Panasonic PV/PX60/600-problemy z kolorami

motobartcompany

New member
to by wyjaśniało sprawe, po 2000 godzinach być moze efekt zielonych cieni zniknął. Szkoda że nie masz możliwości podłączenia xboxa 360 i gears of war, wtedy byśmy na 100% wiedzieli czy czas leczy te zielone badziewie:)

jak wogóle w opcjach tego Tv sprawdzić ile ma "przebiegu?
 

robboj

New member
zgadzam sie - po wymianie modulu bardziej wnikliwie przygladalem sie obrazie na tv
byc moze faktycznie ten efekt wystepowal wczesniej a ja go poprostu nie zauwazylem - podobnie jak z wezami - chociaz w przypadku wezy zauwazylem fioletowa poswiate bez czytania postow na forom a same weze wypatrzylem dopiero na probce emili w takim stopniu ze zaczely mi przeszkadzac
podobie bylo z glosna praca elektroniki - przeszkadzalo mi to do tego momentu az postawilem w miejscu plazmy stary crt w czasie gdy w pv60 wymieniali modol i dzwiek jaki dobiegal z tego crt byl nie do zniesienia
teraz w pv60 nie slysze odglosu buczenia
co do zielonych krawedzi to na pewno nie wystepuja u mnie w takim nasileniu jak na tym filmach , w czasie grania w gow musze zatrzymac sie i machac galka w obie strony by to zobaczyc i to w miejcach gdzie jest mocny bialy kolor styka sie ciemnym ,czarnym - podczas samemej gry tego nie zauwazam a moze raczej nie zwracam na to uwagi
jak pisalem wczesniej nie zauwazam tego tez przy ogladaniu dvd czy z sygnalu z anteny
na pewno jest to mniej uciazliwe niz weze przynajmniej w moim odczuciu i nie przesdzkadza mi to w takim stopniu
jestem jak najbardziej zadowolony z tego tv
czas pokaze co jeszcze uzytkownicy plazm napisza co widza w swoich tv
tak samo jak uzytkownicy innych technologi
 

robboj

New member
motobartcompany napisał:
to by wyjaśniało sprawe, po 2000 godzinach być moze efekt zielonych cieni zniknął. Szkoda że nie masz możliwości podłączenia xboxa 360 i gears of war, wtedy byśmy na 100% wiedzieli czy czas leczy te zielone badziewie:)

jak wogóle w opcjach tego Tv sprawdzić ile ma "przebiegu?
trzeba wejsc w menu serwisowe i przejsc do ostaniej strony menu 2 - licznik przepracowanych godzin
post nr #705
tylko nie wiem czy ta kombinacja dziala w PV70

ja mam na liczniku 1300h ale niedawno wymieniali mi modul wiec mozliwe ze za wczesnie aby te ustrojswo zniknelo
pozyjemy - zobaczymy;)
 

kredek

New member
A właśnie...
Bo to tak jak z tymi opiniami, że na nowym modul ...03 są takie "drżące piksele, kropki". One na starym też były - tylko trzeba się było przyglądnąć z bliska.
Drodzy Państwo! IMHO jakikolwiek moduł nie zamontujemy (z przyszłymi włącznie!), to i tak w 100% żaden doskonały nie będzie. Taka jest moja opinia.
Ja już się bardziej zaczynam zastanawiać nad inną rzeczą: czy te 60.000 godzin trwałości co piszą w opisach to prawda, czy chwyt marketingowy - przekroczył już ktoś choćby połowę takiego przebiegu?:D

Poprawka, sprawdziłem: aktualnie mam 1721 godzin na liczniku, w tym ok. 700 na nowym module.
 
