Optoma hd131

lll

New member
Jasne.
Można jedynie uściślić, że chodzi o kabel ze złączem żeńskim C13 (wg specyfikacji IEC 60320 - dawniej IEC 320).
"Do wyboru, do koloru" - średnio, bo białego o długości 5 metrów ze świecą szukać. ;)
 

marny_popis

New member
No jeżeli musi być biały no to racja nie ma, a oryginał jest biały? bo jak tak to pozostaje tylko dokupić biały przewód w casto i dorobić zgodnie ze sztuką do fabrycznego bo przedłurzacz trochę słabo chyba będzie wyglądał (połączenie).
 

lll

New member
O tym białym to nawiasem, z przymrużeniem oka, że nie całkiem "do wyboru, do koloru". ;) A faktycznie, to biały wymarzyła sobie moja lepsza połowa, oryginalny był czarny - i na takim się skończy. :) Pozdrawiam!
 

ftomekk

New member
Również potwierdzam delikatną nieostrość , aczkolwiek minimalną.
Zawsze ucieka ostrość w którymś z narożników tzn. trzy są ostre , jeden nieostry. Przy bardzo ostrożnym ustawianiu ostrości jestem w stanie spokojnie ustawić tak , że odpalając excela z uzupełnionymi komórkami wszystko spokojnie przeczytam.

Co do kabla HDMI , to długość nie ma żadnego wpływu na jakość obrazu , przecież to sygnał cyfrowy , więc albo jest , albo go niema. Jedyny problem to jakość połączenia kabla z wtyczką , dwa słabe kable padły mi bardzo szybko.
 

lll

New member
Przebojów z Optomą HD131Xe ciąg dalszy.
W nowym egzemplarzu projektora poza obszarem ekranu jest wyświetlana mała jaskrawo-biała kropka, jak na załączonym filmie i zdjęciach.
Wygląda to jakby światło lampy prześwitywało w jednym punkcie poza obszarem ekranu.
Co z tym fantem zrobić? Zostawić (nie no, chyba bym się wściekł), wymieniać, serwisować? Spotkaliście się z czymś takim?

https://www.youtube.com/watch?v=2QvUsPiqq50&feature=youtu.be


2yxjb7a.jpg


vryn3q.jpg
 

lll

New member
Mimo że mała, to jednak kupując nowy sprzęt za 2,5 tys. zł, chciałbym żeby był chociaż pozbawiony takich wad. :) Gdybym to zostawił, chyba cały czas patrzyłbym głównie na tą kropkę. :)
 

kojak_ct

Member
Albo obczaj w kórym miejscu na soczewce świeci ta kropa i przyklej tam plaster :D. To taka opcja tymczasowa bo idą święta i możesz nie mieć projektora do nowego roku jak odeślesz teraz. Ja bym wysłał po nowym roku a teraz to zakleił. :)

Nawiasem mówiąc, po prawie 5 latach, w piatek odesłałem projektor Acera do wymiany chipa DMD z wadliwymi białymi pikselami (3szt). Przysługuje darmowa wymiana :D.
 

milewski81

New member
Po przeczytaniu wielu forów postanowiłem wysłać mój projektor do serwisu FixIT na gwarancyjną naprawę ponieważ albo ostrzył górę obrazu albo dół. Po powrocie z serwisu dostałem informację że wymieniono optykę. I co... jest tak samo! Co więcej projektor wrócił cały brudny w tłuste czarne paluchy. Trochę niepoważnie że wysyłam sprzęt w stanie idealnym i musze spędzić po serwisie kilka minut na wycieraniu :/ i dodatkowo pojawiło się załamanie na ekranie którego nie było - tak jakby był brudny gdzieś w środku. Musiałem odesłać jeszcze raz na czyszczenie. Po 2 tygodniach wrócił i ogolnie jest tak jak było na początku. Ogolnie jestem z projektora zadowolny ale nie z serwisu i ostrości optyki. Chyba następny raz zdecyduje się na jegoś EPSONa ponieważ ponoć wymieniają na nowy jak coś się zepsuje - nie wiem czy to prawda :( Serwis OPTOMY to kompletna porażka. Jako iż pracuję w IT często mam styczność z serwisami a ten obok Lenovo należy do jednego z najgorszych. ehhhhhh Wyleczylem się z tego powodu z Optomy.

Sami Panowie zapracowali sobie na taką opinię.
 

darekguma

New member
Bez reklam
Po przeczytaniu wielu forów postanowiłem wysłać mój projektor do serwisu FixIT na gwarancyjną naprawę ponieważ albo ostrzył górę obrazu albo dół. Po powrocie z serwisu dostałem informację że wymieniono optykę. I co... jest tak samo! Co więcej projektor wrócił cały brudny w tłuste czarne paluchy. Trochę niepoważnie że wysyłam sprzęt w stanie idealnym i musze spędzić po serwisie kilka minut na wycieraniu :/ i dodatkowo pojawiło się załamanie na ekranie którego nie było - tak jakby był brudny gdzieś w środku. Musiałem odesłać jeszcze raz na czyszczenie. Po 2 tygodniach wrócił i ogolnie jest tak jak było na początku. Ogolnie jestem z projektora zadowolny ale nie z serwisu i ostrości optyki. Chyba następny raz zdecyduje się na jegoś EPSONa ponieważ ponoć wymieniają na nowy jak coś się zepsuje - nie wiem czy to prawda :( Serwis OPTOMY to kompletna porażka. Jako iż pracuję w IT często mam styczność z serwisami a ten obok Lenovo należy do jednego z najgorszych. ehhhhhh Wyleczylem się z tego powodu z Optomy.

