Panasonic PV/PX60/600-problemy z kolorami

chrisjan

Member
No i odwiedzili mnie ponownie Panowie z serwisu Panasonic'a (a właściwie tym razem jeden Pan). Miał ze sobą nowy moduł z naklejoną karteczką odręcznie opisaną 31.04.
Montaż zajął mu może ze 30 min.
Na szybko zrobiliśmy test, i faktycznie węże na testowym obrazie zniknęły (jako test miałem przygotowaną scenę początkową z Placu zbawiciela gdzie węże obficie wyłaziły ze ścian).
Jak już Pan fachowiec wyszedł zacząłem się bliżej przyglądać zmianom.

TV: nie widziałem specjalnych różnic, ale może to dlatego że miałem ledwie 20 min na szybkie testy.

DVD: jest lepiej przynajmniej w paru scenach które miałem przygotowane jako próbniki.

X360: mam wrażenie że jest trochę lepiej, choć dalej widoczne są fioletowe obwódki na gradacji dymu w COD4. Choć wydają się znacznie słabsze niż dotychczas.

PURPLE SNAKE TEST z PC: Gradacja kolorów tak samo wyraźna, delikatne purpury widoczne, poza tym w miejscach purpury migają pozostałości węży w postaci fioletowych punkcików.

To tyle testów po 20 min. Nie mogę powiedzieć że różnica jest zdecydowana, ale jest.

A teraz dziwna rzecz. Wszedłem z ciekawości w menu serwisowe. Jedyne co się zmieniło to wartość PANEL-PDROM z dotychczasowego 31.01 na 31.02!! :confused:

Gdzie to 31.04 (że o 41.04 nie wspomnę)??
 

kamcyk26

New member
@ chrisjan

I jak wrazenia po dluzszych testach? Od kad wprowadzili mozliwosc naprawy w domu sam zastanawiam sie nad wymiana. Ale boje sie, ze nowy modul naprawiajac weze popsuje cos innego...
 

slimak

New member
Bez reklam
I masz rację, że się boisz. Ja zaryzykowałem i zagrałem z Panasonic Polska w rosyjską ruletkę, oto wynik.
Moduł wymieniony w domu zgodnie z ich nowym standardem „Profi Plazma” mój stary moduł 41,01 został wymieniony na nowy 41,01 :) :) :) . Węży jest tyle samo, co wcześniej, kolor czarny zrobił się jakiś brudno szary, biel zieleniała ogólnie wszystko mam teraz zielone :) . Serwis obiecał, że niebawem :) przyjedzie z następnym modułem.

Na szczęście, ponieważ śledzę ten wątek od początku byłem na 80% na to przygotowany psychicznie.

Panasonic Polska dając zewnętrznemu serwisowi zły moduł nie tylko się ośmieszył, ale jednocześnie udowodnił, że pogorszenie obrazu wynika z samego faktu wymiany modułu i braku późniejszej kalibracji.

Stary moduł 41,01 __R-246, G-252, B-219
Nowy moduł 41,01 __R-220, G-252, B-192
 

kredek

New member
Gratuluję czujności - tak powinno być!
Swoją drogą czy ktoś wie jak się teraz liczy max. okres naprawy, skoro nie odbierają tv z domu, a mieli na to wcześniej 7 dni?
 

Lemmy

New member
Witam.
Czy z „Profi Plazma” mozna skorzystać, jeżeli do najbliższego serwisu Panasa jest więcej niż 50 km (np. 80 km). Chciałbym również wymienić moduł, ponieważ wydaje mi się, że z obrazem (węże, przejścia tonalne) jest coraz gorzej (zakup listopad 2006, 6800 h na liczniku).
Pozdrawiam.
 

cm812

New member
Witajcie, :(

Ja to już całkiem się zrobiłem z tą wymianą modułu.... teraz mam:

V 1.010
panel MCU 03.02
panel EEPROM 41.03
panel FPGA 42.07
panel PDROM 41.01

a HOURS mam już 01840....

do końca to nie wiem czy mam wymieniony moduł na 41.03 czy 41.01???

Niektórzy nadal mają problemy a nawet pojawiły się gorsze!!!

Dla mnie moduł to, nowe i niestety wyraźniejsze węże, dodatkowo "skupiska węży" (np. cały po;iczek twarzy jest koloru "ężowego" i miga ;) )
pojawiły się "zwiechy" (@Kredek wie, już z tym walczyliśmy).

Cóż, zostało mi powiadomienie servisu i ciekawe jak zagrają??? Udać zdziwienie na słowo "węże" to chyba nie mogą bo przecierz wymienili moduł aby właśnie im zapobiec.... ciekawe, może wymianka by się udała albo super zwrot kaski ;) (było by na 2 nowe TV)
 

slimak

New member
Bez reklam
Lemmy napisał:
Witam.
Czy z „Profi Plazma” mozna skorzystać, jeżeli do najbliższego serwisu Panasa jest więcej niż 50 km (np. 80 km). Chciałbym również wymienić moduł, ponieważ wydaje mi się, że z obrazem (węże, przejścia tonalne) jest coraz gorzej (zakup listopad 2006, 6800 h na liczniku).
Pozdrawiam.


