Panasonic TH-42PY700PA +Cyfra=problem

r3d3

New member
spock napisał:
Nie nie idze kablem od anteny SAT. Masz oddzielne wejście antenowe..podłączasz tam antenę (zwykłą, a jak masz nadajnik blisko to dłuższy drut :) ) i dopiero wówczas możesz szukać DVB-T. Ważne - musisz mieć równiesz sygnał z satelity - inaczej nie bedzie działać.

W mojej instalacji oba sygnały idą jednak jednym kablem. Taka sieć osiedlowa.

Widocznie muszę rozdzielić kabel i podłączyć do obu gniazd w dekoderze żeby go "oszukać". Ale to już OT.
 

mustang

New member
Wszystko chyba zalezy od tego na kogo trafi reklamacja. Dzisiaj sprawdzalem w ica i faktycznie mam odjete za programy HD
 

Koriolan

New member
To ja tez wkleję
------------------------------------------------------------------
Szanowny Panie,

odpowiadając na e-mail, przepraszam za utrudnienia wynikłe na skutek zmiany oprogramowania dekodera. W przypadku utrzymywania się zakłóceń w odbiorze przy zastosowaniu połączenia kablem HDMI, proszę o czasowe korzystanie z gniazda euroscart.
Zapewniam, że trwają prace mające na celu przywrócić możliwość prawidłowego odbioru przy użyciu wyjścia HDMI.

W razie pojawienia się pytań, pozostaję do dyspozycji.

Z poważaniem,

()

Dział Relacji z Abonentami
--------------------------------------------------------------
Oczywiście natychmiast poprosiłem o anulowanie opłat za kanały HD, co potwierdzono.
żadnego kitu o HDCP nie wstawiali.. skoro mój BR współpracuje z telewizorem poprawnie- wina leży po stronie tunera HD Philipsa.
 

bielto

New member
Właśnie zadzwonił do mnie miły pan z Cyfry+ i poinformował mnie iż za maj jestem zwolniony z opłat za dzierżawę dekodera i za programy HD.

I nie można było kurcze tak od razu ? Ja rozumiem, że powstały problemy techniczne. Nikt nie jest doskonały. Po co więc było robić ludziom wodę z mózgu. Moim zdaniem takie zachowanie jest OK.
 

Cyberix

New member
Ja dzisjaj ponownie zadzwoniłem z ciekawości jak teraz tłumaczą pracownicy cyfry brak obrazu na wyjściu HDMI i Component.
Nic nie wspomniano o HDCP i telewizorach nie współpracujących z tym zabezpieczeniem, zamiast tego powiedzino mi abym zresetował tuner (wyłączyć z prądu) bo w 60% przypadków to pomaga:confused:
Dalej niestety nie wiedzą kiedy wszystko wróci do normy.
 

Piotrbim

New member
news w temacie

"Szanowni Państwo,

dziękujemy za przekazane informacje.

Biorąc pod uwagę utrudnienia jakie Państwo napotkali, postanowiliśmy wyksięgować opłaty za opcje dodatkowe HD oraz czynsz najmu dekodera HD, naliczone za maj 2009 roku.

Uprzejmie informujemy, że obecnie trwają rozmowy z producentami telewizorów, którzy zadeklarowali w specyfikacji swoich produktów obsługę protokołu HDCP, a które to produkty po wprowadzeniu nowego oprogramowania dla dekodera Philips HD, przestały z nim współpracować.

Współpracujemy także z producentami telewizorów Pansonic, aby jak najszybciej znaleźć przyczynę niedogodności.

W przypadku ustalenia rozwiązania, umożliwiającego poprawną współpracę obu urządzeń, zostaną Państwo o tym niezwłocznie powiadomieni.

Na obecną chwilę, w przypadku Państwa telewizora, aby umożliwić odbiór wykupionych kanałów, zalecamy podłączenie go poprzez złącze EURO/SCART. Rozwiązanie takie umożliwia odbiór kanałów w jakości SD.

W przypadku ustalenia rozwiązania, umożliwiającego poprawną współpracę obu urządzeń zostaną Państwo o tym niezwłocznie powiadomieni.

W przypadku pojawienia się pytań, prosimy o kontakt telefoniczny bądź pisemny (list, faks, e-mail).

