Pierwsze kino 5.1 + Amplituner, prośba o pomoc w wyborze.

Qcu199

New member
Witam serdecznie wszystkich,

zaznaczę na początku, że w temacie kin domowych czy głośników / amplitunerów jestem kompletnym laikiem, aktualnie słucham na starych 2.1 microlaba i daję radę tak od kilku lat, ale wymieniam TV na 60" bo wreszcie salon ogarnięty to planuję też podłączyć do tego kino 5.1. Myślę, że najbardziej podstawowe 5.1 by mnie zadowoliło patrząc przez pryzmat tego na czym aktualnie słucham, ale że nie planuję zmieniać sprzętu przez najbliższych kilka lat to chciałbym wybrać coś porządnego. Możliwość odsłuchu osobistego raczej odpada, bo mieszkam w Lublińcu i u nas nie ma takiej możliwości dlatego chcę się zdać na Waszą pomoc. Jak już będę wiedział co odsłuchać to może gdzieś się przejadę w okolicę na odsłuch.

Postaram się mniej więcej napisać wszystko co pomogło by Wam w dobraniu dla mnie sprzętu, ale jak są jeszcze potrzebne jakieś informacje to proszę pytać.

- pokój w którym będzie kino ma 16m2.
- kolumny przednie planuję rozstawić na ziemi po rogach pokoju, tylne postawić na zamontowanych pod nie półeczkach na wysokości głowy w rogach z tyłu pokoju, analogicznie do kolumn, centralny nad telewizorem skierowany lekko w dół na środek rogówki żeby to sensownie zagrało. Głośniki będą w miarę blisko ścian. Jest to pomieszczenie w bloku także szału z miejscem też nie ma, ale myślę, że jakieś rozwiązanie wspólnie z Wami znajdę.
- zastosowanie muzyka w 40% / gry i filmy 60%, ogólnie planuję odtwarzać filmy w .mkv przez dysk podłączony do PS3 no i standardowo gry ps3/ps4.
- muzyka odtwarzaną będzie wyłącznie rap.
- kwestia podlączenia amplitunera. Wytłumaczcie mi Panowie jak sensownie można to podłączyć chyba, że nie ma takiej możliwości. TV do którego będzie wszystko podłączone to sony 60w605b, którego planuję zakupić, problem w tym, że wszystkie 4 wejścia HDMI będą zajęte, czy podłączając pod wejście optyczne będzie strata na jakości?