Philips 46PFL5507K - brak połączenia z serwerem Philips

Chomeini

New member
Od jakiegoś czasu nie mogę wejść w funkcję SMART TV - tzn. skorzystać z aplikacji, wszystko inne działa tylko nie ta funkcja. Sprawdzałem połączenie internetowe (WiFi), wszystko hula - połączenie z siecią domową jest, natomiast nie może się połączyć z serwerem Philipsa - czy ktoś tak miał i czym to leczyć. Resetowałem TV do stanu fabrycznego, ustawienia sieci również i całą resztę możliwych opcji i kończy się zawsze komunikatem o braku połączenia z serwerem Phil..... Proszę o pomysły.
 

Guzioo_PL

Member
Bez reklam
Jest jakiś problem w centrali Philips - problemy z serwerami. Lepiej jest teraz niż przed weekendem ale również to nie dziala jeszcze wielu osobom
 

Chomeini

New member
Dzięki za odpowiedź, potwierdzam SUPPORT Philips-a również mi odpisał (w expresowym tempie) że są prowadzone prace na serwerach i stąd problemy z połączeniem do SMART TV.
Ale, wykonałem pełną instalację TV i póki co mam dostęp do Smarka ;-)
 

Tomi_St

New member
U mnie też już od dawna nie działa internet w TV.
Nie znaleziono serwera Philips

Zadzwoniłem do Customer Service - najpierw kazali posprawdzać wszystkie ustawienia i ewentualnie przywrócić ustawienia fabryczne ale nic to nie dało.
Dziś odpisali, że trwają prace na serwerach co może powodować problemy i nie wiedzą kiedy się one zakończą.
Prawdopodobnie nie działa to tylko na niektórych TV.

Być może ma to związek z info poniżej, że Philips pracuje na Smart TV 2.0
http://www.hdtv.com.pl/forum/philips/50729-philips-9705-wszystko-o-serii-119.html

Pozdrawiam
Tomi
46PFL9705
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,
@Tomi_St

Widzę , że jesteś użytkownikiem telewizora Philips 46PFL9705 i trochę się dziwię , że nie działa u
Ciebie SmartTV.
Jestem m.in. użytkownikiem telewizora Philips 32PFL9705H/12 i u mnie SmartTV działa na razie bezproblemowo . Mam zainstalowaną przeze mnie aktualizację oprogramowania telewizora , wersja : Q551_0.140.48.0 .
Internet działa u mnie zarówno po Wi-Fi (bezprzewodowo) jak i przewodowo , telewizor połączony
jest kablem z routerem Netgear DGN1000. Szybkość transferu mam 6Mb/s. Do połowy 2011 r . jak
miałem transfer tylko 1Mb/s to SmartTV działał , ale kiepsko .(buforowanie bardzo częste)
Przypuszczam , że prace związane z nowym smartem w wersji 2.0 nie mają żadnego wpływu na
działanie Internetu w telewizorach Philips serii 9705 z 2010 r .

Proszę sprawdzić jaką masz wersję oprogramowania , a następnie jeżeli masz ostatnią , to proszę
na nowo zainstalować telewizor tj. wybierz w menu telewizora : Konfiguracja i przycisk OK . Następnie wybierz : Ustawienia telewizora i przycisk OK . Następnie zejdź przy pomocy przycisku strzałki w dół na ostatnią dolną opcję : Zainstaluj ponownie telewizor i przycisk OK . Dalej postępuj według poleceń wyświetlanych na ekranie . Proszę spróbować .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

Tomi_St

New member
Witam,
Próbowałem ponownie zainstalować telewizor i nic to nie zmieniło.
Od dawna mam aktualną wersją oprogramowania Q5551_0.140.48.0.
Dokładny model TV: 46PFL9705K/02 produkcja bodajże marzec 2011
Nic ostatnio nie zmieniałem w ustawieniach TV ani sieci (łącze kablowe)
TV łączy się z siecią domową, mogę przeglądać zasoby PC-ta podłączonego do sieci.

Wykonałem wszystkie zalecenie Philipsa (które wklejam poniżej) w przypadku braku połączenia z Smart TV i dalej nic, widzę na zagranicznych forach , że problem też się pojawia u innych i dlatego wnioskuję że może dotyczyć niektórych serii odbiorników np. z innym hardwarem.