Z wyrazami szacunku,

Piotr Chlebuś

Dział Relacji z Abonentami"


Może ten cytat coś Szanownym rozjaśni w temacie :)
 

walszyn

New member
Jestem po 30-to minutowej rozmowie z cyfrą+, efekt żaden.
Kolejne 15 minut rozmawiałem z sekretariatem Rzecznika Praw Konsumenta
gdzie sprawę cyfry przekierowano do Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Rozmowa z delegaturą w Gdyni trwała dobre pół godziny.Jutro piszę oficjalną skargę na maila do tegoż Urzędu. Oni nic nie wiedzą o problemach z cyfrą.
To chyba jedyny urząd, który "coś może".Koledzy zadzwońcie do swoich miast
do delegatur Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Strona centrali:

http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Menu01&news_cat_id=298&layout=9

w cyfrze kompletnie mnie olali, chciałem dopłacić, zamienić, cokolwiek
i co ?.... nie ma możliwości, jestem załamany ich stosunkiem do klienta,
reasumując- czekaj chłopie i ciesz się, że masz jakikolwiek obraz.
Rozwiązać umowę też nie będzie prosto, droga przez mękę.
Jedyne co przyznali to fakt , że problem jest w dekoderach a nie w Panasonicu.
Panowie do pracy bo aktualizacji nie widać .
 

Gulgulator

New member
Walszyn - dzięki bardzo za linka , jutro dzwonię . Jak jutro nie pracują ( co możliwe ) , to w poniedziałek . C+ już mnie wkurzyła i będę z nimi rozwiązywał umowę . Paru znajomych zresztą też . Ponoć niebawem mają zmieniać opłaty i będą rozsyłać nowe umowy , to będzie dobra okazja żeby tym palantom powiedzieć : by , by .
 

Koriolan

New member
i do kogo pójdziesz ?? do Polszmatu?
n-ka - zamienił stryjek ...
Poza tym- jesli nka straci Lige Mistrzów- to np w nsporcie już w ogóle nie będzie nic wartego oglądania.
niestety, konkurencja jest iluzoryczna.
 

krokiet1000

New member
Racja, że nie ma wyboru i niestety Cyfre pozwoli zaczyna się zachowywać jak monopolista. Podobne numery wycinała swego czasu TP abonentom aż zaczęli im wlepiać ogromne kary pieniężne.
Może jak dobiorą się też cyfrze do tyłka to zaczną bardziej dbać o tych którzy im płacą abonament ?
 

Gulgulator

New member
Jeżeli C+ zachowuje się nielojalnie , łże w żywe oczy i świadomie wpędza wieloletniego klienta ( 10 lat z okładem ) w poważne wydatki , to co klient ma zrobić ? Przecież gdybym uwierzył tym oszustom , tobym wyrzucił rocznego Panasa na śmietnik i kupił nowy odbiornik . Umowa obowiązuje obie strony . Ja czuję się z tej umowy zwolniony .
 

bielto

New member
Nie to żebym chciał bronic Cyfry, ale wydaje mi się, że dotarło do nich, że nie mają racji. Nie jest problemem, że ktoś błądzi. Problem powstaje wtedy, gdy ktoś głupio upiera się w błędzie. Ja złożyłem reklamację i za maj obniżyli mi abonament o wartość dzierżawy tunera i programów HD. Sadzę, że jest to uczciwe z ich strony. Oczywiście nie podobało mi się ich postępowanie na początku. Też uważam, że chcieli zrobić ze mnie durnia opowiadając bajki o tym, że mój Panasonic jest za stary. Najważniejsze jest teraz aby sobie poradzili z problemem. Trzymam za nich kciuki. Oczywiście można się obrazić i zerwać umowę. Sądzę, że byłyby do tego podstawy. Tylko co w zamian ?
 

Gulgulator

New member
Mi odpowiedzieli , że odpowiedzą w ciągu 30 dni . To mnie nie satysfakcjonuję . Rozwiążę umowę i pierwsze co zrobię , to kupię tuner HD ( myślę o GS 8010 , będę wdzięczny za uwagi i sugestie ) . Będę jechał na kartach prepaid . Pozwoli mi to oglądać tych nadawców , których chcę .
 

fan HDTV

New member
bielto napisał:
Zachęcony do korespondencji napiszę kolejnego maila. Przeciez nie odpowiedzieli na 4 punkt.

Zgodnie z obowiązującymi ich zapisami Prawa telekomunikacyjnego Cyfra+ ma obowiązek umożliwić ci natychmiastowy powrót do poprzedniego software'u. Jeśli nie dają ci takiej możliwości zgłoś to do UKE i UOKiKu - na pewno przyspieszy to rozwiązanie problemu.