Ostatnia edycja:

dziku

New member
robboj napisał:
muszisz wejsc do menu serwisowego
nie wiem jaka kombinacja jest w przypadku PV600 - sprobuj moze w sposob podany do PV60

"Wejście do niego należy przeprowadzić następująco:
- Wejść na kanał 99.
- W menu dźwięku ustawić tony niskie na maksimum, tony wysokie na minimum.
- Należy nacisnąć i przytrzymać klawisz INDEX na pilocie i jednocześnie nacisnąć klawisz "strzałki w dół" na TV. Na ekranie powinno pojawić się MENU 1.
- Po menu poruszać się można klawiszami czerwonym (do przodu) i zielonym (wstecz) na pilocie.
- Aby wejść do MENU 2 należy dojść do końca MENU 1 i nacisnąć klawisz HOLD na pilocie
- Na samym końcu MENU 2 jest okienko z ilością przepracowanych godzin.
- Aby zakończyć pracę MENU należy nacisnąć klawisz EXIT na pilocie. W przypadku naciśnięcia klawisza ENTER wszelkie zmiany zostaną zachowane"

na pierwszej stronie menu serwisowego bedziesz mial podane to co Cie interesuje



Niestety ale w moim PV600E w taki sposób nie udało mi się wejść w menu servisowe. Czy komuś tak? Lub może jest jakiś inny sposób?
 

grudzi

New member
grudzi napisał:
Witam, pare dni temu miałem wymianę modułu w swoim 37PV60.
przed wymiana mialem:
MCU: 02.01
EEPROM: 31.01
FPGA: 41.01
PDROM: 31.00

po wymianie mam:
MCU: 03.02
EEPROM: 31.02
FPGA: 42.07
PDROM: 31.03

I powiem tylko tyle:
- weże trochę się zmniejszyły, ale wystepują
- obraz wydaje sie mniej ostry i bardziej ziarnisty
- przy tym obraz wydaje sie bardziej rozjaśniony, kolory są troche mdłe
- przejścia tonalne wyłagodniały
czyli wydaje się, że jest gorzej. Wydaje sie bo to tylko moje odczucia.

Wiec czekam na nastepny moduł, bo pan z serwisu obiecał, że sie odezwie po konsultacji z serwisem centralnym. Więc czekam i mam nadzieję, że następna wersja będzie lepsza, bo chyba dostałem tę starsza.

Pozdrawiam

No i panowie mam mały zonk z Panasem. Po dzisiejszej rozmowie z serwisem dowiedziałem się, że Panasonik umywa od tego ręce i że jest to przypadłość techniczna tego TV. Twierdzą, że moduł który mi wstawiono jest najnowszy (XX.03) i innego nie będzie.
Czy ktos spotkał się z taką sytuacją?
 

robboj

New member
grudzi napisał:
No i panowie mam mały zonk z Panasem. Po dzisiejszej rozmowie z serwisem dowiedziałem się, że Panasonik umywa od tego ręce i że jest to przypadłość techniczna tego TV. Twierdzą, że moduł który mi wstawiono jest najnowszy (XX.03) i innego nie będzie.
Czy ktos spotkał się z taką sytuacją?

rozmawiales z centrala czy z oddzialem serwisu :confused:
skoro obraz jest gorszy i weze dalej wystepuja domagaj sie wymiany calego tv na taki bez tych wad
na zdrowy rozsadek skoro sa na rynku egzemplarze sprawne i nawet na Tym forum sa osoby ktore tak twierdza to nie widze problemu wymiany przez serwis tv - po prostu musisz tego zadac i koniec.
 

RoMi

New member
grudzi napisał:
No i panowie mam mały zonk z Panasem. Po dzisiejszej rozmowie z serwisem dowiedziałem się, że Panasonik umywa od tego ręce i że jest to przypadłość techniczna tego TV. Twierdzą, że moduł który mi wstawiono jest najnowszy (XX.03) i innego nie będzie.
Czy ktos spotkał się z taką sytuacją?

Kupując ten telewizor na podstawie reklamy lub zasugerowany wspaniałymi hasłami z katalogu Panasonica o serii plazm Viera kupujący nie był informowany o tej "przypadłości technicznej", którą jak widzę potwierdza serwis. Ciekawe co na to mógłby powiedzieć PRAWNIK.? Zostałeś wprowadzony w błąd - gdybyś wiedział to byś nie kupił.