W regulaminie jest 50 km. Próbuj się dogadać może przyjadą.
Ja rok temu właściwie problemu węży nie miałem, teraz widzę je codziennie. Więc wyraźnie problem z czasem narasta.

Zdjęcie z 2007 roku z moim starym modułem 41,01
Poniżej zdjęcie z 2008 roku z tym samym starym modułem 41,01
Na samym dole miejsce na zdjęcie z modułem 41,04 :)


2007_02_2008_2.JPG
 

AdaMo71

New member
Przed wymianą sprawdźcie na płytce jaki moduł wam montują. Jest tam naklejka z nr modułu, ja bynajmniej na swojej płytce taki nr miałem, ale czekałem ponad miesiąc. Może ktoś z was dostał moją płytkę z 41,01. Tak sobie teraz myśle, że można było ją w jakiś sposób zaznaczyć, bo to co teraz czytam na temat serwisu to :blagam:. Jak mozna wadliwe płytki montować:x. Moja sugestia jest taka, że na początku kto zgłosił problem z wężami ma w pewien sposób problem załatwiony, a tak teraz jest próba załatania problemu.
 

kredek

New member
Z pełnym szacunkiem... bzdura!
Ja zgłosiłem problem "na początku" i tylko wydawało mi się (dopóki z HDMI nie zacząłem korzystać), że problem mam załatwiony.
A po drugie - jak niby sprawdzić nr modułu, skoro parę dni temu ktoś napisał, że naklejka była inna niż faktyczny nr modułu?!
Czytaj wątek, zanim napiszesz.
A to że serwisy robią nas w balona, to niestety prawda. I nie wiem czy bardziej jest winny serwis czy producent - czy obydwie te strony naraz.
Ja już - po wielu dyskusjach z mysliwcem - odpuściłem kolejne fony do "warsiawki".:mrgreen:
Pozostaje pismo i czekanie. A jak nie wymienią nic, albo zaczną robić w balona i znowu się z terminem nie zmieszczą, to niech wymieniają na nowy. Sprawny!
Nie popuszczę i nieważne ile to będzie trwało.
Na dzień dzisiejszy wiem na 100%, że to NIE problem jakości sygnału, tylko wyświetlacza (telewizora).
 

cm812

New member
chmmmm, kiedy zgłaszałem??? Trudno tak jednoznacznie stwierdzić, zadzwoniłem do Nawrockiego i on telefonicznie przyjął zgłoszenie aby móc zamówić moduł, to było gdzieś w połowie pażdziernika '07 a moduł został wymieniony w ciągu ok. 2 tygodni od zgłoszenia...
Na początku to może i nie przyglądałem się strasznie bo ta wymiana jakoś utwierdziła mnie w znacznej poprawie obrazu - niestety jak zobaczyłem węże a dodatkowo jeszcze zaczęły się "zwisy" TV na działanie pilota to już mnie rozwaliło.... Zwiechy mam od tygodnia i tak się łudziłem, że to może (sam nie wiem co) i będzie dobrze ale co jakiś czas (dzień, dwa ...) TV nie reaguje na pilota, tylko włącz/wyłącz.

Ciekawe co znowu powie serwis, wypną się czy zareagują - tylko jeszcze jak???
 

kredek

New member
cm812 napisał:
Ciekawe co znowu powie serwis, wypną się czy zareagują - tylko jeszcze jak???

Myślałem, że teraz zmieniałeś...
Co powie serwis? Ano że nie wiedzą jaki moduł przyjdą, żebyś nie zgłaszał oficjalnie, bo "termin leci", a tylko "przyszedł, powiedział i czekał".:hmm:
A co zrobisz - zależy już tylko od Ciebie...

P.S. Na pewno otwartych ramion i modułu od ręki (czytaj: w ciągu 2 tygodni) się nie spodziewaj, niestety...
 

kredek

New member
a jak się ma ilość dni przeznaczonych na naprawę - kiki, wiesz może?
Bo w regulaminie pisze, że nie narusza to warunków gwarancji, ale tam jest 28 dni na naprawę plus 7 dni na transport: i co z tymi 7 dniami, skoro nie narusza tego regulamin, ale jednak transportu... nie ma? 35 dni?
A osobną sprawą jest czy to są dni kalendarzowe czy robocze (nie jest to sprecyzowane) - jeśli te drugie to jest blisko 2 m-ce!:twisted:
Ja dopiero 3 tygodnie czekam na moduł...:???:
 