Postawę prawną znajdziesz tutaj: http://nhdtv.pl/forum/showthread.php?t=12147
 

krokiet1000

New member
Gulgulator napisał:
Mi odpowiedzieli , że odpowiedzą w ciągu 30 dni . To mnie nie satysfakcjonuję . .

U mnie to samo. Rozumiałbym gdyby mój przypadek był jednostkowy ale przecież to masowa usterka i pewnie dobrze wiedzą co się stało i że dali ciała - oczekiwałem szybkiej reakcji a nie tekstu, że odpowiedzą w ciągu 30 dni. Poza tym jak to jest, że jednym odpowiadają prawie natychmiast a drugich zlewają takimi tekstami ?

Dla mnie cyfra się skompromitowała wprowadzając nieprzetestowaną modyfikację oprogramowania, gdyby to zrobili to nie byłoby takich jaj jak teraz
 

Gulgulator

New member
Plus/minus coś takiego :
Szanowni Państwo
W związku z zaistniałą sytuacją braku kompatabilności Waszego nowego firmware tunera HD z moim odbiornikiem telewizyjnym ( podać jakim ) , ponieważ sytuacja taka się przedłuża i powstała z Waszej winy , w oparciu
o art.173 par.3 Ustawy z dn. 16 lipca 2004 "Prawo Telekomunikacyjne" ; uprzejmie proszę o przywrócenie poprzedniego , prawidłowo funkcjonującego firmware . Jednocześnie informuję , iż o zaistniałej sytuacji powiadamiam Urząd Komunikacji Elektronicznej .
Z poważaniem
 

kokodrillos

New member
Wysyłajcie wezwania listem poleconym za potwierdzeniem odbioru

Cześć,

Z punktu widzenia prawnego /ewentualna droga sądowa, której sie obawiają/ poskutkuje jedynie wezwanie pisemne jak niżej a nie maile, które nie zawieraja prawnie ważnych potwierdzeń odbioru.
Oczywiście mailować też można i trzeba żeby się wzięli za sprawę ale CHĘĆ DO DZIAŁANIA i skutki prawne przyniesie dopiero list za potwierdzeniem odbioru a zatem jak poniżej wysyłamy po edycji swoich danych:

List polecony /wypełnijcie potwierdzenie na poczcie/
Potwierdzenie odbioru /do wypełnienia żółta kartka na poczcie/
Priorytet /będzie na drugi dzień/
-------------------------------------------------------------------
CANAL+ Cyfrowy Sp. z o.o.
al. gen. W. Sikorskiego 9
02-758 Warszawa​


WEZWANIE​


Miasto, dzień.miesiąc.rok​

Wzywam Państwa niniejszym pismem do niezwłocznego przywrócenia mi możliwości korzystania z programów w rozdzielczości HD (za co opłacam abonament) oraz naliczenia rekompensaty za niemożność korzystania z kanałów wysokiej rozdzielczości HD za okres od wprowadzenia zmian firmware do dnia umożliwienia mi oglądania TV w rozdzielczości HD.

W związku z zaistniałą wyłącznie z Waszej winy niekompatabilnością nowego firmware tunera HD z moim odbiornikiem telewizyjnym wysokiej rozdzielczości, w oparciu o art.173 par.3 Ustawy z dn. 16 lipca 2004 "Prawo Telekomunikacyjne" wnoszę o niezwłoczne przywrócenie poprzedniego, prawidłowo funkcjonującego firmware lub o wprowadzenia stosownych poprawek w nowym firmware.

Równocześnie o zaistniałej sytuacji powiadamiam pisemnie załączając niniejsze wezwanie Urząd Komunikacji Elektronicznej i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Z poważaniem,


[
I]podpis[/I]
..............................
Imię i Nazwisko
adres
numer abonenta
nr karty​
-----------------------------------------------------------------------
Oczywiście to samo może iść do "N" z adresem:
ITI Neovision Sp. z o.o.
ul. Powsińska 4
02-920 Warszawa
-----------------------------------------------------------------------

Niech każdy to wyśle to wtedy się wezmą za robotę i poprawią to szybko!!!

Pozdro,
Kokodrillos
 

Gulgulator

New member
Krokodrillos - bardzo słusznie , trzeba im to poleconym . Ale i mail nie zaszkodzi , z uwagą , że to samo już pocztą leci .
 
Do góry