PANASONIC HC-V700 koszmarny chińczyk

gucio222

New member
Powiem w czym problem. Potrzebowałem kamerę bez bajerów w miarę porządną optyką i dźwiękiem bo nagrywam dzieciaków jak grają i na wszelki wypadek z wejściem mikrofonowym. Oczywiście dźwięk w HCV700 okazał się koszmarny. Cały czas wyje wentylator w obudowie o którym nie ma słowa w żadnych testach to jeszcze słychać silnik autofokusa i rzężenie zooma. A niech tam, wydałem następne 900zł na porządny mikrofon RODE stereo videomic pro. I tu się okazała następna wada panasonica. A mianowicie stopka do akcesoriów która jest jakoś ta dziwnie wsuwana od tyłu cała się telepie. Gdy podpiąłem do niej mikrofon to to latanie na boki i w górę i w dół listwy stopki wewnątrz aparatu która jest metalowa przenosi się na mikrofon i dalej jest kicha. Mikrofon naprawdę górna półka i dźwięk niesamowity , ale HCV 700 wszystko i tak potrafi zepsuć. Mam pytanie. może ktoś z was rozkręcał panasa i może jest sposób by tę stopkę jakoś wewnątrz może zasylikonować lub coś w tym rodzaju. Po wydaniu 3000zł częściowo rozwiązałem sposób mocną gumką . Problem jest w tym że HC-V700 jest zrobiony z chińskiego plastiku który cały trzeszczy przy napinaniu gumki. Boje się że coś się w nim urwie i stracę gwarancję.
 

Attachments

  • Rode.jpg
    Rode.jpg
    59,7 KB · Wyś: 6910
Ostatnia edycja:

Seba_Fan

New member
Bez reklam
wentylator itd od wieków wiadomo, to są problemy Panasonica i jak widać nic z tym nie robi, jak i awaryjność kamer.
 

slimak

New member
Bez reklam
Ostatnia edycja:

gucio222

New member
Byłem dzisiaj w sklepie i przykładałem do ucha 3 sztuki. Wszystkie rzężą cały czas więc mi nie wymienili. Tego nie słychać na zewnątrz trzeba przyłożyć do ucha , ale przenosi się w postaci wysokiego poziomu szumów i terkotania na mikrofon jak na tym filmie (warto posłuchać różnicę przy RODE). Uwaga kolegi "ślimaka" że kamera za 1890zł to kompletny szajs jest w przypadku tego modelu nawet bardzo trafna. Niestety za późno.To że kupiłem mikrofon za 900 do kiepskiego HC-V700 to inna sprawa. Dobija mnie tylko pomysł z telepiącą się stopką. Gdyby nie to to kamerka całkiem fajna jak na chińczyka tylko powinna kosztować połowę z tego. Chyba pójdę za wskazówką kolegi "slimaka" i dam sobie spokój z jakimkolwiek panasem i spróbuję go wymienić w sklepie na jakąś porządną firmę chociaż obraz jest całkiem nie najgorszy.
A może ktoś ma pomysł na unieruchomienie tej telepiącej się stopki ???
 
Ostatnia edycja:

slimak

New member
Bez reklam
Gdyby nie to to kamerka całkiem fajna jak na chińczyka tylko powinna kosztować połowę z tego. Chyba pójdę za wskazówką kolegi "slimaka" i dam sobie spokój z jakimkolwiek panasem i spróbuję go wymienić w sklepie na jakąś porządną firmę chociaż obraz jest całkiem nie najgorszy.

Kup Sony CX570 będziesz miał kamerę lepiej wykonaną, ale z gorszym obrazem (słaba jakość optyki oraz słaba ostrość przy normalnym oświetleniu).
http://www.aktiv-verlag.com/~webvideos/testvideos/2012/sony/Sony_HDR_CX_570.MTS


Dla mnie CX570 hałasuje tak samo jak V700, tylko zoom mniej terkocze (pewnie dlatego że był wolniejszy od tego w nagraniu V700.

