Nowy soft n-boxa i co z niego wynika
Witam!
Parę dni temu n-ka obdarzyła posiadaczy nbox HDTV nową wersją oprogramowania dekodera. Prócz kilku całkiem przyjemnych i paru zbędnych funkcji w sofcie jest też sporo błędów. Chciałbym żeby poniższy wątek posłużył ich zestawieniu a także prosiłbym o zgłaszanie zauważonych błędów infolinii "n". Jeśli biernie przyjmiemy te wszystkie niedoróbki to kolejnego update'u doczekamy się pewnie w listopadzie a do tego przyniesie on po prostu kolejne błędy :>
Oto, co wydarzyło się u mnie.
Posiadam nbox HDTV, który samoczynnie zaktualizował sobie oprogramowanie - nic wielkiego, nie mam pretensji. Jednak chwilę po update' cie zauważyłem, że na kanałach DiscoveryHD oraz nSport obraz wyświetlany jest w sposób... nieprawidłowy!
nbox podłączony jest kablem HDMI do telewizora LCD, z którym dotąd współpracował znośnie. Tak mi się w każdym razie wydawało. Oczywiście też miałem problem ze zrywaniem dźwięku i ucieszyłem się kiedy po aktualizacji problem zniknął. Okazało się jednak, że nie całkowicie, bo obecnie zaniki dźwięku pojawiają się rzadko za to trwają kilka do kilkunastu sekund. Co do obrazu zaś to domyślnie ustawiłem tryb 720p. Lubię stabilny obraz i zależało mi na skanowaniu progresywnym. Po wgraniu nowego softu zauważyłem, że na kanałach HD obraz w niektórych partiach "migocze" tak, jak to ma miejsce przy przeplocie. Migoczą logotypy programów a pasek z tekstem na nSport migocze nieznośnie a wręcz podskakuje! i to w trybie z progressive scan! :>
Wpadłem na pomysł żeby przełączyć dekoder w 1080i [czyli tryb z przeplotem] i okazało się, że migotanie zniknęło... [no dobrze, migocze mniej, tak jak powinno być w 1080i] za to migotać zaczęło EPG. Wygląda na to, że nbox deklaruje, iż podaje 720p i to jest prawda w przypadku menu itp. ale skalowanie obrazu do tej rozdzielczości już się odbywa albo ze zbyt małą częstotliwością albo też generalnie coś jest zepsute w nowym sofcie. Paradoksalnie tryb 1080i ogląda się tak jakby był progressive scan i tylko migotanie EPG przypomina o tym, że to jednak tryb z przeplotem.
Jestem grafikiem i przy monitorach/telewizorach spędzam wiele godzin dziennie. Jestem też niewątpliwie wyczulony na jakość obrazu. Teraz po prostu zaczyna mnie głowa boleć kiedy próbuję obejrzeć cokolwiek w HD...
Wymieniłem więc wczoraj nbox'a. Obsługa lokalnego Avans'u bardzo rzetelnie i z pełnym zrozumieniem podeszła do sprawy a dekoder wymieniono mi "od ręki", po podłączeniu go do telewizora na miejscu. Notabene na Sony Bravia LCD, który wmontowany był w stand n-ki również migotanie obrazu było widać - sprawdziliśmy dokładnie.
Przyniosłem do domu nowego nboxa, podłączyłem, wykonałem telefon w celu aktywacji i poczekałem na pobranie listy programów. Dekoder miał stary soft więc czym prędzej sprawdziłem 720p na kanałach HD - migotania brak. Ściągnąłem update [gdybym tego nie zrobił "ręcznie" dekoder sam pobrał by soft w nocy - tak twierdzi infolinia "n"], nbox się zresetował i sprawdzam pasek info na nSport... migocze!!! Wyraźnie widać coś w rodzaju przeplotu takiego, jak na starych telewizorach 50Hz.
Drodzy Państwo- przecież to jakaś paranoja!!!
Kolejne telefony na infolinię n-ki nie przyniosły żadnego rozwiązania. Nie pomógł fabryczny reset, nic nie pomaga. Wezwałem nawet znajomego z jakimś drogim kablem HDMI i kablem component - obejrzeliśmy wszystkie opcje i nie ma różnicy! Zawsze widać migotanie w 720p!
Mam taką prośbę - przyjrzyjcie się proszę u siebie kanałom HD i jeśli widzicie to migotanie paska tak jak ja to proszę zgłoście to na infolinii. Inaczej nie ma szans na poprawienie tego ewidentnego błędu w oprogramowaniu