Pioneer G9

Proof

New member
Dzieki, wsumie najprostsza sprawa do instrukcja...:D
Dopiero dzisiaj to poprzestawiałem,.. Bo w tygodniu nie mialem dostepu do TV
pozdro
 

bluray

Banned
Wreszcie mogę spokojnie oglądac przy zgaszonym świetle i nie widzę różnicy pomiędzy pasami (w trybie 2,39:1) a ramką
Potwierdzam, to jedyny na rynku TV z taka cechą, I dlatego ma prawidłową jaki jedyny gradcję koloru. Bo czarny to czarny jest.

Grzegorz:
1080@24 chodzi jak zloto zadnych przyciec jakby inny TV po tym upgrade
Jeżeli tak będzie i ta poważna wada 9G zostanie usunięta to 9G ogłoszę ideałem. Ale muszę to sam zobaczyć.
Ustalam termin z warszawskim serwisem. Kilka dni to zajmie.
Wrócę do tematu.
Niemieckie forum jest wypełnione wypowiedziami totalnych amatorów.
Zresztą 95% posiadaczy KURO to ludzie kupujący dla zasady najlepsze co jest na rynku i bezwzględu na cenę.
Mają w nosie detale techniczne.
 

groffi

New member
@ grzeorz914

Jakich ustawień do 1080@24 (blu-ray) używasz po update ? Czy tv sam przechodzi w tryb 72 Hz i Film mode Advence ?

Mam pytanie, w jakiej formie PS3 wypuszcza video po HDMI ? Tzn 50 Hz , 60 Hz (podczas grania) ?
 

asoz

New member
Napisałem do serwisu i jak to w Polskiej rzeczywistości bywa zaczęli mi marudzić... Zanim ich opie... chciałbym się dowiedzieć, czy aktualizacja jest wykonywana w zakresie gwarancji i serwis ma obowiązek ją przeprowadzić w razie zgłoszenia braku płynności, lub migotania ?
 

studius

New member
Czy opisane wady (judder, migotanie) występuje tez przy innym materiale źródłowym np. DVD?
Co do wspomnianej aktualizacji to w serwisie potwierdzili, że jest lecz nie potwierdzili że coś naprawia.
 
Ostatnia edycja:

bluray

Banned
Czy opisane wady (judder, migotanie) występuje tez przy innym materiale źródłowym np. DVD?
Migotanie to jedno a judder to drugie.
DVD nie występuje bo jest PAL 25 fps lub NTSC 30 fps.
Chyba, że są jakieś DVD z 24 klatkami ale nie słyszałem.
Juder jest usuwalny w procesie remasteru między taśmą fimową (24fps) a wersją DVD 25/30.
W realtime to trudne zadanie. Radziły sobie z tym nieżle TV od Toshiby.
Obecnie najlepiej robi to seria B od Samsunga.

Z tłumaczenbia dyskusji niemieckiego forum wynika, że chyba problem dotyczy wczesnych modeli. Dlatego musi to robić serwis.
 

bluray

Banned
Mam pytanie, w jakiej formie PS3 wypuszcza video po HDMI ? Tzn 50 Hz , 60 Hz (podczas grania) ?
Takie dane pokazuje DEZDYSKUSYJNIE m.innymi ONKYO 906.
PS3 wydaje z płyt BluRay na trzy sposoby:
- 24 fps filmy większość
- 25 fps europejskie dokumenty większość
- 30 fps koncerty USA większość (niektóre są 24 fps).

Oczywiście, że jeżeli TV SAT (50 Hz) nadaje film kręcony w 24 klatki to też będzie judder.
Podobną uniwersalność mają pliki mkv odtwarzane z DVICO 6500/7000
Trzeba więc testować ekrany pod próbkami każdego z tych trzech typów sygnałów 1080. Takiej konieczności nasi testerzy jescze nie zauważyli.
Podobnie jak zjawiska judderu w 24 fps.
Ale niebawem do tego dojżeją.
 

groffi

New member
@ bluray
A mógłbyś sprawdzić jaki fps jest podczas grania, menu ? Według mnie europejskie modele powinny dawać 50 Hz ale jak jest naprawdę ?

PS Chyba chodziło Ci o BEZDYSKUSYJNE podawanie fps, tak ?
 
Ostatnia edycja:

pomidor7

New member
Czy ktoś już dokonał aktualizacji (oprócz osoby rozpoczynającej wątek) oprogramowania modelu LX5090 poprawką 04Y i czy zauważalna jest zmiana? Z informacji które otrzymałem od serwisu w Warszawie migotanie o którym była wcześniej wzmianka pojawia się tylko przy specyficznym ustawieniu (wybór odpowiedniej kombinacji w ustawieniach) a jak wiadomo każdy ustawia obraz pod siebie i pewne osoby mogą wogóle nie zauważać problemu. Dodatkowo napiszcie w jakim stopniu poprawia sie płynośc wyświatlanego materiału. Było by fajnie jak by odpisało kilka osób - można by wtedy traktować ich opinie jako wiążące.
 

pomidor7

New member
Witam ponownie,
info które zamieszczam poniżej dotyczy tylko i wyłącznie modelu LX5090.

