Pierwszy test telewizora LCD firmy Samsung UE55D8000.

jenson

Banned
Co do szarych pasków przy włączeniu to nic takiego w moim egzemplarzu nie występuje (ue40d8000). Włączam jest czarny ekran, następnie logo Smart TV, czarny ekran, jakiś program. Zero pasków czy szarości.
 

Waldian

Klub HDTV.com.pl
VIP
Mam od piątku 55D8000, u mnie żadnych pasków, szarości przy właczaniu.Po kolei czarny ,logo smart, czarny, obraz
 

Slygado

New member
Stuknięcie przekaźnika w tych modelach, zarówno przy załączeniu jak i wyłączeniu oznacza, że wszystko ok. Tak to ma działać. Natomiast skoro u Ciebie nie ma takich udziwnień jak u mnie, to znaczy, że z tym moim znów coś nie tak :|
Co prawda TV stoi w nowy mieszkaniu i nie bawię się nim jeszcze na ogrągło, ale pojechałem pod wieczór.
Właczam -> Stukniecie -> czarny ekran -> Logo Smart -> czarny ekran -> oglądamy -> klikam wyłacz na pilocie -> czarny ekran stuknięcie -> wyłączony.


Chyba czeka Cię wizyta w sklepie :(
Aktualizowałeś soft ??
 

julianoz

New member
Dziś dokładnie przetestowałem poruszanie się po Smart Hub i prawie wszystko działa super prosto i łatwo. Przeglądarka śmiga, że aż miło. Nie ma żadnych problemów. Pilot ze smartfona - doskonałe rozwiązanie ułatwiające. Odkryłem nawet, że można głosowo wywoływać słowa-klucze, które automatycznie wpisują się w przeglądarkę. Rewelacyjnie skraca to czas nawigowania.
Niestety, nie rozumiem dlaczego nie odpalają się filmiki z zainstalowanej aplikacji youtube, tzn. ładują się kategorie z tytułami , ale po wybraniu któregoś pojawia się ekran odtwarzania i... nic, wszystko stoi bez ruchu.
Natomiast bez problemu odpalają się filmiki wyszukiwane przeglądarką. Aplikację usunąłem, zainstalowałem ponownie i...dalej nic... ZArejestrowałem konto na Youtube, myśląc że może to jest przeszkodą, ale...też nic...
Może ktoś z Was spotkał już się z tym problemem?
I także nie chce się załadować Tuba.fm. Pojawia się komunikat o problemie z połączeniem... ;-(
 

julianoz

New member
Co do szarych pasków przy włączeniu to nic takiego w moim egzemplarzu nie występuje (ue40d8000). Włączam jest czarny ekran, następnie logo Smart TV, czarny ekran, jakiś program. Zero pasków czy szarości.
W moim 46D7000 też jak wyżej ;-)
Ale jak się przyjrzeć dokładnie, wzdłuż całej dolnej krawędzi ok 0,5-1 cm szerokości daje się zauważyć jaśniej podświetlony pasek niż pozostała część ekranu. Nie jest to przeszkadzające, ginie w dynamicznie zmieniających się obrazach, jednak fakt, że da się zauważyć. Czy to jakiś problem?
 

jenson

Banned
Teraz sprawdziłem czy stuka przy włączaniu i wyłączaniu. Faktycznie jest stuknięcie wcześniej tego nie zauważyłem, jednak to raczej nie jest jakaś wada. Sony moich rodziców także stuka przy włączaniu i wyłączaniu.
 

ravek29

New member
Co prawda TV stoi w nowy mieszkaniu i nie bawię się nim jeszcze na ogrągło, ale pojechałem pod wieczór.
Właczam -> Stukniecie -> czarny ekran -> Logo Smart -> czarny ekran -> oglądamy -> klikam wyłacz na pilocie -> czarny ekran stuknięcie -> wyłączony.


Chyba czeka Cię wizyta w sklepie :(
Aktualizowałeś soft ??