Czy innego modułu nie będzie ?...Część userów tutaj poinformowała że ma już nowszy xx.04. Nie wiem czy nowszy wogóle okaże się lepszy od xx.03 bo do tej pory też czekam !!! z trefnym tv na ruch Panasonica w tej sprawie.
Ale znając realia naszego polskiego podwórka, który podobno jest w EU - to satysfakcjonujący wynik dla konsumenta wydaje się bardzo niepewny o czym świadczy olewcza postawa twojego serwisu. pozdr
 

RoMi

New member
kiki napisał:
witam
z rozmowy z nowym Prezesem Panasonic Polska - Kazimierzem Monkiewiczem otrzymałem odpowiedź że Panasonic staje do wszystkich wad produktów i należy kierować rozmowę do osoby odpowiedzialnej w biurze Panasonica. Ona zajmie się tym problemem.
Jutro podam z kim - bo zapomniałem.
pozdrawiam

SZANOWNY KIKI - czy coś Panu wiadomo, iż pan Prezes podtrzymuje dalej że "staje do wszystkich wad produktów"? -> bo mijają kolejne miesiące i z tym "stawaniem" coś tu nie wychodzi na problemy poruszane w tym temacie. W końcu skończy się gwarancja i człowiek zostanie na lodzie z wadliwym bublem.
 

grudzi

New member
Na poczaku przyszłego tygodnia porozmawiam z serwisem centralnym, zobaczę co mi powie Pan Mysliwiec.
O wersji modulu 04 sa bardziej pozytywne opinie niz o 03, wiec nie mam pojecia dlaczego Panasonic nie chce ponownie wymienic na nowsza wersje skoro starsza nie spelnia oczekiwan klienta.

pozdrawiam
 

grudzi

New member
RoMi napisał:
SZANOWNY KIKI - czy coś Panu wiadomo, iż pan Prezes podtrzymuje dalej że "staje do wszystkich wad produktów"? -> bo mijają kolejne miesiące i z tym "stawaniem" coś tu nie wychodzi na problemy poruszane w tym temacie. W końcu skończy się gwarancja i człowiek zostanie na lodzie z wadliwym bublem.

RoMi twoj problem jak pamietam jest taki sam jak u mnie. tez czekasz na ponowna wymiane? Dowiadywales sie, czy maja zamiar to wykonać?
 

kredek

New member
Mocne słowa o tych "bublach", ale jak ktoś jest zdecydowany w słowach, to niech działanie TEŻ za tym idzie: reklamuj z tyt. niezgodności - co Cię obchodzi, że to "jakiś moduł" lub coś innego?? Nie da się zjeść ciastko i mieć ciastko...
Co do ogólnie sprawy modułu: ja byłem chyba pierwszy, któremu zmieniono na xx.03. Ponoć jest jeszcze xx.04, nie wiem jaki obraz, ale ja ze swojego jest zadowolony.
A przy skali bardziej masowej, dłuższe czekanie może, ale NIE MUSI się opłacać - bo jak widać zawsze może przyjść moment, kiedy Panasonic "stanie okoniem" i basta.
Więc decyzja zawsze należy indywidualnie do każdego z właścicieli.;)
 

RoMi

New member
grudzi napisał:
RoMi twoj problem jak pamietam jest taki sam jak u mnie. tez czekasz na ponowna wymiane? Dowiadywales sie, czy maja zamiar to wykonać?
Ja już wysłałem tyle emaili i straciłem czasu na rozmowy telefoniczne z centralą że ręce mi opadają. Człowiek też ma pewien kres wytrzymałości - gdy słyszę np. że płytek 04 nie ma - jednocześnie na forum czytam posty że już userzy mają wymieniane. Nie rozumiem polityki producenta - ciągle trzeba przypominać o sobie- a to jest PONIŻAJĄCE. Ręce opadają -ja już mam po prostu tego dość. Tv obrzydł mi na maxa - a przecież kupiłem sobie topowy w 2006 piękny model 600 - dlatego z uporem maniaka łudzę się jeszcze że wymiana na kolejną wersję płytki coś zmieni i zmieni się moje uczucie straconej kasy.