Obdzwoniłem 6 różnych serwisów w kraju które podane są stronie Pioneera a na koniec zadzwoniłem do Centrali Serwisowej w Gdyni i rozmawiałem z szefem techników naprawiających plazmy.
Oczywiście pytałem o zasadność instalowania softu 04Y na plazmie LX5090. Człowiek wydawał sie najbardziej zorientowany w porównieniu do reszty osób z którymi miałem okazje rozmawiać. To co udało mi się ustalić to to że sama aktualizacja nie jest powodem do serwisowania telewizora i tylko na wyraźne życzenie klienta może oczywiście zostać wgrana (tu serwis może sobie policzyć np za dojazd). Dodatkowo powiedział że przy okazji naprawy usterki telewizora plazmowego taki soft mógłby być wgrany jako standardowa czynność. Dodatkowo nie powinno się płacić za wgranie oprogramowania lub czas pracownika spędzony na aktualizacji w domu która z poziomu laptopa poność trwa od 10 do 20 min. Problem (migotanie podczas wyświetlania białych planszy) o którym napisał wcześniej jeden z userów forum pierwszy raz pojawił sie ponoć u klienta który dokonał profesionalnej kalibracji.....Zawiedziony człowiek który zapłacił sporą kwotę za fachowe ustawienie parametrów plazmy zauważył ten "bug" i napisał do Pioneera który na podstawie jego uwag i pretensji wprowdził aktualizacje softu 04Y która z resztą jest opisana przez Pioneera w broszurze która od grudnia 2008 jest w posiadaniu serwisów. Pan z Gdyni z którym rozmawiałem poinformowalł mnie że ma jedno zgłoszenie od klienta z Gdańska z tym samym problemem. Gość bardzo jest ciekawy efektu końcowego tzn. choć by klient ściemniał że obraz mu migocze to uda sie do niego żeby na własne oczy przekonać sie o zmianie ponoć na "+" płynności wyświetlania obrazu która tak szumnie jest opisywana na forach internetowych......
Podsumowanie:
- ponoć problem pojawia sie tylko na ustawieniach STANDARD na DRIVE MODE2 i po zaznaczeniu jeszcze kilku parametrów w powyższym profilu,
- napisałem do serwisu w Warszawie prośbe o podanie ew. kosztu dojazdu jeśli zdecyduje się na wgranie poprawki (poprzedzone wcześniejszą rozmową). Jak tylko otrzymam odpowiedz niezwłocznie Was o tym poinformuje
- serwis w Olsztynie to totalna poracha..........Pani przyjmująca zgłoszenie poinformowała że telewizor musi być zabrany i po naprawie (ok 2 tygodnie) zostaje zwrócony klientowi
- kompetencja pracowników serwisów po za dużymi miastami pozostawia dużo do życzenia (możecie spotkać sie z dużymi oporami jeśli chodzi o udzielanie wyczerpujących odpowiedzi lub będziecie poprostu zlewani).

Jeśli będziecie mieli inne spostrzeżenia lub konstruktywne uwagi dajcie znać......

Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych
 

bluray

Banned
Dzięki pomidor7;
mamy już całkowity ogląd sytuacji.
aktualizacja nie jest powodem do serwisowania telewizora i tylko na wyraźne życzenie klienta może oczywiście zostać wgrana (tu serwis może sobie policzyć np za dojazd).

Jeżeli zaawansowany użytkownik opisze ( a miało to już miejsce tu przez grzegorza) dokładnie zalety 04Y to nastąpi lawinowe zagaszania się o taką aktualizację.
Ponieważ pewnie DSV nie chce za to płacić serwisom to serwisy blokują akcję usuwania wady fabrycznej.
Cała gorzka prawda i wstyd.

Cały problem to zwrot kosztów przejazdu.
Za naprawy odpowiada dystrybutor, czyli DSV, bo oni autoryzują naprawiaczy.
Centralny serwis to Gdynia Tele Radio Vodeo. I to oni zablokowali 04Y z Panem Werneram - Prezesem Zarządu na czele ( tel 058 - 663-17-20 jego asystentka) Innych numerów w zasadzie już nie odbierają.