W nawiązaniu do naszej rozmowy przesyłam Panu 9 kroków które należy wykonać, gdy TV nie łączy się z platformą SMART TV:

Sytuacja
Dzieje się jedno z poniższych:
• NetTV jest niedostępne
• Wyświetla się ikona ładowanie, ale NetTV nie pokazuje się
• Informacja o błędzie "Philips Server Not Found" wyświetla sie na ekranie
• Pojawia się informacja o tym, aby wyłączyć i włączyć telewizor w celu zakończenia rejestracji

Upewnij się, że:
• Oprogramowanie telewizora jest zaktualizowane do najnowszej dostępnej wersji
• Połączenie z internetem (bezprzewodowe lub kablowe) jest dostępne w telewizorze
• W przypadku korzystania z połączenia bezprzewodowego: jakość sygnału jest na poziomie co najmniej 80% pomiędzy telewizorem a bezprzewodowym punktem dostępowym

Rozwiązanie
Aby zdiagnozować usterkę i zweryfikować jakie kroki podjąć w celu jej rozwiązania, wykonaj następujące kroki:

Wykonaj najpierw krok 5 a następnie krok 9 jeśli dzieje się jedno z poniższych:
• Telewizor nie reaguje na klawisze kierunkowe na ekranie NetTV
• Telewizor nie reaguje na przyciski na ekranie Warunków Użytkowania

1. Zrestartuj telewizor
• Odłącz kabel zasilania telewizora od gniazdka. Uruchom telewizor ponownie po odczekaniu przynajmniej jednej minuty
• Po włączeniu telewizora, odczekaj co najmniej dwie minuty aby pozwolić routerowi na ustalenie poprawnego połączenia z telewizorem
• Otwórz NetTV przez główne menu telewizora (Home na pilocie)

2. Sprawdź czy portal NetTV jest dostępny z użyciem innego urządzenia
Na innym urządzeniu podłączonym do tego same routera otwórz odnośnik: https://nettv.corio.com
Philips korzysta z serwisów opartych na technologii Cloud. Przez otworzenie odnośnika na innym sprzęcie można zweryfikować czy ustawienia routera/dostawcy internetu pozwalają na połączenie z nimi.

A. Jeśli wyświetli się IBM Websphere Portal, przejdź do kroku 3. To oznacza, że ustawienia zabezpieczeń nie blokują połączeń z NetTV


B. Jeśli zostanie wyświetlona pusta strona lub informacja o błędzie, dostęp do serwera został zablokowany przez router. Zalecamy skontaktowanie się z dostawcą internetu i uzyskanie dotdatkowych informacji dotyczących zmiany ustawień routera (np. firewall, cloud protection).

3.Upewnij się, że ustawienia zegara są poprawne
• Wciśnij przycisk "Home" na pilocie telewizora i wybierz:
[Konfiguracja] > [Ustawienia Telewizora] > [Ustawienia Ogólne] > [Zegar] > [Ręczny]
• Ustaw poprawną godzinę i datę

4. Sprawdź ustawienia sieci w telewizorze
• Wybierz "Home" na pilocie telewizora i wybierz:
[Konfiguracja] > [Ustawienia Sieci] > [Przeglądanie parametrów sieci]

W tym menu można zweryfikować poprawność następujących ustawień:
• [Tryb sieci]: powinien być ustawiony na [DHCP/auto IP]
Ta opcja zapewnia, że telewizor automatycznie zaktualizuje połączenie z routerem w przypadku zmiany adresu IP przydzielonego dla telewizora

• [Adres IP]: Adres IP powinien zaczynać się od 192.168.x (lub 10.x.x. lub 172.16 do 172.31)
Jeśli adres IP zaczyna się od 169 lub 0.0, przejdź do kroku 5. Oznacza to, że router blokuje połączenie lub w ogóle nie ma podłączenia pomiędzy telewizorem a routerem.