Lemmy

New member
Witam.
Cytat z regulaminu Profi Plasma Service: "Usługa jest bezpłatna dla użytkowników telewizorów objętych gwarancją, na obszarze 50 km od najbliższego autoryzowanego punktu serwisowego".
Jak to rozumieć, mam TV na gwarancji i mieszkam dalej niż 50 km od najbliższego serwisu, to będę musiał zapłacić za ewentualny dojazd fachowców (wymiana modułu) ??????
Pozdrawiam
 

slimak

New member
Bez reklam
kiki napisał:
skorzystaj z nowo powstałej formuły serwisowej Panasonica:
http://www.panasonic.pl/?profi


Ja i [chrisjan] mieszkamy w Warszawie, siedziba Panasonic Polska też jest w Warszawie, mimo to obydwoje musieliśmy czekać na nowy moduł ponad tydzień. Wniosek moduły są sprowadzane z zagranicy.
Walizki „Profi Plazma” to na razie fikcja, bo nie ma w nich żadnych części zamiennych do plazm.
 

kredek

New member
Ja czekam już 3 tygodnie.
Co do walizek - wydaje się, że nie każdy zrozumiał tę ideę, albo... uległ marketingowej gadce specjalistów.
Nie o to - dla nas klientów - chodzi w tej "walizce", że zgłasza się w serwisie usterkę, a serwis bierze walizkę i "dziś-jutro" jedzie wymienić moduł, tylko o to że nie musimy pozbywać się tv na długi czas, a druga strona nie ponosi kosztów transportu.
Sama wymiana modułu jest porównywalna z wymianą niektórych elementów w komputerze: jak ktoś wie jak to zrobić, to absolutnie nie jest to problemem, żeby zrobić to u klienta.
 

slimak

New member
Bez reklam
No może rzeczywiście się rozmarzyłem.
Ale serwisant chciał do mnie przyjść następnego dnia, ale nie miał części zamiennych. :)
Dlatego te informacje uważam za naciągane:

http://www.panasonic.pl/serwis_prasowy.php?kat_id=328&news=328
„Profi Plasma Service udający się do klienta zostanie wyposażony w specjalną walizkę serwisową, zawierającą wszystkie podzespoły, mogące potencjalnie ulec uszkodzeniu.”

No chyba, że za każdym razem sprowadzają tą walizkę z Niemiec, a potem odsyłają ją z powrotem.:)
 

slimak

New member
Bez reklam
Lemmy napisał:
Witam.
Cytat z regulaminu Profi Plasma Service: "Usługa jest bezpłatna dla użytkowników telewizorów objętych gwarancją, na obszarze 50 km od najbliższego autoryzowanego punktu serwisowego".
Jak to rozumieć, mam TV na gwarancji i mieszkam dalej niż 50 km od najbliższego serwisu, to będę musiał zapłacić za ewentualny dojazd fachowców (wymiana modułu) ??????
Pozdrawiam

Powyżej 50km wysyłka kurierem. Zadzwoń do najbliższego serwisu i się dowiedz może przyjadą.
http://www.panasonic.pl/obsluga_klienta.php?kat_id=310&cat=Audio-Wideo+i+AGD
 
Ostatnia edycja:

cm812

New member
witam,

Z tymi modułami to było tak, dowiedziałem się o wężach i ... po przyglądaniu się w TV znalazłem je (inaczej bym pewnie do dzisiaj żył w niewiedzy). Po jakimś czasie przeczytałem, że niektórzy z Was wymienili moduł i byli zadowoleni (niektórzy!!!) dodatkowo kończący się 1 rok użytkowania skłonił mnie do "wymiany" na lepsze.
Zadzwoniłem, do Nawrockiego i usłyszałem, że coś tam sobie zanotuje (potrzebował dane TV) i jak mu przyślą moduł to się skontaktuje. Nie minęły 2 tygodnie a servisant był już u mnie i wymienił moduł (nic nie wpisywał w kartę gw.).
Ja byłem zadowolony i wszystko chulało ale po pewnym czasie węże wylazły i to w znacznie większej formie (plamy) - dodatkowo jak wieczorem wyłącze TV rano już muszę się kulać do wyłacznika sieciowego bo jest zero reakcji ;(

Zostaje mi znów dzwonić do Nowatorskiego i zgłosić mu "zwisy" (za pierwszym razem zrobił reset i działało to długo) i nie wiem czy dobijać go tymi wężami.

W przypadku tego pierwszego servisu odnośnie "zwisów" to miałem farta bo TV odmówił właśnie przy wizycie servisanta ;)
może i z wężami będzie podobnie - ciekawe zresztą co zrobią, jeszcze raz wymienią moduł???

@kredek, ty ciągle czekasz na moduł??? Wydawało mi się, że już jesteś po wymianie i walce ze zwisami???
 
Do góry