Chyba masz rację... u innych z tego co widzę też nie ma takich udziwnień.
Softu nie musiałem aktualizować bo był od początku 1009.
Dzięki za sprawdzenie!
Pozdrawiam
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Stuknięcie przekaźnika w tych modelach, zarówno przy załączeniu jak i wyłączeniu oznacza, że wszystko ok. Tak to ma działać. Natomiast skoro u Ciebie nie ma takich udziwnień jak u mnie, to znaczy, że z tym moim znów coś nie tak :| Koleś w MM ma mi jutro sprawdzić też na innych D8000 jak to się zachowuje. Jeśli też nie będzie udziwnień to jutro tel do Samsunga i zobaczymy co powiedzą. Jak każą zgłaszać do naprawy to się wnerwię chyba.... Dopiero mi wymienili TV w ElectroWorld bo mi hotpiksel niebieski świecił jak ta lala a teraz znów to.... kuźwa zatłukę w tym sklepie kogoś.... coś czuję, że będzie kolejna wymiana...

Witam ja tam na twoim miejscu bardziej mialbym pretensje do firmy samsung niz do zprzedawcow w sklepie bo oni zadnego wplywu nie maja na jakosc produktow. A jesli ludzie cos kupuja to i samsung nie bardzo chyba chce zeby ich tv byly w miare bez awaryjne.... zreszta to nie tylko samsung jak wchodzil rok temu topowy model philipsa bylo to samo i kiedy na forum pojawil sie test porownywalny do ferrari to sie niezle usmialem bo tak jak pisalem wtedy ze jakby ferarri bylo tak awaryjne jak wtedy tv philipsa to juz bysmy zapomnieli o tej firmie. Podobnie jest z samsungiem robia tego bardzo duzo wiec i trafiaja sie trefne egzemplarze szkoda tylko ze to my ponosimy tego konsekwencje i nasze zdrowie. Patrzac tak na te tv i u znajomych to chyba tv soniaka najmniej sa waryjne i nie maja tyle roznych wad tego typu co u ciebie wystepuje i u innych. Pozdrawiam
Lolek
 
Ostatnia edycja:

ravek29

New member
Witam ja tam na twoim miejscu bardziej mialbym pretensje do firmy samsung niz do zprzedawcow w sklepie bo oni zadnego wplywu nie maja na jakosc produktow. A jesli ludzie cos kupuja to i samsung nie bardzo chyba chce zeby ich tv byly w miare bez awaryjne.... zreszta to nie tylko samsung jak wchodzil rok temu topowy model philipsa bylo to samo i kiedy na forum pojawil sie test porownywalny do ferrari to sie niezle usmialem bo tak jak pisalem wtedy ze jakby ferarri bylo tak awaryjne jak wtedy tv philipsa to juz bysmy zapomnieli o tej firmie. Podobnie jest z samsungiem robia tego bardzo duzo wiec i trafiaja sie trefne egzemplarze szkoda tylko ze to my ponosimy tego konsekwencje i nasze zdrowie. Patrzac tak na te tv i u znajomych to chyba tv soniaka najmniej sa waryjne i nie maja tyle roznych wad tego typu co u ciebie wystepuje i u innych. Pozdrawiam
Lolek

... zgadza się, masz 100% racji. Niemniej jeśli uda mi się doprowadzić do wymiany to tym razem zażyczę sobie pełnego testu w sklepie zanim wywiozę sztukę do domu.
Z tymi podświetleniami też tak jest, że w poprzedniej sztuce łuna z dołu ekranu raziła po oczach (Samsung twierdzi, że tak może być i to nie podlega naprawie) a w tej sztuce, którą mam obecnie jest czyściusieńko, wręcz wzorcowo! Dlatego też przestrzegam wszystkich, którzy zamierzają kupić to cudo: 15 razy sprawdźcie TV zanim wywieziecie swoją sztukę do domu (oczywiście jeśli warunki pozwalają na test).

Pozdrowienia
Rafał
 

mil999

New member
Do czego to doszło. Teraz żeby kupic TV trzeba go w sklepie sprawdzić 7 razy a producent wmawia ze jasne plamy na ekranie to norma. Co za świat.
 

filipikala

New member
To mam problem bo jak kupie przez internet samsungaD i sie okaże że trafiłem akurat na egzemplarz z plamami czy chmurkami to bedzie kaszana bo wątpie ze po otwarciu paczki od kuriera i przetestowaniu go bede go mógł zwrócić na inny egzemplarz. Najlepiej by bylo kupic w sklepie na miejscu i przetestowac u nich albo lepiej w domu ale cena tv jest wieksza o pare stówek.
 

