phenomenon napisał:Potwierdzam, że obraz poprzez białego nboxa uległ pogorszeniu. Gorzej wyglądają kanały SD. Kanały HD mają kaszkę, pikselozę i są zamglone.
Jeśli tak ma wygladać rozwój N, to to jest TRAGEDIA.
RNAcid napisał:Co do obrazu zaś to domyślnie ustawiłem tryb 720p. Lubię stabilny obraz i zależało mi na skanowaniu progresywnym. Po wgraniu nowego softu zauważyłem, że na kanałach HD obraz w niektórych partiach "migocze" tak, jak to ma miejsce przy przeplocie. Migoczą logotypy programów a pasek z tekstem na nSport migocze nieznośnie a wręcz podskakuje! i to w trybie z progressive scan! :>
Wpadłem na pomysł żeby przełączyć dekoder w 1080i [czyli tryb z przeplotem] i okazało się, że migotanie zniknęło... [no dobrze, migocze mniej, tak jak powinno być w 1080i] za to migotać zaczęło EPG. Wygląda na to, że nbox deklaruje, iż podaje 720p i to jest prawda w przypadku menu itp. ale skalowanie obrazu do tej rozdzielczości już się odbywa albo ze zbyt małą częstotliwością albo też generalnie coś jest zepsute w nowym sofcie. Paradoksalnie tryb 1080i ogląda się tak jakby był progressive scan i tylko migotanie EPG przypomina o tym, że to jednak tryb z przeplotem.
Przyniosłem do domu nowego nboxa, podłączyłem, wykonałem telefon w celu aktywacji i poczekałem na pobranie listy programów. Dekoder miał stary soft więc czym prędzej sprawdziłem 720p na kanałach HD - migotania brak. Ściągnąłem update [gdybym tego nie zrobił "ręcznie" dekoder sam pobrał by soft w nocy - tak twierdzi infolinia "n"], nbox się zresetował i sprawdzam pasek info na nSport... migocze!!! Wyraźnie widać coś w rodzaju przeplotu takiego, jak na starych telewizorach 50Hz.
Drodzy Państwo- przecież to jakaś paranoja!!!
Kolejne telefony na infolinię n-ki nie przyniosły żadnego rozwiązania. Nie pomógł fabryczny reset, nic nie pomaga. Wezwałem nawet znajomego z jakimś drogim kablem HDMI i kablem component - obejrzeliśmy wszystkie opcje i nie ma różnicy! Zawsze widać migotanie w 720p!
Mam taką prośbę - przyjrzyjcie się proszę u siebie kanałom HD i jeśli widzicie to migotanie paska tak jak ja to proszę zgłoście to na infolinii. Inaczej nie ma szans na poprawienie tego ewidentnego błędu w oprogramowaniu
małgosia napisał:Chciałam spytać - czy dalej macie pogorszoną jakość programów ?
Moi znajomi właśnie kupili sobie LCD i "n". Sama mam starszy (i chyba gorszy) LCD oraz C+ i porównanie wypada zdecydowanie na niekorzyść "n". Totalne rozczarowanie to dla mnie Discovery HD - jakaś taka mgiełka, "wyprane" kolory. W ogole nie przypominało to HD, choć znajomi używają połączenia przez kabel HDMI. TVN też wypada gorzej na "n". Z początku myślałam, że może to wina ich nowego telewizora, ale z tego co czytam - wina leży zapewne po stronie nowego softu nboxa.
Czy jest sens namawiać znajomych na zakup componenta. Czy przy takim kablu poprawi im się chociaż jakość programów SD ?
Robert71 napisał:Nie ma żadnych wypranych kolorów - mają kiepskie tv.
Elberoth napisał:Ja również potwierdzam pogorszenie jakości na HD. Teraz obraz niewiele różni się od SD
Z tym brakiem ostrosci w sharpie to moze byc "wina" samego sharpa. Jak dla mnie wszystkie modele tej firmy zbyt wygładzaja obraz przez co traci sie na ostrości.małgosia napisał:Mają sharpa lc32sa1ea.
Ja mam Loeve Concept 32'' - czyli starszy odbiornik, którego cena rynkowa jest niższa o jakieś 300-400 zł.
Może źle się wyraziłam pisząc "o wypranych kolorach" na tym Sharpie. Ciężko to ująć w słowa. Chodzi o brak ostrości, brak wyraźnych konturów, no i taką lekką mgiełkę.
Zastanawiam się gdzie może tkwić problem. Czy n-box podłączony do TV kablem HDMI automatycznie ustawia tryb 1080i ? Może problem tkwi w ustawieniach. A może kabel HDMI jest walnięty ? Spróbuję się temu dokładnie przyjrzeć przy następnej okazji.
Też wydawało mi się to dziwne, że Discovery HD ma tak kiepską jakość w stosunku do NG HD.
małgosia napisał:Mają sharpa lc32sa1ea.
Ja mam Loeve Concept 32'' - czyli starszy odbiornik, którego cena rynkowa jest niższa o jakieś 300-400 zł.
Może źle się wyraziłam pisząc "o wypranych kolorach" na tym Sharpie. Ciężko to ująć w słowa. Chodzi o brak ostrości, brak wyraźnych konturów, no i taką lekką mgiełkę.
Zastanawiam się gdzie może tkwić problem. Czy n-box podłączony do TV kablem HDMI automatycznie ustawia tryb 1080i ? Może problem tkwi w ustawieniach. A może kabel HDMI jest walnięty ? Spróbuję się temu dokładnie przyjrzeć przy następnej okazji.
Też wydawało mi się to dziwne, że Discovery HD ma tak kiepską jakość w stosunku do NG HD.