Panasonic PV/PX60/600-problemy z kolorami

cm812

New member
oki

wychodzi na to, że wymiana modułu przy występujących "wężach" jest jak najbardziej opłacalna - zostaje tylko kwestia jak sie to odbywa? Tracisz TV na kilka dni czy servis potrafi tą wymianę zrobić na miejscu?

No i sprawa najważniejsza, to warunki gwarancji - jest na to 1 rok czy tak jak trąbią wszyscy konsumenci o nowym prawie do gwarancji 24 miesiące???
Bo musiałbym sie od razu decydować na zgłoszenie do servisu aby nie wybulić kasy bo nie wiadomo ile za taką naprawę/moduł by krzyknęli.

Reasumując: mam węże, tzn raz je widać raz nie i widzę to albo tylko ja albo ktoś "wyczulony" zmiana modułu gwarantuje ich zniknięcie i czy ew. jakieś dodatkowe plusy/minusy się pojawiają???

pozdr
 

kredek

New member
Konsumencka (niezgodność) to 2 lata, ale w tym przypadku nie ma to większego chyba znaczenia, bo z tego co kojarzę to Panasonic również daje gwarancji 2 lata.
Co do samej wymiany, to u mnie brali TV - ale dopiero jak już moduł przyszedł. Oczywiście, że wymiany można dokonać na miejscu - ale jak ja wymieniałem, to... nie chcieli. Musiałbyś zapytać jak jest teraz. Po prostu wymienia się jedną z płytek, wcześniej otwierając TV od tyłu.
Co do minusów wymiany modułu, to ktoś pisał, że jakość obrazu mu się pogorszyła, ale ja nic takiego nie zauważyłem.
 

cm812

New member
wiec

wyglada na to, że gro ludzi powymieniało ten moduł bo z tego co pamiętam to ta przypadłość dotyczyła wielu jak nie wszystkich PV60. Wiesz coś w temacie czy tylko było szumnie a na wymianę to zdecydowałeś się tylko TY. Fakt dochodził tylko ten problem (wkurzający zresztą) z niemoznością włączenia TV z pilota - też tak miałem - i dla Ciebie wymiana była wręcz koniecznością inni albo przyzwyczaili się do "węży" albo faktycznie nagminnie zaczęli wymieniać moduł.

Trochę też mnie uspokoiłeś z tymi 2 latami gwarancji choć jak pamiętam gdzieć w papierach było napisane 1 rok gwarancji - ale jesteśmy w Uni to prawnie powinno być 2!!!

pozdr
 

genek1000

New member
Witam wszystkich "wężowców" . Po prawie roku użytkowania znalazłem trochę czasu na usunięcie tego ZOO z mojego panasonica PV60. Poszedłaem do serwisu Panasa w Bielsku-Białej i powiedziałem oco chodzi. Pan serwisant powiedziała żebym dostarczył papiery, oni zamówioą sobie moduł, i jak bedzie to zabiorą telewizor. Na nastepny dzien zabrali :( . Trzeciega dnia zadzwonili że gotowy :-D . Po naprawie żadnych węży nie stwierdzam (nawet zaskrońca). Obraz jakościowo jest taki jaki był, a nawet chyba lepszy.
 

cm812

New member
thx

widać @kredek i @genek1000 zdecydowali się na wymianę modułu w jednym przypadku problemem były węże w drugim brak reakcji pilota i również te pospolite węże.
Chyba nie pozostaje mi nic innego niż umówić się z servisem na wymianę tej płytki/modułu szkoda tylko, że trzeba się z TV pożegnać na kilka dni ;(

Jak właśnie wygląda sprawa transportu? Servis sam sobie przyjeżdża po telewizor i sam go potem oddaje? Trzeba mieć oryginalne pudło i czy nie ma szans w zupełności na taką wymianę w domowym zaciszu???