Cóż; trzeba pisać chyba do Belgii:
PIONEER EUROPE NV tel +32 3/570 05 11
Pioneer Europe NV
Pioneer Europe NV jest regionalną centralą europejską Pioneer Corporation, światowego lidera dostarczającego produkty elektroniczne i audio/wideo dla domu, motoryzacji, handlu i przemysłu. Przedsiębiorstwo skupia się na następujących obszarach: technologia dysków optycznych (DVD, dyski Blu-ray), ekrany plazmowe (PDP) oraz samochodowe systemy nawigacyjne i audio.
 

BoDeX

New member
A ja to widzę tak !!!

Walić GWARANCJĘ i serwisy .

REKLAMACJA Z TYTUŁU NIEZGODNOŚCI TOWARU Z UMOWĄ

Towar niezgodny z umową to towar, który nie spełnia powszechnych, rozsądnych oczekiwań kupującego, ale nie wadliwy. To towar nie
nadający się do celu do jakiego jest przeznaczony, powoduje dyskomfort użytkownika, odbiega od zapewnień sprzedawcy i zapewnień z
dokumentacji a nawet reklamy na podstawie której nabywca podjął decyzję o zakupie. (Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej)

Podpowiedź :

Nie korzystaj z gwarancji tylko z uprawnień wynikających z Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
Ustawa z dn. 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.)


Złożyć do sprzedawcy reklamację z tego tytułu na piśmie ,ale w niej zasugerować dwa sposoby rozwiązania.

- wymiana na nowy egz. lub ... aby nie narażać sprzedawcy na dodatkowe koszta transportu (sprzedawca ma obowiązek odebrać na własny koszt urządzenie ),
... zasugerować wizytę specjalisty z nowym softem,gdyż posiadamy wiedzę, że producent także " DOSTRZEGŁ TĄ NIEDOGODNOŚĆ " i wprowadził poprawki, które ją likwidują . Niech wybierają - Ty jestes na prawie i niech Cię to wali ... to jest ich [beeep] obowiązek aby sprzęt był zgodny z Twoimi oczekiwaniami które
głoszą w reklamach ( super płynny obraz 24p i takie inne ... ) Na ustosunkowanie się mają z urzędu 14 dni - jak nie zaktualizują, to czeka ich wymiana,
a Ty będziesz miał nowy egzemplarz . Wątpię aby im się chciało , więc technik z aktualizacją powinien się pojawić szybko, bardzo szybko ...

Do 6-ciu miesięcy od zakupu jesteś pod specjalną ochroną prawną, gdyż
istnieje domniemanie istnienia tej "niezgodności" w momencie zakupu,
potem już walka.

NAJPROŚCIEJ :

Napisać reklamację z żądaniem wymiany i spokojnie pójść na rozmowę z
kierownikiem sklepu w którym TOTO kupiłeś .Jeśli człowiek rozsądny i
oszczędny,to po tym jak mu naświetlisz CO TY MOŻESZ, A CO ONI
MUSZĄ, to może pójdzie na skróty i na drugi dzień będziesz miał aktualizacje

Powodzenia.

Nie ma za co .... :)
 
Ostatnia edycja:

Masta_J

Active member
Bez reklam
BoDeX napisał:
(...)(sprzedawca ma obowiązek odebrać na własny koszt urządzenie ), (...)
Tylko jeśli uzna zgłoszenie za zasadne czyli nie odpowie w terminie 14 dni lub od razu polubownie podejdzie do załatwienia tematu.

Pozdrawiam,
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
LOL - co nie uzna zgłoszenia i płaci za transport?
Przecież jak nie uzna to nie chce tego nawet widzieć u siebie.
Czytanie ustawy czytaniem ale polecam jednak troszkę pomyślunku.

Wszystko co piszesz to generalnie prawda ale w przypadku pozytywnego rozpatrzenia zgłoszenia.
Niby jest to oczywiste ale ktoś może z Twojego posta zrozumieć, że może od razu wysyłać i nic go to nie będzie kosztowało bo i tak sprzedawca płaci za transport.
Jak sprzedawca pokaże Ci środkowego palca to idziesz do domu, do federacji konsumentów albo od razu do sądu.

Nie w Twojej gestii jest również oceniać co narazi sprzedającego na większe koszta, to on o tym decyduje i to on wybierze czy wymieni Ci na nowy, czy naprawi czy ostatecznie zwróci kasę - stwierdzi, że wymiana to nadmierne koszty i Ci naprawi, w innym przypadku bardziej mu spasuje wymienić więc to naprawa będzie dla niego generowała większe koszty.
Wszelkie wątpliwości co do tego załatwisz już w sądzie.

Od ręki i bez łaski, tiaaa...

Pozdrawiam,
 
Ostatnia edycja:

bluray

Banned
To serwisant samodzielnie dobiera środki dla załatwienia sprawy.
I to jego ryzyko.
W przypadku wątpliwości na miejsce udaje się expert z serwisu i podejmuje decyzję o ew. konieczności przewozu.

