliczeniowy NVIDIA CUDA™ do kodowania, dekodowania i szybkiego odtwarzania wysokiej jakości plików filmowych high definition.
'Piękno programu Super LoiLoScope MARS tkwi w jego szybkości i prostocie', powiedział Michael Steele, główny menedżer ds. konsumenckich rozwiązań wizualnych w NVIDIA. 'Jego innowacyjny interfejs czyni zaawansowaną edycję wideo zrozumiałą dla każdego odbiorcy, a sam program Loilo jest kolejnym przykładem tego, jak aplikacje przeznaczone dla rynku masowego wykorzystują potężne moce obliczeniowe GPU.

Aby uzyskać więcej informacji na temat Super LoiLoScope MARS lub pobrać bezpłatną wersję testową oprogramowania, odwiedź stronę internetową Loilo na http://loilo.tv. W celu aktywacji technologii CUDA użytkownicy, którzy posiadają już LoiLoScope, otrzymają możliwość automatycznej aktualizacji.

1239264512737712.jpg

 

sin111

New member
Czy uzywa ktos Adobe Premiere CS4?
mam problem z zapisaniem wyjsciowego formatu w 1080p 25klatek...
Dostepne sa tylko DV,przerozne 720p oraz 1080i...ale brak 1080p
material pochodzi z Sony SR12...
 

jackpe

New member
sin111 napisał:
Czy uzywa ktos Adobe Premiere CS4?
mam problem z zapisaniem wyjsciowego formatu w 1080p 25klatek...
Dostepne sa tylko DV,przerozne 720p oraz 1080i...ale brak 1080p
material pochodzi z Sony SR12...

Wybierasz np.
format: MPEG2 blu-ray
preset:HDTV 1080p 24 High Quality
W ustawieniach wideo pod spodem zmieniasz z NTSC na PAl, co automatycznie zmienia Ci na 1080p 25. Takie ustawienia możesz sobie wtedy na stałe zapisać w presetach :) pod swoją dowolną nazwą. To tylko przykład jak można zapisać ma.t wynikowy jako 1080p 25.
 

sin111

New member
robie tak jak mowisz mimo to przy przeniesieniu materialu z premiere cs4(material na wejsciu 1920x1080 25fps -zgrany z kamery do plikow mt2s na dysk) do encore, przed finalnym transkodowaniem mam liste jak na zalaczonym printscreenie-nie ma nigdzie 1920x1080p.... jakies pomysly?
 

Attachments

  • rozdzialki.JPG
    rozdzialki.JPG
    67 KB · Wyś: 69

Seba_Fan

New member
Bez reklam
sin111 napisał:
Czy uzywa ktos Adobe Premiere CS4?
mam problem z zapisaniem wyjsciowego formatu w 1080p 25klatek...
Dostepne sa tylko DV,przerozne 720p oraz 1080i...ale brak 1080p
material pochodzi z Sony SR12...

przeciez sony sr 12 nagrywa w 1080i!
 
Do góry