Smutu

Member
To mam problem bo jak kupie przez internet samsungaD i sie okaże że trafiłem akurat na egzemplarz z plamami czy chmurkami to bedzie kaszana bo wątpie ze po otwarciu paczki od kuriera i przetestowaniu go bede go mógł zwrócić na inny egzemplarz. Najlepiej by bylo kupic w sklepie na miejscu i przetestowac u nich albo lepiej w domu ale cena tv jest wieksza o pare stówek.

Pamietaj, że kupując na odległośc masz prawo do zwrotu zakupionego towaru bez podawania przyczyn do 10 dni.
Jeśli coś Ci się nie spodoba to odsyłasz (niestety na Swój koszt) i czekasz na zwrot gotówki.
A jak chcesz u nich kupić ponownie bo maja antaniej to poproś sąsiada/kolegę i niech to on teraz u nich kupi - moze kolejny egzemplarz bedzie bez wad (chyba że Ci wyślą ten sam egzemplarz...)
:)
 

jenson

Banned
Lepiej normalnie w sklepie kupić, można zazwyczaj sprawdzić wszystko jak wygląda. Ja już raz też chciałem oszczędzić na notebooku, był tańszy przez internet o 250zł niż w najniższa cena w tradycyjnym sklepie, tyle że później na samo 3-krotne odsyłanie straciłem ok. 100zł... Teraz kupując sprzęt elektroniczny udaję się do normalnego sklepu i jestem zadowolony, mniej nerwów i zmarnowanego czasu na poczcie :)
 

ravek29

New member
Do czego to doszło. Teraz żeby kupic TV trzeba go w sklepie sprawdzić 7 razy a producent wmawia ze jasne plamy na ekranie to norma. Co za świat.

POLECAM testy w sklepie, mimo wszystko... Czytaj dalej...

... zgadza się, masz 100% racji. Niemniej jeśli uda mi się doprowadzić do wymiany to tym razem zażyczę sobie pełnego testu w sklepie zanim wywiozę sztukę do domu.
Z tymi podświetleniami też tak jest, że w poprzedniej sztuce łuna z dołu ekranu raziła po oczach (Samsung twierdzi, że tak może być i to nie podlega naprawie) a w tej sztuce, którą mam obecnie jest czyściusieńko, wręcz wzorcowo! Dlatego też przestrzegam wszystkich, którzy zamierzają kupić to cudo: 15 razy sprawdźcie TV zanim wywieziecie swoją sztukę do domu (oczywiście jeśli warunki pozwalają na test).

Pozdrowienia
Rafał

No i skończyło się. Pojechałem do sklepu i oddałem TV, który mi fantastycznie błyskał przy starcie i wyłączeniu i świecił dwoma zielonymi hotpixelami. Przyjęli, pokazali nowy, wrzuciłem pendrive'a z planszami testowymi i.... po chwili testów - wypalony piksel... Ręce mi opadły. Obsługa - załamana. 4 sztuki na sklepie, 3 miałem okazję sprawdzić i lipa. Przy czwartej okazało się, że jest ok!!! Tyle, że sztuka ta była z wystawy :) niemniej świeciła jedyne 14 dni więc w d...pie, wygrzana i sprawna! zero łun świetlnych, zero uszkodzonych pikseli! wziąłem i się cieszę!
Po tym wszystkim, dziś wieczorem zadzwonił do mnie kumpel z MM, który widział co się dzieje z moimi TV-kami. Rozmawiał dzisiaj z przedstawicielem Samsunga, który u nich wizytował. Przyznał, że mieli wpadkę i poszła seria uszkodzonych na rynek... część wycofali, część miałem okazję mieć w domu... a inna część pewnie działa u nieświadomych użytkowników. Tak czy siak - zanotowałem sobie numery seryjne tych, które miałem okazję mieć w domu i testować w sklepie. Potwierdzam: te zwalone byłe z jednej serii (różniły się trzema ostatnimi cyframi numeru seryjnego). Ten, który wziąłem z wystawy, miał inny soft (starszy niż 1009), starszy numer seryjny (różnił się znacznie - 6 ostatnich cyfr) ale co tam... soft się zaktualizował a TV działa OK!!! Więc naprawdę zwracajcie uwagę przy zakupie, potestujcie, popatrzcie bo szkoda nerwów...
Pozdrowienia!
Rafał
 

