Panasonic PV/PX60/600-problemy z kolorami

kredek

New member
cm812 napisał:
witam,

Nawrockiego
Nowatorskiego

@kredek, ty ciągle czekasz na moduł??? Wydawało mi się, że już jesteś po wymianie i walce ze zwisami???

Nowotarski :D
czekam
miałem wymieniony - na węże nie-hdmi pomogło. I dalej (tamtych) węzy nie ma. Są inne.
Zasadniczo gorsze i częstsze, bo na białym są wielkie żółte plamy, węże na niebie i takie tam...
W ogóle to nie rozumiem Twoich rozterek: masz wadliwy produkt i rozterki powinien mieć producent a Ty się zastanawiasz...:roll:
 

cm812

New member
niby tak ale....
wydaje mi się, że to Ty masz rosterki a Panas trochę przycina w temacie!!!
Wiem, to oni powinni się martwić ale jakoś tak u nas w kraju bywa, że to my najbardziej się martwimy :roll:
 

kredek

New member
Chodziło mi o to, ze piszesz, ze nie wiesz co robić: czy reklamować?
A jak tak - to czy mówić o wężach...?
Itd.:mrgreen:
Ja sobie w ogóle nie zadaję tego pytania - idę i reklamuję.
 

eusze

New member
Kredek-tylko czy warto już teraz reklamować czy też czekać aż będzie skuteczne "lekarstwo" na te węże,jeśli się nie mylę to Ty już chyba z rok walczysz z serwisem i wężami i na razie bez rezultatu.Na dzień dzisiejszy nie ma osoby której by węże znikły po naprawie.Pomyślmy jak i wymuśmy na serwisie wymianę na inny model?
 

kredek

New member
Czy warto - IMHO warto. Ale to każdy musi sam sobie odpowiedzieć.
Lekarstwa może... nigdy nie być. Wydaje mi się, że albo już powinno być albo... nigdy nie będzie.
Wracając do tematu: u mnie węże po wymianie modułu ZNIKNĘŁY! Ale nie miałem świadomości, że na innych wejściach niż euro i component, pojawiły się w innym "wcieleniu" - na hdmi.
Wymuszać niczego się nie da, chyba żebyśmy się "zebrali wszyscy do kupy" i razem..., ale w to nie wierzę, że się uda.
Więc należy zgłaszać do serwisu usterkę i... czekać, bo wg warunków gwarancji, jeśli nie naprawią to w ciągu max. 28 dni, to przysługuje wymiana tv na nowy lub... NA INNY o zbliżonych parametrach!
Swoją drogą, tak czysto hipotetycznie: jakby wymienili na 42pv-70 (czy co to tam jest obecnie za model), to nie wiem czy warto...?:hmm: Chodzi o to, że gdzieś czytałem, że te nowe plazmy tej klasy mają obraz pod pewnymi względami gorszy niż 42pv-60 - ale nie wiem czy to prawda....?:roll: :hmm:
A zwrot gotówki raczej nie wchodzi w rachubę - nie ma takiego zapisu w warunkach gwarancji. Inna sprawa, że też nie siedzę na tyle w temacie, żeby wiedzieć NA CO tę gotówkę przeznaczyć (bo przecież nie na lcd!), bo przecież swego czasu 42pv-60 w tej klasie cenowej nie miał sobie równych...?:eek:
Reasumując: uważam, że najgorszym działaniem jest... brak działania - i na to Panasonic liczy.
 

kamcyk26

New member
eusze napisał:
Kredek-tylko czy warto już teraz reklamować czy też czekać aż będzie skuteczne "lekarstwo" na te węże,jeśli się nie mylę to Ty już chyba z rok walczysz z serwisem i wężami i na razie bez rezultatu.Na dzień dzisiejszy nie ma osoby której by węże znikły po naprawie.Pomyślmy jak i wymuśmy na serwisie wymianę na inny model?

Na forum AVS jest sporo osob, ktore mowia, ze weze zniknely w 90-95%.
 

kredek

New member
kamcyk26 napisał:
Na forum AVS jest sporo osob, ktore mowia, ze weze zniknely w 90-95%.

ale o którym module mówią, jakiej jego wersji - bo takie info jest, mówiąc delikatnie, mocno... NIEPEŁNE i może być MYLNE?:hmm: :-D
 

robboj

New member
eusze napisał:
Kredek-tylko czy warto już teraz reklamować czy też czekać aż będzie skuteczne "lekarstwo" na te węże,jeśli się nie mylę to Ty już chyba z rok walczysz z serwisem i wężami i na razie bez rezultatu.Na dzień dzisiejszy nie ma osoby której by węże znikły po naprawie.Pomyślmy jak i wymuśmy na serwisie wymianę na inny model?
jest :) - zniknęły na każdym źródle

sprawdzane na:
- ps3 po hdmi do tv
- x360 i dvd do ampli po component - ampli do tv po hdmi
- x360 i dvd do ampli po component - ampli do tv po component
- dvd po component do tv
węży brak
teraz bardziej martwi mnie zielona poświata :) ale z tym da się żyć - widoczne na x360
 