W droższych kamerach nie jest lepiej.
http://www.aktiv-verlag.com/~webvideos/testvideos/2012/sony/Sony_HDR_PJ_740VE.MTS
http://www.aktiv-verlag.com/~webvideos/testvideos/2012/panasonic/Panasonic_HC_X_900M.MTS
 
Ostatnia edycja:

Seba_Fan

New member
Bez reklam
Coraz gorszy robią sprzęt, ja w swojej mam ciszę i nic nie słychać.
Kurcze kiedy to się zmieni, dają jakieś tandetne plastiki wykonanie w środku słabe, a chciałbym sobie coś kupić nowego, ale jak widzę i dotykam te plastiki to odchodzi mi ochota.
 

Kaizen_pl

New member
Byłem dzisiaj w sklepie i przykładałem do ucha 3 sztuki. Wszystkie rzężą cały czas więc mi nie wymienili.

Po przeczytaniu tego wątku - sprawdziłem. Wcześniej nie zauważyłem - ani na nagraniach, ani mając kamerę w dłoni.
Faktycznie, jak przyłożyłem ucho do kamery, to słychać...
Słychać oczywiście zoom - ale też autofocus, O.I.S., zmianę przesłony. Po ustawieniu ręcznym - chyba cisza.
Czy da się zrobić całkiem bezgłośnie pracującą optykę i stabilizator - wątpię. A i tak jest dużo ciszej, niż (z ciekawości sprawdziłem) w zabytkowym Canonie S1 IS, który akurat mam pod ręką. W Canonie dalej coś szumi po wyłączeniu stabilizacji i ostrzenia.

Ale żeby odsądzać tę kamerkę (BTW - Made In Japan) od czci i wiary za te szumy - to chyba przesada. W tej grupie cenowej nie znalazłem nic lepszego (dlatego ją kupiłem). Ale faktycznie nie przykładałem ucha do kamer i nie wsłuchiwałem się, jak która szumi.
Cicho to pewnie będzie w jakimś smartfonie gdzie optyka się nie rusza i nie ma stabilizacji optycznej.

Co do stopki - faktycznie nie jest solidnie spasowana i zostają luzy. Ale owinięcie adaptera kawałkiem taśmy rozwiązuje problem.
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
Dla mnie nie powinno być tego na nagrania i kropka. Jak tak jest to wina producenta. Ja mam kamerę z dyskiem itd i jest cisza, żadnych nagrań zoom, wł nagrywania itd nie ma. Po prostu lipa jest w nowościach i tyle.
 

MJ23

New member
Ciężko się nie podpisać pod tym, że nie powinno być ;).

Niestety każdy kto chciał kupić ostatnio kamerę do 1500-2000PLN ma niezły zgryz ;).

Niby sporo kamer na rynku, ale albo za plastikowa i słaba w gorszym świetle, albo cena już niebezpiecznie blisko x800 (moim zdaniem ten problem dotyczy własnie sonego cx570 - za dużo gadżetów, a za słaby obraz), albo brak szerokiego kąta, albo etc.

Czytam testy/opinie od dłuższego czasu i ma każdą z kamer w tym przedziale patrzę z coraz większym obrzydzeniem ;). Pewnie, że x900 zamiata każdą z nich. Ale powszechnie stosowana rada - dopłać i kup x900 nie zawsze jest sensowna niestety. Bo ktoś kto jest świadomy tematu i tak sam dobierze sobie kamerę. A typowy niedzielno-wakacyjny użytkownik pewnie użyje raz ringu ostrości na początku w dniu zakupu, a pozostałe 100% czasu będzie leciał na iAuto. Do tego dostanie OPR od żony, że kamera jest do niczego bo wielka a wszyscy mają małe :D.

Sam ciągle waham się nad V700 - w testach wypada bardzo dobrze i to wlasnie szczegolnie jesli chodzi o obraz (i jedyna nadzieja, że nie będzie gorzej niż sd90 ogolnie) - ale z drugiej strony ani cena nie rewelacyjna, problematyczny dźwięk, etc.
 

mav

New member
Dziś po przeczytaniu tego wątku przyłożyłem ucho do kamery i rzeczywiście wyraźnie słychać prace mechanizmów (raczej nie ma tam wentylatora bo jaki miałby sens w zamkniętej małej obudowie). Natomiast na nagraniu na razie tego nie słyszę ale to pewnie dlatego, że nie mam zupełnie cichych nagrań.
Co do stopki to mocniejsze wygięcie blaszanych wypustek powinno rozwiązać problem.
Jak dla mnie ten model spełnia moje oczekiwania. Nie narzekam. Jedyne czego mi brakuje to funkcji timelapse.
 

gucio222

New member
Co do stopki - faktycznie nie jest solidnie spasowana i zostają luzy. Ale owinięcie adaptera kawałkiem taśmy rozwiązuje problem.