Slygado

New member
Istna loteria :(

Ja po swojego pojechałem 130km do kumpla do sklepu.
W sklepie był tylko jeden czekający na mnie.
Wyciągnęliśmy z pudła [za plecami bez włączania pojawiło się paru gapiów :D ]
Podłączyliśmy do prądu , uruchomiłem ekrany testowe, wszystko poszło. Bad pixeli brak. Poświata delikatna, prawie jej brak. Morda od ucha do ucha :D

No i głos z za pleców - wydziałem rożne telewizory, ale takiego jeszcze nigdy [powiedział jakiś klient łażący po sklepie :D ].

Czy opłacało się jechać 130km - jak najbardziej - szczególnie, że zapłaciłem 300zł mniej niż najniższa cena na CANEO :D

Żal tylko, że do przeprowadzki jakiś tydzień dwa :(
Ale potem pełnia szczęścia - i z tv i z przeprowadzki :D
 

Smutu

Member
@ravek29
Podaj te nr seryjne ogółowi:)
I prosba laika - podajcie linki lub info skąd pobrać plansze testowe:)
 

Slygado

New member
I prosba laika - podajcie linki lub info skąd pobrać plansze testowe:)
Odpal Paint'a -> utwórz nowy obraz wielkości 1920x1080 pixeli -> wybierz narzędzie "wypełnij kolorem" -> wybierz
- czerwony i zapisz jako pix1.jpg
- niebieski i zapisz jako pix2.jpg
- zielony i zapisz jako pix3.jpg
- biały i zapisz jako pix4.jpg
- czarny i zapisz jako pix5.jg

Wgraj je na pena i uruchom z poziomu TV pokaz slajdów -> szukaj wzrokowo pixeli koloru innego niż wyświetlana plansza :D

nie znajdziesz otwórz piwo ;)
 

ravek29

New member
@ravek29
Podaj te nr seryjne ogółowi:)
I prosba laika - podajcie linki lub info skąd pobrać plansze testowe:)

Ok, tutaj numer seryjny pierwszego, którego miałem z niebieskim pikselem i łuną świetlną ;):
Z8BM3SNB401184

Kolejne dwa problematyczne TV-ki miały ten sam numer tylko ostatnie 3 cyferki się różniły.
Tylko pamiętajcie - te numery dotyczą serii UE40D8000, pewnie większe rozmiary mają inne numeracje (tak myślę ale pewien nie jestem...)

Zawsze możecie zadzwonić przy zakupie przez internet i poprosić o przeczytanie numeru seryjnego, może to pomoże.

Odpal Paint'a -> utwórz nowy obraz wielkości 1920x1080 pixeli -> wybierz narzędzie "wypełnij kolorem" -> wybierz
- czerwony i zapisz jako pix1.jpg
- niebieski i zapisz jako pix2.jpg
- zielony i zapisz jako pix3.jpg
- biały i zapisz jako pix4.jpg
- czarny i zapisz jako pix5.jg

Wgraj je na pena i uruchom z poziomu TV pokaz slajdów -> szukaj wzrokowo pixeli koloru innego niż wyświetlana plansza :D

nie znajdziesz otwórz piwo ;)

Dokładnie tak można samemu przygotować kolorowe plansze. Te kolorowe plansze pomagają znaleźć dead pixele (lub dead subpixele) natomiast plansza czarna powinna pomóc znaleźć hot pixele z tym, że przy pełnej czarnej planszy, software telewizora D8000 przygasi prawie zupełnie podświetlenie, więc bardzo ciężko będzie znaleźć hot pixela. Dlatego polecam te poniższe siatki, które utrzymują podświetlenie i pomogą znaleźć ewentualnego gada :)
Siatki są przygotowane w rozmiarze 1920 x 1080 więc powinny zupełnie przykryć matrycę.
Pozdrowienia,
Rafał
 

Attachments

  • 1080_Cross_01.jpg
    1080_Cross_01.jpg
    155,4 KB · Wyś: 1363
  • 1080_Grid_02.jpg
    1080_Grid_02.jpg
    208,7 KB · Wyś: 1316
Do góry