Ostatnia edycja:

kredek

New member
robboj napisał:
jest :) - zniknęły na każdym źródle

sprawdzane na:
- ps3 po hdmi do tv
- x360 i dvd do ampli po component - ampli do tv po hdmi
- x360 i dvd do ampli po component - ampli do tv po component
- dvd po component do tv
węży brak
teraz bardziej martwi mnie zielona poświata :) ale z tym da się żyć - widoczne na x360

no.... to wszystko wiemy.... na jakim module zniknęły...:confused: :hmm: :-D
 

slimak

New member
Bez reklam
Część 1
http://www.hdtv.com.pl/forum/showpost.php?p=170479&postcount=863



Część 2

Ja zgłosiłem chęć wymiany modułu do „Plazma Profi „ na początku miesiąca. Po2 tygodniach (1 tydzień nie było mnie w Warszawie) został mi wymieniony moduł z 41,01 na 41,01. Pan z serwisu obiecał, że w ciągu tygodnia wyjaśni sprawę pomylonych modułów. Po 10 dniach zadzwonił, że musi zabrać telewizor, bo modułu nie będzie wymieniać tylko go przeprogramuje w serwisie. Na pytanie czy nie może przeprogramować samego mojego modułu (jest u nich w serwisie) dostałem odpowiedź: „nie do programowania modułu jest potrzebny cały telewizor, a my teraz żadnego takiego TV w serwisie nie mamy”.

I tu moje pytanie czy ktoś miał moduł programowany w serwisie?

Co to za serwis „Plazma Profi” skoro wszystkie części sprowadzają z zagranicy, nie mają urządzeń do programowania samych modułów, a problem węży znany od roku powoduje potrzebę tak długich konsultacji.

Ślimak

P.S. Mam nadzieje, że chociaż w serwisie dobrze skalibrują TV po wymianie modułu, chociaż lepiej jakby po prostu wpisali ustawienia z mojego starego modułu (jakość odcieni kolorów na moim starym module była rewelacyjna!!).
 

kredek

New member
Problem węży jest znany nie od roku, ale od co najmniej około 2 lat!
Wydaje mi się, że obecnie króluje tzw. spychologia: pewnie są klienci, co nie zauważą jaki moduł dostali i będą próbowali udowadniać sobie samym, że... jest lepiej.
A upłynęło Ci już 28 dni kalendarzowych od pierwszego zgłoszenia, ruchu z Twojej strony?
Jak tak, to niech Ci wymienią cały tv - takie mają własne zapisy gwaracyjne. Próbowałeś?
 

kredek

New member
kredek napisał:
Problem węży jest znany nie od roku, ale od co najmniej około 2 lat!
Wydaje mi się, że obecnie króluje tzw. spychologia: pewnie są klienci, co nie zauważą jaki moduł dostali i będą próbowali udowadniać sobie samym, że... jest lepiej.
A upłynęło Ci już 28 dni kalendarzowych od pierwszego zgłoszenia, ruchu z Twojej strony?
Jak tak, to niech Ci wymienią cały tv - takie mają własne zapisy gwaracyjne. Próbowałeś?
Edit:
U mnie ten termin upłynął - spotkałem się z brakiem reakcji serwisu, który chyba wiedział co się święci, nie chcąc NA PIŚMIE przyjąć reklamacji. No ale wysłałem im oficjalne pismo następnego dnia z wszystkimi papierami (które i tak sobie skserowali dnia poprzedniego) z reklamacją.
Termin i tak minął.:(
Zero odzewu: a mieli mój telefon, adres... wszystko.
Pozostało w myśl zapisów gwarancji złożyć żądanie wymiany TV na nowy. Mają na to 21 dni kalendarzowych. Ten termin już biegnie - ktoś wie gdzie się zwraca stary TV: do serwisu, czy gdzieś wysyła?
A tak swoją drogą - to na co mi wymienią, ktoś się orientuje? Bo zapisy w gwarancji są takie, że mogą na "podobny", więc jak sądzę może to być inna plazma 42": tylko jaka?
A w ogóle to nie rozumiem takiego podejścia, bo mieli ponad miesiąc na reakcję i nic!:hmm: Niemniej pismo złożone - pozostaje czekać. Potem chyba już tylko sąd, ale... sami taką gwarancję napisali.
Ciekawe czy do nowych plazm są inne czy te same warunki gwary...?;)
 

kowal510

Member
Może serwis nie kontaktuje się z centralą Panasonica ,liczą na twoją rezygnację bo z tego co wiem to Panasonic pilnuje czasu naprawy.Może spróbujesz zadzwonić do centrali z zapytaniem-skargą,chyba że liczysz na wymianę ale w wymianę to szczerze wątpię.
 

