Onkyo 505, 605 i inne - proste pytania

PanMik

New member
Uprzejmie proszę o wyjaśnienia, gdyż jestem zielony a przymierzam się do zakupu amplitunera.
Jeśli dobrze rozumiem Onkyo 505 ma co prawda złącza HDMI, ale działają one na zasadzie "trójnika" - przepuszczają sygnał dalej, bez żadnej w niego ingerencji. Czy wynika z tego, że chcąc podłączyć sygnał wysokiej rozdzielczości nie wystarczy samo HDMI, ale dźwięk będzie trzeba podłączyć dodatkowym złączem (info w katalogu :"W celu przetwarzania dźwięku wielokanałowego wymagane jest odrębne połączenie audio")?
Czy w Onkyo 605 nie ma już tego problemu? Czyli że mogę połączyć: źródło HD - amplituner - tv tylko kablami HDMI?
Nie do końca jestem pewien czy dobrze to rozumiem.
A co się stanie jeśli zrobię coś takiego:
DVD (standardowe nie HD) - amplituner 605 - TV (HD lub HDready) połączone poprzez HDMI? Czy będzie jakaś różnica w a) dźwięku b) obrazie niż przy innych połączeniach.
Dzięki za każdą informację.
Pozdrawiam
 

bulek

New member
Onkyo 605 jest w stanie dowolne anologowe i cyfrowe żródło wideo przerzucić do HDMI out (czyli wypuścić na TV). Pytasz o dźwięk, ale nie do końca rozumiem, bo normalnie dźwięk idzie do kolumn przyłaczonych do 605. Może pytasz, czy 605 jest w stanie przerzucić dźwięk razem z wideo do TV? Jeśli tak, to według mnie tylko w jednym przypadku (ale nie potwierdzonym empirycznie) - kiedy źródło podłączone jest przez HDMI in, i wypuszczane jest dalej przez HDMI out. Inne źródła cyfrowe nie są przerzucane na wyjścia wogóle. Źródło analogowe jest przerzucane na wyjście analogowe.
 

PanMik

New member
a propos dźwięku

Jeśli chodzi o dźwięk to miałem na myśli połączenie źródła HD przez HDMI i podanie przez amplituner sygnału video do tv a sygnału audio na głośniki do niego podłączone.
To samo pytanie dotyczy źródła nie HD, ale posiadającego złącze HDMI.
 

bulek

New member