ps. wczoraj miałem "zwis" pilota ;(

pozdr
 

kredek

New member
Jak pisałem - wymiana w domu jest jak najbardziej możliwa: ale w BB nie chcą tak.
Pudło trzeba mieć.
Serwis sam przyjedzie po TV i go odwiezie.
 

kaz.d

New member
Witam.
Po długim studiowaniu forum z pewną nieśmiałością zdecydowałem się na wymianę modułu. Załatwiłem to w serwisie w Bielsku-Białej (w lipcu). Dzięki uprzejmości pana serwisanta wymiana przeprowadzona została w domu (niecała godzina). Na efekty nie narzekam: węże osłabły, obraz nie pogorszył się. Mam wersję PDPROM 41.03. Wersja 41.04 podobno została wycofana ze względu na problemy z bielą.
 

robboj

New member
Jakoś nie widziałem wpisów użytkowników panasa z modułem 41.04 na temat białego koloru
zresztą mało jest opini na temat tej wersji - oprócz mojej były chyba tylko dwa
wszyscy pisali iż ich serwisy twierdzą iż takiego modułu nie ma:)
sam posiadam tv z tym modułem i nie skarżę sie na jakość koloru
 

cm812

New member
poszły konie

po betonie i zadzwoniłem do P. Nowatorskiego - przedstawiłem temat "węże" wystarczyło. Skutek taki: zgłoszono na servis a ja czekam w domu z tv jeśli da radę to wymiana w domku jeśli nie to przyjadą i zabiorą na wymianę.
Co do tego modułu to w końcu jaki teraz wkładają 41.04 czy 41.03 (może tego i m więcej zostało) ???

swoja drogą to na Podbeskidziu sporo nas, myślałem że tylko @DNC czy @kredek ... miodzio ;)
 

dnc

Moderator
VIP
cm812 napisał:
...
swoja drogą to na Podbeskidziu sporo nas, myślałem że tylko @DNC czy @kredek ... miodzio ;)
No to jest nas trzech.:eek:k: Prawie jak święta trójca z południa. :-D

Ja nie wymieniałem modułu bo stwierdziłem, że mnie to tak nie razi. Ale tych, którzy mają lepsze oczy to nie pozostaje nic innego niż wizyta w serwusie. Niemniej czytam tak Wasze posty i czytam i jak widze, nie dało to rezultatu całkowitej likwidacji węży. Cóż....
 

AdaMo71

New member
I tu masz racje DNC nie rozwiązało to tak dokońca wymiana modułu, gdyż widuje owe gady na filmach z stacji HBO. Ale to chyba ich wina ponieważ, widać że, mają tak kiepską jakość nadawania. Na innych stacjach nie ma z tym problemu obraz bardzo zadawalający a korzystam z usług C+. Także podsumowując owe zagadnienie zależy to od sygnału stacji tv.
 

kredek

New member
AdaMo71 napisał:
I tu masz racje DNC nie rozwiązało to tak dokońca wymiana modułu, gdyż widuje owe gady na filmach z stacji HBO.

Ja ich nie mam, a też mam C+.
Z tym że nie mam ich dekodera, tylko swój własny i to nie jakiś najtańszy model.
 

cm812

New member
w sumie to z tymi wężami dałoby się żyć gdyby ...
ktoś o nich nie wspomniał. Sam się przyznaję, że jakoś ich nie zauważałem i nawet jak zapytałem żony czy coś się jej nie podoba w obrazie bodajże mgły to powiedziała - wszystko oki!
Niestety wskaźnik palcowy podpowiedział kobiecie i ... zauważyła ;)
ale w sumie jej to nie przeszkadza.
Skoro jednak można z tym walczyć to stwierdziłem czemu nie i tel. do servisu - oczywiście wcześniej konfrontacja z chłopakami z forum :bober:

Powoli będzie się kończyć 1 rok gwarancji i jakoś mnie tknęło aby zrobić coś i dla plazmy - może poźniej nie będzie okazji a jeśli to nie szkodzi a nawet pomaga - to czemu nie?!

pozdr
 

ein

New member
dnc napisał:
Ja nie wymieniałem modułu bo stwierdziłem, że mnie to tak nie razi. Ale tych, którzy mają lepsze oczy to nie pozostaje nic innego niż wizyta w serwusie. Niemniej czytam tak Wasze posty i czytam i jak widze, nie dało to rezultatu całkowitej likwidacji węży. Cóż....