• [Natężenie sygnału] (strona 2): Powinno pokazywać co najmniej 80%
A. Jeżeli siła połączenia bezprzewodowego jest mniejsza niż 80% (lub 4 z 5 pasków), przejdź do kroku 6
B. Jeżeli siła połączenia bezprzewodowego wynosi 80% (4 z 5 pasków) lub więcej, przejdź do kroku 5

5. Wyczyść pamięć internetową
• Wciśnij przycisk "Home" na pilocie od telewizora i wybierz:
[Konfiguracja] > [Ustawienia Sieci] > [Wyczyść pamięć internetu]

Historia przeglądarki i ciasteczka zostaną skasowane. Potwierdzenie zostanie wyświetlone na ekranie. Spróbuj ponownie podłączyć się do SmartTV po wykonaniu tego kroku.

6. Spróbuj skorzystać z podłączenia kablowego, w przypadku jeśli używane było połączenie bezprzewodowe
Połączenie bezprzewodowe może zostać zakłócone przez metalowe przedmioty, ściany, wodę lub inne urządzenia.

7. Skontaktuj się z dostawcą internetu
Zapytaj się dostawcy internetu o ustawienia zabezpieczeń po stronie routera (np. firewall, cloud protection). Dostęp do NetTV może być blokowany przez ustawienia sieci domowej.

8. Zainstaluj ponownie telewizor
Pamiętaj, że wszystkie nagrania i ustawienia kanałów będą niedostępne po wykonaniu ponownej instalacji.
• Wciśnij przycisk "Home" na pilocie telewizora i wybierz:
[Konfiguracja] > [Ustawienia TV] > [Ustawienia ogólne] > [Ponownie zainstaluj telewizor]
9. Zainstaluj dedykowane oprogramowanie
Jeśli telewizor nie reaguje na klawisze kierunkowe na ekranie Warunków Użytkowania lub na ekranie NetTV, jest to usterka oprogramowania.
Może to zostać rozwiązane poprzez wgranie poprzedniej wersji oprogramowania a następnie aktualizację do najnowszej wersji, która poprawia ten błąd.

Dla modelów serii 7000, kliknij tutaj

Dla modelów serii 8000 i 9000, kliknij tutaj

W najbliższym czasie mogą państwo otrzymać ankietę dotyczącą udzielonej przeze mnie porady. Wypełnienie jej i wszelkie komentarze byłyby niezwykle pomocne w naszych staraniach o utrzymanie jak najwyższej jakości obsługi. W przypadku jakichkolwiek dalszych pytań prosimy o dalszy kontakt.


Z poważaniem,

Biuro Obsługi Klienta

Philips Polska Tel: 22-397-15-04
Czynne od PN do PT w godzinach 8:00 - 18:00
 
Ostatnia edycja:

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Dziękuję za odpowiedź .
A jaki kraj wybrałeś przy instalowaniu telewizora ?
Ja wybrałem Niemcy . Mówi się również , że dobrze jest wybrać któryś z krajów skandynawskich np. Finlandię.
Jak podłączałem router z telewizorem też początkowo miałem trudności z uaktywnieniem SmartTV ,
również przy próbach połączenia z serwerem Philips ukazywały trzy okna , w trzecim oknie komunikat , że nie znaleziono serwera Philips(czy nie znaleziono połączenia z serwerem Philips) i komunikat , spróbuj połączyć się z
serwerem Philips później . Ja się nie poddawałem , i wielokrotnie próbowałem połączyć się z serwerem Philips .
Zmieniłem kiedyś metodę tych prób , po prostu po włączeniu telewizora odczekiwałem z pięć minut ,a następnie dopiero przechodziłem do próby uruchomienia SmartTV. Gdy został wyświetlony w oknie
komunikat ,że nie znaleziono serwera Philips , przechodziłem na oglądanie telewizji i po kilku minutach
znowu ponawiałem próby . No i "załapało" . Pamiętam , że sprawdzałem w routerze opcje szyfrowania .
Ja mam w tej chwili wybraną opcję szyfrowania AES . Jest druga opcja szyfrowania TKIP . Opcje te o ile dobrze pamiętam nie powinny być ze sobą połączone . Wybór rozdzielnie tzn. albo jedna , albo druga , nie razem .
Zabezpieczenia w moim routerze wybrałem opcję : mixed WPA-PSK i WPA2-PSK . Szybkość 65 Mbps.
Miałem kłopot z SSID , ale sobie poradziłem . Pamiętam , że do korzystania z : Przeglądaj Net Tv , się rejestrowałem i podawałem adres e-mail .
Być może , nie znam się na tym , w związku z pracami na serwerach Philips , nawiązanie połączenia z serwerem (serwerami) Philips zależne jest
od miejsca zamieszkania i od modelu telewizora .(w jednym regionie Polski połączenie z serwerem Philips jest , w innym regionie Polski nie )

Coś kiedyś pisałem , m.in. na stronach 111,112 w wątku : Philips 9705 wszystko o serii .