Bo od przewozu są inni, posiadający ubezpieczenie OC na okoliczność uszkodzenia sprzętu. Wymiana uszkodzonej mechanicznie matrycy LCD 52" to koszt 5 tyś zł.
Czasy "Przywiezłem komputer. Gdzie zrucać" się skończyły.

W przeciwnym razie była by to fucha do zarabiania kasy na nieuzasadnionych przewozach .
 
Ostatnia edycja:

studius

New member
Odbiegliśmy od tematu. Niech wypowie się pierwszy ten komu wymieniono soft w 5090. Czy jest zdecydowana poprawa w płynności zarówno w Bluray jaki DVD?
 

studius

New member
No tak ale to był model 5090H więc 100% pewności nie ma.
Poza tym Grzegorz nie napisał jasno czy dotyczy to wszystkich sygnałów Nadto opisuje problem w drive mode 2 a więc nie wiadomo jak z trybem drive mode 1. Ja w tym drugim również zauważyłem brak płynności.
 

bluray

Banned
Studius:
H oznacza wyłącznie obecność tunera DVB-T MPEG 4.
To jest kwestia nie związana z pracą matrycy i problemami jakie mamy.

Problem Nr. 1. 9G dotyczy sterowania odświeżaniem matrycy.
Przyczyną są błędy w oprogramowaniu TV.

Intencją producenta było:
Kiedy na wejściu (HDMI) rozpoznany jest 1080p/24 panel jest odświeżany 74 Hz (razy na sekundę). Jeżeli jednak aktywne są rozkazy (z pilota) zmieniające Hz, czyli Drive Mode to robi się bardzo niedobrze.
Bo na wejściu mamy 24 fps a na panelu niekompatybilne z tym odświeżanie. Bo też powinno być blokowane działanie Drive Mode 1/2/3 kiedy podawany jest sygnał BD 24 fps. Sprawdź sam puszczając film BD i zmieniaj DMody. Zobaczysz różną pracę matrycy pod różnymi DModami.
A tak nie powinno być o czym pisze jasno w instrukcji.
Uwaga: jest kilka wersji manuala. Bazowa to ta ze stron PIONEERA.
Co to powoduje:
W mojej opinii jest to trudne do opisania "drżenie" obrazu. W pewnym sensie migotanie ale nie to o którym jest często mowa. Mam także wrażenie, że w efekcie oko jest zmęczone i trudnoi wskazać dlaczego.

Mode 1: 75Hz
Mode 2: 100Hz

Mode 3: 60 Hz
plus Mode 72 Hz dla BD

Żeby udowodnić ten mankament należało by dokonać pomiaru Hz odświeżania panelu. A to jest bardzo trudne bez specjalistycznego sprzętu pomiarowego.
Być może uda się to przez oświetlenie pracującej matrycy KURO monitorem PC z regulowanym Hz. W przypadku zgodności powinny zanikać interferencje obu źródeł światła. Nigdy tego nie próbowałem. Albo wyskalowany stroboskop.

Problem Nr.2 to brak wsparcia dla płynności odtwarzania 24 fps.
Tgz. Juddering (skokowe przesuwanie się planów). Podejżewam, że jest to powiązane z problemem Nr.1. Być może moduł od płynności nie może być skuteczny w takim środowisku.
I o tym pisze grzegorz. Tj. pisze, że te w/w poważne mankamenty ustępują pod wpływem FW 04Y. Pobocznym skutkiem może być ogólna poprawa reprodukcji ( np. ostrości, stabilności itp.).

MIGOTANIE:
Zwłaszcza nowy ekran można tak ustawić, że migotanie na Mode 2 = 100Hz będzie waliło po oczach. Ten objaw jest najłatwiejszy do zaobserwowania. Nawet dla całkowitego ignoranta.
Dlatego jest taka strategia PIONEERA:
Jeżeli zgłoszenie dotyczy migotania na Drive Mode 2 to jedziemy i instalujemu 04Y. Z dyskusji na forach wynika, że 04Y ogranicza jasność czy kontrast do poziomu, który eliminuje migotanie.
Jest też mowa o różnych płytach głównych w seri 9G.
Kolejny element tej stratedii dotyczy blokowania powszechnego stosowania tego FW. KOSZTY ? A gdzie renoma brandu ?
A może już położyli laskę bo zamykają temat p.t. PIONEER PDP ?

Dla uzyskania całkowicie białego ekrany wystarczy w dowolnym programie graficznym utworzyć jpg w wymiarach 1920 x 1080 pix w kolorze białym.
Wgrać na PENa i odpalić.
 
Do góry