Sami Panowie zapracowali sobie na taką opinię.
I to jest najgorsze w tym wszystkim, że człowiek się zniechęca, ma już dość wysyłania sprzętu do serwisu, a oni ręce zacierają z myślą, że za przeproszeniem spławili następnego gościa, a zwykły zjadacz chleba godzi się z tym i żyje do zakupu kolejnego sprzętu innej firmy. Przykre ale prawdziwe. Pozdro.
 

lll

New member
Dlatego jak słyszę, że miałbym nowiutki sprzęt od razu po zakupie wysyłać do serwisu, to wręcz śmiech mnie ogarnia.
Ogólnie miałem już trzy (fabrycznie nowe) egzemplarze Optomy HD131Xe w domu, i każdy z nich miał jakąś wadę. Kontrola jakości mocno tam kuleje. A dopuszczalne wg serwisu 10-procentowe różnice w ostrości na obszarze ekranu, które powodują już widoczny dyskomfort przy oglądaniu obrazów nieruchomych (o dokumentach nawet nie wspominam), to wg mnie porażka i rzecz niedopuszczalna. Jeśli chodzi o mnie, to w przyszłości w temacie projektorów na pewno będę się już trzymał uznanych marek, jak Sony, JVC czy Epson.
 

Bipo

Active member
Bez reklam
Dlatego jak słyszę, że miałbym nowiutki sprzęt od razu po zakupie wysyłać do serwisu, to wręcz śmiech mnie ogarnia.
Ogólnie miałem już trzy (fabrycznie nowe) egzemplarze Optomy HD131Xe w domu, i każdy z nich miał jakąś wadę. Kontrola jakości mocno tam kuleje. A dopuszczalne wg serwisu 10-procentowe różnice w ostrości na obszarze ekranu, które powodują już widoczny dyskomfort przy oglądaniu obrazów nieruchomych (o dokumentach nawet nie wspominam), to wg mnie porażka i rzecz niedopuszczalna. Jeśli chodzi o mnie, to w przyszłości w temacie projektorów na pewno będę się już trzymał uznanych marek, jak Sony, JVC czy Epson.

Dlatego w pierwszej kolejności w momencie kiedy mam zamiar kupić jakikolwiek sprzęt np:projektor wertuję najpierw internet, fora szukając opinii zwykłych użytkowników, a dopiero na końcu czytam testy i recenzje określonych portali i czasopism związanych z tematyką audio-video. Ponieważ niekiedy recenzenci lub czasopismo są opłacani przez daną markę, tak aby w czasie testu czasem nie wypadł poniżej jakieś określonej normy względem innych marek testowany sprzęt...;-). Następnie dopiero podejmuje decyzję odnośnie zakupu danego urządzenia. Wiadomo zawsze znajdą się wadliwe urządzenia nawet wśród b.drogich sprzętów i renomowanych marek, ale jeśli dużo osób na różnych forach informuję, że zdanym urządzeniem jest taki i taki problem (nie w pojedynczych przypadkach) to takie urządzenie omijam z daleka.;-)
 

lll

New member
@Bipo oczywiście. W sterowane lub wręcz przekłamane i przepłacone testy osobiście od dawna nie wierzę, właściwie ich już nie czytam.
Natomiast tą Optomę kupiłem właśnie po lekturze - niekiedy wręcz entuzjastycznych - opinii użytkowników głównie tego forum. :)
 

darekguma

New member
Bez reklam
@Bipo oczywiście. W sterowane lub wręcz przekłamane i przepłacone testy osobiście od dawna nie wierzę, właściwie ich już nie czytam.
Natomiast tą Optomę kupiłem właśnie po lekturze - niekiedy wręcz entuzjastycznych - opinii użytkowników głównie tego forum. :)
I dla tego mam taki duży problem z zakupem pierwszego projka w kwocie do 3500-4000. Zapewnienia forumowiczów, że jaki bym nie kupił i tak będę zadowolony do mnie nie trafiają, porównać w sklepie jest ciężko więc wraca się do punku wyjścia, czyli fora, a na zakup Sony ,JVC, czy Epsona z wyższej półki mnie nie stać.
 

gatar

Active member
Bez reklam
Witam.
darekguma ... kup przez internet ten, który teoretycznie najbardziej Tobie odpowiada. Przetestuj. Masz bodajże 14 dni na zwrot i już. Najwyżej poniesiesz koszty transportu.
 

darekguma

New member
Bez reklam
Witam.
darekguma ... kup przez internet ten, który teoretycznie najbardziej Tobie odpowiada. Przetestuj. Masz bodajże 14 dni na zwrot i już. Najwyżej poniesiesz koszty transportu.
Nie wiem czy to będzie takie proste, po zakupie projka, przykręceniu do sufitu , ustawieniu trzeba podjąć decyzję o ekranie, rzucić obraz na ścianę, podjąć decyzje jaką wielkość ekranu kupić, następnie zmówić a czas na zwrot leci, nie mówiąc o tym, że sprzęt nie może nosić śladów użytkowania a to może być problem po testach w domu. Jedyne czego jestem pewny to to, że ekran musi być rozwijany i szary do moich warunków w pokoju.
 
Do góry