Mam pytanie Kaizen. Dobry pomysł ale boję się że wciskając stopkę owiniętą taśmą może się ona poszarpać przy wyciąganiu i paprochy zostaną w środku. Możesz zrobić zdjęcie jak to owinąłeś ?
Z góry dzięki
PS w sumie w tej grupie cenowej to jest najlepsza optyka i dlatego chcę jeszcze z nią powalczyć.

Co do stopki to mocniejsze wygięcie blaszanych wypustek powinno rozwiązać problem.

Myślę że jakiekolwiek wygięcie tej blaszki stopki nie wchodzi w grę bo: primo blacha gruba i secundo tam jest po drugiej stronie pełno plastiku co zaraz popęka przy wyginaniu

Mam dzieciaki w szkole muzycznej i nagania są ciche (skrzypce i fortepian na scenie) to jestem skazany na RODE, więc została tylko do zwalczenia ta telepiąca się stopka.
 

Attachments

  • razem.JPG
    razem.JPG
    56,1 KB · Wyś: 196
Ostatnia edycja:

slimak

New member
Bez reklam
Mam dzieciaki w szkole muzycznej i nagania są ciche (skrzypce i fortepian na scenie)

W takim przypadku ideałem byłby mikrofon na małym statywie i 3 m przewodu do kamery.

więc została tylko do zwalczenia ta telepiąca się stopka.

Nie miałem w ręku tej stopki, ale wygląda, że można rozkręcić dwie pierwsze śruby i pomiędzy plastik i metal wsunąć np. papier.
Dzięki temu stopka będzie po skręceniu minimalnie wyższa.
 

mav

New member
W takim przypadku ideałem byłby mikrofon na małym statywie i 3 m przewodu do kamery.



Nie miałem w ręku tej stopki, ale wygląda, że można rozkręcić dwie pierwsze śruby i pomiędzy plastik i metal wsunąć np. papier.
Dzięki temu stopka będzie po skręceniu minimalnie wyższa.


Masz rację. Rozkręciłem stopkę, włożyłem kawałek wyciętego papieru i teraz wchodzi ciężko i nie rusza się (nic nie lata i nie stuka) :) Więc to jest chyba najlepsze rozwiązanie.
 

fransua

New member
Szkoda Gucio, że nie kupiłeś zewnętrznego rejestratora dźwięku - np. Zoom H2. W twoim przypadku by to były same zalety z jednym małym minusikiem:
+ żaden dźwięk nie przenosi się z kamery
+ można ustawić w dowolnym miejscu
+ ma 4-ry mikrofony- 2 front, 2 tył
+ nie zmienia ci się położenie dźwięku gdy zmienisz kadr
+ dzięki temu co wyżej napisałem śmiało możesz chodzić z kamerą by uzyskać ciekawsze ujęcie
+ masz poziom rejestrowanego dźwięku
+ trzy poziomy wzmocnienia jeżeli grają za cicho
+ specjalne presenty pod konkretną specyfikę dźwięku
+ można to zawsze podłączyć pod kamerę jak Twój Rode
+ masz odsłuch
+ itd.
- trzeba poświęcić parę sekund na synchronizację podczas montażu

Ja bym sprzedał Rode i kupił takie cuś.
 

gucio222

New member
Szkoda Gucio, że nie kupiłeś zewnętrznego rejestratora dźwięku - np. Zoom H2. W twoim przypadku by to były same zalety z jednym małym minusikiem:
Ja bym sprzedał Rode i kupił takie cuś.

