Nvidia Shield TV jako odtwarzacz multimedialny.

Panowie czy udało się komuś na shield 2017 włączyć opcję auto refresh rate. Chodzi mi o tą wbudowaną w soft nvidii? Jak się komuś udało to jak tego dokonał i w jakis sposób przypisał do któregoś z klawiszy na pilocie?
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
Na Nvidii 2017 + stary TV SONY KDL-46Z5500 mam wszystkie filmy płynnie. Żadnego judderingu. Ustawienia odświeżania domyślne.
 
Na Nvidii 2017 + stary TV SONY KDL-46Z5500 mam wszystkie filmy płynnie. Żadnego judderingu. Ustawienia odświeżania domyślne.
kola01 wybacz ale to że Tobie działa nie oznacza że wszystkim działa płynnie. Dlatego zapytałem czy ktoś w jakiś sposób ustawił tą opcję na shield tv z 2017? Dodane niby jest w sofcie ale w nvidia shield tv (2017) niema na pilocie klawisza "menu" i w tym jest problem.
 

Tomashj29

New member
Witam
Mam problem z Nvidia Shield TV 2019, konkretnie przerywa mi dźwięk podczas oglądania filmów. Obraz idzie bez zacięć, ale dźwięk przerywa co chwilę. Jako odtwarzacza używam Kodi, filmy w formacie MKV. Shield jest podłączony do Sony HT-G700 a ten do TV Sony KD55-9005XF. Filmy znajdują się na dysku NAS i spięte w sieci 1Gbps. Przerywanie dźwięku jest na filmach 4K jak również FHD. Rodzaj dźwięku też jest bez znaczenia TrueHD, DD, DTS. W Kodi mam zaznaczoną opcję przekazywania dźwięku. Ktoś może wie co może być przyczyną takiego zachowania?
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
W ranach testu, skopiuj 1-2 filmy z którymi masz nawiększy problem, na jakiś szybszy pendrive lub dysk USB 3.0, podłącz bezpośrednio do Nvidii i przetestuj, żeby wykluczyć problemy z siecią lub NAS'em.
 
Ostatnia edycja:

Tomashj29

New member
Mój Shield nie jest w wersji PRO, więc nie ma USB, a szybkiej karty pamięci nie mam niestety. I tak sobie myślę że jeżeli by był problem z buforowaniem to obraz też by przerywał bo zajmuje większość pasma transferu przy filmie...
 

Arek

Member
Wersja 2017 ma pilota na 2 baterie CR 2032. Gniazdo micro USB w pilocie miała wersja 2015. Nigdy nie było inaczej. W ostatnich dniach listopada 2018 w sprzedaży była dostępna wyłącznie wersja 2017 czy z pilotem na baterie. Sam kupiłem w tamtym czasie swojego shielda 2017 (dokładnie 21.11.2018 ).


Dzięki, w ostatniej chwili wycofałem się z transakcji. Na pewno kiedyś powrócę do tematu Nvidii Shield, tymczasem zakupiłem Q10pro, zobaczymy na ile mi nerwów starczy na ustawienia ;-)... nie mniej zawsze traktowałem posiadanie odtwarzacza z dyskiem wewnętrznym jako dodatkową kopię domowej filmoteki, szczególnie cennych rodzinnych nagrań czy zdjęć, a to Q10pro zapewni bo łyka bez problemu dyski 10TB. Pzdr
 

leonwawa1981

New member
Witam
Mam problem z Nvidia Shield TV 2019, konkretnie przerywa mi dźwięk podczas oglądania filmów. Obraz idzie bez zacięć, ale dźwięk przerywa co chwilę. Jako odtwarzacza używam Kodi, filmy w formacie MKV. Shield jest podłączony do Sony HT-G700 a ten do TV Sony KD55-9005XF. Filmy znajdują się na dysku NAS i spięte w sieci 1Gbps. Przerywanie dźwięku jest na filmach 4K jak również FHD. Rodzaj dźwięku też jest bez znaczenia TrueHD, DD, DTS. W Kodi mam zaznaczoną opcję przekazywania dźwięku. Ktoś może wie co może być przyczyną takiego zachowania?


hej , pobaw się ustawieniami audio takimi jak przetwarzanie dźwięków dolby, ustaw automatyczne wykrywanie formatów, albo jak masz automatyczne to zmień na ręczne i włącz dźwięki systemowe aby wiedzieć, czy dźwięk znowu działa zanim włączysz film. Posiadam NVS 2019 pro i ten efekt i u mnie się pojawia. Mam do Nvidi podłączony dysk poprzez nas i raz na jakiś czas dźwięk się gubi, najczęściej po korzystaniu z materiału stereo (aplikacja CDA, YT), reset urządzenia pomaga w 100%. Co ciekawe, efekt ten nie pojawia się gdy dysk jest po usb podłączony do NVS.
 

Tomashj29

New member
Podłączyłem dziś Xbox One X i uruchomiłem Kodi w takiej samej konfiguracji co Shield i nic nie przerywa. Co prawda nie ma HDR (Kodi nie ma takiej opcji w tej wersji OS).
 

Tomashj29

New member
No i problem tak jakby rozwiązany - wystarczyło wyłączyć Dolby Vision. Po jego wyłączeniu przerywanie dźwięku ustąpiło. Teraz mam ustawione wyświetlanie na 4K 50Hz HDR10 Ready i wszystko jest ok. I okazało sie że przerywanie dźwięku występowało również w aplikacji Netflix gdy włączyło się materiał z Dolby Vision. Na obecnych ustawieniach Netlix działa prawidłowo tyle że zamiast Dolby Vision mam HDR... Dziwne powiązanie zwarzywszy że w Kodi odtwarzałem materiały z HDR a nie z Dolby Vision. Ciekawe czy to niedopracowanie Shielda czy soundbara.
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
Cały czas korzystam z Netflixa z wbudowanej aplikacji w Shield, mam też załączone Dolby Vizion i nigdy nie miałem żadnego zacinania dźwięku. Jak łączę bezprzewodowe słuchawki z shieldem przez BT, to też wszystko działa bez zacięć.
 

Tomashj29

New member
Dlatego się dziwię z powiązania problemu przerywania dźwięku z Dolby Vision, szczególnie że używam również aplikacji Netflix na Xbox One X który jest podłączony tak samo jak Shield i tam nie ma problemu ani z dźwiękiem ani z Dolby Vision...
 
Do góry