ps. żona - już się już dawno wkur....i bez mojej zgody na szybko kupiła crt do sypialni. Obraz miodzio, pozbawiony mankamentów które zafundował mi producent płytką 03 - aż mi głupio...:(
 

kredek

New member
RoMi napisał:
ps. żona - już się już dawno wkur....i bez mojej zgody na szybko kupiła crt do sypialni. Obraz miodzio, pozbawiony mankamentów które zafundował mi producent płytką 03 - aż mi głupio...:(

Obraz na dobrym CRT będzie lepszy niż na plaźmie, nie mówiąc o LCD (mam na myśli standardowy sygnał, nie HD). I to jest normalne. I wcale nie dyskwalifikuje plazmy.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
witam
RoMi - podaj mi wszystkie dane na Priv
Prześlę to do odpowiednich rąk.
pozdrawiam
 

RoMi

New member
Szanowni userzy, proszę o odpowiedź - czy komuś w Polsce (miasto, serwis?) już wymieniono moduł na najnowszą wersję pdrom xx.04 i jakie przyniosło to efekty w jakości obrazu po "całości" ?
Panas poinformował mnie, że tej wersji jeszcze w Polsce nie ma :confused: . pozdr
 

robboj

New member
RoMi napisał:
Szanowni userzy, proszę o odpowiedź - czy komuś w Polsce (miasto, serwis?) już wymieniono moduł na najnowszą wersję pdrom xx.04 i jakie przyniosło to efekty w jakości obrazu po "całości" ?
Panas poinformował mnie, że tej wersji jeszcze w Polsce nie ma :confused: . pozdr
mialem:
MCU: 03.02
EEPROM: 41.02
FPGA: 42.01
PDROM: 41.01

po wymianie modulu mam:
MCU: 03.02
EEPROM: 41.03
FPGA: 42.07

PDROM: 41.04

efekt po calosci lepszy od poprzedniego aczkolwiek pojawila sie a moze raczej uwidocznila sie bardziej wada opisywana w modelu PV70 - zielone krawedzie przy szybkim ruchu jaskrawych scen
podczas ogladania tv i dvd niewidoczne ale podczas gry na konsoli widac - nie przygladam sie tak bardzo i podczas gry nie zwracam na to uwagi , no ale jest
troche poczekam - zobacze co napisza na avforum na ten temat - gdzies ktos tam pisal ze to znika po jakims czasie - pozyjemy zobaczymy
 

AdaMo71

New member
robboj napisał:
mialem:
MCU: 03.02
EEPROM: 41.02
FPGA: 42.01
PDROM: 41.01

po wymianie modulu mam:
MCU: 03.02
EEPROM: 41.03
FPGA: 42.07

PDROM: 41.04

efekt po calosci lepszy od poprzedniego aczkolwiek pojawila sie a moze raczej uwidocznila sie bardziej wada opisywana w modelu PV70 - zielone krawedzie przy szybkim ruchu jaskrawych scen
podczas ogladania tv i dvd niewidoczne ale podczas gry na konsoli widac - nie przygladam sie tak bardzo i podczas gry nie zwracam na to uwagi , no ale jest
troche poczekam - zobacze co napisza na avforum na ten temat - gdzies ktos tam pisal ze to znika po jakims czasie - pozyjemy zobaczymy

Jak pisałem juz wcześniej mam wymienionom płytke na PDROM: 41.04. Wymiany dokonał serwis w Zielonej Górze. Czekałem na nią około półtora miesiąca. Sama wymiana trwała około 30 min. Efekt jest widoczny bo mi już zona nie marudzi z tymi wężami:D bo wcześniej to nie szło wytrzymać ;).
Ale tak na serio jest poprawa obrazu i to pocałości, tak krótko można opisać to co teraz widzę.
Narka i pozdro:eek:k:
 
Do góry