Co racja to racja ale w moim przypadku lepsze byłoby H1 bo tył nie jest mi potrzebny. H1 ma podana charakterystykę przenoszenia i mikrofony pojemnościowe. H2 to według parametrów ubogi brat H1 z dodaną funkcją 5.1 . Jedyny duży minus H1 do Rode do że obcina na 70Hz, RODE schodzi do 40Hz a charakterystyka jest gładka jak stół. Druga sprawa że nie jestem biegły w montażu i szkoda by mi było czasu na synchronizowanie obrazu z dźwiękiem.

W takim przypadku ideałem byłby mikrofon na małym statywie i 3 m przewodu do kamery. Nie miałem w ręku tej stopki, ale wygląda, że można rozkręcić dwie pierwsze śruby i pomiędzy plastik i metal wsunąć np. papier.
Dzięki temu stopka będzie po skręceniu minimalnie wyższa.

Co do mikrofonów mam dwa MXL 2006 i zasilaczem fantomowym do nich, statywem i kompletem kabli (od home recording). Właśnie problem jest taki że nie chcę rozstawiać kupę sprzętu i robić zamieszanie. Szukałem mikrofonu do kamery by ustawić ją na statywie w miarę blisko sceny i tyle, nic więcej

Co do stopki to poszedłem za radą Kaizen_pl i ją owinąłem stopkę grubą białą taśmą teflonową do uszczelniania rur. Na razie się nie telepie. Ciężko ja wyjąć.

Jestem już po pierwszej imprezie i teraz tylko szukam czegoś by stopkę podwyższyć. Ten RODE jest fajny i lekki ale ciężko wsadzić palec do dzyndzla zooma i 1cm w górę by załatwiał sprawę.

Walczę dalej.

Z innej beczki: dokupiłem zamiennik akumulatora (3 razy tańszy) o większej pojemności jak na zdjęciu bo oryginalnie dołączony to starczy na góra 1 godzinę.
 

Attachments

  • Nowy1.JPG
    Nowy1.JPG
    55,7 KB · Wyś: 1878
Ostatnia edycja:

Seba_Fan

New member
Bez reklam
Jak nie sięgasz to albo pilotek, albo specjalny statyw z opcjami nagrywania i zoom, sam taki posiadam i to jest bajka.
 

DANTE_777

New member
W sprawie mikrofonu
- najlepsze rozwiązanie dla tego typu kamer to szyna uniwersalna mocowana pod kamerą.
Można taką kupić za ok. 60,00 zł np. w sklepie Foton

W sprawie nagrywania dźwięku na zewnętrznym rejestratorze typu ZOOM
- można, tylko że dźwięk zawsze się rozjeżdża i trzeba to korygować przy montażu.
Sprawdziłem to osobiście na kilku rejestratorach.
 
Ostatnia edycja:

fransua

New member
W sprawie nagrywania dźwięku na zewnętrznym rejestratorze typu ZOOM
- można, tylko że dźwięk zawsze się rozjeżdża i trzeba to korygować przy montażu.
Sprawdziłem to osobiście na kilku rejestratorach.
Nagrywam na Zoom H2 i jeszcze przez 1,5 roku dźwięk mi się nie rozjechał. Podstawa to ustawić parametry w rejestratorze takie same jak w kamerze.
 
Ostatnia edycja:

SOBER1Z

New member
Nagrywam na Zoom H2 i jeszcze przez 1,5 roku dźwięk mi się nie rozjechał. Podstawa to ustawić parametry w rejestratorze takie same jak w kamerze.

Dokładnie, od ponad dwóch lat nagrywam koncertówki Zoom'em H2 i jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło by dźwięk się rozjechał. Wczytuje do Vegasa, odpalam plugin PluralEyes i synchro z dźwiękiem z kamery jest gotowe w kilka minut.
 

mav

New member
Jak nie sięgasz to albo pilotek, albo specjalny statyw z opcjami nagrywania i zoom, sam taki posiadam i to jest bajka.

Tylko, że do tej kamery nie ma chyba pilota. Też się na tym przejechałem. Coraz więcej braków wychodzi w tej kamerce. Wydaje mi się, że połowę tańsze kamery (JVC) mają więcej opcji.
 
Do góry