Postapilem podobnie jak Ty. Owszem gady od czasu wylaza, ale widac nie jestem -filem czy innym purysta obrazu ;) Jedyne czego mi brakuje to dodatkowych 8" :p A Panasonic powinien na przyszlosc zapamietac, ze miejsce fauny jest np w zoo.
BTW okazuje sie ze wystepowanie plazow jest uzaleznione od jakosci sygnalu. HBO od paru miesiecy "katuje" abonentow Emilka Rose. Ostatnio wpadl do mych rak ER na Blu Ray`u. Czestotliwosc wystepowania wiadomego zjawiska znacznie sie zredukowala na lepszym materiale (tak byc moze to sila sugestii, obraz zyleta itd - taki byl moj odbior i dobrze mi z tym :))
 

cm812

New member
chmmm....

Witajcie,
zastanawia mnie czasem ta niechęć do wymiany podzespołów a nawet do samego servisu - dlaczego???
Jak kupiłem TV byłem happy, do czasu kiedy nie reagował z pilota - potem razem z @kredek interweniowaliśmy w temacie. Był jeszcze problem z ilością wiatraków ale to chyba umarło własną śmiercią!!!
Po restarcie servisowym u mnie (odpukać) problem z działaniem pilota się skończył (no może raz czy dwa zawiódł) po cczytaniu forum wróciły węże!!! O glinianych twarzach nie myślę, bo ich nie zauważam albo źle patrzę - może lepiej nie widzieć ;)
I tak, jesli wymiana modułu w jakimś nawet niewielkim stopniu poprawia jakość obrazu (chyba bez skutków ubocznych) to dlaczego nie skorzystać z takiej okazji mając raptem 2 lata gwarancji!!?? Zawsze to jakaś poprawa a nie wiadomo co węże "wygryzają" w plazmie - może to jakieś wyładowania???

Ja po rozmowie z Nowatorskim czekam na moduł i może wymianę w domowym zaciszu ;)

oby było warto!!!

pozdr
 

AdaMo71

New member
Witam
Nic się nie martw cm812 napewno warto wymienić. Ja wymieniłem i jestem teraz zadowolony normalnie idzie oglądać filmy, żona mniej marudzi jak i dzieciaki :D. Umnie w plazmie wstawili 41.04 i naprawde nie zauważyłem żeby biel straciła biel, powiem nawet że, przejścia tonalne kolorów są ładnejsze brak tych różowiotkich wężyków jak i glinianych twarzy.
 

kmarcin

New member
Nie wymieniać!!!

Na pytanie wymieniać czy nie wymieniać moja odpowiedź brzmi: NIE WYMIENIAĆ!
Na 99,9% taką wymianą zamieniacie swoje tv w xxPV45. O tym jak zmienia się obraz juz pisałem na forum, przypomnę tylko że oceniałem sygnał dostarczony złączami HDMI/component/VGA. Po interwencji (kolejnej) w Panasonic Polska zamontowano mi oryginalny moduł (PDROM 41.01) i z czystym sumieniem mogłem... sprzedać mojego Panasonica.
Obecnie "testuję" plazmę Hitachi, ale to juz zupełnie inna BAJKA:eek:k:. Żona nareszcie nie narzeka na jakośc obrazu i nie chodzi tutaj o "węże" bo ona ich nie zauważała i ogólnie estetyka pomieszczenia w którym stoi nowy tv uległa poprawie :mrgreen:itp.
Pozdrawiam, a niezdecydowanym życze trafnego wyboru... narka.
 
Do góry