U mnie tak jak pisałem powyżej SmartTV działa.

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

pionier123

Member
A ja przed chwilą dostałem taką wiadomość

Dziękujemy za skontaktowanie się z nami
oraz wybór telewizora naszej marki.

W odpowiedzi na Pana wiadomość uprzejmie informujemy, że obecnie trwają prace nad serwerami, co wiąże się z tymczasowym wyłączeniem serwisu SmartTV. Termin ich zakończenia nie jest nam jednak znany, lecz prace mają się już ku końcowi.
Za niedogodności serdecznie przepraszamy.
W przypadku jakichkolwiek dalszych pytań prosimy o dalszy kontakt.


Z poważaniem,

Biuro Obsługi Klienta

Philips Polska Tel: 22-397-15-04
Czynne od PN do PT w godzinach 8:00 - 18:00
 

Tomi_St

New member
Accu
Dziękuję za zainteresowanie tematem i wyczerpującą odpowiedź.

Ja nigdy wcześniej nie mialem problemów z uruchomieniem Smart TV, po prostu gdzieś w połowie listopada przestało działać.
TV podłączony za pomocą kabla, router przydziela prywatny adrs IP, więc nie ma tu żadnej filozofii.
Wczoraj próbowałem ponownie zainstalować TV wybierajac inne kraje: Niemcy, Holandia, Norwegia, nawet zmieniłem język menu ale nic to nie dało.
Zanim TV instalował sieć to mijało zawsze kilka minut od włączenia.
Dobrze, że wcześniej z menu serwisowego zgrałem na pendrive ustawienia kanałów i parametrów obrazu. Po ponownym zainstalowaniu TV, gładko udało sie wgrać listę kanałów i ustawienia z powrotem. (robiłem to na końcu, najpierw ustawiałem połączenie sieciowe).

Z odpowiedzi od Philipsa oraz z faktu, że są inne osoby którym to przestało działać wnioskuję, że problem może dotyczyć serwerów w niektórych rejonach kraju (mieszkam w okolicach 3miasta) lub TV z innym hardware o czym producent nie musi informować.
Na razie aż tak bardzo mi nie zależy, jak sytuacja się nie poprawi za miesiąc dwa to będę kombinował znowu lub wezwę serwis.
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Użytkownicy tak udanej serii telewizorów , jakim są telewizory firmy Philips serii 9705 z 2010 r. powinni
się wzajemnie wspierać . Dlatego podzielenie się moimi perypetiami z uruchomieniem Smart TV kolego Tomi_St , było dla mnie przyjemnością ;-).

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

mjr.orzech

New member
Witam wszystkim mam ten sam problem zainstalowałem tv na nowo i nic w koncu napisałem email do nich , dzis dostałem odpowiedz od philipsa cytuje

Dziękujemy za skontaktowanie się z nami
oraz zakup telewizora naszej marki w Szwecji.
W odpowiedzi na Pana wiadomość uprzejmie informujemy, że obecnie trwają prace nad serwerami, co wiąże się z tymczasowym wyłączeniem serwisu SmartTV. Termin ich zakończenia nie jest nam znany, niemniej jednak ostatnie prace powinny już być sfinalizowane. Za niedogodności serdecznie przepraszamy.
W przypadku jakichkolwiek dalszych pytań prosimy o dalszy kontakt.


takze pozostaje tylko czekac
 

Tomi_St

New member
Witam ponownie tych którym nie działa Net TV

Tak się zastanawiam czy nie można by wystąpić do Philipsa z żądaniem zwrotu całości pieniędzy za telewizor (lub wymiany na nowy) i odstąpienia od umowy z powodu niezgodności towaru z umową.
TV ma umożliwiać dostęp do internetu a z powodu prac na serwerach przez długi czas tego nie umożliwia, a więc jest to niezgodność z umową.

Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

W moim telewizorze Philips , w Smart TV przestała działać od kilkunastu dni aplikacja : TVN player .
Napisałem do supportu TVN opisując sprawę , oraz swoje połączenie z Internetem . Otrzymałem
odpowiedź miłej Pani , że sprawa została przekazana działowi technicznego celem rozwiązania
problemu . Na razie jednak mam tylko "martwą ikonę" tego playera . Brak tej aplikacji nie jest dla mnie szczególnie uciążliwy ,
odnotowuję tylko ten fakt . Ważne , że mam połączenie z serwerem Philips i inne aplikacje działają .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

Guzioo_PL

Member
Bez reklam
Witam ponownie tych którym nie działa Net TV

Tak się zastanawiam czy nie można by wystąpić do Philipsa z żądaniem zwrotu całości pieniędzy za telewizor (lub wymiany na nowy) i odstąpienia od umowy z powodu niezgodności towaru z umową.
TV ma umożliwiać dostęp do internetu a z powodu prac na serwerach przez długi czas tego nie umożliwia, a więc jest to niezgodność z umową.

Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową

Tomi_St, podaj dokładnie jaki masz model TV i jaką wersję oprogramowania zainstalowaną?
 

Tomi_St

New member
Dokładny model TV: 46PFL9705K/02 produkcja bodajże marzec 2011
Od dawna mam aktualną wersją oprogramowania Q5551_0.140.48.0.
 

Guzioo_PL

Member
Bez reklam
Z tego co rozmawiałem z Philipsem to wynika, że wszystkie TV powinny już działać normalnie (do serii 4xx7 i 5xx7 potrzebna jest aktualizacja i wyczyszczenie pamięci Smart TV).
Z tego co piszesz, masz problem mniej więcej od listopada, a awaria serwerwerów była w wigilie, więc może cos z ustawieniami sieci?
Czy rozmawiając z Philipsem podawałeś im numer seryjny? Z tego co wiem (miałem już z nimi kilka razy przyjemność rozmawiać) - mogą sprawdzić kiedy ostatni raz TV próbował podłaczyć się do serwera i wtedy sprawdzić czy to jest po ich stronie, czy może po stronie sieci domowej.
 

accu

New member
Bez reklam
Z tego co rozmawiałem z Philipsem to wynika, że wszystkie TV powinny już działać normalnie (do serii 4xx7 i 5xx7 potrzebna jest aktualizacja i wyczyszczenie pamięci Smart TV).
Z tego co piszesz, masz problem mniej więcej od listopada, a awaria serwerwerów była w wigilie, więc może cos z ustawieniami sieci?
Czy rozmawiając z Philipsem podawałeś im numer seryjny? Z tego co wiem (miałem już z nimi kilka razy przyjemność rozmawiać) - mogą sprawdzić kiedy ostatni raz TV próbował podłaczyć się do serwera i wtedy sprawdzić czy to jest po ich stronie, czy może po stronie sieci domowej.

Witam uprzejmie,

Awaria , która była w Boże Narodzenie zdarza się ostatnio co roku . Piszą o tym niemieccy użytkownicy.
Natomiast prace modernizacyjne na serwerach Philips niestety nie są jeszcze zakończone , a termin ich ukończenia nie jest
znany .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

jenson

Banned
U mnie dzisiaj również padł ten niby smarttv... Jeśli byliby na tyle mądrzy, to na czas modernizacji serwerów, powinni mieć tymczasowe serwery, na które użytkownicy byliby przełączeni. A tak kupiłem smarttv, żeby nie można było tego używać. Chiński badziew, nikomu nie polecam philipsa, nawet teraz suszarkę wolałem kupić innej firmy chociaż philips miał lepsze parametry...
 

Tomi_St

New member
Witam
Wczoraj napisałem do Philipsa iż w związku z tym, iz nie działa Smart TV zgłaszam chęć odstąpienia od umowy z powodu niezgodności towaru z umową i wymiany na egzemplarz wolny od was lub zwrot gotówki.

Odpisali dziś, że we wtorek 28.01.14 wznowiono prace nad serwerami Smart TV w celu wyeliminowania zgłaszanych pojedynczych problemów.
W dniu wczorajszym prace zostały zakończone co również potwierdzają inni użytkownicy i funkcja jest już w pełni dostępna.

Niestety u mnie dalej nie działa.
46PFL9705
 
Ostatnia edycja:
Do góry