kredek

New member
Ale znaczy - w co mam wątpić?:hmm:
Jak ustalili takie warunki gwarancji SAMI, BO NIKT IM NIE KAZAŁ - to niech się ich trzymają!:twisted: :twisted:
Czytałeś gwarancję?;)
Po drugie - jak można liczyć, że "zrezygnuję", skoro byłem osobiście a potem pismo złożyłem, hę?:hmm: To trzeba by jakimś ograniczonym być czy nie wiem co...:???:
 

slimak

New member
Bez reklam
Część 3

Tak jak pisałem wcześniej, mój telewizor został zabrany (poniedziałek) do serwisu BWM w celu przeprogramowania modułu z 41,01 na 41,04.
Wczoraj (środa) telewizor został mi zwrócony.
Tym razem moduł został skutecznie przeprogramowany na 41,04. Wszystkie ustawienia osobiste, kanały, parametry serwisowe oraz nawet strony telegazety (z programem) przypisane do konkretnych kanałów zostały niezmienione.

Pierwsze odczucia.
Obraz jest trochę bardziej ostry, można to skorygować zmniejszając ostrość i minimalnie kontrast.

Węże na HDMI, RGB, Component.
„Emili Roose” usunięte w 95-100%
„Zabójczy numer” (początek filmu napisy) jeden gruby wąż został zamieniony na 3-4 cienkie.
„REDS 5” tablica z zielonym tłem, jeden gruby wąż został zamieniony na 3-4 cienkie.

Oceniam, że intensywność węży jest na takim samym lub mniejszym poziomie jak zaraz po kupieniu TV. Wówczas węże na kablówce widziałem zazwyczaj raz na tydzień. Jeżeli obecnie zjawisko będzie tak samo rzadkie dla mnie problem „węży” został rozwiązany.


w04.JPG
 

kowal510

Member
Ale gdzie byłeś i pismo składałeś w centrali Panasonica czy serwisie?Bo wbrew pozorom są to oddzielne instytucje.Gwarancje oczywiscie czytałem ale w naszym kraju można wszystko pisać papier to przyjmie ale gorzej z realizacja.W każdym bądz razie modułu 41.04 na dzień dzisiejszy niet ma być za 2tyg.
Slimak z twoich zdjęć wynika że w 41.01 na początku też było ok,co nie rokuje za dobrze bo po czasie może się zmienić:(
Ja też miałem 41.01 i z czasem sie pogarszało teraz mam 41.02 i jest o 40% lepiej robię kolejne zgłoszenie.
 
Ostatnia edycja:

kredek

New member
Kowal510 - warunki gwarancji od paru lat ustala producent. Zwykle praktyka jest ostatnio taka, że nie przewidują wymiany na nowy egzemplarz, tylko... naprawę do upadłego, do skutku, bez końca. W Panasonicu jest inaczej - dlatego nie reklamowałem z tyt. niezgodności a gwarancji.
Wg gwarancji o wymianę na nowy zwraca się poprzez serwis i to uczyniłem. Teraz czekam.

ŚLIMAK - a plamy żółte na białych planszach lub niebie (najlepiej z przejściami tonalnymi - obydwie sytuacje) ALE NA HDMI: masz?
 

kowal510

Member
Owszem warunki ustala producent czy importer ale przynajmniej nie mogą być one niezgodne z kodeksem cywilnym.Ale problem polega tez na tym że jeśli zrobią wyjatek i wymienią chociaż jednej osobie telewizor ze względu na węże to musieliby je wymieniać masowo, chociaz pare osób zajadłych w tym temacie umilkło na forum czyżby im wymienili na inny(i prosza o niechwalenie się tym) a może swoje TV sprzedali?.Reasumując myślę że będa lawirować i czekac na twoje zmęczenie ,ale cie popieram w całej rozciagłości i czekam z niecierpliwościa na wyniki.Ja tak jak mówie zgłaszam kolejną naprawę.
A czy ktoś obserwuje jeszcze w tym temacie zachodnie fora? coś sie tam dzieje?
 
Do góry